Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalimussukat vko 30***

23.07.2007 |

En nyt kauheesit jaksa kirjoittaa, mutta avasinpas uuden pinon kumminkin.

Viime yönä tuli nukuttua yli 10h eli väsy on siis valtava.

En nyt muista nimimerkkiä, mutta kirjoitit kuitenkin Enskoissa =) Mä olen sieltä kans " lähtösin" , mutta nykyään kirjotan vain suljetussa msn-yhteisössä.

Neuvolaan 1,5 vkoa ja alkuraskauden ultraan reilu vko. Ei malttais sitä ultraa odottaa, neuvolassa nyt mitään niin ihmeellistä.

Iglu rv5+1

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitykkäx3: mulle määräsivät buventol easyhealerin pahimpaan hätään. Pakkohan se jotain on ottaa kun meinaa mailma aina välillä mustua kun ei happi kulje :o( nyt kyllä on jo helpompaa jo. Toivottavasti eivät mitään löydä niistä verikokeistakaan sitten.Mulla vielä huolestuttaa kun mulla on rh- veret niin pelkään että sekin nyt alkaa tehdä temppuja...

huolia on äidin elämä täynnä :o)

Tänään pääsin kuin pääsinki kauppaan lasten kans eka kertaa sitten plussa testin! JEE!!! eikä tarttenut edes puskia etsiä :o) kÄytiin esikolle vähän koulu juttuja ostamassa ja 6v pojalle kyniä ja vihko eskaria varten.

Täällä on kauhean kuuma ja tukala ilma ja jostain syystä ei nuo kesä vaatteet oikein mee nätisti päälle :o) maha tursuaa vaikka mistä välistä... kiloja tullut se 2kg mutta suurin osa on turvotusta. Minäkin lahdutin ennen tätä raskautta 22kiloa ja nyt pelottaa hurjasti että lihon kaikki takaisin vaikka pieni huolihan se on kun niistä työllä pääsee eroon. Uimisen ajattelin aloittaa ensi viikolla voinnin mukaan. Ostin alku kesästä uuden pari kokoa pienemmän uikkarin :o) saa nähä miten sen kans käy,onneksi on sellainen tankini jossa housut ja toppi erikseen niin ehkä siihen massukin mahtuu.

Vierailija
22/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolibri yhteisön puolesta vain kyselen, että olisitko halukas liittymään uudestaan meidän seuraksi ja iloksi?

Pistä hakemus Antzulle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menier!

Pelkään mahdottomasti keskenmenoa,koettiin semmoinen marraskuussa, ja nyt musta koko ajan tuntuu että alkaa vatsaan koskemaan ja kuvittelen myös tuntevani että alan vuotamaan....todella raskasta henkisesti :(

Voimia sinulle ja kaikille muillekin pelkotiloista kärsiville,toivotaan että pelot osoittautuu aiheettomiksi.

Vierailija
24/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kovasti tulee juttua, ettei kyllä mitenkäänpäin kerkiä kaikkia ajatuksella lukemaan.

Siis mulla ei niin kauheesti ole mitään oireita paitsi että kahvi etoo ja väsymys on aivan mahdotonta. Mikään uni ei riitä.

Takasin töiden pariin.

Iglu rv5+4

Vierailija
25/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun kerroin jo aamulla että poika lähti ti-ti nallea katsomaan ...niin minä se poden tekemisen puutetta:/kävin kahvilla ystäväni kanssa ja aika juoksi kyllä nopiaa mutta poika kotiutuu seittemän maissa illalla ja toinen kullanmuru sitten kaheksan jälkeen...että mitähän sitä keksis:Djos vois vaikka päikkärit ottaa:Dmulla ei vaikuta enää edes yöuniin:Dvoisin nukkua kokoajan:Dtänäänkin oli herätyskello soimassa niin en jaksanut millään nousta mutta poika piti huolen että nyt ei nukuta..ja hetken kuluttua simmut kun sain aukastua niin alkoi pieni etova olo joka meni heti ohi kun kävi pisulla:D

Tänään mulle iski tajuton viinerin himi missä oli vanilja mössöä:Doli pakko ostaa ja tässä samalla sitä herkuttelen:Dai niin ja postilaatikosta tuli tänään meille tulee vauva lehtinen neuvolalappujen välissä:D<3

Mulla on lantion alue tosi arka ja kipeä mistäköhän johtuu:/

Vierailija
26/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit astmalääkityksestä... Mulla on astma ja ainakin edellisessä raskaudessa oli koko raskauden käytössä sekä kortisonipiippu, että kohtauslääkkeet tarvittaessa (beclomet ja buventol). Mulle sanoi keuhkolääkäri, että vauvalle on paljon pienempi riski se mitätön kortisonimäärä, mikä voi vereen kulkeutua kuin se, että äiti ei saa hengitettyä= hapenpuute vauvalle.

