Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalimussukat vko 30***

23.07.2007 |

En nyt kauheesit jaksa kirjoittaa, mutta avasinpas uuden pinon kumminkin.

Viime yönä tuli nukuttua yli 10h eli väsy on siis valtava.

En nyt muista nimimerkkiä, mutta kirjoitit kuitenkin Enskoissa =) Mä olen sieltä kans " lähtösin" , mutta nykyään kirjotan vain suljetussa msn-yhteisössä.

Neuvolaan 1,5 vkoa ja alkuraskauden ultraan reilu vko. Ei malttais sitä ultraa odottaa, neuvolassa nyt mitään niin ihmeellistä.

Iglu rv5+1

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä pitäiskö mun tänne kirjottaa, mutta eilen tein testin ja se näytti plussaa :)

Jos laskureihin ja omaan muistiin on uskomista, niin sitten oisin JO kymmenellä raskausviikolla. Ensimmäinen lapsi on kyseessä, joten jännittää ihan kamalasti :)

Vierailija
42/104 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Ajattelinpa liittyä teidän joukkoonne. Odottelen toista lastani (tyttö 5) ja olen raskausviikkoni on suunnilleen 5+5. Raskaustesti näytti positiivista varmasti muutama päivä sitten ja myös yksi negatiivinen tulos tuli ennen sitä, sen vuoksi testejä pitikin tehdä " varmuuden vuoksi" kolme ;)

Kaikenmaailman tuntemuksia on, hassua kyllä, mitään oireita ei ollut ensimmäisessä raskaudessa. Muistan ainoastaan sen loppuajan vessahädän...Nytkään ei ole oksetusta, ainoastaan pikkuista huimausta välillä esim.saunassa, autossa. Sitten nämä selän jumitukset ja liitoskivut oikealla puolella ovat ihan uusia. Niin ja sitten jatkuva nälkä ja kahvin himo ;)

Ajattelin tänään soittaa neuvolaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin normaalisti astmalääkitystä ekassa raskaudessa ja niin käytän nytkin. Minulle lääkäri sanoi, että se ei ole vaarallista sikiölle. Vaarallisempaa olisi siis se, että kärsisin hapenpuutteesta. Itse asiassa en pysty ilman astmalääkettä elämään kauaa, joten sitä-käytänkö vai en-ei tarvitse edes miettiä ;)

Kannattaa kuitenkin kysyä lääkäriltä juuri omasta lääkkeestä.

Vierailija
44/104 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa: Kiitti tuosta linkistä, siellä olikin hyvin tietoa! Eli nyt on sitten jo pienempi riski kun on tuo 6 vkoa täynnä... Jeee!! Vaikka toki vielä mitä vaan voi sattua, mutta en halua miettiä sitä nyt...

Niiloakseli: No hyvä että joku muukin puuskuttaa jo! ;) Ihan hassua, kun ei mahaa eikä mitään mahaa eikä muutakaan näkyvää vielä ja kunto on aivan nollissa! :) Kai ne hormonit sitten vaan saa kummia aikaan... Mä tulkitsin tuon Tekayn km-listan niin, että kun rv6 on täynnä niin se riski on enää sen 4%... Kun viikoilla 6-9 se on tuo 4%...

Äitykkä: Onnittelut polttamisen lopettamisesta! Mä kanssa lopetin silloin vähän ennen kuin alettiin yrittämään pienokaista, eli 2 vuotta sitten. Ehdin polttamaan yli 10 vuotta ja tupakka oli kyllä niin osa mun ¿identiteettiäni¿ (hurjasti sanottu mutta totta!) etten silloin kuvitellut osaavani olla ilman sitä. Ja just viikko sitten mun äidin kanssa puhuttiin, että ajatella että joskus olen polttanut, ei ikinä uskois! :) Niin sitä vaan muuttuu ja tupakastakin pääsee irti ¿ mulla se kävi todella helposti kaiken lisäksi!

Omppuäippä: Joo, voi olla että synnäreillä on ruuhkaa maaliskuussa! :) Kuinkahan moni meistä pinoutujista on sitten tietämättään samassa sairaalassa/samalla osastolla kun SEN aika on..? :D

Tatzki ja Tanjuska, tervetuloa joukkoon valtavaan! ;)

Koirista: Meillä on pieni koiraneiti reilu 4v. ja toki jännittää miten se suhtautuu sitten vaaviin... Jotenkin kuitenkin olen luottavaisin mielin, se kun on tottunut lapsosiin ¿ tosin on varmasti aivan eri asia kun sitten se pieni tulee valtaamaan hänen reviiriään täyspäiväisestä! Tuo pieni koiruus kun on meille ollut se vauva kanssa, hyvin on tottunut hemmotteluun ja keskipisteenä olemiseen! ;)

Täällä on eilisen ja tämän päivän pysynyt pahoinvointi kurissa jatkuvalla syömisellä. Ja puuro aamulla ¿ aivan pelastus! Normaalisti ei tulisi mieleenkään laittaa puuroa naamaan mutta nyt se pitää nälän loitolla hyvän aikaa.

Naksu rv6+0 :)

Vierailija
45/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään herätti minut kova pisuhätä ja poika oli kömpiny viekkuun nukkumaan=)onneks sain edes nukuttua 7 tuntia.tämä väsymyksen tunne on aivan tajuton,voisin nukkua kellon ympäri:D

tänään on soitto neuvolaan:)Ja sitten rannalle ja haluan torille mennä syömään mansikoita ja juomaan kahvetta:D

Vierailija
46/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin väsy vaivaa. Vaikka kuinka nukkuu niin herää väsyneenä :o/

Olen myös ihan kamalan herkkä,itken joka välissä. Yleensä olen selainen itku vuodessa tyyppi ja nyt eilenki tuli itkettyä vissiin kolme kertaa... mies on kummissaan... eikä jaksa oikein hyvällä suhtautua mikä minusta on omituista....

Hautasimme eilen äitini 14 vuotiaan kissan :o( silläkin oli osansa tuossa itkemisessäni ja mieheni kommentoi vaan jotain ilkeää joka itketti lisää... En ymmärrä mikä mieheeni on menny kun se yleensä ei ole ilkeä tai muutenkaan inhottava tyyppi...

niiloakseli rv7+0

Vierailija
47/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn joukkoon. Perjantaina testasin plussan ja nyt ollaan onnellisesti tällä puolella. Toivottavasti pienokainen pysyy matkassa.

Sain tänään ajan neuvolaan. Se on vasta rv 9, mutta silloin kai suuremmalla todennäköisyydellä kuullaan sydänäänet. Ihan luottavaisin mielin tässä mennään.

Hilla- rv 5+5

Vierailija
48/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi päättää käynkö yksityisellä vai kunnallisessa äitiysneuvolassa, joten vielä en ole aikoja varannut.

kaikki ohjelmat itkettää ja mieskin ihmetteli juuri että katsonkin vaan kaikkia surullisia ohjelmia.

rv 6 menossa ja maha pullahtanut :) no tämä on jo 4. raskaus että äkkiä ne kilot kertyy. ja taitaa taas tulla enemmän kuin edelliskerralla.

Vierailija
49/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Huomenta!

Mulla on maha turvoksissa ja itestä tuntuu et pullottaa jo kovasti, mut mies ei nää mitään! (Aika tyypillistä...) Ruokahalu on pohjaton, ja hiukan kyllä pelottaa kuinka paljon paino nousee tässä raskaudessa, edellisessä nousi 28 kg! Mitähän sitä kannattaisi syödä, ettei ihan paisuisi pullaksi? Nyt intohimona on paahdettu ruisleipä jonka päällä on juustoa ja kaakao.

Edelleen olen aika oireeton, vähän veto pois ja rinnat kipeenä. Aamuisin on hetken aikaa huono olo, mutta menee ohi kun syö vähän. Edellisissä raskauksissa olen voinut todellakin huonosti ja kummastuttaa tällainen.

Seksistä; Ei tee mieli. Ahdistaa vaan jos tullaan lähelle. Enkä tiedä miks. No, kai tämäkin menee ohi jossain vaiheessa. Muistaakseni edellisessä raskaudessa oli sama juttu alussa.

Aurinkoista päivän jatkoa! Eilen paloin rannalla joten tänään lähetän lapsille ostamaan koulutarvikkeita Jumboon!

t. Sanelma 7+5

Vierailija
50/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki viikonlopulle:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10821516&p=2&tm…

Ollaan lähös lintsille joten en nyt kerkee enempää:)

Hanan

Vierailija
51/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä tuota itkuisuutta ole tullut:)viime raskaudessa olin todella herkkä,mutta nyt olen aika neutraali muutenkin:)

tänään yritin saada lemppari hameen päälle ja ai että kun teki tiukkaa:)no pakko suosia stretsiä:D

mä aloitin syömään niitä paljon mainostettuja activia juguja ja että muuten tepsii masuvaivoihin,mua ummetus on kiusannu tässä:)siksi voi kans masu pömppää ja olla kauhian pahaolo...mutta nyt alkaa helpottaa...mutta nyt poistun rannalle ja soppaileman jotain mekkoa...

