Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni tahtoo ostaa moottoripyörän. Onko minulla oikeutta kieltää?

Vierailija
26.07.2007 |

Mies maksaa sen kyllä itse, raha ei ole ongelma. Lapset 1,5 ja 5-vuotiaita, kolmas suunnitteilla, ajankäytön ja turvallisuuden vuoksi vastustan ajatusta moottoripyörästä. Mutta onko vaimolla oikeutta kieltää mieheltään moottoripyörän ostoa?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2019 tilaston mukaan 51 näistä 250000:stä tuhannesta loukkaantui vakavasti.

Edellisen kommentoija 1/10 loukkaantuu vakavasti on graavi vale.

Olen eri, mutta eiköhän tuo tarkoittanut elinikäistä riskiä eikä vuosittaista.

Vierailija
62/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2019 tilaston mukaan 51 näistä 250000:stä tuhannesta loukkaantui vakavasti.

Edellisen kommentoija 1/10 loukkaantuu vakavasti on graavi vale.

Olen eri, mutta eiköhän tuo tarkoittanut elinikäistä riskiä eikä vuosittaista.

Sen lisäksi, ettei moottoripyörien määrä kerro vielä aktiivisten moottoripyöräilijöiden määrää. Osalla on useampi pyörä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltää voit mitä tahansa. Mies päättää kiellon noudattamisesta.

Kun autosta katson kuinka nuijasti mopoilijat ajavat ja onnettomuustilastot ovat silti äärellisiä, minun riskini turvallisesti ajaen olisi hyvin pieni.

Vierailija
64/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko leikki yleisillä teillä pitäisi kieltää. Hyötyajoa 1%, leikkiä 99%.

Vierailija
65/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et voi kieltää. Voit kyllä ja (sun pitääkin )kertoa omista peloistasi, voitte sitten keskustella asian eri puolista.

66/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kodin isommat hankinnat neuvotellaan yhdessä ja pitää olla perusteet sekä estämisessä, että hankkimisessa. Onneksi mies ei ole halunnut muuta hassua, kuin auton kun asuttiin pääkaupunkiseudulla. Laskin silloin, että hänen harkitsemansa auto maksaa 500-800 euroa kk sillä aikavälillä, jonka hän uskoi auton olevan ajokunnossa(sis hankintakulut, lainanhoitokulut, bensat, vakuutukset, verot, huollot ym.) Laskelmani oli kunnollinen ja asianmukainen ja ehdotin , että autoa tarvitessamme auto vuokrataan tai mennään taksilla, koska tuo summa riittää helposti niihin ajoihin, mitä meillä oikeasti tarvitaan. Tähän ratkaisuun päädyimme. Jos teillä on hyvin varaa, eikä ympäristöasiat kiinnosta niin ylimääräinen moottoripyörä on ok, ellei se haittaa perhe-elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään voi kieltää (leikitään, että AP käy vielä aktiivisesti palstalla), mutta kuten ketjussa on kommentoitu, niin hyvä henkivakuutus ainakin vähän helpottaa tilannetta. Jos ei ole ajanut paljoa aikaisemmin, niin kannattaa ehdottaa jotain ajoharjoittelukurssia. Moottoripyörällä ajaminen on kuitenkin ihan eri asia autoon verrattuna. Valtaosa vakavista onnettomuuksista on tieltä suistumisia ja risteävän liikenteen törmäyksiä. Jälkimmäisistäkin merkittävä osa on mahdollista välttää. 

Näin motoristina itsekin tiedän, että suurin vaaratekijä on aivan liian suuri tilannenopeus ja nopeudet omiin taitoihin nähden. Järki päässä, niin homma ei ole niin vaarallista, mitä tilastot osoittaa.

Vierailija
68/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut, että jos moottoripyörä tulee taloon, sekä mies että pyörä lähtevät.

Minä en ala stressata sellaisen vuoksi, vaan haluan pitää mieheni. Olen varsinainen huolehtija muutenkin, joten en kaipaa yhtään lisää huolen aiheita.

Ja sitten myöhemmin viidenkympin villityksessä moottoripyörän hankkiminen ja nahkapuvussa kuljeskelu on lähinnä säälittävää tai naurettavaa.

Ei ole pyörää tullut.

No johan on tossukka mies. Jos vaimo olisi sanonut, noin olisi päätös ollut helppo.