Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Jos et ole nukkunut koko yönä, menetkö töihin aamulla?

Vierailija
02.05.2012 |

Vai jäätkö kotiin ja ilmoitat olevasi sairaana. Kyse siis perus-unettomuudesta (ei juomingeista tms.).

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuorotyöläinen, tommonen yö sattuu kohdalle pari kertaa kuukaudessa.Kerran jäänyt kotiin,sillä kerralla myös IBSmaha valvotti.

Unettomuus vaivannut enemmän kun tulin mummoikään.Unettoman yön jälkeen lohdutan itseäni sillä että tiedän nukkuvani paremmin seuraavan yön.Eikä enää lapsia kotona mitkä vaatisivat huolenpitoa. Elikkä voin hyvinkin maata soffalla töitten jälkeen ja torkahdella.

Työn on vain kaksivuoroa, mutta kyllä on vanhemmiten vaikeata.

Vierailija
82/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotiin jäädä ilman lääkärintodistusta ja se lääkärissäkäyntikin pitää itse maksaa. Jos en olisi työkykyinen, niin joutuisin pulittamaan 60€ lääkärille, että saan todistuksen. Luultavammin raahautuisin töihin ja tekisin parhaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt. Nuorena se ei ollut mikään ongelma. Nyt jos olisin töissä niin en ehkä menisi. Olen oppinut itsepäisemmäksi, ja valvominen aiheuttaa todella pahoja ongelmia nykyisin, en selviä oikein edes kaupassa käymisestä, saati sitten jos pitäisi oikeasti tehdä jotain.

Vierailija
84/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noin 8.00, tekee normityöpäivän, jatkaa sitten päivystäjänä klo 16.00 jälkeen seuraavaan aamuun asti nukkumatta, voi siinä leikata pari potilasta jne. eikä kukaan sano, että toivottavasti tekee merkityksetöntä työtä, koska ei ole vuorokauteen nukkumut.

Tätä samaa meilläkin päivystysvuorossa. Lisäksi osa meistä jatkaa tuohon vielä seuraavan aamupäivän. Eli pahimmillaan putkeen yli 30 tuntia työntekoa. Ei sitä vaan voi sanoa 12 tunnin jälkeen että sorppa, mä lähen nyt nukkumaan.

T. leikkurinsh

siis ammatinvalintakysymys. Ne tekee, jotka jaksaa. Tunnen parikin lääkäriä, jotka ryyppäävätkin koko viikonlopun nukkumatta, joten 30 tuntia työtä on helppo nakki.. aika harva osa väestöstä näitä putkia kyllä tekee. Niin ja kaikkihan tiedetään 3-vuorotyön epäterveellisyys. Huono unirytmi on vaarallista, mutta ei nytb tämän ketjun aihe.

No kyllähän luulis olevan rasittavampaa tehdä töitä 30 tuntia kuin läträtä sama aika.Vai ovatko reivanneet ton ajan.

Vierailija
85/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menen. Voin kuitenkin nukkua ihan rauhassa työpisteelläni tarvittaessa. 

Vierailija
86/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ihmettele yhtään että ette nuku.

Jatkuva huonosti nukkuminen tai valvominen vetää ihmisen yhä kireämmälle ja on ymmärrettävää että saa tarraamaan kiinni työn tekemiseen "tämä ei vaikuta minuun millään tavalla, olen täysin työkykyinen, kannan vastuuni, minulla on korkea moraali"

Vaan kun ihan oikeasti vastuuntuntoinen ihminen laittaisi etusijalle sen oman hyvinvointinsa tällaisessa asiassa, jatkuvassa unettomuudessa.

Väitän että univaikeudet ovat psyykkisiä.

Väitän lisäksi että ne on yllättävän helppo selättää.

En myy mitään, en tarjoa ideologiaa tai aivopesua.

Asia on hyvin yksinkertainen:

univaikeudet yrittävät kertoa ihmiselle että keho on ylikuormittuneessa tilassa, syystä tai toisesta. Ihmisen tulisi tällöin hakeutua rauhaan, hiljaisuuteen. Pysähtyä, kuunnella itseään, rentoutua. Sulkea kaikki muut kanavat (kännykät, netti, tv, radio jne.) mennä metsään ja kuunnella hiljaisuutta ja itseään.

