***Maalismussukat***viikko 32...
Kommentit (89)
Kiitos kannustuksesta kaikille, tuntuu hyvälle :)
Mä heräsin jo puoli yheksältä ilman herätystä.. outoa.
Eilen tuli taas ihan vähä tuhrua, mutta luulin et vuodan enemmänkin ku ronkkivat siellä lääkärissä moneen kertaan, mutta ei ainakaan vielä.
Mulla on pahoinvointia ollu jo jostain 4 viikosta... Pahenee aina iltaa kohden ja päivittäinki saattaa vaihdella. Kyllä tän kestää. Hermot on kyllä pinnassa, en voi käsittää miten joudun kokemaan kaikenlaista vääryyttä harvase päivä.. :) Normaalitilassa oon kuitenkin tosi rauhallinen.
Rinnat on tosi arat ja yöllä on pakko pitää urheilurintsikoita. Viime yönä yritin olla ilman ku on niin kuuma mut eihän siitä mitään meinannu tullu, tuntuu et repeytyy irti..
Mua ahdistaa jo nyt tämä turvotus ja painon nousu, on jotenki kova pala. Sain just ennen raskautta pudotettua 10 kiloa ja oisin halunnut vielä saman verran lisää. No nyt ei oo sen hetki.
Elluz 8+4
Elluz82: minäkin pudotin keväällä 8 kiloa ja yritän nyt kovasti olla saamatta raskausaikana painoa enempää kuin sen suositeltavat 12 kg. Maha on niin turvonnut, että näytän lihoneeni tosi paljon, vaikka paino ei vielä ole noussut. Odotan vaan innolla, että se alkaisi näyttää oikealta vauvamahalta! Etenkin silloin, kun pahoinvointi oli suurempaa, oli pakko koko ajan laittaa jotain pientä suuhun.. ja kevyttuotteiden käyttö on hankalaa, kun pitää syynätä makeutusaineet tarkkaan. Neuvolassa sanottiin, että a:lla alkavia saa käyttää, s:llä ei. Ja kun pitäisi niitä ravintoaineitakin kuten kalsiumia vauvalle antaa. Pitäisi vaan jättää herkut kokonaan pois, tylsää..
Kiitos muuten piimä-vinkistä, en enää muista kuka sen antoi. Mullakin on ollut juomisen kanssa ongelmia, kun mehut, vissyt ja maito ei maistu ollenkaan, vesikin pienissä määrin. Jotenkin ei tee mieli laittaa nestettä mahaan. Mutta paksu piimä, nam :)
Työkaverit on jostain syystä puhuneet viime päivinä kahvihuoneessa paljon raskaus- ja vauva-ajan kokemuksista, kaikki alkaa olla jo siinä iässä, että toivovat lapsenlapsia. Hassua kuunnella, kun en ole vielä tästä omasta masuasukistani kertonut. Kovasti vihjailevat, että milloinkas teille on suunnitteilla.. ;) Tuli vaan mieleen, että jos olisikin lapsettomutta tai keskenmenoja, niin nuo sinänsä hyväntahtoiset vihjailut voisi tuntua tosi ikäviltä.
Vacsuli: (? muistinkohan nimen oikein?) Rentouttavaa reissua! Itse olin ihan Suomessa kylpyläreissulla, mutta kyllä sitäkin vähän jännitti, että miten kaikki sujuu, kun oli pahoinvontia, väsymystä sun muuta.
..Tikruäidille kovasti kannustavia ajatuksia. Auttaisiko, jos soittaisit neuvolaan, saisit jutella jonkun kanssa. Mulla on melkeinpä joka kerta vessassa käydessä sama pelko. Kunhan tässä sinnitellään muutamasta viikosta kuukauteen, niin aletaankin kaikki tämän pinon kirjoittelijat olla " voiton puolella" eli siellä yli 12 viikossa.