Olo jatkuu todella karmeena, koko aamupäivä meni oksentaessa ja viime yökin meni pipariks. En vaan tajua miten sitä töissä jaksaa jos tää olo vaan pahenee...

Täytynee taas mennä koittaan syödä jotain... Yöks!

Vierailija
27/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli taas semmoinen päivä, ettei oikein oireita tuntunut olevan ollenkaan, ja pelko, siitä onko kaikki hyvin, valtas taas mielen :/ Tänään on vähän taas tuntunut jotain oireita ja oon vähän luottavaisemmalla mielellä.

Tuntuu vaan, että aika ei kulu ollenkaan ja päivät vaan matelee. Tää viikko on kestänyt jo ikuisuuden, kun odottelen vielä loman alkuakin. Huomenna onneks on jo viimeinen työpäivä :)

Tervetuloa kaikille uusille mukaan :) Täällä alkaa olla jo niin paljon porukkaa, ettei kyllä yhtään muista mitä kukin on kirjotellut, ja juttua kertyy päivässä aina monta sivua, mutta hyvä näin :)

Kiva, että täältä löytyi muitakin, joilla ei pahaa oloa juurikaan ole, ja jollain oli jo ultrastakin hyviä uutisia Onneksi olkoon! Antaa itsellekin lisää luottavaisuutta sen suhteen, että kaikki voi olla hyvin, vaikkei voimakkaita oireita olekaan.

Nyt lähden kahvin keittoon, kun väsyttää niin kovasti ja sitten yritän jaksaa mennä vähän ulos kävelemään, hyvät illan jatkot kaikille!

Tansem83 rv. 5+3

Vierailija
28/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rättipoikkipuhkikuluneena hirvittävän päivän jälkeen piti tulla heti kurkkimaan uutisia ja mitä vanaht silmäni näkivätkään! =D

KJ25! Ihana kuulla sinusta! Voi, onko sinun pikkuisesi jo noin " iso" ! =) Niin se aika kuluu! Haikea olo tulee, kun ajattelee, että ilman sitä keskenmenoa meilläkin oisi tuon ikäinen Helmi kotona! Mut ehkä näin oli jostain syystä tarkoitettu! Ei voi muuta kuin toivoa, että tämä jaksaa pysyä kyydissä loppuun asti!

Kiitos sinulle muistamisesta ja kuulumisistasi ja oikein hyvää kesän jatkoa! Jokos on muuten uutta vauvakuumetta tuloillaan? =D

2xx! Voi, oisi tosi kiva tulla mukaan ja nähdä mitä kaikkea teidän kolibrien elämässä on tapahtunut sen jälkeen, kun jäin pois. Mutta luulen, että mun aika ei riitä niin täysipainosesti siellä oleilemaan, kuin haluaisin joten se ei tunnu oikein reilulta. Mut tuumaan asiaa! Kiitos kutsusta! =)

Nyt pitää mennä laittamaan likoille iltaruokaa! Huomatkaa tärkeysjärjestys! ;D

Palajan myöhemmin!

piipaa ja VilleVee jo 7+2

Vierailija
29/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansem83: Onpa tosiaan harmillista herätä kolme kertaa yössä vessaan.. Mulla onneksi toistaiseksi riittää yksi kerta, mutta sekin tuntuu jo liialta, mieluummin nukkuisi putkeen tietty. Noh, ei pidä valittaa, varmaan paljon hankalampaa pissihätää luvassa myöhemmin..

Niiloakseli: Söpöjä kysymyksiä teidän neidillä! Tsemppiä oloiluun, toivotaan että pian helpottaa. Jasamoin muillakin pahaolosta kärsivillä.

Itsellä melko energinen olo, toivon ettei muuksi muutu.. Varasin neuvolankin, kivaa..

Onnea vielä odotukseen uusille plussanneille ja kaikille muillekin.

Hobbie 5+1?

