***Maalismussukat***viikko 32...
Kommentit (89)
Poplizilla oli ultrassa kaikki kuten pitääkin, hieno juttu!!
Ja Iglun tirppana oli isompi kuin menkkojen mukaan, ponteva vaavi tulossa! ;) Minkäs kokoinen vauva sitten oli? Kiinnostaa tietää kun mennään aika samoissa...
Aatuska: Voi voi, toivottavasti vatsaoireet helpottaa! Kenkkua tuollainen... :(
PauliNea: Siellä masu jo pömpöttää, hih! :) Ihan ymmärrettävää muuten, ettei pienen lapsen kanssa ehdi/haluakaan paljoa koneella olla! Itse ainakin toivon, että tämä naputtelu jää vähemmälle jos ja kun se pieni sieltä syntyy... :)
Kyllä huomaa että säät on parantuneet sitten viime aikojen, kun pinot ovat huomattavasti hiljaisempia! ;) Täälläkin nahka punottaa kun ei millään malttaisi olla tarpeeksi varjossa, yritän kerätä koko kesän d-vitamiinit nyt yhdellä kertaa! ;)
Naksu 7+5
Ja minä kun ehdin toitottaa ettei oo mitään oloja...juupa juu...aamusin käydään kakomassa pöntöllä... onneks ei oo äityny tää oire viel pahemmaks...
En tiiä onko tää siitä kun kolmatta odotetaan vai mistä, mut mulla alkaa maha näkyy jo siihen malliin et kohta joku arvaa... ja ottaen huomioon et viikkoja on vajaa 8... Muilla kokemusta??
Mä koitan kovasti kärvistellä täällä töissä, olis enää kaks päivää ja sit lomalle... kolmen viikon hengähdystauko...
sippu&pikkutirri
Kyl mää nyt vaan olen ymmärtänyt että jos oon 8+ niin oon yhdeksännellä viikolla.... mut kuin vaan... ;) Oon huomannut että tuo on itseni lisäksi monelle muullekin epäselvää miten sanotaan ja yleensä sanonkin sitten kaikin mahdollisin päin jos joku kysyy.
Mä olen muuten kertonut jo ihan avoimesti lähes kaikille vaikken ole ollut vielä ekassa neuvolassakaan. Jotenkin tuli sellainen olo, että jos sit menee kesken tms. niin sillehän ei voi mitään enkä usko, että suruani pahentaa ihmisten kyselyt. En tiedä. On vaan ollut sellainen olo. Esikoisesta ei kyllä kerrottu ennen kuin ultran jälkeen vähän tuntemattomammille... perhe sai tietää heti.
Mullakin on maha omasta mielestäni venähtänyt. Ainakin toivon, että se johtuu raskaudesta eikä herkuttelusta;)
Tikruäiti+mato rv8+0
Nappi oli sellaiset 14-15mm eli vastas viikkoja 7+5-7+6 plus miinus pari päivää.
Iglu rv7+3
Sippu81:täällä odotetaan pikkukakkosta ja rv 7+2,masu jo nyt pömppää kivasti:Dkattelin tänään kun mentiin kauppakeskuksessa niin ikkunasta huomasin oman kuvan ja oikein pelästyin että mites se masu näin nyt pongahti:Dvoi olla tietty sekin että juuri olin syönyt mutta muutenkin...aamuisin se on pienempi mutta erottaa jo selvästi:D
Tyttö-poika oireista:viimeraskaudessa odotin poikaa ja naama kukki," poikaviiva masussa" ,mieletön pahoinvointi ja oksentelu viikolle 15-16 asti,levisin joka suuntaan:Dno nyt sitten on lievää oireilua ja lihan himoa:Dsaas nyt nähä kumpi tulee:D
Huomasin tossa aurinkoa ottaessa että helpommin tarttuu rusketus:Dhyvä vain:Dkulin jostain että solariumissa ei suositella käytävän??ootteko muut kuullu?
Mutta nyt menen viileään suihkuun jospa sitä piristyisi:Dpalaan illalla:D
Vielä piti kertoa näistä mun painajaisista:Dnyt näin sellasen painajaisen että ukko oli lyönyt vetoa kauan jaksan kattoa sitä ja että tää lapsi oli silkkaa vahinkoa,että ei e haluis koko muksua:Dpitänee tänään kysyä että mites on laita:D
Heips
Kiire viikko työ rintamalla ja nyt vasta netissä hetken. Tänään tulinkin kesken päivän pois kun 11 tienoossa pukkas migreenin. Onneksi oli tosi lievä kohtaus, Panadolilla pärjäsin enkä edes oksentanut (ylöeensä jos en voi ottaa kohtauslääkettä niin oksennan) ja tokenin klo 18 jälkeen kaupoille. Pitää matkaa valmistella kun lähden pe-su Tallinnaan.