Ensimmäisessä raskaudessa np-ultrassa viikolla 12 kätilö kertoi,että elävän sikiön ja sikiopussin vieressä näkyy jotain...aikansa tutkittuaan kertoi,että tyhjältä sikiöpussilta näyttää.Eli yksi elävä sikiö pussissaan, ja ehkä toinen tyhjä pussi vieressä.Kertoi sen suurella todennäköisyydellä ajan myötä kutistuvan pois.
No tätä en muistanut,kun viikolla 14 alkoi runsas vuoto.Olin ihan varma keskenmenosta,koska vuoto oli sitä luokkaa.Matkalla sairaalaan mies muistutti tyhjästä pussista:josko se olisi sieltä tulossa pois....?
Näin sitte olikin.Gynet siinä pähkäilivät ja totesivat,että ehkä alussa oli kaksoraskaus alkanut,mutta varhaisessa vaiheessa toisen kehitys loppui, ja nyt tyhjä sikiöpussi vuoti pois.Se oli tehnyt ison hyytymän kohdun suulle sekä kohdunkaulaan.Ja vuoto jatkui tuhruna aina viikoille 20+ asti.Kehittyvää sikiötä se ei kuulemma vaarantanut.Ja nyt esikoinen onkin jo 1v1kk.
Ja muutenkin vuodoista:useampi gyne painotti,että pienet kirkaat vuodot sekä tuhrut ovat yleisiä,koska kohdun kaulan alue on niin verekästä raskausaikana, ja sen takia helposti vuotavia.
Eli toivotan teille tai meille kaikille turvallista raskautta!!!Yritetään nauttia ja karkottaa turhat pelot pois!!!Helpommin sanottu kuin tehty...
T:PauliNea 10+
että pitikin mennä höpöttämään jollekkin et olis muka vähän parempi olo tässä, eilen taas yrjö lensi ja tänään on olut ihan kauhee olo!!! NO toivottavasti tätä ei vaan enää kauheen kauaa kestäis...
Olin tänään mummuni kanssa kävelyllä ja kylläpä otti koville, meikäläinen hengästyy nykyään jo pyykin ripustamisestakin! Uhosin tässä joskus että toisessa raskaudessani kyllä sitten liikun enemmän kun ensimmäisessä...ja pssssskat, mitään en ole tehnyt yli puoleentoista kuukauteen, heh heh.
Oho, tulipas tilitettyä kovasti tällä kertaa :o)
Ninnutar 10+5
Raskaus paljastuikin tuulimunaksi. Sain viikonlopuksi pillerit kotiin joiden jälkeen pitäisi vuoto alkaa. Takki on aika tyhjä... Toisaalta helpompi kun ajattelee ettei siellä mitään ollutkaan. Sain valita kaavinnan tai lääkkeellisen tyhjennyksen. pelkään nukutusta joten otin lääkkeet. Lääkäri sanoi että lääkkeillä on parempi vaihtoehto koska kaavinta on kuitenkin kirurginen toimenpide. Saa nähdä millainen viikonloppu tästä tulee, kuulemma vuoto pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Pelottaa miten menee, onneksi en kuitenkaan ole ensimmäinen jolle tehdään lääkkeellinen tyhjennys. Sairaslomaakin sain, tulenkohan hulluksi täällä kotona? Ei oltu raskaudesta puhuttu, joten ihmiset ei onneksi tule kyselemään kuinka raskaus etenee. Toivottavasti selviän tästä viikonlopusta, sen jälkeen on vain katsottava eteenpäin.
Menier
Menier:iso voimahali<3<3
Täällä äkkiä pikaseen kerron vain että isovanhemmat ottivat hyvin raskauden:)nyt on olo helpottunut...kohta iltauinnille:)
Täällä jatkuu aivan valtava vellominen ja oksentelukin aika ajoin... Oon nyt jo kolme viikkoa maannut sängyssä ja nukkunut tai huokaillut kauheaa oloa. Kiva loma... Maanantaina alkaa työt ja vähän kauhistuttaa miten selviää. Oon opettaja ja mulle tulee uusi luokka joten pitää tsempata, ei viitsi heti sairaslomalle jäädä, jos ei ole pakko. jännittää sekin, miten pystyy menemään joka päivä koulun ruokalaan, kun ei kotonakaan voi useinkaan koko keittiötä lähestyä. On niin herkkä hajuaisti. *huokaus* No, ensi viikolla nähdään, miten käy!