Vierailija
30/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä tovi kun tämän pinkan saa kahlattua läpi ;)

Tultiin just mammalasta uimasta ja saunomasta 5 lapsen kanssa... huh. Ja vichyllä höyrysin eteenpäin ;)

Mammalle kerroin että saa vielä nyt ainkin yhden lapsenlapsen lisää, mamma oli iloinen. Kiva vastaanotto asialle, ei ainakaan nyrpistellyt nenäänsä, eikä onneks olen sen sorttista muutenkaan. Kiva!

Ai kauhistus, viime yö oli tuskaa, mikä mahto olla,kun vatta särki oikeastan koko yön, ihan kun ois munasarjoja joku repinyt ja kohtua kanssa, oikeen ikävää. Meni onneks melki kokonaan aamulla ohi. Olikohan kasvukipuja ;) Vielä hieman jomottaa ja rantapalloa alkaa vatta muistutamaan ...

Juu noista reumalääkkeistä; mä syön koko ajan Salzypyrin ( onkohan oikein kirjotettu) nimistä lääkettä,jota saa syödä raskaanakin ollessa. taitaa olla totta mitä joku sanoi, että oireet voi paukata pahemmiksi synnytyksen jälkeen, mutta onhan mulla jotain vahvempaakin sitten niitä aikoja varten, toivottavasti vaan ei tarvis ottaa... lääkäri myös sanoi, että voi otta paikallisia kortisonipikkejä tarvittaessa, mutta ne vasta sattuukin...koitetaan välttää.

Jep, palaan sohvalle elpymään ja toivomaan parempaa yötä.

Mrs.P rv 8+

Vierailija
31/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvolakäynti on nyt sitten takana. Ei mitään uutta sieltä päin. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, koska ei ole varmaa kuuluuko näillä viikoilla, joten jännitys jatkuu.

Seuraava käynti onkin sitten ultra joskus 4 vkon: kuluttua. Odottavan aika on pitkä :-)

Yritän tässä pikkuhiljaa päästä kiinni kesäloman jälkeiseen elämään ja vaikeaa on...

Myys 8+4

Vierailija
32/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin justiinsa pyöräretkeltä,poljettiin 17,5km...siinä se meni muuten ihan normaalisti mut masu tuntu kipeältä puolesta matkasta asti :/ siis housut puristi sillä tavalla että tuntu verenkierto loppuvan,en kyl vielä haluis lopettaa rakasta harrastusta,pitää nostaa satulaa ylemmäs että voi sitte polkee semmmosella " junttityylillä" XD

Meidän kuopus rakastaa noita retkiä,istuu nätisti mun kyydissä ja huutelee isälleen hyviä neuvoja ku iskä rullistelee nuo reissut :)

Nyt iltapalalle,kreikkalaista salaattia ja yrttipatonkia :)

Vierailija
33/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä: Oli pakko tulla ihailemaan sun pyöräreissua, wow!!! Miten kummassa tuo on mahdollista, itse kun en pääse edes normaalia kävelyvauhtia etenemään muutamaa sataa metriä!!!??? Eli täällä voisi yhdeksi oireeksi sanoa aivan valtavan " kunnon romahtamisen" , ihan etanavauhtia etenen vaikka yrittäisinkin reippaasti kävellä. Ei vaan onnistu!! Alkaa heikottamaan, hengästyn jo pienestä ponnistelusta jne. Tänään käveltiin muutama kilometri miehen kanssa ja voi miten kävin tuon ukkokullan hermoille! Se jaksoi kyllä päivitellä miten pystyn kävelemään niiiin hitaasti - normaalisti siis vipellän eteenpäin niin etten sivuille ehdi katsoa! :) Niin ja vatsaa alkoi repiä ikävästi... No, mitäköhän se on sitten sen ison pallomahan kanssa?! ;)

Tänään pahoinvoinnin kanssa huomattavasti eilistä paremmin pärjätty, koko ajan vaan pitäisi syödä. Ei oikein sovi tuon refluksitaudin kanssa yhteen se, että illalla viimeiseksi pitää ahtaa masu täyteen, jottei aamulla olisi aivan kaamea olo - meinaa nuo ruoat sitten tulla tuon takaisinvirtauksen voimalla heti ylös kun makuulle pääsen! No, ehkä siihenkin jokin tasapaino löytyy ajan kanssa, valita toki en! :)

Mitenkä muuten tuo keskenmenon riski oikein menee.. Siellä neuvolassa kun täti sanoi, että ensi viikon yli kun pääsen, niin sitten ollaan voiton puolella, km:n riski on sitten kuulemma huomattavasti pienempi? Mä en oo tuollaisesta etapista tiennyt, siitä 12 vkon etapista kyllä...

