HEINÄHATUT viikko 5
Minä täällä taas =)
Huomenta vaan kaikille. Tulin äkkiä pinon avaamaan ja sitten ulkotouhuihin tytön kanssa. Kauppaankin tarttis tarpoa.
Töistäkin soitettiin ja tarjottiin lisää vuoroja. Tarttee miettiä mitä tekee. Nyt oon ollu kerran viikkoon ja se on ollu ihan passeli ja riittävästi. Toisaalta rahakin tulis tarpeeseen.... Hoitoalalla täälläkin, kun sitä joku kyseli. Mä tosin avoterveydenhuollossa, joten ei mietenkään fyysisesti raskasta työtä joudu tekeen. Vähän tietty arveluttaa keikki pöpöt mitä nyt pyörii influenssat, parvorokot, vesirokot jne. Mutta eipä noilta pysty suojautumaan, oli sitten töissä päiväkodissa tai kaupankassalla....
Nyt nokka kohti kauppaa ja puistoa - Hepe rv 15+6
Kommentit (45)
Hei vaan:) Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä, kovasti töitä yritetään paiskia. Pikkusen olen tuota painoani miettinyt tässä lähiaikoina, lähtöpaino oli 60,5 kg, nyt viime neuvolassa kun punnittiin, oli paino laskenut 300 grammaa. En ole koko raskauteni aikana esim. oksentanut tms. joka olisi voinut painoa pudottaa. Olen syönyt normaalisti, mitä nyt makeat olen jättänyt lähes kokonaan pois (ei yksinkertaisesti maistu)
Mietin vaan, että onkohan se ihan normaalia, että painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää? Eivät ainakaan neuvolassa huomauttaneet mitään. Painoindeksi on 21.
Ehkä tämä on tätä ensiodottajan hötkyilyä ja turhaa murehtimista, vertasin vaan oman äitini äitiyskortista, että se oli mua odottaessaan nostanut painoaan tähän mennessä jo 5 kg :D
Hyvää viikkoa kaikille!
Terv. astaliini ja Aatu 13+4
mut kas kummaa olin unohtanu salasanan tänne:):),sitä se teettää ku on sama pää kesät talvet,ja raskaanakin viel oon=)
Joo,eli torstaina käytiin neuvolassa.Vanhin muksu oli eskarissa ja me sit isukin ja kahen nuoremman kans käveltiin neuvolaan kuunteleen sydänäänet.Hyvin kuulu ja syke oli 140 luokkaa...oiskohan tyttö tulossa=)
Painoa on tullu tähä mennessä 3-4kg.
Supisteluja tulee nykyään entistä helpommin ku ennen.Neuvolatätsy sano et pitää vaan seurata et jos muuttuu tästä kipeämmiksi ja tulee useammin,niin sit pitää tutkia tilanne.Tää on kyl ihan tuttua edellisistäkin raskauksista et supistelee,ei vaan iha näillä viikoilla ole ennen,vaan vasta tossa 20 viikon jälkeen on tullu kipeeksi supistelut.No,pitää yrittää vaan ottaa tosi rauhallisesti,joka on kyl sula mahottomuus kolmen ylivilkkaan lapsen kanssa=).mut eiköhän tää tästä.
Niin ja tilattiimpa sit just äskettäin kotidobbler ihan vaan kokeilun vuoksi....olen kyl aina ollu sitä mieltä ettei mitään semmosia tartte,mut iskä semmosen halus et voidaan kuunnella ääniä tääl kotonakin.
Toivotaan nyt sitte et laite toimii.
Joku kyseli tuol vanhassa avauksessa synnäripaikoja...
Met synnytetään taysissa...jos keretään sinne asti.Mulla ku on lyhentyny synnytykset joka kerralla aika roimasti.Eka kesti 5h40min,toka 1h48min ja kolmas kesti 55min.Ja noi on siis laskettu lapsivedenmenosta johon olen yöllä heränny jokaisesta,etten siis oo tuntenu mitään ennakoivia supisteluja.Kahesta viimesestä kerkesin saliin ja sain samantien ponnistaa muksun ulos.Vähän kyl mietityttää ja pelottaa tuleva koitos,et kerkeenkö laitokselle ollenkaa.