Tulipahan taas vuodatettua....
- maalis08 rv 8+
Kovasti jaksamista ja iso halaus...
Se lääkkeellinen tyhjennys voi olla aika raju, mutta toivottavasti sulla menee kaikki hyvin ettei tule enempää päänvaivaa!
Vaikea löytää sanoja... Pahoittelut teille! :( Varmasti äärimmäisen raskasta aikaa, koittakaa löytää jostain voimia selvitä... :(
olen pahoillani puolestanne,voimahali <3
Olen äärettömän pahoillani. Voimia sinule ja miehellesi.
Heili 9+
Kiva kuulla onnistuneita kokemuksia :) Mulla on jonkin verran tullut " kudospalasia" vai mitä ne on, mut tosi vähä, yks sellanen sormenpään kokonen ainaki.. varmaan kauheena kiinnostaa.. :) Et voihan se olla et siel on kaks ollu.
Lääkärikin sanoi että hyvät mahdollisuudet on, mutta nyt pitää vaan odotella.
Mulla on nyt parina päivänä ollu ihan kauhean painostava väsymys, joten empä tainnu siltä välttyä, vaikka niin jo luulin ku tähän asti on jo päässy ilman sitä..
Mitään ei tee mieli syödä, mut silti pitää jotain laittaa suuhun vähän väliä tai muuten tulee kahta kauhiampi olo. Tän jälkeen joku mahatauti ei tunnu kyl miltään jos kaks kuukautta on tällanen olo.
Ja pitäs liikkua mutku ei jaksas... Taidan pakottaa nyt ihteni pienelle pyörälenkille.. ukkoki lähti mökille saunoon ja juopotteleen... Tympii olla yksin kotona..
Mut moikka!
Menier tiedän miltä susta tuntuu... jaksuja!
tämä neiti se heräsi aikaisin kun nappis(masuasukki)päätti että nyt syömään,pisulle ja sit kuuma:Dtänään taas rantapäivä:D olo on vähän heikko pahoinvoinnin takia,väsymys alkaa hellittää,mutta tuntuu että nukun sikeämmin näin raskaana,ihan kuin ruususen unta:D
Tervetuloa uusille! Elluzin tarina lämmitti mieltä, on niin ihanaa, kun peloista huolimatta kaikki känntyy hyväksi!
Menierille syvimmät pahoitteluni. Toivottavasti nuo lääkkeet tekevät tehtävänsä ja pääset tekemään surutyötä ja suutaamaan eteenpäin. Omalla kohdallani ne eivät tuottaneet tulosta ja jouduin kaavintaan joka tapauksessa.
Mulla on ollu ihan kaamee olo pari päivää. Tuolla meidän msn:n kotipesässäkin jo siitä kirjoitin. Kävin parina aamuna lenkillä ja se tuntu ihan kauheelta. Happi loppuu ja päätä särkee. Tänä aamuna en menny lenkille, mutta eipä tuo olo lenkkeilystä ilmeisesti johtunutkaan, korkeintaan se pahensi tätä. On nimitäin heti tunnin päästä heräämisestä kauheen vaikee olla. Voiskohan tää johtua vaan helteestä. Ei oo yhtään kivaa, varsinkin, kun mullakin on tätä lapsettomuustaustaa ja muita sairauksia niin taas sain huolenaiheita. =(
Sitä mun piti vielä ääneen pähkäillä, että kuinka monella on rintojen kipeytyminen selvä r-oire? Ja silloin kun on oikein kipeät rinnat niin kumpi on tullut? Mä vaan aloin tätäkin pähkäillä, kun kaikki muut oireet mulla on ihan samoja kuin likkoja oottaessa, mut mulla ei oo ikinä ollu juuri mitään rintatuntemuksia. Nyt ei meinaa mahallaan pystyä nukkumaan, kun sattuu niin pirskatisti.
