Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhoilla vanhemmilla on yhä kova määräämisen halu, vaikka aikuiset lapsetkin jo 50-vuotiaita?

Vierailija
07.05.2025 |

Tuntuu oudolta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
2/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräävät koko loppuelämäsi, jos annat niin käydä. 

Usein narsistivanhemmat ovat tällaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on lapsissakin jotain vikaa jos  kyselevät neuvoja ja tottelevat.

Vierailija
4/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumus varmaan kun sitä ollut iät ajat.

Niin mä luulen.

Vierailija
5/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vanhempi kuvittelee omistavansa lapsen, eli lapsella on käytännössä sama status vanhemman edessä, kuin lemmikkikoiralla.

Vierailija
6/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapsi, aina lapsi.

Vierailija
7/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole muuta elämänsisältöä eikä ylpeilyn aihetta kuin omat lapsensa. Näitä on nähty. Kaikki eivät tajua riuhtaista itseään vapaaksi määräilevistä vanhemmistaan. 

Vierailija
8/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei käske tekemään niin kuin toinen sanoo. Ihan vapaa valinta. Kyllähän tuo äiti soittaa ja käskee ja minä teen niin kuin huvittaa. Ihan hyvin toimii eikä tarvitse uhriutua siitä kun toinen jotain sanoo. Ja minä teen ihan samaa mukuloilleni ja ne ei todellakaan tee niin kuin käsken. Sitten ne mokaa niin pitkään kunnes tekevät niin kuin käsken ja homma sujuu taas hetken. Tämä uusi sukupolvi nuoria aikuisia kun luulee että lait ja säännöt on räätälöity jokaiselle omat ja että säännöt ei koske heitä, että on aina joku kiertotie. Mutta kun ei ole. Asiat toimii niin kuin on lait ja säännöt säädetty. Aikataulut ei noudata kenenkään henkilökohtaisia mielitekoja tai sitä tuntuuko tänään siltä että jaksaisi.

Vierailija
9/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vanhempi kuvittelee omistavansa lapsen, eli lapsella on käytännössä sama status vanhemman edessä, kuin lemmikkikoiralla.

Tämä. Ja tuo narsistiasia.

Vierailija
10/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos siis puhutaan vanhoista minkälainen 50 v välittää siitä mitä vanhus höpäjää ja neuvoo?  Jos ei ees asu saman katon alla eikä kyse ole vanhuksen rahoilla elämisestä.

Lapseksi jäänyt on loukkaantuja.

Vierailija
11/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat narsisteja. Lapsi on heidän jatke, ei itsenäinen subjekti.

Vierailija
12/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yleistetään, ei toimi ainakaan meillä noin. Lapseni ovat viisikymppisiä, heillä on omat perheet ja kyllä he itse päättävät asioistaan. Joskus voin sanoa mielipiteeni, mutta en pyri neuvomaan, koska he eivät neuvoja pyydä. 

Vierailija
13/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmenee miten? 

Vierailija
14/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. 

Vierailija
15/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.  Et vaan ole kasvanut aikuiseksi ja ottanut vastuuta itse.  Omat vanhemmat on jotain todenneet mittä ei sitä voi määräämiseksi sanoa kun en ole kuunnellut sekunttiakaan. Vanhemmat on tyhmiä ja köyhiä joten päinvastoin kannattaa niiden ohjeet tehdä.

Vierailija
16/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kasvaneet vanhempina siihen, että lapset ovat aikuisia.