***Maalimussukat vko 30***
En nyt kauheesit jaksa kirjoittaa, mutta avasinpas uuden pinon kumminkin.
Viime yönä tuli nukuttua yli 10h eli väsy on siis valtava.
En nyt muista nimimerkkiä, mutta kirjoitit kuitenkin Enskoissa =) Mä olen sieltä kans " lähtösin" , mutta nykyään kirjotan vain suljetussa msn-yhteisössä.
Neuvolaan 1,5 vkoa ja alkuraskauden ultraan reilu vko. Ei malttais sitä ultraa odottaa, neuvolassa nyt mitään niin ihmeellistä.
Iglu rv5+1
Kommentit (104)
kellään muulla kahvinhimoa?!
Mulla aivan jatkuvasti tekee mieli kahvia ja kun tuolla vessassa saa muutenkin ravata niin eipä tämä mieliteko ainakaan asiaa helpota....
jotenkin vaan on semmoinen muistikuva ettei kahvia suositella raskauden aikana määrättömästi juotavan?!
Kun tuntuu että kaikki herkut kielletään,tuorejuustot yms....
sipsit,pihvit,suolapähkinät NAM! makeasta tulee pahaolo....
kahviin en pysty enää koskemaan ollenkaan ja mun herkku cappuccino saa oksentamaan :o( no tulee halvaksi kahvilassa :o)
Ilmavaivat on ihan hirveät :o/
eikös kahvia suositella kaksi kuppia päivässä? ihan varma en oo.
nyt nakkaan lapset sänkyyn ja otse parkkeeraan suolapähkinä pussin kanssa sänkyyn teeveetä töllöttämään....
sipsit,pihvit,suolapähkinät NAM! makeasta tulee pahaolo....
kahviin en pysty enää koskemaan ollenkaan ja mun herkku cappuccino saa oksentamaan :o( no tulee halvaksi kahvilassa :o)
Ilmavaivat on ihan hirveät :o/
eikös kahvia suositella kaksi kuppia päivässä? ihan varma en oo.
nyt nakkaan lapset sänkyyn ja otse parkkeeraan suolapähkinä pussin kanssa sänkyyn teeveetä töllöttämään....
Kirjoittelenpa minäkin nyt kuulumisia, kun on mukaan ilmottautumisen jälkeen tullut lueskeltua vaan teidän muiden juttuja.
Pelottaa vielä niin kovasti, että meneekö kaikki hyvin, kun näin alussa vielä oon, niin en oo hirveesti uskaltautunut ajattelemaan tätä raskautta saati suunnittelemaan tulevaa.
[b]Niiloakseli:[/b]
Lähettelepä tänne mulle sitä pahaaoloa ;) Mä ihan oikeasti kaipailen, sitä kun siinä mun keskenmenneessä raskaudessa ei todellakaan ollut oikein mitään oireita eikä varsinkaan pahaaoloa, niin odottelen nyt jo kovasti pahoinvoinnin alkamista, niin olisi kunnon todisteita raskaudesta. Vaikka eipä se oksentelukaan taida keskenmenoa estää, jos semmoinen on tullakseen. Mullekin muuten iski eilen kesäflunssa ja miehelle kanssa :( Aamulla oli ihan kauheeta nousta töihin, mutta pakko oli vaan lähtee.
[b]snowflake:[/b]
Mulla taas oli eilen semmoinen päivä ettei mitään oireita oikein tuntunut enää olevan ja olinkin ihan varma että kesken on mennyt, mutta nyt tänään on oireet palanneet (ne vähäset mitä oli, eli rintojen aristus/painon tunne ja pissalla kokoajan juokseminen). Eiköhän sullakin taas huomenna oireita esiinny. Mitäs testi näytti? Vai teitkö sitä?
[b]äitykkäx3:[/b]
Ei mulla nyt varsinaista kahvin himoa oo, mutta ihan normaalisti oon pystynyt kahvii juomaan (ja hyvälle se minusta edelleen maistuu) eikä oo siitä pahaa oloa tullut niinkuin monella muulla täällä tuntuu tulleen. Ja todellakin vessassa saa kahvin juonnin jälkeen juosta ;) Tuosta kahvimäärästä on ainakin meidän äitiysneuvolatoiminnan sivuilla suositus, että ei kolmea kuppia enempää päivässä.