Masu voi hyvin, ellotusta vähän edelleen. Nälkä jatkuvasti.
Olen mielestäni hävyttömän huono kommentoimaan kellekkään, mutta muiden juttuja ja kokemuksia on aivan ihana lukea ja toki omia tuntoja tänne vuodattaa.
Viikonpäästä tiistaina neuvola. Jippii!
Vacsuli rv 9+0
... että kävin eilen ostamassa käytetyn Hug a bub kantoliinan. Sininen punaisella taskulla. Olen ihan höperö, mutta kun bongasin edullisesti.
Taas Vacsuli
Eli nyt on sitten neuvolassa käyty. Eihän siellä vielä tietty mitään ihmeellistä tehty...kyseltiin vaan kauheasti ja otettiin 2 putkea verta...yök:/ Vihaan neuloja!! hyihyi
Eka ultra on tän kuun vikalla viikolla, mut sain suostuteltua neuvolatätsyn laittamaan mulle ylimääräsen ajan neuvolaan...jospa sais niitä sydänääniä kuunneltua silloin!:) Sillo olis viikkoja kasassa 9+6...et toivottavasti kuuluu!
Ja saatiin kerrottua mun äipälle ja iskälle, et niistä tulee mummo ja pappa:D Vitsi, että otti asian hyvin! Oli tosi onnellisia....ai että on helpottunu olo! Iskän vaimo(joka siis nyt kanssa raskaana) tuli halamaan ja oli ihan innoissaan!:) Tosi ihanaa, kun ottivat asian niin hyvin.
Äippä koko ajan höpöttää, että heidän pitää nyt sitten hommata isompi kämppä, että kaikki vauvat mahtuu:D Vitsi, että nauroin!Aika huvittavaa...ja iskä touhottaa, että nyt se talo on sitten teille hankittava:) Tulee aika nuoret tätskyt näistä mun siskoista...toinen on meidän vauvan synnyttyä 3 ja puoli vuotias ja toinen reilut 4 kk:D Hassua..
Öitä kaikille!
-Aleida rv 7+5
Kiva kun monet on jo pääseet ultraan ja neuvolaan. Täällä on mun mielestä kaikki niin myöhässä Suomeen verrattuna.. vähän sellasta luomumenoa ;) Viime raskauden aikana ei kukaan kertaakaan kurkannu " alakertaan" ennekuin sairaalaan päästiin, saati sitten että olis ollut lääkärikäynti.
Siis mulla on joku kauhea dementia!! :O Pitää olla listat kirjotettuna että muistaa mitä pitää tehdä ja siltikin unohtuu jotain. Jospa noi vitamiinit vähän virkistäis :D
Niinkuin monella muullakin, nälkä on jatkuvasti. Pitää vaan tarkkailla että mitä syö ettei paino nouse ihan kamalasti. Silti niitä tortillasipsejä pitää saada, hehe.
Ei vissiin muuta tällä kerralla, täytyy mennä laittamaan aamupalaa ja pukemaan että pääsee kauppaan ja vähän ulkoilemaan tuon neidin kanssa.
Mamasaurus, Nacho rv9+3 & touhutyttö 07/06
Mun tarina
Tein testin heinäkuun alussa kun oli ollut pahaolo noin viikon.. No plussahan se oli, oi mikä ihana yllätys! Olin ollut varma etten raskaudu helposti kun mulla pco, mutta tärppäs jo toisesta kierrosta. Siinä sit neuvolaa odotteleen joka oli elokuun alussa. No neuvolassa oli sijaisen sijainen.. Ultras ja ei nähny yhtikäs mitään!! Voi sitä pettymystä, ei siellä mitään ole!! Laittoi ajan kolmen viikon päähän et ultrataan uudestaan, olin varma et pää hajoo ku joutuu oottamaan noin kauan. No tuli saman päivän ilta ja töissä lurahti jotain housuun,ajattelin et mit helv no verthan se oli ja sitä tuli ja tuli. Menin tietenkin ihan täysin paniikkiin että keskenmeno, nyt se sit tulee pois, voi paska! No siinä sit käytiin itku, suru, pettymys, viha.. kaikki asiaan kuuluva läpi. Vuoto loppu sit seuraavan yön aikana kokonaan ja alkoi viikko sit eli toissapäivänä uudestaan.. Neuvolas sano vaan et kohtu ei tyhjentyny kunnolla et tulee nyt loput pois et otat vaan buranaa ja töihin.. Pääsin sit mutkien kautta ultraan ja lääkäri löysi SIKIÖN ja SYDÄNÄÄNET!!! :)
Ei tätä voi uskoa todeksi, ihan kauhean kamalan ihanaa!! Tottakai oon tosi onnellinen, mutta pelottaa että mitä jos tämä vielä tulee oikeasti kesken niin miten sen kestää...
