Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni tahtoo ostaa moottoripyörän. Onko minulla oikeutta kieltää?

Vierailija
26.07.2007 |

Mies maksaa sen kyllä itse, raha ei ole ongelma. Lapset 1,5 ja 5-vuotiaita, kolmas suunnitteilla, ajankäytön ja turvallisuuden vuoksi vastustan ajatusta moottoripyörästä. Mutta onko vaimolla oikeutta kieltää mieheltään moottoripyörän ostoa?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mielipiteessäni tosi jyrkkä, ei moottoripyörää! Olen sen miehelleni kertonut aivan seurustelumme alkuaikoina, että koskaan en tule pyörää hyväksymään. piste. Olisi sillon lähtenyt lätkimään jos pyörän väkisin haluaa! Ja vastaavasti mieheni ilmoitti alkuaikoina " vastaavan" ehdottomuuden jonka minä jouduin hyväksymään kun asia eteen tuli.

Minusta olemme tasoissa.

Vierailija
22/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie yleensä ihan kaiken ajan, kun pitää ajella, ja ajella kavereiden kanssa, laittaa pyörää, pestä ja vahata sitä vitun tankkia, lähteä tapahtumiin, näyttää sitä pyörää kaikille mahdollisille ihmisille, jne.



Ei vaimo pysty pääsemään sen kanssa tasoihin, tai lapsia ei hoida enää kukaan.

Vierailija
24/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ehdottaa että vastapainoksi esikoisen täytyy saada crossipyörä, ja mun yksi ilta viikossa vapaata lasten iltatoimista.. ap

Vierailija:


Se vie yleensä ihan kaiken ajan, kun pitää ajella, ja ajella kavereiden kanssa, laittaa pyörää, pestä ja vahata sitä vitun tankkia, lähteä tapahtumiin, näyttää sitä pyörää kaikille mahdollisille ihmisille, jne.

Ei vaimo pysty pääsemään sen kanssa tasoihin, tai lapsia ei hoida enää kukaan.

Vierailija
25/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta motoristikuolemaa on tämänkin ajokauden aikana tullut.



Vierailija
26/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ongelmana on turvallisuusnäkökulma, siis että et halua miehesi ottavan turhaa riskiä pyörän kanssa ja opettavan harrastusta lapsillenne, jotka vielä todennäköisemmin ajavat sen onnettomuudeen...

Vierailija:


Ajattelin ehdottaa että vastapainoksi esikoisen täytyy saada crossipyörä, ja mun yksi ilta viikossa vapaata lasten iltatoimista.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankitte kunnolliset ajovarusteet. Ei " hinnat alkaen" -mallia.

Vierailija
28/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Luulin, että ongelmana on turvallisuusnäkökulma, siis että et halua miehesi ottavan turhaa riskiä pyörän kanssa ja opettavan harrastusta lapsillenne, jotka vielä todennäköisemmin ajavat sen onnettomuudeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sattuu vaikka kotipihassa, jos näin on tarkoitettu.

Vierailija
30/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Se sattuu vaikka kotipihassa, jos näin on tarkoitettu.

t: entinen ja tuleva mp-mimmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aika ei välttämättä mene ajeluihin todellakaan tai laittamisiin. Sehän voi olla sovittavissa.



Pyörän käyttökulut paljon halvemmat kuin auton! Vene onkin ihan eri juttu. En mäkään haluaisi perheeseen molempia. Voisitte mahdollisesti luopua toisesta autostakin. Pyörällä ajaa maaliskuun lopusta marraskuun alkuun, ja hyvillä vaatteilla ei kylmä eikä sade haittaa.



Miksei miehesi voi siis työmatkoja ajaa mp:llä??? Siinähän saa ajella samalla harrastus- ja hyötymielessä. Mp vie puolet vähemmän bensaa kuin moni auto, puhumattakaan nykyään suosituista maastureista.



Kaikki pyörätkään ei pidä meteliä, voi hommata hyvän äänenvaimentimen. Itse ajan mp:llä paljon rauhallisemmin ja tarkemmin kuin autolla, koska autolla ajaminen automaatio. Kunnon varusteet suojaa, jos kaatuu. Autolla olen pari kertaa ollut pikkukolarissa, pyörällä en koskaan. Liikenteessä sitäpaitsi loukkaantuu vaikka kävellessä tai polkupyörällä tai autossa, ikuista elämää ei voi taata.



