Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreidän väärät diagnoosit... gallup

Vierailija
31.05.2012 |

Laittakaas esimerkkejä, minkälaisia vääriä diagnooseja olette saaneet. Minä kävin näissä tapauksissa ensin terveyskeskuksessa ja kun aavistelin diagnoosin olevan väärä, kävin yksityisellä. Yksityiseltä sain sitten oikean hoidon ja lääkityksen...

1. mahatauti => myyräkuume = lopulta oikea tauti aivolisäkeen vajaatoiminta!!!

2. astma => keuhkokuume!!

Vihaksi pistää. Jos ei olisi itse ollut aktiivinen ja mennyt yksityiselle, olisin varmaan aika huonossa jamassa...

Kommentit (213)

Vierailija
61/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 15:59"]

mutta, miusta on hirveetä että te täällä listaatte mitä "virheitä" lääkäri on tehnyt. Diagnoosihan tehdään aika pitkälti oireiden ja kokeiden perusteella, mutta aina potilaan oirekuva ei ole selkeä. Lisäksi aika monessa sairaudessa on samanlaisia oireita esimerkiksi kuume, ripuli ja oksentelu on oireena hyvin monessa eri taudissa. Lääkärit ei ole selvännäkijöitä, vaan ihmisiä jotka yrittävät auttaa muita sen tiedon avulla joka heillä sillä hetkellä on. Juuri tämä fakta monelta vaan pääsee unohtumaan.

[/quote]

Tottakai nämä virhediagnoosit voivat johtua oireiden epäselvyydestä ja moninaisuutta, mutta todella usein myös siitä, etteivät lääkärit yksinkertaisesti kuuntele. Itse olen saanut esim. antibioottia, jolle olen allerginen. Mainitsin tästä asiasta, lääkäri ei kuunnellut, sain pahan anafylaktisen reaktion. Lisäksi minulla diagnosoitiin aivoveritulppa krapulaksi. Kun kerroin lääkärille, etten juo ollenkaan, hän syytti minua suoraan valehtelijaksi.

Vierailija
62/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 16:19"]

mutta, miusta on hirveetä että te täällä listaatte mitä "virheitä" lääkäri on tehnyt. Diagnoosihan tehdään aika pitkälti oireiden ja kokeiden perusteella, mutta aina potilaan oirekuva ei ole selkeä. Lisäksi aika monessa sairaudessa on samanlaisia oireita esimerkiksi kuume, ripuli ja oksentelu on oireena hyvin monessa eri taudissa. Lääkärit ei ole selvännäkijöitä, vaan ihmisiä jotka yrittävät auttaa muita sen tiedon avulla joka heillä sillä hetkellä on. Juuri tämä fakta monelta vaan pääsee unohtumaan.

Mutta jos lääkäri ei tiedä, niin sittenhän potilas täytyy laittaa lisätutkimuksiin eikä väittää että se on psykosomaattista, tai sanoa että ota Buranaa ja mene kotiin.

Jospa se on vaikuttanu lääkärin silmiin ihan oikeesti psykosomaattiselta tai siltä, että tauti hoituu pelkällä buranalla? Oisko mitenkään mahollista, että on näin?

Kun lääkärit heittelevät tuota "se on psykosomaattista" -diagnoosia niin helposti, kun ovat taitojensa tai ymmärryskykynsä rajamailla. Minulla lukee kanssa epikriisistä, että valtavat kipuni ja suolistosta tullut massiivinen verenvuoto (litrakaupalla, tarvitsin 3 verensiirtoa) johtuivat psykosomaattisista tekijöistä. Toki minulla on Crohnin tauti, mutta epikriisissä väitettiin sen olevan remissiossa...Höpö-höpö-lääkäri tämäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumi olikin sydäninfarkti. Vasta toinen lääkäri pisti sydänfilmiin.