Oiskohan tässä jo tarinaa yhelle kerralle....jos jatketaan taas vähä myöhemmin=)
RiinaR käy vilkaseen linkistä eilinen viestini..laiskimuksena en jaksa kirjoittaa uudelleen.
Kävin tänään lääkärissä kun viikonlopun aikaan on ollut alavatsakipuja. Aluksi luulin pissatulehdukseksi mutta ei se sitten sitä ole..tänään ultrattiin oikein huolella eikä mitään epäilyttävää löytynyt. Beibsy veti sellaista vatkulia, ettei reisiluun mittaamisesta meinannut tulla mitään. Pää oli rv eri kuin reisiluu mutta siinä ei kuulemma ollut mitään ihmeellistä. Oli sitten neljäs ultra tässä raskaudessa. Toiveikkaana olen ettei lääkärin soitto tuo mitään ikäviä uutisia mutta elossahan tuo elohiiri oli. Ensimmäisessä raskaudessa ei kasvukivut olleet tämän tuntuisia.. toisaalta masu on kyllä kasvanut ihan päivissä .
Jännä sattuma, että esikoisesta tunsin liikkeet rv 15+3, ja tänään, samoilla viikoilla selviä liikkeitä tuntui heti aamusta :) Nyt myös tyyppi tuolla masussa jatkuvasti myllää :) Töytäisyjä olen tuntenut tässä raskaudessa jo aiemminkin, mutta nyt nuo liikkeet on tosi selviä. Taitaa ola samanlainen elohopea kuin isosiskonsakin :)
Tosiaan, heräsin aamulla klo 4 ihan pirteänä ja klo 5 alkoi vauva mylläämään... Vähän ennen klo 6 nukahdin uudestaan ja klo 6 jälkeen herästyskello sitten herättikin jo uuteen työpäivään. Että sellaiset reilut 4 tunnin yöunet takana! Esikoista odottaessa muistan kun (tosin loppuraskaudesta) eräskin aamu klo 5 siivoilin vessan kaappeja kun ei väsyttänyt. Ja normaalisti rakastan nukkumista, riittävät yöunet olisi n. 10 tuntia. Eli nytköhän tämä valvominen jo alkaa... :/
Äitiyspakkauksesta joku kyseli: esikoisesta meillä oli vuoden 2005 pakkaus, jossa oli karsea haalari, jonka myin kirppiksellä käyttämättömänä. Nyt pakkauksen ottaminen riippuu siitä kumpi tulokas on, tytölle olis vaatetta ja haalaria. Ja tosin riippuu ihan siitäkin minkä näköinen tämän vuoden pakkaus on. Vuoden 2008 pakkauksesta tykkäisin, mutta ei niitä ei varmaan riitä enää meille heiniksille..?
Muuten tarvitsee hommata vain turvakaukalo, esikoisen on myyty jo. Pinnasänky ja hoitopöytä on valmiina, esikoisen kuomurattaisiin ostettiin jo kantokoppa valmiiksi, kun TOSI edullisesti saatiin. Brion uusi (vuoden 2007 väri) kantokassi maksoi vain 29,90 yhdestä nettikaupasta :) Rattaat on Teutonian, mutta hyvin istuu toi Brion kassikin siihen.
Ja nyt se pahoinvointi on vihdoin loppunut, jo suurinpiirtein viikon olen olut oksentamatta!!! Ihanaa :)
Nasqu 15+3 ja tyttö -06
Täällä eletään myös sitä ihanan energistä keskiraskautta :) Siivous- ja leipomisintoa löytyy taas ihan toiseen malliin kuin esim. ennen joulua. Ja lasten kanssa ulkoilukin on ilo ennemmin kuin velvoite :)
Äitiyspakkauskysymykseen vastausta... eli vaikka tämä vauva on meille kuudes, niin silti aiotaan pakkaus ottaa. Se raha on niin pieni verrattuna pakkauksen arvoon, että mieluummin hypistellään taas isompien kanssa pieniä vaatteita ja valmistudutaan uuden perheenjäsenen tuloon samalla :) Sitä paitsi olen kaikilta sen laatikon säilyttänyt ja jotain teittyjä juttuja jokaisen pakkauksesta myös.