Vierailija
52/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mä oon melkein voittaja-fiiikseillä täällä, paha olo on laantunut !!!!!! Valtavaa!!!! Saatan siis sittenkin selvitä hengissä ;)

Vatta on hieman pinkeänä, housut kiristää ,mutta painoa ei oo tullut yhtn, ihan kiva. huomenna meen neuvolaan, katotaan mitä täti sanoo.

Mä palaan nyt työn ääreen, mutta kurkin tänne aina kun ehin.

ja hei Niiloakseli, tissit ovat hieman tänne jo tulleet, taitaa sulla olla nyt paha olo pikkaisen... ;) Hyvä vaihturi!

Mrs.Pienaple, joka huomenna sanoo jo rv:n oikein joku 8+

Vierailija
53/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin jo pinoutunut tonne helmikuisiin, mut niinkuin epäilin, LA painuikin sit tänään ultrassa maaliskuulle, eli LA mulla on 2.3. Jos joku osaava lisäis mut listalle :o) Nyt täytyy mennäkin saman tien, poika lähtee Särkänniemeen kummisedän kanssa...

Ninnutar 8+1

Vierailija
54/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä naputtelen. Ei juuri normi hommat kiinnosta. Ostin aamulla uuden Odotus lehden ja se polttelee autossa.

Vointi ollut eilisillan jätti-super-iso-kamala väsyn jälkeen ihan hyvä. Illalla isku minigolffin jälkeen n 1800. Toivottavasti ei tänään iske kun on just silloin menoa. Pahoinvointikin ihan vaan vähäisenä. Jääkaappi kylmäkurkku masituu tosi hyvälle.

Vierailija
55/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on miehen lomat pidetty ja arki alkoi meillä pojan kanssa.Tänään jo kahdesti ollaan ulkoiltu.Mutta nyt sataa vettä,joten ihan kadena kuuntelen rantsukelejä...

Ekaks pitää onnittella:NAKSU onnea masuvaavista!!!!Vihdoinkin!!!!Kirjoittelimme Enskoissa yhtä aikaa -05.En tiedä muistatko minut vielä?Nikki oli silloin aluksi Pauline...Kävin lukemassa silloin tällöin Enskojen palstaa sekä lapsettomuuspuolella,kun sinne oman pinon pystytitte.Tiesin sunkin jännityksen,mutta en sitten lukenut enää plussauutisia+++++.Joten virtuaalihalaus täältä teille kummallekin!!!!

Kaikille muillekin uusille odottajille suuren suuret onnittelut!!!!Meitä on hirveen monta jo:mitenhän mahdumme yhtäaikaa synnyttämään????Ehkä joudumme kerrosänkyihin?! ;-D

Täällä voidaan edelleen pahoin melkein koko päivän ja oksennellaan!Vähän tossa lounaan jälkeen helpottaa,kunnes ilta on taas aikas paha...Mutta on tämä kuitenkin helpompaa kuin esikoisella -onneksi!!!Päikkärit on pakko nukkua joka päivä.Lomalla se ei aina onnistunut,kun reissattiin.Ja on mieli herkempi.Tänään varsinkin,kun mies palasi töihin ja jäimme kaksin.... :-(

Joku puhui miehen nurjasta suhtautumisesta noihin mielialojen vaihteluihin....tiedän kokemuksesta,mistä puhut,mutta....vaikka mies ei vaavia kuumeillutkaan,niin jotenkin kuitenkin on innoissaan ja huomaavaisempi kuin norm.oloissa.Haluaisi kertoakin jo vaavista ainakin veljen perheelle...Itse olen kertonut vain ystävälle,joka kertoi odottavansa myös maalisvauvaa.

Eli hyvää alkanutta viikkoa Äipät!!!

T:PauliNea 8+0

Vierailija
56/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PauliNea: Heipä hei, tottakai sut muistan - taisit olla ihan ekoja plussaajia mun kuumeiluaikanani! :) Kivaa, nyt sitten saadaan pinoutua jälleen samassa kasassa!! Ajattele, miten aika menee, teille tulossa jo toinen pieni - suuren suuret onnittelut sinne!!!!!! Sultahan mä sitten muuten kyselen kaikki ansiodottajan uuvatit kysymykset, saat sitten niitä naureskella! :D Milloinkas siellä muuten alkoi tuo oksentelu - sitä kun täällä odottelen (joo, tiedän, ihan sekopää oon! :D )?

