***Maalismussukat***viikko 32...
Kommentit (89)
onneksi tänään vähän viileämpi päivä niin ei ollut pahaolokaan niin voimakas:)mulla rinnat on tosi arat ja viime raskaudessa sama juttu saas nähä kumpi tulee<3tää väsymys on aivan tajuton,miten ihmeessä jaksan töitä tehä:/huomenna siis lomalta paluu ja aamu kuus alkaa vuoro:/yyök:)pelottaa vaan niin aamusta herätä jos pahoinvointi o voimakas ja joudun halia vessanpönttöä:)ja mien tämä mun selkä jaksaa,issias kiusaa vieläkin eikä panadol auta...pitää neuvolassa kysyä vähän neuvoa...onneksi enää viikko ja on neuvola<3mutta nyt siivoilemaan!
Ei johtunut kuumuudesta mun huonovointisuus, koska tänään on jo viileetä, mutta kaamee olo jatkuu. siis huimaa, happi loppuu, päätä särkee ihan tajuttomasti.
Mä jo eilen itkin nukkumaan käydessä, kun oli niin kauhee olla.
Ei voi koneellakaan istua kuin hetken, kun selkeesti näytön tapitus lisää päänsärkyä. Mulla on onneks keskiviikkona puhelinaika lääkärille, josko siinä samalla kysäsis oisko sillä mitään ideoita mistä tämmönen johtuu. Ei mulla ainakaan aiemmissa raskauksissa ole ollu mitään vastaavaa. =(
Toivottavasti Naksun olo on jo parempi?
Ja takas huilaamaan..
Vielä ehdin tämän viikon pinoon kirjottelemaan :)
Ihan ensin isot pahoittelut ja paljon haleja Menierille :( Toivottavasti ne pillerit auttaa niin ei tarvitse kaavintaan mennä. Voimia kovasti teille!
Onpas meitä monta joilla on ihan kamalan paha olo! Onneksi ei ole tarvinnut halata pönttöä kuin 2-3 kertaa kuitenkaan, mutta se ällötys ja kuvotus on kamalaa :/ Nyt kyllä vaikuttaa siltä että vähän helpottaa *koputtaa puuta*. Itseä inhottaa se jatkuva napostelu ettei vaan tulisi huono olo.. tuntuu että hampaitakin saa pestä alvariinsa :D
Meidän pikkuneiti 1v1kk on oppinut kävelemään!!! Pakko tuulettaa kun toinen niin hienosti ottaa ainakin 7-8 askelta ennenkun muksahtaa :))
En vaan malttais odottaa 22.8. asti kun on ensimmäinen neuvola.. on itellä välillä niin epävarma olo että onkohan siellä nyt ketään kun ei olla ultrassakaan käyty. Lukasin justiin noita edellisen raskauden aikasia papereita ja täällä kuunnellaan sydänääniä vasta viikolla 24!! :O Siis jos ei ole mitään aihetta epäillä etteikö kaikki ole ok. Huh! Aion kyllä vaatia että kätilö edes ne kuuntelee, muuten menee hermot.
Jaahas, ja nyt perheen pariin sohvalle :)
Mamasaurus, Nacho rv9+6 ja touhutyttö 07/06
Täällä vaivaa pahoinvointi kanssa,ja väsymys on aivan kauheeta,tekis mieli nukkua ihan kokoajan,ainakin tuntuu siltä,aikasemmissa raskauksissa ei ollu näin kauheeta väsymystä..
Tänään sain silti pitkästä aikaa jotain muutakin suusta alas kuin pelkkää näkkäriä,ja ei vielä ainakaan ole pihalle tullut,vaikka pahaa tekee ihan kokoajan..
Meijän 7kk ikänen vauva on oppinut seisomaan tukea vasten ja tekis sitä ihan kokoajan ja kyllä hän on ottanu siinä jo 2 askeltakin korkeintaan:)
Mulla on ollu nyt aivan älytön hikoilu ihan kokoajan,suihkussa käymineenkään ei auta,yöt on kans aivan hirveitä kun on ihan hiestä märkä eikä saa sen takia oikee kunnolla nukuttua,ja sitte vielä kun tossa naapurissa on jotai teinejä jotka ryyppää ja meluaa aina viikonloppusin keskellä yötä niin että meijän tytötkäään ei saa nukuttua,ja me ollaan sanottu että juhlia voi mut vähän hiljemmin ettei se muita häiritse,mut he ei sitä usko,niin täyty soittaa poliisit´,tuli ainakin hiljasta sen jälkeen,saas nähä jatkuuko sama meno taas tänä iltana..
Tytöt040507 ja masuasukki rv 9+6
Pahoittelut tapahtuneesta!
Mulla on taas kauhian paha olo, tänään on pitänyt taas käydä pönttöäkin halimassa, töissä vielä.. Ens viikolle onkin sit paljon jännitettävää, huomenna työhaastattelu, to eka neuvola ja pe eka ultra! Ja jos kaikki on ok, niin sitten vkl kerrotaan kavereille tulevasta :)
Pirpana 7+4
Perjantai-iltana istuin mökin ulkohuusin portailla ja oksensin pesuvatiin ja itkin. Koko perjantai oli ihan kamala olo. Päätin olla menemättä mökille ennen kuin paha olo hellittää, kun ei huvita mennä sinne makaamaan sisälle tupaan, ei siellä ole mitään huvituksiakaan (esim. sähköjä). Onneksi loppu viikonlopun oli vähän helpompi olla.