Vierailija
64/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 16:43"]

joka kärsii kovista kivuista ja sattuu saamaan kohdalleen sen työhönsä tympääntyneen, tai liian kiireisen ja ylityöllistetyn lääkärin, joka ei tee kunnon tutkimuksia vaan olettaa kaiken olevan psykosomaattista. Kukaan (tai ainakaan suurin osa) ei yritä halventaa kaikkia lääkäreitä tai lätkäistä samaa leimaa kaikkien otsaan, mutta kyllä virhelyönneistäkin pitää saada puhua. Tälläinen keskustelu voi myös auttaa jotain luottamaan itseensä ja hakeutumaan eri lääkärille mielipidettä hakemaan, vaikka ensimmäinen luulosairaaksi väittäisikin.

kyllä mie osaan asettua myös potilaan asemaan, enkä ajatella vaan lääkäreitä. Asiat ei vaan ole aina niin mustavalkoisia, miltä ne potilaan asemasta tuntuu..en väitä etteikö lääkärit tekis virheitä, varmasti tekeekin kun ihmisiä ovat ja sitähän mie tässä jutussa hainkin: lääkärit ei ole selvännäkijöitä.

Kirjoituksistasi päätellen, et kyllä osaa. Ja tuo argumentti, että "lääkärit ovat vain ihmisiä" on kauheata roskaa. Kyllä lääkäreillä pitää olla vastuu tekemistään hoitovirheistä. Jos minä tekisin vastaavia virheitä, kuin tässäkin ketjussa on kerrottu, joutuisin vastuuseen ja saisin potkut.

Vierailija
65/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen: sisäelimestä löydettiin etäpesäke, määrättiin kokovartalokuvaukseen jotta saataisiin selville onko muualla etäpesäkkeitä. Päätä ei kuitenkaan suostuttu kuvaamaan, koska ei kuulemma ollut mitään oireita eli näin ollen pään kuvaaminen ei ollut tarpeellista vaikka sukulainen vaati myös pään kuvaamista. Tulos -> reilu kuukausi kuvauksesta päästä löydetään iso kasvain ja kolme kuukautta löydöksen jälkeen pidetään sukulaisen hautajaiset.

Tämä ei varsinaisesti ole diagnoosi, mutta epäammattimaista käytöstä lääkäriltä... Olin ollut reilun viikon korkeassa kuumessa, kuume huiteli 40 asteessa, kunnes kroppa peittyi punaisten läiskien peittoon, tuli kovat lihaskivut ja viiltävä selkäkipu. Lääkäri kertoi punaisten läikkien olevan aivan normaaleja kuumeen yhteydessä (tulehdusarvot ottannut sairaanhoitaja ei ollut ennen nähnyt vastaavaa) ja käski vain napsia enemmän buranaa nassuun, kuulemma sillä menee ohi tuo tavallinen flunssa. Passitti kuitenkin menemään sairaanhoitajan mukana hoitohuoneeseen ottamaan varmuuden vuoksi verenpaineet. Tänä aikana lääkäri oli keskustellut äitini kanssa (äiti tuli siis kanssani lääkäriin, en olisi yksin kyennyt menemään, niin huonossa kunnossa olin) miten epäilee että mulla ois munuaistulehdus ja tämän takia täytyy pissata purkkiin ja tulla lääkäriin seuraavana päivänä uudelleen. Olin tuolloin jo täysi-ikäinen, joten eiköhän lääkärin olisi pitänyt kertoa sama suoraan minulle, eikä äidilleni joka sitten kertoi asian minulle...?

Vierailija
66/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:57"]

Miettikääpä millaiset terveydenhuollon kustannukset meillä olisi jos jokainen hyvin yleisistä oireista (päänsärky, yskä, mahakivut esimerkiksi) kärsivä tutkittaisiin "loppuun asti". Lääkäri joutuu jokaisen potilaan kohdalla miettimään TODENNÄKÖISIMMÄN vaihtoehdon diagnoosiksi, vain hälyttävimmät ja vakavaoireisimmat voi heti määrätä perusteellisimpiin tutkimuksiin. Tarkoituksena on pelastaa ja parantaa mahdollisimman moni vähäisillä resursseilla. Toisen tutkimukset ovat aina pois toiselta. Poliitikkojen puoleen on käännyttävä näiden valitusten kanssa, kyllä kaikille suomalaisille voidaan tehdä perusteelliset tutkimukset varoiksi vaikka joka vuosi, kun vaan miljardeja löytyy ja olemme valmiita maksamaan tuplasti veroa. Ihan oireettomia vakavasti sairaita löytyisi sitten paljon, ihmishenkiä säästyisi.