Mutta nyt ois viikkoja 8+3
Elluz tervetuloa mukaan ja toivotaan et pikkuinen pysyy mukana loppuun asti! Varmasti säikäytti tilanne aika pahasti.
Mie oksensin tänä aamuna ekan kerran, vielä töissä :S onneksi ei oo hirveen kiire aamu ollu, niin saa rauhassa " sairastaa"
Pirpana 7+1
Kylläpäs tänään nukuttikin:Dnukuin kymmeneen!!Täällä ei ole minkään näköstä oloa ainakaan vielä ehkä välillä velloo masussa mutta ei muuta:)onneksi edes jotain niin en hössötä niin paljoa:D
Siitä unesta josta kertoilin niin kultaseni nauroi vain mulle:Dkyllä se oikeasti vauvan haluaa ja rakastaa mua että en oo mikään vedonlyönti:Dmun tekis hirmusesti mieli mennä vaunuja kattelee ja vauvan tarvikkeita ja vaatteita..mutta vielä on liian aikaista...jos tossa viikolla 25 sitten...onneks ei oo pitkä aika neuvolaan oon jo sillon rv 9+1 kuuluiskohan jo sydänäänet...mutta nyt menen aamupalalle ennen kun se vellova olo tulee..
Aurinkoista päivää kaikille!!
niin ne vain sitkeät pienet mukana pysyy. viikkoja on kuitenkin kasassa ihan kivasti, eli hyvin menee varmasti loppuun asti. miten ne siellä neuvolassa noin aikaisin ultrasivat, että sitten ei näkynytkään mitään?
tänne ei uusia, viikkoja kasassa tasan 8. kohta lounaalle, nam nam.
kalliope
Laskeskelin äsken viikkoja, oho, nehän on jo 10+1. Pahoinvointi alkaa helpottaa. Ensimmäisen kerran, kun ei viime sunnuntaina oksettanut aamulla, säikähdin ihan, että onko kaikki kunnossa. No, " onneksi" tällä viikolla olen oksentanut joka aamu kerran, mutta loppupäivän on ihan hyvä ja normaali olo! Mulla oli suurin pahoinvointi viikoilla 6+ - 8+ (eli seitsemännestä yhdeksänteen viikkoon, eikös se niin mene).
Vieläkin kovasti pelottaa, jos onkin tuulimuna, kun neuvolassa ei sydänääniä edes yritetty pari viikkoa sitten ja ultra on vasta ensi viikolla. On ollut helpottavaa lukea, että teillä muilla on ihan samanlaisia ajatuksia ja pelkoja. Olisipa jo ensi tiistai ja ultra ohi! Tiistai-iltana olisikin sitten työpaikan illanvietto. Mietin, että jos ultrassa kaikki on kunnossa, kertoisinko jo illalla työkavereille vai yrittäisinkö vältellä alkoholia autoiluun vedoten.. Vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin viikonlopun aikana, meni mukavasti. Äiti sanoi, että katsoinkin jo, että pömpöttääkö maha. No joo, ei mulla alavatsa niinkään pömpötä vaan ylävatsa eli taitaa olla turvotusta vaan. Kuinka paljon navan alapuolella se raskausmaha alkaa näkyä?
Täytyy vielä cry-baby kommentoida, että olipa kyllä vähän epäammattimaista käytöstä neuvolan tädiltä!
Huh hellettä, nyt karkaan töistä loikoilee rannalle. Tässä menikin mukavasti viimeinen tunti työaikaa netissä pyörien...
No mulla ois sillon " pitäny" olla jo reilu 9 viikkoa, mutta tiesin et ei oo vielä niin paljoa kun on pitkä kierto ja sanoinki sen. Mut kyllähän se mun tietääkseni ois pitäny sillon 7 viikollaki näkyä? Olikohan vika ultraajassa..
