G: Jos et ole nukkunut koko yönä, menetkö töihin aamulla?
Vai jäätkö kotiin ja ilmoitat olevasi sairaana. Kyse siis perus-unettomuudesta (ei juomingeista tms.).
Kommentit (94)
Neljän lapsen äidillä noita sairasvalvomisia on joskus ollut, mutta jos joku muu jää hoitamaan lasta päivällä, tottakai menen töihin.
sairaan lapsen kanssa. Ja ei, en todellakaan mennyt töihin vaikka olisin saanut mummon hoitamaan häntä. En yksinkertaisesti jaksa valvoa 8h työpäivää (10h matkoineen) jos olen nukkunut viimeksi edellisyönä.
Teen vielä sairaanhoitajan työtä, joten potilailla olisi suuri riski saada väärät lääkkeet ym. jos en ole todella skarppina töissä.
Jos jäisin kotiin nukkumaan kun niin väsyttää en saisi unirytmiä ikinä korjattua.
Joudun työni takia paljon matkustelemaan ja silloin ovat unirytmit sekaisin pitkään. Tämä on siis tuttu tunne ja korjaantuu vain jos noudattaa normaalia päivärytmiä.
ja olen mennytkin.
Kärsin stressistä ja sen takia unettomuudesta. Kaikki työperäistä, mutta silti raahaudun töihin joka aamu. En saanut saikkua vaikka pyysin. Onneksi haudassa on aikaa nukkua koska sinne tämä nyt väistämättä vie. Pakko vaan jaksaa, ei auta muu.
Itse olen opettaja, enkä todellakaan kykene työhöni jos en nuku, eli jäisin kotiin.
ja ilmoittanutkin oikean syyn töihin. Kärsin pitkäaikaisesta, kroonistuneesta unihäiriöstä.
Usein olen toisaalta mennyt töihin. Riippuu vähän siitäkin millainen päivä on tiedossa.
kotona tuolla verukkeella! Tietenkin menen töihin.
Mun hyvä (arki)yö: unta 22-01 ja 03.00-05.45 - peräti 3+2,45 tuntia yhtäjaksoista unta. Huonona yönä tuo eka pätkä jää pois ja nukun ehkä 03-05.45.
Olo on kuin huonossa laskuhumalassa (ja varmaan ajo- yms kyvyt samaa luokkaa) mutta ei mun työmoraali salli kotiin jäämistä.
Tätä jatkunut siis jo 30v...
kotona tuolla verukkeella! Tietenkin menen töihin.
Mun hyvä (arki)yö: unta 22-01 ja 03.00-05.45 - peräti 3+2,45 tuntia yhtäjaksoista unta. Huonona yönä tuo eka pätkä jää pois ja nukun ehkä 03-05.45.
Olo on kuin huonossa laskuhumalassa (ja varmaan ajo- yms kyvyt samaa luokkaa) mutta ei mun työmoraali salli kotiin jäämistä.
Tätä jatkunut siis jo 30v...
a) toivottavasti et oikeasti aja autoa
b) toivottavasti teet työksesi jotin kovin merkityksetöntä
c)olet vaaraksi ulkopuolisille :/
Minulla on usein stressiin liittyviä unihäiriöitä, joiden takia nukun vain 3-4 tuntia yössä. Työasiat pyörivät päässä. Olisihan täysin idioottimaista olle menemättä töihin tekemään ne asiat, joita koko yön olen pähkäillyt. Jaksan yleensä hyvin enkä ole juurikaan mokaillut.
Jos sen sijaan olen fyysisesti sairas enkä ole saanut nukutuksi kipujen tai esim. jatkuvan niistämisen takia (vaikea allergia), saatan olla pois töistä, jos työtilanne ei ole katastrofaalinen.
mitään todistusta.
Virallinen unettomuusdiagnoosi minulla on erikoissairaanhoidosta erikoislääkäriltä, joten jos vien kopion paperista jossa se mainitaan työterveyshuoltoon, niin luulen että kirjoittaisivat sitten ihan sillä nimikkeellä sairauslomaa jos todistusta tarvittaisiin.
En ole ikinä ollut koko yötä nukkumatta, mutta joskus uni on jäänyt kolmeen tuntiin. Iltapäivällä se alkaa tuntua työtehossa, mutta ei ole tullut mieleenkään jäädä kotiin.
ja ihan vuodesta toiseen. On vaan pakko, vaikka olisi nukkunut 3-4h yössä tai joskus ei lainkaan. Yövuoron jälkeen ehdin yleensä nukkua myös sen 4h (09-13) kun pikkukoululainen oli koulussa.
Ja ihan on vastuullinen työ, sairaanhoitaja minäkin. Täytyy vain tunnistaa itsessään, jos ei ole ihan skarppina ja sanoa se työkaverille. Tuplatarkistaa asiat ja varmistututtaa vielä jollakin toisella myös.
menen. Jos en ole kipeä niin en valehtele olevani kipeä. En edes vaikka olen sairaanhoitaja. Jokaisessa työssä on omat vaaransa kun ei ole nukkunut, mutta ainahan niitä syitä löytyy miksi ei voisi olla tarpeeksi skarppina töissä.
otan palkalliset päivätirsat. ei tulis mieleenkään kiduttaa itteensä työllä. Ja ällöttää te moralistit, jotka happamana mustine silmänalusineineen raahaudutte töihin, vaikka monesti joku joutuu tekemään sähläyksenne uudelleen ja v*tuttaa katsella sitä "hooh, nukuin just en mitään taaskaan viime yönä, oon hei ihan zombi, kun en oo nukkunu sataan vuoteen, mut tääl mä vaan oon, kun oon niin paras ja ahkera"
Ei tule pisteitä noille. Yks elämä ja ei ole kärsimystä varten. Minulle valvottu yö todellakin on kärsimystä! Ja etenkin hei sairaanhoitajat! Unta palloon... teidän sähläykset ne vasta v*tuttaakin!
noin 8.00, tekee normityöpäivän, jatkaa sitten päivystäjänä klo 16.00 jälkeen seuraavaan aamuun asti nukkumatta, voi siinä leikata pari potilasta jne. eikä kukaan sano, että toivottavasti tekee merkityksetöntä työtä, koska ei ole vuorokauteen nukkumut.
tuo päivätirsailija. Psykiskö tänne on tullut riehumaan?
palkatonta vapaata taas ei kannata määrättömästi haalia, menee äkkiä työpaikka.
kofeiinin ja sokerin voimalla sitten päivä läpi.
tietenkään.
Minä tosin teen töitä kotona, joten jos en saa yöllä unta, tulen tekemään töitä.
Astmalapsen kanssa valvottiin kuusi vuotta, eikä me kumpikaan silti laiminlyöty töitämme kertaakaan.