Muuten meilläkin on kaikki tarvittava tarvike vauvalle tallessa, joten isompia hankintoja ei tarvitse tehdä. Paitsi, jos tulokas on poika, haluan hankkia pojalle vaatteita, koska kaksi edellistä lasta on tyttöjä. Niitä tuplarattaita ollaan vähän mietitty mekin (joku muukin asiaa pohti?), kun nykyinen kuopus on vauvan tullessa aika tarkalleen 2v. Aiemmin ikäeroa on meidän lapsilla ollut n. 3 vuotta, kerran 4 vuotta, joten en oikein tiedä, tarvitaanko moisia rattaita vai ei :/
Vauvan liikeistä olen minäkin nyt sitten päässyt nauttimaan ihan melkein päivittäin :) Välillä tuntuu jo ihan potkujakin ja usein yöllä, kun herään, tuntuu liikettä. Viime tiistaina oli neuvola, jossa kaikki oli ok. Painoa on mulle tullut jo muutama kilo, mutta niin siis aina aiemminkin. Hyvin ovat kilot imettämällä kuitenkin lähteneetkin, joten en jaksa ihan hirveästi niistä stressata. Hetkittäin kyllä :) Syke oli vauvalla 148-154 ja terkka tuumaili, että josko olisi tyttö taas tulossa. Se toivottavasti selviää rakenneultrassa, joka on jo 3.2.
Tässähän näitä oloja taas tulikin. Mukavaa viikkoa kaikille!
M
Menkää ihmeessä katsomaan kelan sivuilta pakkausta haalari on melkein samanlainen kuin viime vuodenkin....Ihan hieno!
Otan itsekkin pakkauksen vaikka minulla on viime vuodenkin pakkaus mutta kun se raha on niin onneton!!
Rakenne ultra aika tuli eilen ja se on nyt sitten 16.2 on ihanaa päästä näkemään se kullan nuppu pitkästä aikaa!!
Eipä kummempia ihanaa talvipäivää kaikille!!
Anskur84 rv 17+3
Eihän Kelan sivuilta näe vielä vuoden 2009 äitiyspakkauksen kuvia... Siellä äitiyspakkaus kuvina-linkin takanahan on kuvat vuoden 2008 pakkauksesta, eikö niin? Missähän vaiheessa tulee kuvat uudesta pakkauksesta, onko kellään tietoa?
Sain esikoiseni kesäkuussa 2006 ja silloin sain vielä vuoden 2005 pakkauksen ja ystäväni joka sai vauvan saman vuoden heinäkuussa sai jo uuden pakkauksen. Eli varmaan meille heiniksille tulisi jo se uusi pakkaus...?
Nasqu 15+4
olen vähän yrittänyt pysyä taka-alalla ihan vaan että ei olisi koko ajan mielessä tämä raskaus =) yllärivauvaan olen jo sopeutunu ja kyllä meille yksi lapsi mahtuu tähän neljän katraaseen, mutta raskaana oloon en ole sopeutunut =)) ahdistaa olo koko ajan kun ei voi toimia normaalilla tavalla kun koko ajan joko väsyttää tai hengästyttää tai puristaa tai mitä milloinkin. maha ei ole iso ja silti on olo kun olisi jo rv30 kasassa. Tietysi johtuu siitä että olen jo viidettä kertaa tässä tilassa ja kuitenkin vanhin täyttää vasta 9 juuri ennen vauvaa, niin mikä ihme se on että kroppa on kovilla. valitusta valitusta =)
onko kellään muulla jännää, ikävän tuntuista painon tunnetta alapäässä? tekisi mieli olla jalat ristissä vaan ja joskus ihan kävelykin tekee häijyä. Liitoskipuja tulee välillä vihlauksea. Olen silti käynyt spinnaamassa ja pumpissa, mutta välillä mietityttää tuo tunne. Ihan kuin jotain voisi plumpsahtaa ulos. supistuksia en ole vielä tekisteröinyt, hyvä niin, edellisestä makasin sairaalassakin hetken niiden takia.
