Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalimussukat vko 30***

23.07.2007 |

En nyt kauheesit jaksa kirjoittaa, mutta avasinpas uuden pinon kumminkin.

Viime yönä tuli nukuttua yli 10h eli väsy on siis valtava.

En nyt muista nimimerkkiä, mutta kirjoitit kuitenkin Enskoissa =) Mä olen sieltä kans " lähtösin" , mutta nykyään kirjotan vain suljetussa msn-yhteisössä.

Neuvolaan 1,5 vkoa ja alkuraskauden ultraan reilu vko. Ei malttais sitä ultraa odottaa, neuvolassa nyt mitään niin ihmeellistä.

Iglu rv5+1

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein meni nimimerkki:D

melkeen loppu kekseliäisyys kun yritin keksiä nimimerkkiä joka ei olisi jollain jo käytössä :) Mutta tuo nyt sopii hyvin kun kolme lasta jo olemassa ja neljäs toivottavasti maaliskuussa!

Väsymys on mulla aivan valtava,nukkunu tänään kolmet päiväunet ja ens viikolla pitäis töihin mennä...miten siellä pysyy hereillä?! onneks mies on ymmärtäväinen ja hävinny nuorimman lapsen kanssa ulos ja kaupoille että äiti saa nukkua :)

Eli jospa sen verran kerron itsestäni ja perheestäni että tosissaan neljättä odotan,kaks tyttöä 14 ja 10 vuotiaat ja 4 vuotias poika odottamassa uutta sisarusta.Uusioperhe olemme että lapsia olis sitte yhteensä jo kuusi jos kaikki menee hyvin ja tosissaan 30w tulee maaliskuussa täyteen itsellä ja miehelläni tämän vuoden lopulla. :D

Vierailija
62/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sitä pahaa oloa hulluuttaan kaipaili? täältä riittäisi komppanjan tarpeiksi... :o/ koko päivän oksettaa ihan hirveästi ja illalla klo 22 loppuu kuin seinään ja voisin talon siivota :o) päivällä minusta ei olekkaan kellekkään mitään apua. Yritin nukkua päikkäritkin kun kaksi nuorinta nukkui kans mutta olin niin väsynyt ettei uni kertakaikkiaan tullut. Nyt on sitten silmät ihan ristissä xo) mun pitää kans aloittaa tuo sängyssä syönti vaikka itse inhoan yli kaiken muruja sängyssä. Uusi havainto on ettei pärjää tuntia ilman vessaa!! kävin parturissa tänään ja siellä meni noin tunti ja eiku jalat ristissä kotia :o) joten tästä se alkaa kauppa reissujen suunnittelu yleisten vessojen kartan mukaan... ;o) heh,heh.

toisaalta ei tartte epäillä onko masussa ketään kun näin mua kiusaa. Naamakin on revennyt finnien takia hirveään kuntoon jooten taitaa tyttö olla kuitenki tulossa vaikka mulla poika olo onkin.

Nyt syömään karjalanpiirakoita ja munavoita *nam*

Niiloakseli rv7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa lukea että muutkin syö paljon. Taas olsi nälkä ja tänä aamuna kävin syömässä klo 0500 (herätys 6.45).

Ja ihanaa että täällä on ihmisiä joiden kanssa jakaa nämä asiat.

Ensi viikonloppuna kerrotaan varmaan mun sukulaisille (osa) kun mennään kylään. Tarjoavat varmaan viiniä ja kun kieltäydyn varmaan utelevat vauva kuvioista. Siihen vois pamauttaa että joo maaliskuussa.

T: Vacsuli rv6+5

Vierailija
64/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi tällä puolella eli plussasin Eilen (rv4+6) - uusi juttu siis. Ennestään meillä on 1 tyttö. Hän täytti 3 vuotta Helmikuussa. Eli edellisestä raskaudesta on jo sen verran aikaa, että tuntuu että olisi ensimmäistä kertaa raskaana.

Voin oikein hyvin, ei väsytä, ei ole huono olo mutta vatsassa on välillä koviakin kipuja eli pistoja, repäisyjä jne.....Toivottavasti tämä ei ole huono merkki .....onko muilla kokemuksia?

Toinen kysymykseni koskee neuvolaa? Koska voin soittaa neuvolaan ja varata ajan...ja mitenkä tämä homma nyt edessä Suomessa etenee. Sain ensimmäisen lapseni ulkomailla joten olen aivan " ulkona" mitä nyt tapahtuu ja minne pitää mennä koska?