Hahaha! En voi olla töistäni pois! Miten muka saisi lomaa tällaiseen? Kuka tekisin työni? Kuka hoitaisi tehtäväni kotona?

Nyt seuraa pelottava totuus:

Maailma pyörii ilman sinuakin. Ja se pyörii vielä paremmin jos hoidat itsesi kuntoon. Toki se tarkoittaa järjestelyjä nyt, mutta ne ovat sen arvoisia.

Tuntemattomaan hyppääminen pelottaa. Ja syystäkin. Oman sisäisen äänen kuunteleminen tulee muuttamaan elämää. Vanhaan ei ole paluuta. Se tuo myös rauhan. Ja yöunet.

Vastaan näin 7v myöhemmin.

Olen se joka on valvonut nyt jo yli 35v mutta silti sinnitteli töissä ilman sairauslomia.

3v vuotta sitten sairastuin osin stressin takia vakavaan kipusairauteen ja loukkaannuin 2 kertaa.

Jos entinen elämä oli yhtä tuskaa niin nykyinen on helvetti maan päällä. Nukahdan puolen yön aikaan ja herään viimeistään 02. Sen jälkeen herään vaihtamaan asentoa kipujen takia vartin välein ja nukahtaminen kestää kauan. 4-5 maissa luovutan ja nousen kävelemään ympyrää kun muut vielä nukkuvat.

En pysty enää olemaan töissä mutta sain vain 1/2 eläkkeen. Tulot on nyt 1500€ pienemmät kuin töissäollessa, ihana kotitalomme myyty jotta saimme loppulainan maksettua ja mielessä jatkuva syyllisyys menetetyn elämän takia.

Kerrotko nyt yksinkertaisen neuvosi unettomuuteen mitä lääketiedekään ei ole onnistunut selvittämään?? Jos se on helppoa selättää miksei kukaan ole kertonut miten??

En ole koskaan väittänyt ettei työtäni voitaisi korvata toisen ihmisen työpanoksella. Minä olen tehnyt työtäni rahan takia, siksi en voinut olla pois töistä. Eikä siitä olisi ollut apuakaan, mikään ei ole helpottanut näiden kotonaoltujen vuosien aikana.

Vierailija
87/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Farmaseuttina ei oikein ole varaa virheisiin.

Vierailija
88/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanope. Menisin töihin ja olen mennytkin, mutta valitsisin päivän ohjelmaan vain rutiinijuttuja. Kahta unetonta yötä en jaksaisi mitenkään. Sitten jäisin kotiin.

Pitäisi psyykata itsensä olla hermostumatta ja purkamatta huonoa oloa lapsiin. Vaatii kahvia ja henkistä valmentautumsta.

Vierailija
89/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa laittomalta että todistus vaaditaan mutta pitää itse maksaa.

Vierailija
90/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ilman muuta. Olen aineenopettaja. Liiallinen työmäärä aiheuttaa minulle unettomuutta useinkin kouluvuoden aikana, mutta ei satunnainen väsymys ole syy jäädä pois töistä. Itselläni unettomuus on onneksi ollut nopeasti ohi menevää, yleensä nukun huonosti vain kaksi tai kolme yötä putkeen.

Vierailija
91/94 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, mutten autolla. Aamulla voisin vielä ajaa. Iltapäivällä en ole enää mielestäni ajokunnossa.

Vierailija
92/94 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi vasta aamulla koska ne laittaa kohta minutkin nukkumaa ja onhan taas aamulla jannitystä mitä paivi meinaa

Vierailija
93/94 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi minulle kyllä kaikkein paras siinä pitaakin taas vahtia paiviä on ainakin taas haastetta yhbelle paivalle jasitten voisit tulla minun mielestani joskus 8 aikoihin tai puoli 9 ilmoitan sitten tarkemmin heti kun heraan paivi ei paasenaille sivuille mitenkaan  ok

en karsi unettomuubesta mut heratetaan aina aamulla 7 aikoihin aamulla

Vierailija
94/94 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajan taksia niin en todellakaan mene vajaaunisena.

Ruumiilliseen työhön pystyn kyllä vaikka ei olisi 24h aikana nukkunut.

-Kylmis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi