Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Maalismussukat***viikko 32...

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on pukannut, niin en ole kerennyt ees täällä pyöriä.. tosin eipä minulla kyllä mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa olekaan :)

Koko ajan saa olla syömässä jotain pientä, ettei paha olo iske. Alkoi jo pelottaa et mitenköhän paljon tässä tulee kiloja kertymään :O Nooh, miestä ei kuulema haittaa vaikka lihoisinkin.

Nyt on pari päivää vapaata, ja kerrankin näyttää että ilmat suosisi meitä :) Jos lähtis koiran kanssa jonnekin rannalle aurinkoa ottamaan.

Ens viikolla eka neuvola ja ultra, hieman jännittää!

Pirpana82 rv 6+6

Vierailija
22/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi elämän kevät tätä hormonimylläkkää. ensimmäinen raskaus, ja tähän saakka tuntunut 2. murrosiältä - rinnat kasvaa ja naama kukkii. ostin eilen uutta puhdistusmaitoa ja kasvovettä, odottelen jos säännöllisellä käytöllä tuohon naamaan tehoaisi. en ole kertonut kuin yhdelle sisarukselleni raskaudesta, mutta arvelenpa että jos menisin käymään niin arvaisivat, toisella siskollani nimittäin oli sama iho-ongelma raskauden aikana... ja joo, sillä on tyttö.

onko muita näppylänaamoja?

huokaus kalliope rv 7+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoni-finneissäni minäkin tuskailen. Oli niitä kyllä edellisessäkin raskaudessa. Valitettavasti tuntuu ettei mitkään myrkyt näihin näppyihin auta. Ja niitä tulee sitä paitsi ihan mihin vaan, esim. kyynärtaipeeseen ;). Nyt hakemaan ruokaa. Olen koko ajan kuin turvonnut potkupallo, kohta on varmaan annettava mahan pullahtaa, kun on niin tukala olo.

Vierailija
24/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bucomama: Joo, kyllä niitä vihlaisuja ym. täälläkin on, kai ne sitten kuuluu asiaan. Mulla kun on loppujen lopuksi ollut aika vähän mitään tuntemuksia tuolla masun seudulla niin sitten kun jotain tulee niin alkaa heti mietityttämään... Mutta ne menkkatuntemukset on kyllä kaikkein ikävimpiä, hyi että!!! Meillä onkin muuten molemmilla samana päivänä neuvola! :)

Aatuska: Hienoa että töissä suhtautuivat noin kivasti! Kateeksi käy, itse kun tiedän, että mun kohdalla ei käy samoin...

Piipaa: Pöh, tuo on ärsyttävää kun tekstit katoaa jonnekin avaruuteen!!!

Semlis: Vitamiinivalmisteista kyselit... Mä syön sitä Multitabsin Raskaus-monivitamiinia, itse asiassa oon syönyt niitä koko kaksivuotisen yrittämisen ajan. Aiemmin söin 2/pvä mutta noin puoli vuotta sitten vähensin yhteen ¿ turhautti ostaa koko ajan uusi törppö vaikkei ees vielä ollut raskaanakaan! Mutta nyt oon ja syön niitä mahdollisimman säännöllisesti! :)

Mamasauruksen vaavi oli saanut kivan työnimen! :) Meillä ei vielä ole muuta kuin tuo pieni ja pikkunen, miehen mielestä kun ei saa olla mitään väkisin keksittyä nimeä niin olkoon sitten noin... Keksitään jos keksitään! :)

Vacsuli: Jeeeee, varmasti valtava helpotus! Hieno juttu!!!

Aleida: Mulla ei kyllä oo tietoa tuosta sydänäänten kuuntelemisesta, varmaan aika neuvolakohtaistakin, veikkaisin...

P**kanmarjat täällä mikään oksuton päivä eilen ollut, tuli sitten oikein kahteen otteeseen ylös!! Pitikin mennä kehuskelemaan!! Tää on kyllä harvinaisen pahoinvoiva pino tää meidän, tuntuu että jokaikisellä on pahoinvointia... Tuosta syömisestä... Kun tiedän, että helpottaisi oloa ihan varmasti jos söisi koko ajan, mutta kun mitään ei oikein tee mieli... Kamalan vastenmielistä puputtaa koko ajan jotain, mikä ei maistu! Vielä en siis ole löytänyt sitä herkkua, joka maistuisi hetkenä kuin hetkenä! Vaikka eihän tämä mun pahoinvointi vielä sellaista laatua ole, ettei tämän kanssa selviäisi, ei suinkaan!