Voisiko joku kertoa.

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa että näitä ajatuksia voi jakaa täällä!!!

Vierailija
65/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masikka-marja :minulla kanssa sellasia kipuja (liitoskipuja/kasvukipuja) johtuu siitä koska kohtu kasvaa....neuvolaan voit soittaa vaikka samantien..minä soitin eilen ja olen samoilla viikoilla sinun kanssa ,neuvola aika on mulla vasta 21.elokuuta:/ei jaksaisi odotella sinne asti:D

Mulla tänään sellanen olo että onko ketään siellä masukissa:(oireita ei ole yhtään=0pakko käydä apteekissa ostamassa testi vielä varmuudeksi:D

Vierailija
66/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä sen verran ryhdistäytyis että pari riviä sais aikaseksi.. koko ajan kamala väsy ja huono olo, oksu ei ole tullut mutta tätä jatkuvaa pahoinvointia :S Ja tietysti tuo 1-v. touhuuja keksii koko ajan puuhaa äidille :) Onneksi saa päikkärit nukuttua samalla kun tyttökin.

Meillä olikin vilkas viikonloppu kun oli yksi ystäväperhe lapsineen yökylässä ja sitten lauantaina tänne tunki miehen veli lapsineen ja niillä oli anoppi mukana! Ihan kauheita kauhukakaroita ne kaksi, meidän neidin huone oli hävityksen kauhistus sen jäljiltä. Eikä tietenkään kukaan komentanut niitä muksuja, itse yritin kyllä että eivät juoksisi pullat ja keksit kädessä ympäriinsä ja leikkisivät nätisti mutta kun ei vanhemmilta saanut mitään kommenttia nii heikko oli tulos. Mieskin oli ihan järkyttynyt ja sanoikin illalla että kyllä on kasvatuksessa joku pahasti pielessä. No, tietää ainakin että kutsumaan ei ruveta kun lapset ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

Harmittaa tosissaan kun neuvolakätilö ei ole paikalla kun vasta 1.8. Sillon voi soittaa ja varata ajan, täällä se eka käynti on vasta rv 12. Viimeksi käytiin yksityisellä ultrassa rv 8, mutta täältä on vähän turhan pitkä matka sen takia lähteä.. 100km.

Onnittelut ja tervetuloa vielä uusille!

Paras mennä katsomaan mitä tuo ipana puuhaa, kumman hiljaista :)

Mamasaurus 7+1

Vierailija
67/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maaliskuisen vauvelin odottaja listautuu...Eli hei vaan kaikille!

Täällä podetaan rankkaa väsymystä...ja heikko olokin vaivaa...

Hieman hirvittää tää odotusaika kun edellisestäkin on niin vähän aikaa...alkaa jo mennä vanhalla rutiinilla tämä odottaminen :)

Mitenkäs te muut, joko olette uskaltaneet ostella vauva-kamoja..

Meillä noita vauvan tavaroita pursuaa joka nurkasta :) mutta onnex ei tartte ostella paljon mitään...

mut jospa sitä palais taas töiden pariin...

sippu (typy2v&enkelipoju03/07)

rv 5

Vierailija
68/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi tervetuloa kaikki uudet ja paljon onnea odotukseen jokaikiselle!

[b]Muistakaahan, kun haette tuonne meidän msn.yhteisöön, että kirjoitatte muutaman rivin itsestänne siihen hakemukseen. Ihan tyhjiä hakemuksia, kun ei hyväksytä.[/b]

Onko täällä ketään jolla ois ongelmia liian matalan verenpaineen kanssa nyt tai aiemmin?

Mä olen hiukan huolissani, kun luin tutkimuksesta jonka mukaan liian matala verenpaine lisää lapsikuolleisuuden riskiä. Ja mulla on jostain ihme syystä ollu paineet viimiset pari vuotta 90/60 luokkaa miltei koko ajan. Mittasin viimeks eilen ja samaa näyttivät eli ei ainakaan raskaus ole vielä niitä nostanut. Mä kun juon vielä kahvia, käytän liikaa suolaa ja salmiakki, en tiedä mitä muuta voisin vielä tehdä. Ärsyttää, kun huimaa muutenkin paljon niin nyt se yhdistettynä väsymykseen ja pahaan oloon alkaa olla kestokyvyn rajoilla. Viikko pitää vielä odottaa ennenkun meidän neuvola aukee, vaikka tuskinpa sieltä tähän mitään apua saa. sanovat vaan, että hyvä vaan kun on matalat paineet niinkuin kaikki lääkäritkin tähän mennessä. =(

Jaaps, piti ehtiä muutakin, mutta nyt joku haisee vieressä kakalle.. Jostaan syystä tuo hajuherkkyys on aivan järkyttävää ja laatta meinaa lentää oman lapsen pyllyn pesussakin..! =)

piipaa ja villevee 7+0

Vierailija
69/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesti näytti plussaa yli viikko sitten, mutta olo on vieläkin jotenkin ei-todellisen oloinen ja en oikein usko tätä raskautta. Tai sitten koko ajan pelko, että jos kaikki ei menekään hyvin.