Naksu rv5+6 (Jee, huomenna vaihtuu viikko!!)

Vierailija
34/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut niin vaan väsy vie voiton.

Naksu. Tekayn sivuilta löytyy tietoa keskenmenoriskeistäkin.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid…

Vierailija
35/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmeno riskistä juuri itse tekayn sivuilta eilen katsoin että viikko 7 kun on täynnä nii siitä eteenpäin riski olisi 4%

Siellä oli tosi hyvä taulukko ja muutenkin on hyvät sivut.

Mulla kans kunto romahti heti :o( ei vaan pysty hengästyy heti ja tuntuu että voimat loppuu samantien. Muistelisin tämänkin menevän ohi ja tulee kyllä takaisin loppuraskaudesta kaikien muidenoireiden kans :o) ja sairastuin heti flunssaankin vaikka yleensä en kauheasto sairastele. Viimeksi oli kuumeessa 3 vuotta sitten.

Vierailija
36/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Naksu-

Juu,tuo pyöräily tuli tupakin tilalle.Lopetin polttamisen 17.4.07 ja jotain tekemistä piti keksiä ettei tuu syötyä :)

Mies sitten ku ollu jo aktiiviliikkuja niin osti mulle pyörän ja pojalle istuimen taakse ja avot,sitten vaan polkemaan.

On muuten aivan eri asia ihailla maisemia pyörän selästä ku auton ikkunasta ja nyt ku lopettamisen ansiosta jopa haistan luonnon kesätuoksuja niin olen aivan ekstaasissa sen pyörän selässä :)

Yhtenä päivänä pyöräiltiin 21,6km uimarannalla :)

Kunto on noussu aivan huimasti ja tuollainen 17km menee ihan helposti,vielä ;)

Vierailija
37/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pyöräiltiin uimarannallE ei uimarannallA XD

Vierailija
38/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko meidän maaliskuisten määrästä ennustaa ruuhkaa maaliskuulle synnäreille? ;) Meitä on komea määrä! :)

Mulla meinas nyt illalla iskeä ekaa kerta äklö olo! Sohvalla vain uuvuksissa makasin ja mahassa pyöri. Sitten muistin, että syömisestä oli jo ikuisuus. Parin leivän jälkeen olen taas oma itseni. Huh.

Nyt saunaan ja sänkyyn. Uni, nam! :)

Vierailija
39/104 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on perheessä kaksi koiravanhusta ja koska lapsi on ensimmäinen, ei vielä ole mitään käsitystä koirien tulevasta reagoinnista. Kun mies on matkatöissä, niin mielenkiintoista tulee olemaan miten selviän vauvasta ja koirien ulkoiluttamisesta 3xvko kerrostalossa. :) Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä!

Vierailija
40/104 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme koiran ja samantien sitten tärppäsikin esikoisesta. Vasten parempaa tietoani, olin aivan varma, etten mä tulisi " ikinä" raskaaksi. Kun neidin kanssa kotiuduttiin sairaalasta, oli pojulla ikää reilu 10kk. Hän vahti toisinaan lapsen unia ja ilmoitti, jos toinen inahti. Nyt meidän koiruus ja tyttö ovat ihan bestikset ja tyttö saa aivan rauhassa retuuttaa koiraa. Jos koira ei tykkää, murahtaa ja poistuu. Vastapainoksi tyttö antaa koiralle ruokaa pöydästä =D ja nauraa päälle.

Mulla meni viime yö ihan harakoille. Unille menokin venyi varmaan kymmeneen ja sitten neiti tuli väliin joskus yhden maissa, enkä oikeen kunnolla enää sen jälkeen nukkunutkaan, kun tytsyllä on tapana " repiä" hiuksia, kun tekee unen kanssa kauppaa. Eipä tainnut hänkään sitten hyvin nukkua. Tosin nukkuu nyt sitten edelleen isänsä kanssa tuolla.

Nyt valmistautumaan töihin, kun " aamukahvi" (=lasi pepsiä) on kerran juotu.

Iglu rv5+5