Voihan olla että itse innostut ajamaan kortin myös ja voitte vuorotella lapsenhoidossa. Suhde muutenkin fyysistyy, kun ajellaan kimpassa, kuulostaa hullulta, mutta näin on ;)



Mä en ymmärrä naisia, jotka kieltävät miehen haaveet, enkä myöskään sellaisella miehelläkään mitään tekisi, joka kumoaa mun haaveet. Etenkin jos ei ole rahasta kiinni.



Vierailija
32/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset on pieniä, niin turha hankkia niin aikaavievää harrastusta. Sitten on vaan huono omatunto kun ei ehdi ajella ja toisaalta ei ehdi olla perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oeln meinaan myös sillä kannalla, seeä voi sen hommata sitten kun lapset ovat isompia. Kyllä se on sellainen tappovehje, etten halua riskeeratameidän isiä nyt kun lapset (ja minä) häntä eniten tarvii. Jos motskarilla jotain sattuu niin yleensä sattuu niin että selviytyminen aika epätodennnäköistä. Tuttavapiirissä tiedän pari onnettomuutta (tieltä suistumista), joista jäänyt ikuiset jäljet ja yhden kun 19v. poika kuoli. Tossa kuolemantapauksessa mun mieskin sanoi, ettei kyllä ihan helpolla anna lastenkaan hankkia pyörää...

Vierailija
34/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä ainakin haraisin vastaan jos mies haluaisi itselleen moottoripyörän.

Ihan sen takia että ovat niin onnettomuusaltis menopeli.



Sinkkuna saisi tapattaa itsensä miten vain, mutta lapsellisen on ajateltava lapsia ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mies niitä todellakaan rassaa koko ajan tai ole kavereiden kanssa ajamassa. Eikä sitä kaikkea vapaa aikaa ole tarkoitus olla perheenä yhdessä.

Vierailija
36/68 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Lapsi on pieni, eikä kovin usein päästä pyöräilemään, mutta ei olla ajateltukaan, etteikö pienen lapsen vanhemmilla voisi olla pyörää.

Ei tosin olla enää mitään teinejä, joiden pitää ajaa täysillä ja näytöstyyliin. Hieno harrastus, jos kohta kalliinpuoleinen se on.

Eikä meillä pyöriä kiilloteta ja putsailla kaiken aikaa ja kuljeta näyttämässä kavereille. Höpöhöpö juttuja ne, samoin kuin että pyörät itsessään olisivat tappovehkeitä; ihmisestä kaikki lähtee.

Vierailija
37/68 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku selvinny hengis täältä kysyn??

Vierailija
38/68 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa sen kyllä itse, raha ei ole ongelma. Lapset 1,5 ja 5-vuotiaita, kolmas suunnitteilla, ajankäytön ja turvallisuuden vuoksi vastustan ajatusta moottoripyörästä. Mutta onko vaimolla oikeutta kieltää mieheltään moottoripyörän ostoa?

Unohda se kolmas lapsi. Näet enää prätkän perävalot kun mies on pyörän hankkinut. Sen lisäksi tulevat varusteiden hankintakulut, vakuutus ja muut ylläpitokulut, Onko miehellä varaa maksaa ja JA osallistua entiseen tapaan perheen tarpeiden maksuun vai tuletko huomaamaan että a ) miestä ei  enää kotona näy  b) sen takana istuu joku mutta se et ole sinä koska pienet lapset c) kaikki miehen rahat menevät prätkään.

Musta tuntuu että sä olet jäämässä kaksipyöräiselle toiseksi.  Älä edes haaveile kolmannesta lapsella prätkän hankkimista suunnittelevan miehen kanssa. Olen pahoillani.

Vierailija
39/68 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan reiluuden nimissä; tiesikö miehesi varmasti sitoutuessasi sinuun ja perustaessaan perhettä, millaisen diilin hän on tekemässä? Ja mistä kaikesta hän sinun mielestä siitä eteenpäin automaattisesti luopuu?

Mä en usko, että haluaisin olla sun kanssa naimisissa. Meillä on sellainen periaate, että yritetään parhaamme mukaan auttaa toisiamme siinä, että saisi toteuttaa haaveita. Ja kyllä meilläkin on perhe. Ja ei, ei meidän kaikki unelmat ole olleet perheen kannalta käytännöllisiä, aikataloudellisia tai edes vaarattomiakaan. Mutta hyvin on toiminut ja onnellisia ollaan. Ollaan edelleen myös hengissä kaikki.

Vierailija
40/68 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan kieltänyt,kun moottoripyörän osti.Miksi olisin?Tykkää ajella ja omilla rahoillaan osti.