Kunnon oireita täällä siis odottelen ja ottaisin tällä hetkellä mielelläni vastaan kovankin pahoinvoinnin, että sais jotain varmistusta tästä tilasta.
Varattiin eilen miehen kaa viikon lomamatka Barceloonaan ja lähtö ois 10.8. silloin oon viikolla 7+4 ja tietysti mun tuurilla joko saan siellä keskenmenon tai sitten kärsin jostain ihan älyttömästä pahoinvoinnista (minäkö pessimisti?), no mieluummin tietenkin valitsisin tuon pahoinvoinnin, mutta kun ei siihen itse valitettavasti voi vaikuttaa.
Milloinkahan uskaltais soitella neuvolaan ja varailla ensimmäistä aikaa? En varmaan kuitenkaan pääse sinne ennen tuota lomamatkaa, jonka jälkeen onkin jo viikot 9+ menossa, jokohan silloin kuunnellaan vauvan sydänääniä, tietääkö kukaan?
No nyt pitää mennä suihkuun ja nukkumaan, että huomenna jaksais taas töihin aamusta.
Tansem83 rv. 5+1
huomasin Niiloakseli sinut myös. :) Kirjoittelin haahuissa yhteen aikaan ja sit olin viime vuonna helmikuisissa. Josko sieltä sit muistaisit? Tämä tupakka-asia pyörii päässä nyt koko ajan! Toivon että onnistun nyt vähentämään siihen pariin tupakkaan, mieluiten lopettamaan kokonaan. Neuvolan täti kyllä ihanasti sanoi että kyllä se sitten luonnostaan jää pois, ja ettei siitä tarvi nyt stressata. Nyt suihkuun ja nukkuun!
siis pitäis tota kahvinjuontia *kääk*
Uusi piirre myös ilmestynyt itseeni raskauden myötä,nimittäin kun kello lähenee 22 niin meikäläinen piristyy ja energiaa olis vaikka mihin.liekö tuo kahvinjuonti vaikuttaa tähän mutta on perhe ollut ihmeissään kun kukun täällä pitkin yötä vaikka ennen olin täysin tiedottomassa tilassa jo klo 21 XD
Heippa kaikille!! Täälläkin siisi odotellaan ja kuudes viikko olis menossa. Kovasti pelottaa minuakin tuo keskenmenoriski. Jotenkin tuntuu, että se pyörii vähän liikaakin päässä... Pahoinvointia, pikemminkin kuvotusta on ollut, mutta äärettömän vähän. Rintoja kyllä aristaa ja vatsassa kipristelee. Miä en oo ainakaan vielä oikein tajunnut koko tätä asiaa, kun kaikki kävi meillä niin nopeasti, heti ekasta yrityksestä. Tein kaksi raskaustestiä ja silti epäluuloisena pelkään, että ne näyttivät väärin. Tulos oli kyllä ihan selkeä plussa ja apteekissakin sanottiin, että kyllä se oikein näyttää. Nyt mullakin flunssa piinaa, tänään alkoi ja olen todella huolissani, että voiko tämä aiheuttaa keskenmenon. Turhauttaa tämmöinen murehtiminen, mutta olisi nyt vain niin äärettömän hyvä hetki elämässä saada tämä vauva. Ootteko kuullu, että kovan flunssan takia vois saada keskenmenon? Mulla on neuvola vasta 20,8, ja silloinkin vasta jutellaan ilman mitään lääkäreitä. Kaikki varmaankin jo arvasivat, että ensimmäistä odotellaan... :)
Piti tulla huikkaamaan tervehdykset Menierille! Kirjoteltiin samaan aikaan helmikuisissa...meillä poika menehtyi heti syntymänsä jälkeen...
Mukavaa huomata, että tekin olette jatkaneet eteenpäin ja toivottavasti meille suodaan vihdoinkin se pikku nyytti..
sippu
varovaisin mielin. Nyt on menossa 7 viikko ja neuvola olisi torstaina.