Olen huomannut, että mä voin syödä lähes mitä vaan, mitä mun eteeni kannetaan valmiina, savulohileipää ym. Paniikki iskee siinä kohtaa, kun pitää itse tehdä ruokaa tai annoksia. Leivälleni en kykene laittamaan kuin tomaattiviipaleita ja ruokakaupasta en saa mukaani mitään ruokatarvikkeita, kun kaikki ällöttää.
Minulla on keskiviikkona koko päivän koulutus pidettävänä, ahdistaa jo valmiiksi, että mitäs jos se onkin sellainen huono päivä taas. Minun pahaoloni tuntuu kyllä lisääntyvän silloin kun olen paljon aloillani. Kai kevyt liikkuminen saa sitten ruoansulatuksen liikkumaan rivakammin ja sitä kautta nuo nesteet vatsasta liikkeelle. Minullekin on juominen vaikeaa, mutta sekin johtuu siitä, että se taaskin saa nuo hapot erittymään, ilman että ne imeytyisi johonkin. Minulla kyllä nuo happoja neutralisoivat lääkkeet (saa siis apteekista esim. Link merkkisiä) auttaa hieman siihenkin huonovointisuuteen. Tämä on kyllä kaiken nielevää tämä ellotus. Tuntuu ettei elämässä ole muuta sisältöä, kun kaikki on sumussa pahoinvoinnin takana. Onneksi nämä olot unohtuu nopeasti, kun olo paranee. Sitä siis odotellessa, jotta saisin joskus jostain muustakin puheenaihetta. ;o)
Aatuska
Mullakin on nyt ollu huonoa oloa. Eilinen työpäivä oli aivan karmea. Joku puhelikin siintä, kun jännittää mennä kuuteen aamulla töihin. Mulla se kuuden aamu on ollu kaikista pahoin, niin huonoa oloa ei ole ollut vielä kertaakaan. Sitten tänään töissä rupesi pistämään oikein kunnolla tuonne ala vatsaan, oikein säikähdin että mahtaako se pikkuinen nyt kertoa että hänelle riitti. Onneksi kipu hellitti kun olin paikallaan... Minäkin kun teen tuota seisoma työtä, ei oo helppoa. No ehkäpä se tästä pikku hiljaa taas lähtee... Vointeja kaikille!
Heili 9 viikko
Koittakaa jaksaa ja kestää te kenellä on pahoinvointeja! Mulla ei niitä tässä raskaudessa ole ollut (ja pelottaakin, että onko siellä edes mitään) mutta edellisissä voin ympärivuorokautisesti pahoin ja edelleen muistan sen olon, voimia teille!
Mua vaivaa edelleen toi väsymys. Yleensä touhuan ja touhotan koko ajan jotain ja kämppä on siisti, mutta nyt ei jaksaisi tehdä oikeen mitään. Pakottamalla saan itseni imuroimaan. Ruoka maistuu hyvin edelleen ja tuntuu että jatkuvasti on nälkä. Ympäristö onkin jo kovasti huomautellut painon noususta ja siitä kuinka vaikeaa ne on sitten saada pois... Kyllähän se tiedetään, mutta silti... Noi painoasiat on mulle muutenkin aika painajaismaisia asioita ja tiedän kyllä ettei niitä herkkuja saisi syödä kovin paljoa ja liikkuakin pitäisi, mutta kun ei jaksa lähteä lenkille ja koko ajan on nälkä...
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Palattiin kotiin 8 pvän mökkilomalta. Nämä helteet vie kyllä multa mehut, en pysty olemaan auringonpaisteessa juuri ollenkaan. Mieluiten sisätiloissa. Välillä pulahdin sentään mökillä järveen viilentymään. Pahoinvointisuus on ollut voimakasta. Ja uutta minulle, esikoista odottaessa oli paljon pienemmät oireet. Onneksi mies oli tuon mökkiloman ajan avuksi 1.5v poikaa hoitaessa. Itseä oikein harmittaa, kun ei oikein jaksa pojan kanssa leikkiä ja touhuta. Pahoinvointi on myös niin rajusti päällä, että tuntuu pahalta kun ei edes jaksa ajatella kauniita tästä odotuksesta ja vauvasta. Silti ei saisi valittaa, kun itsellä siellä joku kuitenkin näytti ultrassa kasvavan. Pahoittelut siis Menierille ja voimia sinne! Itsellä alkaa maanantaina taas arki, mies palaa töihin ja mulla on eka äitiysneuvola. Joku muukin valitteli imetyksen rasittavuutta näin raskaana ; sama fiilis mullakin on asiasta. Pitäis yrittää lopettaa, mutta kun tuo poika on ihan mahdoton tissimaakari. Oma yksityislääkärini kyllä sanoi, että kunhan vauva masussa vähän kasvaa, niin rintamaito muuttuu oudunmakuiseksi ja lapsi alkaa karttamaan sitä... eli sitä odotellessa. Hyviä / parempia vointeja kaikille!