Olen 26-vuotias odottaja Jyväskylästä. Perheeseen kuuluu miehen lisäksi poika, joka täytti kesäkuussa 3 v. Raskautta ei oltu suunniteltu, sillä omat työkuviot on niin sekavat, mutta todella mukava ja iloinen yllätys tämä raskaus on.

Poika on kovin iloinen ja vauhdikas, juttua riittää ja mielikuvitus on ihan mahoton.

Itsellä raskausoireita ei kauheasti ole, mitä nyt rinnat on todella arat ja maha pömpöttää " turvottaa?" kauheasti. En muista milloin olisi maha ollut näin turvoksissa. Pientä nippailua masusta tuntuilee välillä.

Nyt ruoanlaittoon ja esikoinen päiväunille, saatan tosin itsekin nukkua.

Taikkuli

Vierailija
70/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snowflakelle kiitos vastauksesta. Soitinkin jo neuvolaan ja sain ajan 7.8. mikä oli kyllä minulle yllätys koska asun " keskellä ei mitään" eli pohjois-Lapissa ja pienessä kylässä - näin ainakin minun mittakaavan mukaan.

kivut jatkuvat kyllä todella terävinä ja en muista näitä näin voimakkaina edellisestä raskaudesta.

Paljon onnea myös muille plussanneille!

Vierailija
71/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa: mulla kans matalat paineet ollut aina enkä ole koskaan saanut keskenmenoa tai muutenkaan se ei ole aiheuttanut ongelmia. Mulla kun on vielä rh- veret niin enempi se aina huolestuttaa vaikkei sekään ole mitään aiheuttanut koskaan.

Noista verenpaineista olen aina saanut vain kehuja niin ku sinä. Terkka sanoi viimeksi että taidan olla lehmän hermoinen kun ei paineet nouse millään...

(.) täällä alkaa olo olla jo ihan toivoton :o( oksettaa niin kamalasti ja väsyttää ja kaiken huipuksi sain kesä flunssan. Kurkku on kipeä ja nenä tukossa ja päässä rakennustyömaa..... viime yön unet jäi tosi vähälle kun kurkku vaivasi ja silmät vuoti koko ajan... että vali vali vaan :o) Voi kun voisi pikakelata muutaman viikon eteenpäin.

Täytyy laittaa lapsille jotain ruokaa ja sitten päikkäreille josko itse saisi nukuttua edes hetken.

Niiloakseli rv 7+1

Vierailija
72/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Hyvä kuulla, että sulla on aina mennyt odotukset hyvin matalista paineista riippumatta.

Tää mun tilanne on vaan siltä osin omituinen, kun mulla on aina, siis koko aikuisikäni ollu liian korkeat paineet. Ja mä kovasti haluisin tietää, että miksi ne yht' äkkiä onkin kaikkee muuta.

Matalilla paineilla kuulemma elää pitempään joten ei paha juttu ;) , mut omituista silti.

Vierailija
73/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuäippä täällä jäätelö kourassa kirjoittelee... :) Kuopus nukkuu ulkona uniaan ja toiset menee menojaan. Mun pitäisi oikeastaan siivoilla ja laittaa ruokaa...mutta kun ei nyt yhtään huvittais! Paljon kivempaa lukea muiden kuulumisisa ja heittää omatkin. :)

Muutamalla muullakin oli niin suloisesti, että oma maalisvauva syntyy oman syntymäpäivän lähellä.. näin myös minulla! Jännällä odotan, että saan tarkan LA:n, että meneekö jopa ihan samalle päivälle! lahjoista paras! :))

Ja paineista, mulla on myös aina raskausaikana ja muutenkin tosi matalat paineet. Neuvolantätikin niitä aina ihastelee, ettei ole tällä äitillä ainakaan paineita! ;)