[/quote]

Silloin, kun lääkäri itse tietää arvaavansa todennäköisyyksien pohjalta, lääkäri voisi avata tilanteen rehellisesti potilaalleen. Tietenkin potilaan on voitava lähteä siitä, että lääkäri on oikeassa ja tauti määritelty oikein.

Minut on lähetetty kylkikipujen jälkeen ensin kotiin, ja on todettu, ettei sydämessä ole mitään vikaa. Viikkoa myöhemmin samoja oireita tutkittiin ja sain lähetteen röntgeniin. Siellä ei löytynyt mitään, mutta kun kävin fysioterapeutilla joka totesi sen vaativan tutkimusta ja siltä pohjalta vaatimalla vaadin, sain ajan ultraan jossa siinä todettiin luun päällä turvotusta. Lääkärin tunnustelulla sain luunmurtumadg:n ja kiireettömän ajan CT-kuvaan. Puolentoista kuukauden kipujen jälkeen (soitin useamman kerran perään ja kerroin kivuista) aikaa ei vieläkään kuulunut. Maksoin yksityisestä ortopedista ja hänen heti tilaamastaan ct-kuvasta itse. Tuloksena kasvain ja yliopistolliselta sairaalalta siitä seurasi kiireiset yhteydenotot jo samana päivänä kun vein lausunnon tk:lle. Seuraavalla viikolla minulle soitettiin lähisairaalasta jatkanko vielä ct-kuvaan jonotusta, kun joku lääkäri oli nähnyt nimeni yliopistollisen sairaalan kiireellisissä levinneisyyskartoitus kuvaus varauksissa.

Vierailija
67/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 17:13"]

Mä olen ihan "orpona" tän kanssa. Ensin kauhea järkytys ja nyt kukaan ei ole selittänyt mulle että mikä toi nyt oli oikein. Kerran vain lääkäri totesi että raskaus saattaa välillä sekoittaa ihmisen toimintoja yllättävästi.

mulla meni kaukonäkö!! ja jalat kasvoi kahdella numerolla!

ja alkupeäriseen vastaten: streptokokki angiina-> se on vain joku viiruspeäinen sanoi nuori lääkäri ja maanantaina marssin takaisin ja sanoin lääkärille että en lähde ennekuin on selvitetty mikä mulla on (hyvä että ilma kulki ku kurkku oli miltein umpeen turvonnut! lääkäri säikähti oikein ku tulehdus arvot jo yli 300! äkkiä antibiootit apteekista ja sanoi et jos ne ei pure niin sitten antib.tiputukseen, noh milläs meet ku on vauva ja eskarilainen... onneks ammarit puri... tauti uusi kerran n. parin kk kuluttua silloin tiesin mikä mua vaivas ja vaadin jo heti tutkimukset ja sainkin jo ampparit samalle päivälle!

Mikä juttu toi nyt oli? Voin mäkin sulle listata omia muita raskausoireita!

Mutta jos sun mielestä on ihan ok, antaa toiselle d1 diagnoosi, joka ei sitä sitten lopulta olekaan, niin onnea vaan sinne!

Ei nimittäin mikään maailman ihanin sairaus toi diabeteskään vaikka moni niin luulee että senkun vaan mittaat sokereita ja lasket hiilareita.

Mitä haittaa sun tervehtymiselle tai sairauden hoidolle oli siitä, että sun diabetes luokiteltiin nimenomaan ykköstyypin eikä kakkostyypin diabetekseksi? Tuskin sä turhaan noudatit diabeetikon dieettiä ja otit insuliinia vaan pitääksesi sokeriarvot tasapainossa.

Ykköstyypissä ei pärjää lainkaan ilman insuliinihoitoa, mutta tarvitaan sitä insuliinihoitoa myös raskausdiabeteksessa, jos pelkkä ruokavaliohoito ei auta. Kai sä mittasit verensokereitasi diagnoosin saatuasi ja hoidit itseäsi ohjeiden mukaan?