Kovasti voimia väsyneille ja huonovointisille! Kohtahan me ollaan jo kultaisessa keskiraskaudessa!
Nyt pitää lopettaa, mimmit heräs vihdoin!
piipaa ja villevee 9+5
Täällä oli eilen kanssa aivan karmea päivä, aloin jo ihan paniikissa pelkäämään keskenmenoa tm... Oksentanut en kertaakaan, mutta yleisesti olo oli kaamea! Kaupungilla yhtäkkiä alkoi paikat hakkaamaan, tuli tosi heikko olo. Se kun helpotti niin tuli päänsärky ja ahdistunut olo, mikä ei meinannut helpottaa millään. Illalla kun telkkaria katseltiin, oli olo todella tukala, ei löytynyt lainkaan hyvää asentoa ja tuntui, että maha poksahtaa ihan just! Sellainen tosi turpea, ahdistava ja kummallinen olo! Ja sitten tietty tuli kunnon menkkakivutkin loppuillasta, joten paniikin ainekset oli siinä!!
Tänään on ollut parempi olo (toistaiseksi), tai miten senkin nyt sitten luokittelee... Just kävin oksentamassa pytyn täyteen, joten hmmm... ;) Mietinkin siinä kakoessani, että mitenköhän ne inkiväärikapselit voi oloa parantaa kun laattaan ne samantien ylös??? No, katsotaan, tärkeintä on että tuo pieni pysyisi matkassa loppuun asti!!!
Toivotaan, että meidän oloa pahentaa nyt vaan tuo lämmin ilma, ei muu! Ja joo, lapsettomuustaustalla on kyllä vahva vaikutuksensa tähän odottamiseen, se on selvä! Itse olen aivan varma, että mikäli tausta ei olisi se mikä on, olisi asenne tähän raskauteen, odottamiseen ja vauvan saantiin aivan erilainen...
Naksu 8+1
pahoittelut täältäkin. Voimia molemmille!
Kauheeta kun pelkkä tietokoneen ajattelukin saa oksennuksen nousemaan kurkkuun, omituista. Ehkä myöhemmin pystyn kirjoittelemaan aktiivisemminkin, mutta nyt tekee tosi huonoa. Onpa muuten paljon meitä huonovointisia.
Maalis08:lle tsemppiä työnaloitukseen! Rankkaa varmasti tulee olemaan, pidä aina käden ulottuvilla jotain pientä syötävää, vaikka hedelmää, ettei pahaolo yllätä. Näin mä oon pärjännyt töissä, ainakin toistaiseksi.
Oliko se piipaa joka kyseli tissioireista? Mulla oli ekassa raskaudessa ihan hirmu kipeet rinnat, poika tuli. Toisessa ei juuri ollenkaan, mutta kuvittelin sen johtuvan siitä, että olin juuri lopettanut imettämisen. Tulos: poika. Tässä kolmannessa on taas julmetun arat rinnat, saas nähdä mitä tulee, luultavasti poika;)
Mut nyt takas lepäilemään, lapset meni mummulaan. Kesäterkut Semlikseltä rv8+6 kai!
aamulla vessassa käydessäni pyyhkäisin paperiin... verta... kääk!
Olin ihan järkyttynyt. Ei sitä pajoa tullut... no äsken huomasin siteeseen vielä tulleen pari tippaa. Hitto p****kele ja ahdistus!
En halua sanoa mitään kenellekään en edes miehelleni ettei huolestu suotta jos vaan onkin ihan turha huoli. Mä kyllä olen vuotanut ed. raskaudessani paljonkin mutta silti ärsyttäää! Ja mä kun ihan innoissani ja luottavaisena olen jo kertonut koko maailmalle! Tyhmää!
No niin... sori kun täällä vaan omaan napaani tuijotan!
Ja Elluz82... ymmärrän tunteesi... tää on p***stä!
Ärsyyntynyt Tikruäiti ja ehkä jotain masussa rv 8+2