Minulla on ollut aikaisemmin pari keskenmenoa sekä kohdun ulkopuolinen raskaus, josta johtuen minulta poistettiin toiselta puolelta munatorvi. Kauhea pelko koko ajan että mitä tapahtuu, mut pitäisi olla nyt vaan iloinen! Onko teillä muilla vaivana ollut " menkkakipuja" ? eli ihan kuin menkat alkaisi.
varovaisin mielin. Nyt on menossa 7 viikko ja neuvola olisi torstaina.
Minulla on ollut aikaisemmin pari keskenmenoa sekä kohdun ulkopuolinen raskaus, josta johtuen minulta poistettiin toiselta puolelta munatorvi. Kauhea pelko koko ajan että mitä tapahtuu, mut pitäisi olla nyt vaan iloinen! Onko teillä muilla vaivana ollut " menkkakipuja" ? eli ihan kuin menkat alkaisi.
Tänään herättiin jo hyvissä ajoin, kun esikoinen tuli sänkyyn herättämään. Huoh... jotenkin olisin mielelläni nukkunut pidempään tai vaan lokoillut sängyssä.
Nyt on tainnut tännekin tulla enemmän niitä raskausoireita. Koko ajan kauhean etova olo, ei okseta, mutta tuntuu, että olisi pala kurkussa. Aamukahvia ei tehnyt yhtään mieli, vaikka aikaiemmin päivä ei ole lähtenyt käyntiin ilman aamukahvia. Saa nähdä, että kestääkö tämä kahvin inho vielä pidempään. Mitään mielihaluja ei oikeastaan ole.
Ajattelin tänään lähteä käymään keskustassa, kun on vapaata. Voisin käydä katsomassa, että löytyykö jotain äitiysvaatteita alesta, sillä omat farkut kiristää jo uhkaavasti.
Taikkuli, rv 6 + jotain
Uutena tänne ilmoittaudun :) Viikko sitten tein ekan testin, joka oli vähän haalean oloinen plussa, sunnuntaina sit uusi joka oli kans puolikas.. Pakko oli sit käydä ostamassa vielä erimerkkinen testi ja siitä tuli ihan selkee plussa :) Eli ensimmäistä täällä innolla odotetaan.
Alkumetreillä tässä ollaan, rv 5 menossa. Rinnat on hieman arat, väsyttää paljon ja maha ja selkä on aika kipeä, tai kipeä ei nyt varsinaisesti ole ihan kuvaava sana.. Sillai vähän ko vihloisi, muttei kuitenkaan satu. Muillakin ilmeisesti oli näitä alavatsakipuja ollut?
Eka neuvola on 16.8. ja heti seuraavana päivänä sitten eka lääkäri ja ultra. Jännä et noin aikaste, mut mikäs siinä.
Paljon onnea muillekin odottajille!!
Töistä taas pikaseen...
Oli ollut himoista puhe. Mä juon vissyä, hiilihapotettua lähdevettä tms. vähintään pullon päivässä. Myös salmiakki houkuttelee aivan sikana. Kahvi on ruvennut etomaan. Aamulla juon " pakolla" mukillisen, et lähden käyntiin.
Oireita ei kauheesti oo sitä pientä etomista lukuunottamatta. Jos pyöräilen töihin oikeen urheilusuorituksella, niin paikat rupee sattumaan =( Mulla kun on tuota painoa kertyny niin liikunta ois oivaa ja iltasin ei meinaa millään jaksaa/keretä, niin tuo hyötyliikunta ois parasta.
Iglu rv5+3
Töissä, normi päivä. Lievää etomista ei pahasti. Alamasussa juilintaa ollu kun kyljet venyy ja tietysti koolla alkava sana pelottaa, vaikka ei siitäkokemsuta ollut.
Himottaa: karkki mutta sitä himoan myös ei raskaana.
Kahvia pystyn juomaan ja hyvältä maistuu, ollu pakko rajoittaa (oikohan suoitus 1,5dl/vrk). www.fertility.com löytyi ohjeet ja kofeiiniarvot.
Nälkä iltaisin ihan karmea parin tunnin välein tankkaan.