Hassua muuten, kun normaalisti olen sellainen, että syön ihan syömisen ilosta! No, onpahan paino pudonnut kilon verran, vaikka eipä silläkään niin välilä olisi ollut... Nyt takaisin aurinkoon! Pakko välillä tulla sisälle vilvoittelemaan ja minnekäs muualle sitä suuntaisi kuin koneelle ja tänne! ;)

naksu 7+4

Vierailija
25/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleida: kysy ihmeessä neuvolasta.... mun muistaakseni mulla kuunneltiin sydänäänet esikoisesta rv 8+jotain... eli viikon kuluttua sullakin voisi jo kuulua. Varmimmillaan ne kuulemma pitäisi kuulua kymmenennellä viikolla (näin olen ymmärtänyt) eli siis 9+jotain...

ON: Paha olo on helpottanut, josta olen onnellinen joskin hieman huolissani. Rinnat edelleen kipeät ja väsyttää. Ja nälkää en kestä ollenkaan. Parin tunnin välin on pakko syödä jotain ja nälän tunne aiheuttaa hermojen kiristystä ja etovaa oloa....

Neuvola vasta 16.8. ja todennäköisesti sydänäänten kuuntelukin onnistuu kun on kymmenes viikko menossa.. :)

Iloista päivää kaikille!

Tikruäiti

Vierailija
26/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä kuumuutta vaikka ei saisi valittaa:Dolen kun ilmapallo kun turvottaa kivasti tämä ilma:(tänään oon ollut kävelyllä ja puistossa naperon kanssa mutta ei jaksanut rantsuun lähteä...huomenna pakko päästä jos se vähän virkistäis:)

Onko muilla kamalaia mielialan heittoja...mä oon välillä kun perseeseen ammuttu karhu vaikka syytä ei ole,ja sit taas itse tyyneys:)ei sinäänsä kivaa koska ukko parka on ulalla:Dja kun kiukuttelu on tarttuvaa:DViime raskaudessa ei ollut oikein minkään näköstä ,paitsi itkuherkkyys...ja kaikki pahoinvoinnit sun muut mutta tällästä hormooni vuoristorataa ei ollu:D

Mun uus herkku on puolukkahillo:Dja yöllä rupes tekee sairaasti mieli maksalaatikkoa ja maksamakkaraa...niitä vaan kun ei sais mielellään syödä=/Mutta nyt mene makaroonilaatikon uunista ottamaan ja syömään...taas:D

Vierailija
27/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut kirjoitella mutta olen seurannut teidän muiden kuulumisia. Mulla oli eka neuvola tänään. Petyin kun ei kuunneltu sydänääniä vaikka viikkoja on jo 10 kasassa. Se neuvolatäti käyttäytyi muutenkin vähän sekavasti. Hyppäsi itse vaa' alle ja kyseli multa näyttääkö lihavalta ja sitten vertaili meidän ruumiinrakenteita ja huokaili että voi kun olisi 30 vuotta nuorempi. Alkaa jo eläkeikä painaa... ;)

Muuten oli kaikki ok, ultraan olisi 2 viikkoa aikaa. Miten sinne jaksaa odottaa. Olis niin kiva jo tietää onko siellä masussa jotain elävää...

Joku valitti kun naama kukkii. Mullakin kukkii. Onko se merkki tytöstä?

cry-baby ja masuasukki 10+2

Vierailija
28/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hillitöntä...

tikruäidin viestistä tuli mieleen ikuisuuskysymys raskausviikoista ja miten se ilmaistaan: eikös viikko 1 ole heti kuukautisten alusta, eli silloin ollaan 1. viikolla, ja siitä lukien esim. viikko 7 + jotain = seitsemännellä viikolla?

tämä kysymys pompahtelee täällä esiin tasaisin väliajoin, en ole selvittänyt itselleni miten se sanotaan...

Vierailija
29/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon ton viikko homman älynnä niin, et esim. mul on nyt 6+6 niin oon viikolla seittemän.

Oiskin vaan naama mikä kukkii kun kesäinen kukkapelto.. just täs mietin et viittiikö sitä mennä ees illasta uimaan ko on rintakehäkin ni järkky, selkäänki on tullu muutama näppy.. tsiisus.. ja just toissa vuonna söin roa-kuurin, sen jälkeen oli elämä näköjään tähän raskautumiseen asti helppoa ton ihon suhteen.