pakkausesta, meillä on kaksi pakkausta otettu ja kaksi rahana. nyt mietin kovasti kun vaatteita on muutamia ja saan tutuilta, makuupussi on tallessa, että oikeasti en taida tarvita. Raha on pienempi kyllä, mutta toisaalta me voimme sillä hankkia itkuhälyttimen tai radiopuhelimen, koska edellinen meni rikki. omat vaunut on jo sen verran iäkkäät, hyvät ja nätit tosin edelleen, että kun serkuilta saadaan vähän uudemmat niin otetaan ja kaukalon ostan tutuilta. sitterit ym lainaan omalta serkultani ja sänky ja syöttötuoli löytyy. mammavaatteita sain kasan lainaksi ja imetysliivit ja topit pitää itse hankkia. Olin siis pistänyt kaikki menemään, noita omia vauvanvaatteitakin on ihan muutama ja muutama neutraali body ja potkari ovat löytäneet tiensä meille kaupasta kun vaan olivat niiiiin suloisia. mieskin onneksi vaan hymyilee hömpöttelylleni =) toisaalta en etukäteen kauheasti uskalla mitään hankkia, siksi vaatehankinnatkin menevät nyt jäihin, ainakin kunnes ja jos rakenneultrass näkyy kumpi tulee.
mitäs vielä, jaksaako kukaan lukea tänne asti =)
painosta, juu täne kertyy kyllä =P tiedän että imetys ja urheilu yms sen poistaa mutta en vaan haluaisi kertakaikkiaan saada jälleen plus 20kg. on sekin rankkaa kropale. mutta hitsi että on nälkä ja kaikki, siis KAIKKI maistuu hyvälle, ruoka, suklaa, karkki kaikki. sellainen 3-4kg saatu jo, ja ärsyttää niin vietävästi. turhamaista, kyllä toisaalta, mutta voitte arvata että iso maha, +20kg, ja kesä ei tunnu hyvälle =)))
no enää ei ole paha olo, vähän väsymhys hellittää rautakuurin ansiosta ja rakenneultrakin on 16.2. liikkeitä en tunne, mutta istukka onkin edessä ja alhaalla niin en edes odota vielä ainakaan kolmeen viikkoon mitään tuntevani.
no niin nyt päästään muut välillä ilmaisemaan itseään ja lähden herättelemään junioria.
terkuin tuisku 15+3 (nt ultrassa vauva oli vkon vanhempi ja la siirtyi heinökuun puolivälin kieppeille kuten arvasinkin. tämä ylläri kun on saanut alkunsa kp7 tai 8)
Eli osa meistä voi saada vanhan, osa uuden pakkauksen. Riippuen siitä, milloin paperit kiikuttaa kelaan ja milloin puolestaan kela on jakanut vanhan pakkauksen loppuun. Kuopusta kun 2 vuotta sitten odotin, oli mulla la 6.7. ja kiitos palkanlaskijan viivyttelyn sain 07-pakkauksen. Joku muu suunnilleen samalla lasketulla ajalla sai puolestaan sen edellisvuotisen. Silloin uutta pakkausta alettiin jakaa muistaakseni vasta toukokuussa, vaikka ne kuvat udesta pakkauksesta olivat olleet kelan sivuilla jo viikkoja. Eli jos uuden haluaa, niin kannattaa viivytellä niiden papereiden viemistä :)
Tuisku0202, minulla on hetkittäin myös vähän samanlaista paineen tunnetta. Mutta toistaiseksi siis onneksi vain hetkittäin :) Täällä menossa siis kuudes raskaus ja olen samaa mieltä kuin sinäkin, että varmasti paikat antavat myöden myös alaspäin aiemmin, kun on jo monisynnyttäjä. Mitään kohdunlaskeumaan viittaavaa mulla ei onneksi ole koskaan havaittu ja olenkin joka synnytyksen jälkeen jumppaillut lantionpohjanlihaksia, ettei mitään tulisikaan. Ja "kiva", että löytyy joku muukin, jolla se paino vain nousee, vaikka mitä tekisi. Mulle on aina myös tullut se n. +18kg ja vaikka se siis on lähtenyt poiskin, niin harmittaahan se hetkittäin. Ja erityisesti sitten kesällä heti synnytyksen jälkeen :( Meillä tämä tuleva vauva on viides kesävauva, vain esikoinen on syksyn lapsi. Painoindeksi mullakin oli lähtötilanteessa 21, eli ylipainoa ei ole.
Kukas se kyselikään synnytyspaikasta? Me synnytetään Taysissa, mutta ihan Tampereella ei asuta :) Matkaa on siis vähän sairaalalle ja ihan sutjakkaasti ovat meilläkin edelliset syntyneet. En silti osaa pelätä, että ei sairaalaan asti kerittäisi, vaan aikahan tuon näyttää :)
Ja nyt on taas mentävä, neiti 4v on kerhossa, josta hänet kohta täytyy lähteä hakemaan :)
Misti rv 18+2
Pitkästä aikaa kävin taas neuvolantätiä moikkaamassa.
Kaikki oli ihan ok,verenpainekin hiukan laskenut. Kohdunkorkeus oli jo sen verran,että hänenkin mukaansa LA tulee siirtymään kesäkuun loppupuolelle. No tässä porukassa ajattelin pysyä,kun olen tässä alussa asti ollut. Ja eihän ne sitä LA:ta ala muuttamaan,jollei aika siirry ainakin viikolla suuntaan jos toiseen.Vauva muljauttelee itseään ainakin iltaisin ja välillä töissä tulee sellainen tunne,että masuasukki asustelisi suoraan virtsarakon päällä,sen verran ahdistaa=). Nukkuminen on tullut aika katkonaiseksi,kun ison vatsan takia kyljen kääntäminen ei ole enää ihan itsestään selvää. Ja vessassa saa öisin ravata ainakin kerran.
Rakenneultraan sain varattua ajan tänään,vihdoin ja viimein. 17.2 päästää taas miehen kanssa pikkuista katsomaan ja saa nähdä selviääkö se sukupuoli tämän kanssa.
Tuosta äitiyspakkauksesta sen verran, meinaan ottaa. Edellisestä kun on jo seitsemän vuotta,niin osa on taidettu jo antaa muille sukulaislapsille ja osa jäi eron myötä vanhaan paikkaan,kun en viitsinyt niitä perässä raahata. Esikoinen on syntynyt toukokuun lopussa ja silloin ainakin sain edellisen vuoden pakkauksen,kun taas tyttökaveri sai syksyllä,niin hänellä oli uusi pakkaus. Talvihaalareita vaihdettiin ainakin,kun tytön puku oli vihreä ja hän oli saanut pojalle keltaisen puvun.Tuo puku minulla on edelleen tallessa ja erittäin hyvässä kunnossa.
Kohta varmaan iskee intohimo käydä jo ostelemassa vauvalle uusia vaatteita,sellaisia neutraaleja värejä,jotka sopivat kummalle vain.
nim.merkki ihan unohtui
T:Marika ja toukka 17+5
Nyt insuliinin aloittamisen jälkeen paastosokeri on ollut siinä 4.7-5.1. Ruokailun jälkeen arvot on pysynyt alle 7.8, vaihdellut 4.4-7.2 välillä. Olen kyllä syönyt terveellisesti, mutta liikunta jää vähemmälle. Aikaisemmat lapset on syntynyt : ensimmäinen rv38+1 painoi 4kg ja toinen rv 37+5 ja painoi 3390g. Molemmat on syntyneet itsestään, ei ole käynnistetty.
Minulla paino laskenut nyt noin 5kg.