Tämmöistä piti kysymäni teiltä, joilla lapsille tulee pieni ikäero tai on kokemusta asiasta... Meillä ikäeroksi tulee nyt 1 v ja 8 kk ja olen miettinyt, hankkiako aikanaan sitten kaksostenvaunut? Voisi ulkoilla yhtäaikaa pienimpien kanssa. Nukkuuhan 1v 8 kk toki vielä päiväunetkin. Aikoinaan meillä oli kaksospojat 1 v ja 11 kk kun pikkuneiti syntyi. Silloin ei kolmestaan vaunuiltu.. ;) Mies pukkasi toisia ja minä toisia vaunuja ja sisällä taisin nukuttaa kaikkia kolmea päiväsaikaan kun olin heidän kans yksin. Hyvin se silloin ainakin sujui.

Olen nyt pohtinut josko kävisin puolisen vuotta iltatöissä tässä välissä. Ihan vaan senkin takia, ettei kaikki unohtuisi. Ja olisihan se vaihtelua itsellekin. Pitää nyt miehen kans ottaa pitkiä jutusteluja kun jää lomalle perjantaina. Käydään varmaan joku kiva piristävä reissukin vielä. :)

Mutta nyt sitten imurin varteen, mars! :/// Plääh.... Ihanaa palata taas lukemaan pinoa, iltasella, toivottavasti!

Vointeja kaikille! Ja niitä tarrasukkia ja kaikkea!! :))

Omppis

Vierailija
74/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen kantoliinailua! meillä toisen ja kolmannen lapsen ikäero on 1v4kk ja silloin tuli kantoliinatarpeen. Isompi istui vaunuissa ja vauva tuhisi liinassa tuossa tissien päällä. Paljon helpompi kuitenkin liikkua kuin tuplarattailla.

Nyt sänky kutsuu ja imuri mutta taitaa sänky voittaa :o)

Vierailija
75/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna plussattu, rv 4+3. Eli ihan alussa vasta. Raskaus on kolmas, lapsia meillä ei vielä siis ole. Kysäsin tuosta tupakoinnista jo ihan omana aiheena, mutta harrasataako täällä kukaan muu sitä pahetta? Aloitin tupakoinnin uudestaan viime vuoden lopulla kun raskaus keskeytyi rv 20. Nyt ilman muuta yritän lopettaa, vaikeaa se kyllä varmasti on. Nämä pelot ovat jo päivässä ehtineet kasvaa vuoren kokoisiksi! Enää ei hermosavuille " pääsekään" . Edellisten keskenmenneiden raskauksien aikana en siis tupakoinut. Raskausoireita tuntuu ihme kyllä nyt jo, väsyttää ja etoo. Aamukahveja en ole pariin aamuun kyennyt juomaan. Eniten kuitenkin tämä mieli on herkistynyt, pelottaa ihan hirveäst kuinka tämä raskaus etenee ja eteneekö ollenkaan? Mies tuntuu olevan vielä enemmän kauhuissaan, en ole juurikaan sanaa häneltä saanut koko päivänä. Itse yritän uskoa että kolmas kerta toden sanoo. Olen myös yrittänyt välttää syyllisyyttä tupakoinnista ja uskoa siihen että pystyn lopettamaan! Niinkuin huomaatte, olen vielä jonkunlaisessa shokissa, yritän palata asiaan.

Vierailija
76/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään toista lomapäivää, ilmat saisivat kyllä pikkasen paremmin suosia...

Tervetuloa kaikki uudet, teitä olikin taas useampikin!! Voi kun nyt jotenkin saisin minäkin kiinni nickeistä ym., tuntuu että vielä olen ihan pihalla! :)