Vierailija
68/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta kertaa on toisin päin? Että aina oikeassa oleva ja luonnollisesti lääkäreitä taitavampi potilas menee sairaalaan varmana että on syöpä/ tulehdus/ vakava tauti ja vaatii että tutkitaan kunnes selviää... Ja koskaan ei mitään selviä, vaivakin paranee itsestään... Mutta hei, muistattehan olla välittämättä päivystyksen jonoja ja TK:n ruuhkaa, siellähän vaan tehdään mitä te toivotte, tutkitaan tarkkaan ja ajan kanssa kaikki potilaat, uudelleen ja uudelleen samat vaivat vaikka entisistäkään tutkimuksista ei ole löytynyt mitään... Potilas on aina oikeassa, lääkäri aina väärässä.

Vierailija
69/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:42"]

joka kärsii kovista kivuista ja sattuu saamaan kohdalleen sen työhönsä tympääntyneen, tai liian kiireisen ja ylityöllistetyn lääkärin, joka ei tee kunnon tutkimuksia vaan olettaa kaiken olevan psykosomaattista. Kukaan (tai ainakaan suurin osa) ei yritä halventaa kaikkia lääkäreitä tai lätkäistä samaa leimaa kaikkien otsaan, mutta kyllä virhelyönneistäkin pitää saada puhua. Tälläinen keskustelu voi myös auttaa jotain luottamaan itseensä ja hakeutumaan eri lääkärille mielipidettä hakemaan, vaikka ensimmäinen luulosairaaksi väittäisikin.

kyllä mie osaan asettua myös potilaan asemaan, enkä ajatella vaan lääkäreitä. Asiat ei vaan ole aina niin mustavalkoisia, miltä ne potilaan asemasta tuntuu..en väitä etteikö lääkärit tekis virheitä, varmasti tekeekin kun ihmisiä ovat ja sitähän mie tässä jutussa hainkin: lääkärit ei ole selvännäkijöitä.

Kirjoituksistasi päätellen, et kyllä osaa. Ja tuo argumentti, että "lääkärit ovat vain ihmisiä" on kauheata roskaa. Kyllä lääkäreillä pitää olla vastuu tekemistään hoitovirheistä. Jos minä tekisin vastaavia virheitä, kuin tässäkin ketjussa on kerrottu, joutuisin vastuuseen ja saisin potkut.

Se, että "lääkärit ovat ihmisiä" -väite on roskaa, johtuu vain siitä, että olet itse ilmeisesti robotti. 

Vierailija
70/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:08"]

Vihaan näitä keskusteluja. Kaikki ammattiryhmät, kaikki ihmiset tekevät virheitä, niin valitettavaa kuin se onkin. Tarjoilijan virheen tulos voi olla tyytymätön asiakas, kirjanpitäjän virhe rahallinen menetys ja lääkärin virhe valitettavasti todellakin voi johtaa jopa kuolemaan. Lääkärikin kuitenkin on vain tavallinen kuolevainen. Ja yrittäkää ymmärtää: arvatkaa kuinka moni siellä terveyskeskuksessa (vihaan sanaa arvauskeskus, arvaillkaa kotonanne jos lääkärin diagnoosi ei kelpaa) käy valittamassa milloin mitäkin luulotautia, flunssaa ja pientä kolotusta. Varmaan aika suuressa määrässä tapauksia oikea diagnoosi todella on joku hyvinkin vähäpätöinen asia tai maksimissaan antibioottikuurin vaativa tilanne. Ei välttämättä tule tarja tk-lääkärille mieleen jokaisen päänsärkyä valittavan kohdalla että juu, aivokasvainhan sen on pakko olla. Ei yleislääkäri, eikä erikoislääkärikään, voi tietää ja tunnistaa kaikkia maailman tauteja tuosta noin vaan, lääkäri todellakaan ei ole mikään jumalasta seuraava. Jos joku oli jo puolustanut ketjussa lääkäreitä näin, on viestini ehkä turha. En jaksanut lukea ketjua kokonaan, kun jo ekat viestit nostivat verenpainetta niin. En ole siis itse lääkäri, mutta sellaisen elämää hyvin läheltä seurannut kaksikymmentä vuotta.

[/quote]

Ai lääkärin rouvalla verenpaine nousee, kun lukee lääkäreiden virheistä kertovia viestejä? Minulle nousee verenpaine, kun luen, miten lääkärit ovat syyttäneet potilaita valehtelijoiksi, syyllistyneet pahoihin hoitovirheisiin ja laiminlyönteihin jne. Lääkärit nimenomaan kuvittelevat olevansa Jumalasta seuraavia ja suurin osa lääkäreistä ajattelee aina potilaan valehtelevan. Suomessa on monia surkeita lääkäreitä ja selvistä hoitovirheistä pitäisi tulla kunnon seuraamukset.