Vierailija
30/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan sain ensi viikolle. Miten sekin oli muka niin vaikeaa soittaa sinne??

Kiitos Naksu tuosta Multitabs-vinkistä, käynkin illalla apteekissa hakemassa pientä piristystä. Flunssa vaan jatkuu, jospa tuosta olisi vähän helpotusta siihenkin.

Naama kukkii täällä myös, ei vielä ihan hirveesti, mutta huomattavasti enemmän kuin tavallisesti. Olispa oikeesti tyttöoire...

Ihanaa kesää! t. nuhanenäinen Semlis

Vierailija
31/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään neuvolassa ja niin se pikkuinen pompotus (154) saatiin kuuluviin! Noloa myöntää, mutta itkuun pillahdin. Olin ihan varma, että ei kuulu mitään eikä mahassa ole ketään elossa. Mut onneks olin väärässä! Nyt aion uskaltaa luottaa tähän jo ilman epäilystä!

Hetken aikaa kyllä niitä piti haeskella ennekuin löytyivät, mut onneks täti kyllä heti sanoi, että kohtu on selvästi suurentunut. Mikä rauhoitti vaikka turvoksissa oonkin kuin ilmapallo niin sillä ei oo mitään tekemistä vauvan tai kohdun koon kanssa. Onhan se vasta parisenttinen.

La siirty päivällä, mut se ei ihme ole. Usein tulee noita päivän heittoja suuntaan tai toiseen, riippuen ohjelmasta mitä käytetään. Meillä ainakin on neuvolan ja ultran antamat la:t olleet aina peräkkäisinä päivinä. No onneks sillä ei oo väliä. Nt-ultraankin sain ajan jo kahden viikon päähän! Jännittää nähdä oonko oikeessa istukan sijainnin suhteen. mä kun veikkaan, että se on takana, kun sydänäänet kuului näin aikaisin. Se tarkottas sitä, että ei mee montaa viikkoo, kun saa ruveta jo kuulostelemaan liikeiden tuntemista! =D

Aleida. Se riippuu ihan neuvolasta. Kaikki ei kuitenkaan suostu kovin aikaisilla viikoilla kuuntelemaan, koska kuuluvuus on niin epävarmaa.

Aatuskalla onkin ollu mukava pomo, taitaa olla harvinaista tuommoset nykyään!

tytöt040507! Mulla rasvottuu hiukset aivan hillitöntä tahtia. En tiedä mitä aineita kannattas lutrata, kun sit tuntuvat pesun jälkeen aimna ihan hampulta.

Mamasaurus! Loistava työnimi pikkaraiselle! =D Meillä oiskin voinu olla sit jalapeno, kun niitä pitää nyt tunkee ihan joka ruokaan..!

Vacsuli! Hirno juttu, että vuodot loppui! Nyt sitten vaan rauhassa nauttimaan ja oottelemaan masun kasvua! =)

Kalliope. Täällä toinen pizzanaama..! Mut mä oonkin aina haaveillu tyttötriosta! ;D

Naksulle ja muille pahasta olosta kärsiville voimia! Mä taisin selvitä aika vähällä, kun nyt on jo pikkasen helpompaa. Tai sitten siihen on jo tottunut!

snowflake! Ei nuo nyt ihan silkkaa myrkkyä nuo sun himot ole. Kyllä maksamakkaraa ja maksalaatikkoa voi syödä, kunhan ei ihan hirveitä määriä eikä joka päivä. Niiden sisältämä a-vitamiini on loppujen lopuks aika vähäistä, jos vertaa koko maksaan.

Ja mulla on ainakin tuota itkuherkkyyttä niinkuin muutakin herkkyyttä enempi kuin oisin kaivannut..

cry-baby! No onpas sulla ollu kummallinen neuvolatäti. Ja juu, mä pidän naaman kukintaa merkkinä tytöstä! Ei ne sydänäänet aina kuulu ennenkuin rv12 joten ole huoleti. mä vaikkaan, että istukan sijainnilla on tässäkin merkitystä. Mut se on vaan omaa arvailua eikä tietoa.

Nyt pitää lopettaa ja lähettää viesti ettei käy kuin eilen ja katoa kyberavaruuteen..

piipaa ja villevee jo 9+1

Vierailija
32/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee enemmänkin kirjoiteltua suurperheodottajiin kun meille jo viidettä odotetaan, mutta pistäydympä taas täälläkin. Maalismammoihin kun kuulun. :)

En muista nyt nimimerkkejä, mutta oireista on kyselty ja itselläni on kans otsassa näppylöitä (joita ei normaalisti ole), hikeä pukkaa ja hiuksetkin rasvottuu. Liekö tuo sitten tyttöoire vai ei. ;) Meillä siis on ennestään kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Viides ja viimeinen määrää akka-tai ukkovallan. :))

Piipaa taisi kirjoittaa itkeneensä kuullessaan sydänäänet.. Kyllä se on aina herkkä paikka. Just itse ajattelin, että ens viikolla on eka neuvola ja toivon niin kovasti, että äänet silloin kuuluu! Ei niihin totu ikinä! Että oman sydämen alla sykkii toinenkin sudän...

Mulla on nyt täynnä 8 raskausviikkoa ja viikko 9 starttaa. Tuntuu, että pian se masu pullahtaa. Masunasukki on vielä melko varjeltu salaisuus, mutta ehkä jo neuvolan jälkeen uskaltaudutaan vanhemmillemmekin kertomaan. :)

Vointeja kaikille, helteestä huolimatta. Mullakin se lisää huonoa oloa...

Omppuäippä+ pojat-98, tyttö-00, tyttö-06 ja kirppu-08

Vierailija
33/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka välillä tuntuukin, et juuri ja juuri. Siis pahoinvoinnin takia. en ole jaksanut täällä palstallakaan kauheesti käydä, kun on kerta kaikkiaan voimat niiiiiin lopussa. Ja pahoinvointia 24 h/vrk. Painokin on pudonnut kilon, kun koko ajan on oksennukset kurkussa.

Viime viikolla oltiin purjehtimassa tämän kesän ehkä viimeisellä reissulla. Mietin useampaankin otteeseen, pystynkö lähtemään mukaan siihen keikutukseen :) Mut sit ajattelin, et meri-ilma on aina niin ihanan raikasta ja piristävää. Ihan hyvin reissu menikin, ruokaa en tosin laittanut, mies teki. Keinutus päässä oli vielä kova kun kotiin tultiin ja olin niin väsynyt, että nukuin taas 17 tuntia putkeen. Ihanaa olla taas kotona. Ja ensi viikolla töihin.... Jännittää paljastako itseni uudessa työpaikassa heti kättelyssä tällä pahoinvoinnilla ja oksuilla. Heh!

Aikaisemmin kirjoittelin siitä, että joudun ehkä syömään raskausajan masennuslääkkeitä. Jätin ne kuitenkin viikolla 5-6 jo pois ja olen pärjännyt ihan hyvin. Kerrankin olen itsestäni ylpeä!!! Eikä tarvii miettiä lääkkeiden mahdollisia vaikutuksia vauvaan.

Mielialat heittelee laidasta laitaan. Tää on tätä vuoristorataa....

Voimia kaikille maalismussukoita odottaville! Kiva, että monet ovat jo nähneet mussukkansa ultralla tai kuulleet sydänäänet. Mulla on eka neuvola 21.8. mut joudun siirtämään sitä. en tiedä milloin uusi aika sit on. Pitääkin heti huomenna soitella neuvolaan.

Vierailija
34/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv:t on 7+

pahoinvoinnista kärsivät: muistan että mulla kahdessa aikaisemmassa raskaudessa pahimmat viikot olivat 8. ja 9. viikko. sit alkoi helpottaa. Toki sekin on yksilöllistä, mut viikkoa 10 odotellessa =)

Vierailija
35/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa: Höpön löpön, ei se mitään noloa oo jos itku tulee!!! :) Multa pääsi ainakin oikeen rehellinen poru, naama kurtussa vollotin ja kädet viuhtoi ympäriinsä! :D Itse asiassa nolompaa musta ois, jos ei ois tuntunut noin mahtavalta eikä sitä porua ois päässyt...

Paljon on tyttöoireisia... :) itselläni taitaa olla jonkinlainen sekoitus... Naamassa on kyllä näppyjä mutta ei nyt mitenkään valtavasti, lähinnä leuassa muutama finni. Pahoinvointi on kai kanssa yksi ns. tyttöoire, oon kuullut sanottavan ettei pojasta tulisi niin herkästi pahoinvointia - löpinää kai tuokin. Karvoitus on kyllä lähtenyt ihan käsistä, massu kasvaa jo nyt sellaista untuvaa ja kainalot ym. saa ajaa huomattavasti useammin kuin ennen. Tuon olen taas kuullut viittaavan poikaan... Onkohan muita " tyttö-poika -oireita" ... Ei nyt tuu mieleen. Jännityksellä siis myös tuota odotellaan sinne maaliskuulle, kumpainenko sieltä sitten tulee... :D

Vierailija
36/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ultrassa, yksityislääkärillä. Hintaa kyllä oli, 130 e, Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa jäi reilut 96 e. Mutta pääasia tuli selvitettyä; masussa on vauva ja sykekin näkyi tällä kertaa. Pää-perämitta oli 12 mm, eli viikolla 7 + mennään senkin mukaan. Vähän nyt mieli rauhoittui, mieslääkäri nyt ei kauhean empaattinen ollut helmikuun keskeytyneestä km:stä kertoessani, mutta sanoi, että todennäköisyys, että nyt kävisi samoin, on hyvin pieni. Etenkin,kun kaksi lasta jo olen saanut. Kuulemma tuulimunaraskauden toistuminen on huomattavasti yleisempää. Niin että tällä erää kaikki hyvin. Huomenna soitan neuvolaan ja varaan ekan ajan.

Iho-oireista: mulla ei kyllä ole naama kukkinut missään raskaudessa, ja poika ja tyttöhän mulla jo on. Muuta eroa en tytön ja pojan odottamisessa huomannut kuin sen, että tytön liikkeet ja potkut oli jotenkin hennommat. Tuonkin älysin vasta, kun tyttö oli jo syntynyt.

Jaksamista teille kaikille!

popliz, rv 7 + 6

Vierailija
37/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee,tänään on ollu pitkästä aikaa semmonen päivä ettei ole tarvinnu oksentaa!!

Tänää on ollu kyllä taas tosi kuuma päivä,no tulipa ainakin oltua ulkona ja varasin tänää keskimmäiselle ja nuorimmalle neuvola-ajan..

Mulla on sillä lailla että muuta ei oikeen pysty syömään kuin näkkäriä.

Mulla oli ekassa raskaudessa aivan hirvee pahoinvointi,ja tyttö tuli.

Tokassa raskaudessa ei ollu ollenkaan pahoinvointia,ja taas tuli tyttö.

Kolmannessa raskaudessa oli taas aivan hirvee pahoinvointi,piti mennä ihan tiputukseen,ja tyttö tuli taas,ja nyt on myös tässäkin raskaudessa pahoinvointia,saas nähä tuleeko taas tyttö.

tytöt040507 ja masuasukki rv 9+1

Vierailija
38/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se pikkuisen sydän sykki =D Koko vastasi viikkoja 7+5, mutta kuukautisista laskettu 7+2 on nyt edelleen virallinen lukema.

Onnittelut myös muille hyviä ultra- ja sykeuutisia saaneille =)

Nyt rötväämään!

Iglu rv7+2

Vierailija
39/89 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan sitten poikaolo, koska mitään ei vieläkään tunnu missään, ainoastaan hirvittävän iso maha. Maha on tosiaan niin iso, että tuttuja ei voi tavata, kun muuten kaikki arvaisivat ja itse ei vielä ole valmis kertomaan, kun jotenkin oireiden vähyyden vuoksi ei asiaa oikein usko vieläkään todeksi.

Sellainen oire täällä kyllä on, että jos en syö tarpeeksi päivän aikana, ei rupea oksettamaan vaan itkettämään, itketys menee sitten ohi kun vähän syö!

Vierailija
40/89 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma päisä tuli, kun taas aamupalan jälkeen iski vatsaan se hirveä kipu ja mihinkään en taas päässyt lähtemään. Kävin sitten lääkärissä. Kokeillaan muutamaa lääkettä, ja jos ne ei auta niin päivystykseen ja tutkitaan onko sappikivivaivoja. Itse pelkään ennemminkin vatsahaavaa... Mä olen myös ihan turvonnut potkupallo, aamulla on ainoa inhimillinen olo. En todellakaan ole syönyt mitään minkä erityisesti pitäis turvottaa. Edellisessä raskaudessa onneksi turvotus helpotti alun jälkeen.

Nyt menen lepäämään hetkeksi.