Niin mulla eilen sit löyty sielt kohdusta sellanen 6 cm verihyytymä joka sieltä vuotaa aina välillä.. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tai kuullu? Kaikki tieto ois tervetullutta :)
Missä sellanen neuvola on jossa ultrataan!!meillä ei ultrata;(en kyllä tiedä tästä uudesta neuvolasta johon olen menossa mutta viime raskaudessa ei ainakaan ollut ja muutkin kojeet oli vanhoja:/
elluz???sorry unohtui loppu mutta jostain luin samantapaisen jutun että oli ultrassa löytynyt hyytymä mutta ei ole kuulema ollut vakavaa ...ei hirmusesti apua ollut mutta mainitsin nyt kummiskin:)paljon jaksamisia<3
nyt tekee mieli kahvetta..ihme:D
Koettakaa pitää pino pystyssä sillä aikaa.
Mitkään vaatteet ei tunnu sopivilta kun maha turvoksissa. Ja kolmet kengätkin oon pakannut kahden yön reissulle. Pientä matka jännitystä pukkaa. Ja pakkaaminen on vaiheessa.
T:Vacsuli rv 9+1
vacsuli75:hyvää matkaa!!
Täällä herättiin tuskan kuumuuteen:/poika on kiukkunen kun amppari ja pitäisi kauppaan lähteä...mummi ja ukki tulevat kyläilemään ja tarjottavaa pitäisi ruveta väsäämään:D
Sitten pyykkivuorikin on sellanen että sillekkin pitöis jotain tehä..tää pahoinvointi vaan ei auta asiaa:)
Ai nyt pitääkin ihmetellä ja kertoa..soitin tänään neuvolaan kun on vähän nämä raskausviikot kysymysmerkin alla..toinen sanoi että olen rv 7+4 ja tänään soitin niin niin olisin rv 6 hmmm.....nyt siis päätin mennä alkuraskauden ultraan..ihan mielenrauhan takia ja että saa selvyyden että millä viikoilla mennään:D
Nyt pitää lähteä kauppaan!päivänjatkoja kaikille!
Luin viimeviikon pinoa ensin ja sit tämän viikon....paljon on tapahtumia,myös ikäviä:Pahoittelut surussa Vaavaksi :-(
Paljoa en näköjään ehdi koneelle,ainakaan vielä.Tuo yksivuotias pojan nasikainen vie aikaa ja energiaa.Luonto ei oikein anna periksi istua koneella,jos toinen roikkuu puntissa ja kaipaa seuraa.Ja kun poikanen nukkuu,niin olen oppinut itsekin menemään sohvalle pötkölleen.Ensin syön itse ja sitten oikasen pitkäkseni.Kotihommatkin jätän silloin tekemättä!
Jotenkin olen ollut tosi väsnynyt,vaikka alun väsymys onkin jo hiukan helpottanut.Tai sitten se on laiskuutta,kun en mitään ylimääräistä saa tehdyksi!Koskaan meillä ei ole ollut näin ' rempallaan olevan näköistä' !!!No hyvä on ajoissa totuttaa mieskin tällaiseen:ensi keväänä taitaa useinkin olla koti hiukkasen sekaisin ja äitikin varmasti kuin pommin jäljiltä!
Pahoinvointi on ehkä hiukan helpottanut...uskaltaako edes ääneen sanoa....Täällä oli puhetta tyttö-poikaeroista.Mulla siis esikko on poika ja kärsin pahasta pahoinvoinnista viikolle 20 asti.Mahaan tuli ruskea viiva alhaalta ylös asti.Ei ollut finnejä eikä rasvoittuvia hiuksia.
Nyt pahoinvointi lievempää ja hiukset rasvaiset.Rinnatkaan eivät ole yhtä arat eikä suurentuneet.Toisaalta siihen varmaan vaikuttaa se,että vajaa kuukausi sitten lopetin imetyksen kokonaan.Onneksi se kävi ihan huomaamatta,puoleksi vahingossa (meiltä molemmilta).
Olen syönyt tohon pahoinvointiin niitä MultiTabsin inkivääri kapseleita:ehkä niistä apua on ollut,vaikka ei ne kaikkea kuvotusta pois vie.Syön usein:painokaan ei onneksi ole noussut.Juomisen kanssa enemmänkin tökkii...
Maha on ehkä vähän jo pompannut näkyviin.Kai äiti ja sisko arvaa,kun en kahviakaan juo,mutta eivät ole mitään kysyneet.Eli paria ystävää lukuunottamatta kukaan ei vielä tiedä.No ei se salassa enää pitkää pysy... ;-D
Ihania ultrakuulumisia.Meillä np-ultraan on tasan kaksi viikkoa.Jännittää tosi kovasti,onko kaikki kunnossa.Pelkään suorastaan niskaturvotusta....ei auta panikoitua...
Kaikille hyvää vointia!!!Palaan taas...joskus....
PauliNea 10+ jotain...