Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni tahtoo ostaa moottoripyörän. Onko minulla oikeutta kieltää?

Vierailija
26.07.2007 |

Mies maksaa sen kyllä itse, raha ei ole ongelma. Lapset 1,5 ja 5-vuotiaita, kolmas suunnitteilla, ajankäytön ja turvallisuuden vuoksi vastustan ajatusta moottoripyörästä. Mutta onko vaimolla oikeutta kieltää mieheltään moottoripyörän ostoa?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyöräily on:

A) Junttia

B) Turhaa saastuttamista

C) Turhaa metelöintiä

D) Vaarallista

Vierailija
42/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi ajaa fillarilla? Pullanaama ei jaksa?

Vierailija
44/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Mun mies osti purjeveneenm, kun odotimme esikoista .Ihan superia purjehtia vauvan kanssa ja leikkiä kotia keikkuvassa leikkimökissä.

Vierailija
45/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan sinulla on oikeus mielipiteesi ja huolesi ilmaista, mutta tuskin voit prätkän ostamista kieltää. Mieti asia toisinpäin: Jos itse haluaisit ostaa jotain vastaavaa niin olisiko miehelläsi oikeus kieltää hankintasi? Miltä sinusta silloin tuntuisi? Jos prätkä on se mitä mies haluaa niin miksi kieltää asia joka tekee hänestä onnellisemman?  Hänen onnellisuutensa vaikuttaa koko teidän perheeseen. 

Vierailija
46/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on oikeus. Mitähän kadotettua nuoruutta miehesi hakee? Turhempaa kapinetta saa hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan sinulla on oikeus mielipiteesi ja huolesi ilmaista, mutta tuskin voit prätkän ostamista kieltää. Mieti asia toisinpäin: Jos itse haluaisit ostaa jotain vastaavaa niin olisiko miehelläsi oikeus kieltää hankintasi? Miltä sinusta silloin tuntuisi? Jos prätkä on se mitä mies haluaa niin miksi kieltää asia joka tekee hänestä onnellisemman?  Hänen onnellisuutensa vaikuttaa koko teidän perheeseen. 

Koska ei lapsiperheessä miehen kuulu olla onnellinen. Sillä harvoin nainenkaan sitä on.

Vierailija
48/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin vanha ketju, niin vastasuuden varalle: sitä voi itsekin opetella ajamaan. Niin mun mieskin teki, kun ostin itselleni prätkän jokunen vuosi sitten. Taitaa ajella enemmän kun mä. Se on kiva harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
49/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin ovat kommentoineet niin pidän hyvin kummallisena tätä "oikeus kieltää" asetelmaa.

Juridisesti, ei, sinulla ei AP ole oikeutta kieltää täysivaltaista henkilöä tekemästä päätöksiä omien varojensa käytöstä. Voit toki tuoda esille oman mielipiteesi moottoripyörän hankinnasta ja mahdollisista toimenpiteistä johon saatat ryhtyä (mykkäkoulua, seksistä kieltäytyminen, avioero tms). Toinen osapuoli tekee sitten tämän pohjalta päätöksen moottoripyörän hankinnasta/hankkimatta jättämisestä sekä johtopääöksen parisuhteen tilasta ja dynamiikasta.

Parisuhteen jatkoa ajatellen suosittelen pohtimaan miksi koet puolison olevan lapsen asemassa jonka täytyisi saada suostumuksesi johonkin. Kumpi tahansa voi koska tahansa purkaa parisuhteen mistä syystä tahansa.

Vierailija
50/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut, että jos moottoripyörä tulee taloon, sekä mies että pyörä lähtevät.

Minä en ala stressata sellaisen vuoksi, vaan haluan pitää mieheni. Olen varsinainen huolehtija muutenkin, joten en kaipaa yhtään lisää huolen aiheita.

Ja sitten myöhemmin viidenkympin villityksessä moottoripyörän hankkiminen ja nahkapuvussa kuljeskelu on lähinnä säälittävää tai naurettavaa.

Ei ole pyörää tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää huvisaastuttamista ja luonnonvarojen tuhlaamista josta ei ole mitään hyötyä. Ei paranna edes kuntoa.

Vierailija
52/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan motoristeja ja sitä melua. Keskenkasvuisten touhuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi sitten mönkijä ja riippuliidin. Oikeasti lukekaa vaikka kirjaa!

Vierailija
54/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motoristeilla on 20-30x suurempi riski kuolla liikenteessä kuin autoilijalla. Vammaantumisen riski noin 100x suurempi. Ihan turhaa paskaa mitä ei nykymaailmassa edes pitäisi olla. Toivottavasti kielletään vielä kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kieltӓisi, mutta vaatisin ettӓ mies hommaa ensin sen kokoisen henkivakuutuksen ettӓ pӓrjӓӓmme lasten kanssa jos tien pӓӓllӓ kohdalle osuu. Siitӓ en tee kompromissia! Mies voi olla vaikka kuinka vastuullinen kuljettaja itse, mutta tiellӓ liikkuu kaikenlaista porukkaa, monet ei huomaa sitӓ prӓtkӓӓ ennenkuin rysӓhtӓӓ.

Onhan se toki ajattelematonta noin pienten lasten vanhemman alkaa yhtӓkkiӓ prӓtkӓilemӓӓn. Monestakin syystӓ.

Vierailija
56/68 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää huvisaastuttamista ja luonnonvarojen tuhlaamista josta ei ole mitään hyötyä. Ei paranna edes kuntoa.

Vastaa muuten reipasta kävelyä.

Vierailija
57/68 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nainen voi ostaa diltoja ja laukkuja ja kynsilakkoja ja käydä päivittäin kampaamossa ja mies ei voi ostaa mopoa että miehellä olis jotain kivaa tekemistä jos on tommonen muija!

Vierailija
58/68 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilastollinen fakta että joka kymmenes motoristi joutuu vakavaan onnettomuuteen. On siis käytännössä verrattavissa lähes venäläiseen rulettiin.

Olen tuntenut elämäni aikana 4 motoristia, joista 1 kaahailija ja muut rauhallisia päristelijöitä. Nyt heistä jokainen on haudassa 😪 onnettomuudet vei. Liukastumisia, auto ajo päin, ylinopeutta metsään yms...

Vierailija
59/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tilastollinen fakta että joka kymmenes motoristi joutuu vakavaan onnettomuuteen. On siis käytännössä verrattavissa lähes venäläiseen rulettiin.

Olen tuntenut elämäni aikana 4 motoristia, joista 1 kaahailija ja muut rauhallisia päristelijöitä. Nyt heistä jokainen on haudassa 😪 onnettomuudet vei. Liukastumisia, auto ajo päin, ylinopeutta metsään yms...

Suomessa on 250 000 moottoripyörää.

Missähän olet nähnyt tämän 25 000 vakavasti loukkaantuneen tilaston?

Vierailija
60/68 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2019 tilaston mukaan 51 näistä 250000:stä tuhannesta loukkaantui vakavasti.

Edellisen kommentoija 1/10 loukkaantuu vakavasti on graavi vale.