Verenpaineista oli keskustelua... Minä kävin tänään jo ekan kerran neuvolassa, kun halusivat tarkistaa verenpaineen ja hg:n tuon jatkuvan huimauksen takia. Verenpaine oli 104/62 ja täti kehui oikein hyväksi. Hemoglobiini oli 135, eli oikein hyvä sekin. Olin ihan täpinöissäni, oikeesti nyt on jo käyty neuvolassakin, iiihaaaanaaaa!!! Tosin tuo täti sai mut kyllä enemmän huolestuneeksi kuin koko tänä reilun viikon aikana yhteensä, kun alkoi puhumaan keskenmenosta ja sen riskistä. Moneen kertaan totesi, että olen vielä niin alussa, että kaikkea voi sattua ja että toivotaan nyt ettei vuoto ala ja muuta yhtä typerää. Sanoi vielä, että viikon jos tämä jatkuu, niin sitten voi huokaista, sitten kuulemma keskenmenon riski pienenee... Mutta siis enpä nyt olisi odottanut, että tuo käynti noin keskittyy keskenmenosta puhumiseen, sanoi vielä ettei nyt halua liikoja toiveita herättää (???!!!). Olenko jotenkin yliherkkä vai onko tuo teistäkin omituinen asenne? Kun ei tässä nyt käsittääkseni mitään hälyyttävää tässä tilassani ole, että pitäisi jotenkin siihen km:oon erityisesti varautua..? No, oli täti kai vähän sekava muutenkin, kysyi siis sitten vielä, että onhan tämä raskaus kuitenkin ihan toivottu? Hmmm, teki mieli kysyä, että mitäpä luulet kun on koeputkihedelmöityksellä saanut alkunsa tämä pieni (täti siis tiesi sen kyllä). No, siinä sitten vaan kuitenkin nätisti hymyilin ja vakuuttelin, että on on! No, ei siitä sen enempää, toivottavasti ensi kerralla on sitten jo vähän mukavampi käynti!

Nyt miehen kaikkuun mutustamaan vesimelonia, nam!

Naksu rv5+4

Vierailija
77/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli heti taikauskoinen olo kun kirjoitin ettei kai tässä mun tilassa mitään erityistä huolenaihetta ole!!! Niin taikauskoinen olen, ettei saisi tuollaisia " ääneen" laukoa, tapahtuu vielä jotain!!! Hui!! :/

Vierailija
78/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa menier! jostain on tuo sun nikki tuttu,liekö joskus samalla listalla kirjoiteltu :o) vastasinki tuonne sun aloittamaan tupakka ketjuun.

Oliko naksulla? ollut hiukan outo neuvola käynti. Minulla oli myös melko outo köynti kun esikkoa odotin kun olin vasta 17v. Silloin kyseltiin missä meinaan asua? onko mulla mies? aikooko mies jäädä vaikka vauva tulee? onko äitini suuttunut? silloin tuntui ettei mua uskottu ollenkaan ja vauvaa pidettiin vahinkona (mitä se ei ollut). Siitäkin selvisin ja vielä on sama mies ja neljä lasta :o) siinäpä niille epäilijöille!

Meillä onkin eka neuvola vasta rv11+ juuri tuon keskenmeno riskin vuoksi.

Kolmannessa raskaudessa koin kaksi uhkaavaa keskenmenoa ja kyllä ne säikäytti. eka tuli rv12 ja toinen rv17 Kyllä siinä itseään soimasi vaikka eihän nuo asiat meidän käsissä ole valitettavasti. Vasta synnytyksessä selvisi että kyseessä oli istukan reunan repeämät jotka aiheutti kovia verenvuotoja sen kaksi kertaa. Silloin rv12 kun päivystyksessä tutki yleislääkäri joka totesi keskenmenon tulleen ja kysyi haluanko erikoislääkärin mielipiteen vielä ja onneksi halusin koska kohdusta löytyi hyvin voiva sikiö!!

Nyt on pelot hiukan helpottaneet kun siitä alun shokista selvisi.

Niiloakseli rv7+1

Vierailija
79/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, joka lähetit mulle huonoa oloa, nyt se on löytänyt perille ja samalla on paljon huojentuneempi olo siitä, että ehkä tuolla masussa sittenkin joku pieni yrittää kasvaa.

Omppuäippä, mä taas suosittelen tuplarattaita. Meillä on esikoisella ja kuopuksella ikäeroa 1v5kk ja olivat kyllä tarpeen. Tein paljon pitkiä kävelylenkkejä ja esikoinen sai ottaa päikkärit aina tarpeen tullen. Kaupoissa oli helppo liikkua molempien kanssa. Meidän tuplat olivat x-adventure-merkkiset, mun mielestä huiput!

Jotain muutakin piti kommentoida, mut en muista mitä... Ehkä palaan myöhemmin, ehkä en;)

Ihanaa masunkasvatusta!

Vierailija
80/104 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli se makeanhimo!

Onko teillä muilla himoa karkkiin, jätskiin ja muihin makeisiin? Joka välissä pitäisi saada jotain makeeta suuhun, varsinkin ruokailun jälkeen. Miten tästä vois päästä eroon, osaisko kukaan auttaa? Tää sama himo vaivaa ihan normaalitilassakin, mut raskausaikana vois ehkä yrittää vähän vähentää kaikkien mahdollisten lisäaineiden nauttimista.