Nukkua pitäisi varmaan enemmän. Tuntuu tyhmältä kun oon ihan tosi väsy 20 aikaan, mutta 23 pirteä. Outoa.
Vacsuli rv7+0
Eli töissä myös kärvistelen. Tää on kyllä ihan epäinhimillistä olla täällä, kun koko ajan meinaa oksentaa ja olo muutenkin ihan karsee. Jos jollain on muuten hyvää vinkkiä tän p****n maun poistamiseen suusta (joka siis liittyy oksetusolooon) niin otetaan vastaan. Kun koko ajan pitäs jotain pastillia imeskellä tai syödä jotain eikä nekään auta kun hetkeksi. Kovin tuntuu olevan pahoinvoivaa porukkaa maaliskuisissa muuten. Kun eihän se mikään itsestäänselvyys ole kaikilla. Mulla ainakaan ei kaikki kaverit oikein ymmärrä tätä olotilaa, kun niillä ei ole omissa raskauksissa sellaista ollut. Pelottaa vaan kun edellisellä kerralla pahaolo kesti koko raskausajan ja olin synnytyksen jälkeen tosi huonossa kunnossa ja laihduin ihan älyttömästi.
No nyt töihin, jospa saisin taas hieman positiivisempaa tekstiä jossain vaiheessa...
aamulla oli niin kamalan pahaolo että!ja eilen kun paistoin jauhelihaa niin yökötti se lihan haju...mun suosiossa onkin danonen jugurtit ja hedelmät:D
Tansem83:en sitten käynyt ostamasa...ajattelin kyllä tänään tehä kun ei jotenkin vieläkään usko olevansa raskaana:Dehkä johtuu pitkäaikaisesta haaveilusta;)minä varasin neuvolan maanantaina:Dja 21.päivä on neuvola...minullakin on kamala pelko keskemenosta kun on jo yksi takana:Dtoivottavasti pysyisi mukana loppuun asti tämä nappis<3
mutta nyt siivoilemaan...onko teillä muilla tullut siivous intoa?mulla on :)
pirpana82:juu vihontaa nivusissa ja kuukautismaista kipua on täälläkin...hassua on että tänään pitäisi vasta kuukautiset alkaa mutta ei ole alkaneet:Doletko ollut tuolla vauvakuume puolela haaveilijoissa..jotenkin nickisi niin tuttu??
Snowflake: En ole siellä kirjoitellut mitään, ainoastaan lueskellut :) Iltavuoroon on tänään meno, aamupäivä menikin nopsaan lueskellassa kaikenmaailman juttuja netistä.
Oon viettänyt vähän hiljaiseloa kun väsymys on ihan hirvittävä, ei riitä mitkään unet eikä päivällä saa nukkua ku en uskalla jättää lapsia keskenään... Ja tää huono olo mikä on parina päivänä nyt jo ollu.
En muistanut että tämä on näin karseeta :Q...
Ollaan lähdössä viikonloppuna asuntovaunulla reissuun viikoksi ja täytyisi saada se vaunu siivottua, pakattua, pyykit pestyä mukaan jne... mitään en saa aikaan kun etoo ja väsyttää kellon ympäri.
Nytkin nukahtaisin alle minuutissa jos kierähtäisin tuohon sängylle ;)
Huoh... vali vali nyt vain tästä suunnasta. Koittakaa ystävät kestää :)
Kivaa kun on porukka lisääntynyt taas huimasti täällä. Niin paljon on kirjoittajia jo ja kuulumisia etten millään pysy nyt perässä näillä silmillä ja silmäpusseilla.
Palataan taas.
Huonovointinen Ansku78 rv6+5
Muillakin on ollut paljon väsymystä. Mä olen koko päivän maannut sängyssä, joko horteessa tai syvässä unessa. Siis aivan mieletön väsymys! Hyvä et on vielä loma, mut miten sitä töissä selviää?
Meillä pojat (5 ja 6 v.) sanoi äsken, kun vaille seitsemän nousin sängystä ja puin päälle, et ei sit ihan äiti ehditty puistoon =D Siis ruokahan siellä on kello 12. Ei ihan ehditty!!! Huomenna pitääkin tsempata " vähän" .