Vierailija
71/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:42"]

Se, että "lääkärit ovat ihmisiä" -väite on roskaa, johtuu vain siitä, että olet itse ilmeisesti robotti. 

Se on nyt vain typerä väite, jolla lääkärit yrittävät vältellä vastuutaan.

Vierailija
72/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien virheiden ja välinpitämättömyyden takia minulle kehittyi vaikea osteoporoosi. Sen vuoksi minulla on useampi selkärankamurtuma, jotka lääkäri alun perin lihasjumiksi.

Vierailija
73/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli jatkunut kuukautiset kaksi viikkoa erittäin runsaina, meni terveyskeskukseen. Lääkäri määräsi hirveään päänsärkyyn buranaa ja käski kestämään menkat. Siskoni, valkoinen kuin lakana, meni kotiinsa. Seuraavana pöivänä menin katsomaan häntä ja kun hän ei jaksaut nousta edes sängystä, sanoin, että nyt lähdetään uudestaan. Menimme terveyskeskukseen, nyt toinen lääkäri antoi verenhukan vuoksi reseptin rautapillereihin ja käski kotiin. Minä odotin odotushuoneessa ja kun siskoni hoippui ulos vastaanottohuoneesta kuolleen näköisenä resepti kädessään, menin raivoamaan lääkärille. Kävi ilmi, että lääkäri ei ollut edes ottanut hemoglobiinia. Kauhealla inttämisellä sain lääkärin määräämään yhden hoitsun ottamaan hemoglobiinin, ja yllätys yllätys: se oli 56!!! Lääkäri ei vieläkään reagoinut, vaan tuumaili siinä että ehkä sut vois laittaa tonne naistentautien osastolle jos ne osais kattoa tarkemmin asiaa. Minä olin jo ihan kypsä ja lähdimme siskon kanssa kävelemään osastolle. 

Kun pääsimme perille, hoitajat tulivat järkyttyneenä vastaan ja ihmettelivät, miten lääkäri oli päästänyt siskoni kävellen osastolle. He laittoivat sisoni heti petiin ja lisäverta useampi pussi suoneen. Sitten tehtiin kohdun kaavinta, ilmeisesti sinne oli jäänyt jotakin tai hormonit olivat vaan menneet sekaisin. 

Runsaat menkat --> hormonihäiriö ja melkein kuiviin vuotaminen

Vierailija
74/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2012 klo 16:19"]

Mutta jos lääkäri ei tiedä, niin sittenhän potilas täytyy laittaa lisätutkimuksiin eikä väittää että se on psykosomaattista, tai sanoa että ota Buranaa ja mene kotiin.

Jospa se on vaikuttanu lääkärin silmiin ihan oikeesti psykosomaattiselta tai siltä, että tauti hoituu pelkällä buranalla? Oisko mitenkään mahollista, että on näin?

Kun lääkärit heittelevät tuota "se on psykosomaattista" -diagnoosia niin helposti, kun ovat taitojensa tai ymmärryskykynsä rajamailla. Minulla lukee kanssa epikriisistä, että valtavat kipuni ja suolistosta tullut massiivinen verenvuoto (litrakaupalla, tarvitsin 3 verensiirtoa) johtuivat psykosomaattisista tekijöistä. Toki minulla on Crohnin tauti, mutta epikriisissä väitettiin sen olevan remissiossa...Höpö-höpö-lääkäri tämäkin.

Tiedoksi alapeukuttajalle: kyseinen lääkäri ei tutkinut ohutsuolta, vaan minulta tähystettiin ainoastaan paksusuoli, jossa ei ole koskaan ollut merkkejä taudista. Minulla Crohn on ollut aina ohutsuolessa ja siellä se piileskelee edelleenkin, erittäin aggressiivisena ja hankalana. 