Rv 15+6
Eilen oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Mulle itseasiassa "huomautettiin" painosta, kun ei ole noussut tarpeeksi! Kolmella neuvolakäynnillä paino on pysynyt samoissa kilolukemissa, ja olis kuulemma hyvä että vähän nousis. Mun BMI ennen raskautta on vähän alle 20. Ja nyt on tullut painoa lisää 2,5kg.
Esikoista odottaessa mun BMI oli 23,5 ja painoa tuli 19kg, silti terkka ei ikinä sanonut painosta mitään.
Mun tekis mieli ottaa äitiyspakkaus, vaikka periaatteessa ei sitä tarvittais, esikoiselta on kaikki tallessa. Mutta luulen että ehkä otan pakkauksen, koska se on vaan niin kiva! Muutenkaan ei oikein tule mitään mieleen mitä tälle toiselle tulokkaalle pitäisi hankkia, meillä on hyvät vaunut ja kaukalot ja sitterit sun muut tallessa. Kestovaippoja ajattelin nyt käyttää, eli niitä vois ostaa ainakin. Ja ehkäpä kantoliina... Niin, ja jotain pieniä vaatteita, ainakin kietaisubodeja.
NapNap rv 17 tasan
Pitkästä aikaa ajattelin kirjotella...Eipä meille silti mitään erikoisia kuulukkaan.Vauva vähän jo liikuskelee ja masu on sen verran kasvanu et sen kyllä huomaa vauvamahaksi. Painoa ei oo tullut,pikemminkin lähtenyt,vaik en nyt ole voinut ees pahoin tässä raskaudessa.No,ehtiihän sitä vielä... :)
Olitte miettineet tuota äitiyspakkausasiaa monet.Me ei taideta tälläkään kertaa ottaa pakkausta,kun beessejä,valkoisia ja sinisiä pikkuvaatteita on niin että niillä pärjätään.Ja jos sattuu tulemaan tyttö niin ihan mielelläni menen prinsessojen puolelle vaateliikkeissä :)
Poikien vanhat vaunut ollemme myyneet, joten valitettavasti ;) uudet vaunut pitää hankkia.Saatan kuitenkii odottaa sen aikaa et tietää kumpi tulee, vaik ilmeisesti ne nyt olis edullisimmillaan.Muuten sitterit,turvakaukalot ja kantoliinat on jo omasta takaa.Nap nap mietti kantoliinan hankkimista, niin pitää nyt oikeen sanoo et suosittelen lämpimästi varsinkin jos ikäero lapsilla tulee olemaan pieni.Jos sattuu tämä seuraava oleen kovin sylissä viihtyvää sorttia,niin saa hyvin tehtyä kaiken vieläpä kahella kädellä!Ja koliikkivauva meillä rauhoittui miltei ainoastaan liinaan.
Niin juu,meillä ultrassa siirtyi laskettuaika kymmenellä päivällä eteenpäin,ollen nyt 13.7. ja vauveli syntyy siis SatKs:ssa. Mutta eipä tässä muuta kuin vointeja kaikille!
terkuin tiituli rv 16+2
Tämä on jo ihan huvittavaa. Odotan toista ja ravaan aivan alituiseen raskauden takia tk:ssa. Ennen joulua yksityisellä varmistin mitä navan alla oli. Joulunpyhinä loppui marttyyri asenne ja lampsin tk:hon lantion ja alaselän kipujen vuoksi, ohjasivat äitiyspolille, sitten oli tavan np-ultra ja maanantaina oli lääkäri niiden vatsakipujen takia..tänään sitten normi neuvola. Kaikkihan on hyvin..tässä vaan kertyy tätä käyntiä näköjään.
Perustouhut oli neuvolassa. Painoa oli tullut kilo lisää ja hemo oli vähän laskenut.
Ääniä kuunneltiin ja tietenkin nauhoitin puhelimeen :)
NiinaR vai RiinaR vai mikäsenytsittenoli.. minä kyselin sokerihommistasi.
Minulla paasto on tippunut yli 6 arvoista alle 6 mutta en oikein meinaa päästä sen 5.5 alle. Nyt on 6.8-7.9 välillä ollut aterianjälkeiset arvot. Liikun ropakasti mutta ruasta pitäisi tiputella viljoja vielä pois. Vehnä tekee kiusaa ja ateria koot pitäisi pienentää. Vedin alkuun tosi tarkan dietin ja nyt kun tilanne on parempi syön normaalimmin. Minua käynnistettiin viikko..olen sen tainnut mainita muutamaan kertaan tällä palstalla..tai sitten se on vaan mielessä paljon..Kuullosti aivan ihanalta, että sinun synnytykset ovat lähteneet ihan itsekseen..tahtoo kanssa :)
rv 15 +3 vasta
Päivittäin luen palstaa, mutta ei saa aikaiseksi mitään kirjoittaa...joten nyt: kuulumiset täältä :)
Neuvola oli maanantaina, kaikki hyvi, painoa oli tullut joku 1,5kg, hemogl. ei edes mitannut kun viimeksi näytti 152. sydänäänet kuului oikein hyvin :)
Tänään oli lihashuolto "luento", ja ens viikolla sit se II-osa jossa jumppaillaa (?).
Rakenne ultraa odotellessa, 12.2. se sit on!
Mahasta olen yrittänyt liikkeitä kuulostella, mutta olisiko tuon melkoisen rasvakerroksen ansio (olen OIKEASTI ylipainoinen) et mitään selvää en ole vielä tuntenut, jotain siellä aina "muljahtelee" :) Housut alkaa olla aika kintaalla jo...tuulihousut vielä menee, muut aika heikosti :D
Taateliz ja 18+0 mökelö :)
On näköjään eri käytäntöjä noissa sokerijutuissa, kun mulla aloitettiin insuliinit heti, kun paasto-arvot oli ollut vaan kahdessa omassa mittauksessa yli sen 5.5. Syömisten kanssa ei ole oikeastaan mitään ongelmaa, kun arvot on pysynyt vielä hyvin sallituissa rajoissa. Liikuntaa vaan pitäisi lisätä, mutta tuntuu että ei ole aikaa lähteä liikkumaan.
Minä eilen menin miehelleni sanomaan, että niitä dopplereita saa tilattua netistä myös kotikäyttöön. Arvatkaas, jouduin tilaamaan sellaisen miehen painostuksesta! Hintaa tuli geelin ja postikulujen kanssa yli 70e, olisihan rahanreikiä kyllä muuallekin! No, onhan se kiva että mies saa sit kuunnella Sissin sykettä kun haluaa, pojatkin ovat innoissaan että saa kuulla ne =)
Eipä tänne muuta, vatsa kasvaa kivasti. Vatsan taputtelijoita alkaa olemaan myös, mutta ei haittaa ollenkaan, ihan kivahan se vaan on =) Liikkeet tuntuu päivä päivältä paremmin, jopa istuessa tuntuu useasti päivässä.
Ei millään malttaisi odottaa rakenneultraa! Vielä 2vkoa pitäis malttaa!
mp73 ja Sissi 17+4
En oo kerinnyt kirjotteleen kun oon innostunut tosta facebookista ja aikaa on rajatusti aina olla tässä koneella.....mut eipä mulla ihmeempiä muuteenkaan.
Taustalla oon kyllä seuraillu keskusteluja mut kun kotiäitinä oon niin noi työ keskustelut ei niin kosketa ja vaunut on vanhat noilta kahdelta kullan murulta!
Mutta tosiaan viikkoa 17+2 eletään ja kaikki on ollut tähän asti hyvin neuvolassa sydän äänet on kuuluneet kahdella viime kerralla! Paino on noin samoissa kuin lähtö vähän nousi aluksi kun oli pahoin vointia ja sitten kun se meni ohi niin laski alle lähtö painon ja nyt oli noussut lähtöpainoon....!
Rakenne ultra aika pitäisi postista tulla tässä joku päivä että sitä odotellessa!!
Ajatella että kohta puoliväli on ohitettu!! Jee...jee!
Mut eipä kummempia kai rupeen valmistautumaan neidin yksi vuotis kuvausta varten sellanen olis tänään....saas nähdä miten menee!!
Anskur 84 rv17+2