Pineaple: Onnittelut pahoinvoinnin voittamisesta!! Täällähän ne tisut kasvoi ja kipuili (oliko Niiloakselilla samaa..?), mutta pahoinvointi ei ole tänne ainakaan vaihtarina siirtynyt - tai tissikipu lähtenyt! Mieluummin näin päin! ;)

Ninnutar: Tervetuloa vaan mun puolesta tähän jo valtavan suureen joukkoon!! Hyvän kuun on teidänkin pieni valinnut! :D

Täällä on neuvola varattu, 14.8. päästään miehen kanssa ekaa kertaa sinne juttusille. Tai oikeastaan jo huomenna, kun menen mittauttamaan verenpaineen ja hg:n varmuuden vuoksi, huimaus kun vaivaa... Huomenna saan sitten samalla kaikki paperiprujut jo, kivaa päästä niitä selailemaan!!

naksu 5+3

Vierailija
57/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on jo yöunilla ja mies tekee tossa työhommia, joten mulla on hyvää aikaa kirjoitella tänne =)

Niiloakseli voisi antaa osan herkkyydestään mulle. Musta tuntuu toisinaan, että oon todella tunteeton, kun ei oikeen mikään asia liikuta. Kirjat ja elokuvat yms. eivät kyllä saa mua kyyneliin. No elokuvista Karhu aikanaan sai =)

Mäkin muistan Paulinea sun nimimerkin enskoista. Kuinkas vanha sun esikoinen nyt sitten onkaan?

Väsymystä ja/tai pahaaoloa taitaa vähän kaikille kuulua. No se taitaa olla se tämän itseaiheutetun tilanteen sivuvaikutus =D

Iglu rv5+1

Vierailija
58/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv7+1 menossa, 8.8 vasta ensimmäinen neuvola, sinne asti kun malttais odottaa. Tappava väsymys, heikko olo ja itkuisuus.. Siinä minun oireeni tällä hetkellä. Rinnat eivät enää ihan niin arat kuin pari viikkoa olleet ja masunipistelytkin vähän hellittäneet. Kun vaan tuota energiaa jostain sais...

Maitoa olen yrittänyt juoda, kun olen vähän nirso normaalisti sen kanssa eikä kalsiumia meinaa tarpeeks saada. Samoin kunnon terveellisen lämpimän aterian joka päivä vaikkei ruoka oikein maistuisikaan. Niin ja ruisleipää! :)

Isikin täällä innoissaan, vielä pitää vaan pitää matalaa profiilia kun ollaan niin alkutaipaleella. Vasta muutamalle ystävälle kerrottu. Yritystä takana vajaa vuosi, meinasi epätoivo välillä vähän iskeä..

Nyt vaan sormet ristissä että kaikki menisi hyvin ja että neuvolan tädillä olisi hyviä uutisia! ;)

Vierailija
59/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen plussattiin....vihdoin.....Marraskuussa koetun keskenmenon jälkeen ei uskalla vielä kovasti tuuletella vaikka tietysti mieli tekisi huutaa ilouutinen koko maailmalle :D

Laskettuaika osuu johonkin maaliskuun loppuun eli saan sitte ainutlaatuisen 30w lahjan :D

rv 4+2

Vierailija
60/104 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sitten tosiaan ekaa päivää töissä tänään. Hiukka pelkäsin, että kuinkahan tän pahan olon kans selviää, mutta selviäähän sitä kun on pakko ;). Onneksi meillä on tää kesäaika tällasta leppoisaa, syksyllä pukkaa kiire.

Äitykkäx3 (olikohan oikein) kirjoitteli, että synttärilahja on tulossa. Mulla sama juttu. Vauvalaskurin mukainen la on täsmälleen sama kuin oma synttärini, mutta neuvolasta saivat päivää aiemman eli kai sitä sen neuvolan mukaan mennään. Ja toisaalta jos mennään samalla kaavalla kuin esikoisen kanssa, ei vauva malta ihan la masussa pysyä.

Meillä meinaa miehellä mennä hermo mun sängyssä syömiseen, kun ei kertakaikkiaan voi aamulla nousta ilman että jotain syö ja sit saattaa vähän niitä muruja jäädä sänkyyn... Tunteenpurkauksiin se on tottunu ihan normaalissa elämässäkin ;).

Nyt pitää mennä taas syömään (söin ennen kuin alotin kirjottamisen...)

Sadekivi rv 6+