Vierailija
75/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä minut vietiin kamalien vatsakipujen vuoksi sairaalaan kesken juhannuksen vieton. Siellä minut luonnollisesti tutki myös gynekologi, joka ei uskonut minua kun kerroin olevani neitsyt ja päätti, että minulla on klamydia. Sieltä minut sitten kärrättiin naistentautien osastolle antibiootteja saamaan (edelleen kamalassa kivuissa), jossa pyysin apua vessaan päästäkseni. Hoitaja käski minua hankkiutumaan sinne itse kun kerran olen harrastanut seksiä vastuuttomasti ja niinpä sitten itkua vääntäen raahauduin vessaan. Tässä vaiheessa filmi katkeaa: myöhemmin kuulin että olin pyörtynyt vessaan, josta siivooja minut myöhemmin löysi. Leikkauksen jälkeen heräsin tehovalvonnasta, jolloin minulle kerrottiin umpilisäkkeeni puhjenneen. Seurauksena oli vatsakalvontulehdus ja reilu viikko sairaalassa. Sain kyllä viralliset pahoittelut sairaalan ylilääkäriltä, mutta se ei kokemuksen kamaluutta vähennä.

Kiitoksia vaan Seinäjoen keskussairaalaan.

Vierailija
76/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi av-potilaat ovat fiksumpia ja osuvampia diagnooseissaan kuin osaamattomat lääkärit! Mikä potentiaali täällä av- llä onkaan monien ammattien suhteen (sosiaalityöntekijät esim.) Nyt av-mammat lääkikseen, niin loppuvat väärät diagnoosit.

Vierailija
77/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei tunnistanut tulirokkoa vaan väitti 40 asteen kuume, hyvin laikukkaan ihon ja tulipunanisen kielen johtuvan allergiasta. Seuraava otti verikokeen ja totes että tällainen tauti tällä kertaa.

Vierailija
78/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani nielemisvaikeus oli psyykkinen oire ja oikein lastensuojeluilmoitus tehtiin lääkärin toimesta ettei lapsi saa ruokaa, vaikka oli jo yläasteella ja itsekin sanoi ettei ongelmaa kotona ole.

Loppuje lopuksi löytyi vakava reluksitauti ja sen aiheuttama sisäinen verenvuoto sekä anemia.

Vierailija
79/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:35"]

Sydämen vajaatoiminta diagnosoitiin paniikkihäiriöksi ja psyyken sairaudeksi. Nyt se onkin sitten jo niin pitkällä että kyseinen henkilö on 42-vuotiaana työkyvytön ja kymmenen vuoden sisällä saattaa tarvita uuden sydämen, jos sitten enää on muu elimistö siinä kunnossa että siirto voidaan tehdä. Hoitovirhettä ei ole tehty, totesi käräjäoikeus mutta eipä se ihmetyttänyt, kun jälkeenpäin selvisi että virheen tehneen lääkärin alaisen vaimo oli käräjäoikeuden istuva tuomari. Nyt seuraavaksi olkaa hovissa ja ens viikolla saatte lukea tästä tapauksesta Iltalehdestä. On meinaan harvinaisen törkeä homma.

[/quote]

eiks laki estä tällaiset tapaukset? Siis lähisukulainen ei saa tuomita tai olla päättämässä läheisenä tekemistä töppäyksistä?

Vierailija
80/213 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:35"]

Sydämen vajaatoiminta diagnosoitiin paniikkihäiriöksi ja psyyken sairaudeksi. Nyt se onkin sitten jo niin pitkällä että kyseinen henkilö on 42-vuotiaana työkyvytön ja kymmenen vuoden sisällä saattaa tarvita uuden sydämen, jos sitten enää on muu elimistö siinä kunnossa että siirto voidaan tehdä. Hoitovirhettä ei ole tehty, totesi käräjäoikeus mutta eipä se ihmetyttänyt, kun jälkeenpäin selvisi että virheen tehneen lääkärin alaisen vaimo oli käräjäoikeuden istuva tuomari. Nyt seuraavaksi olkaa hovissa ja ens viikolla saatte lukea tästä tapauksesta Iltalehdestä. On meinaan harvinaisen törkeä homma.

[/quote]

eiks laki estä tällaiset tapaukset? Siis lähisukulainen ei saa tuomita tai olla päättämässä läheisenä tekemistä töppäyksistä?

[/quote]

Jospa eivät olleet tuolla hetkellä vielä naimisissa, vaikka olivatkin yhdessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan