Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Jos et ole nukkunut koko yönä, menetkö töihin aamulla?

Vierailija
02.05.2012 |

Vai jäätkö kotiin ja ilmoitat olevasi sairaana. Kyse siis perus-unettomuudesta (ei juomingeista tms.).

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unettomuus jatkuu, menen lääkäriin.

Vierailija
42/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lääkäri, joten en tuntisi olevani kovin skarppina töissä valvottuani koko edellisen yön. Työni on kuitenkin vaativaa. En ole joutunut valvomaan vielä kertaakaan lasteni vuoksi enkä muutenkaan, joten en tiedä sitten kehtaisinko kuitenkaan jäädä töistä pois ja kertoisinko oikean syyn vai pienen valkoisen valheen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ammatiltani rekkakuski enkä suostu vaarantamaan kenenkään tielläliikkujan henkeä sen vuoksi, etten saa yöllä nukuttua. Töihin ilmoitan oikean syyn, aina on joku saatu tilalle ja pomo on sitä mieltä, että näin on hyvä tehdä.

Päivän paras vitsi!

Vierailija
44/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 8.00, tekee normityöpäivän, jatkaa sitten päivystäjänä klo 16.00 jälkeen seuraavaan aamuun asti nukkumatta, voi siinä leikata pari potilasta jne. eikä kukaan sano, että toivottavasti tekee merkityksetöntä työtä, koska ei ole vuorokauteen nukkumut.

En tiedä muiden päivystävien työstä, mutta istelläni päivystys yöllä on nimenomaan päivystystä. Eli meillä on nukkuhuone, josta hälyytetään, jos tarvitaan. Kyllä sitä kummasti vuosien saatossa oppii nukkumaan myös duunipaikalla :) Joskus on öitä, että tulee vaan pari keikkaa ja joskus menee koko yö enemmän ja vähemmän töitä tehden. Mutta todella harvoin koko yö on valvomista.

Vierailija
45/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opettaja, enkä todellakaan kykene työhöni jos en nuku, eli jäisin kotiin.

Ja menen, vaikka olen valvonut (harvassa onkin ne kokonaan nukutut yöt, kun kotona kaksi valvottavaa lasta). Menen tosin myös kipeänä, jos vaikka vain vähän kuumetta. Vatsataudissa en mene ;)

Mutta mun tunnit nyt on välillä muutenkin ihan skeidaa, että eipä sen puoleen... :)

t. aineenope yläkoulusta

Vierailija
46/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyisin lääkkeitä (mirtatzapiini), joten nukun, mutta nuorempana oli kamalia nukahtamisvaikeuksia. Silloin ei ollut harvinaista, että nukuin parina yönä tunnin ja kävin koulussa, mutta kolmantena päivänä en enää herännyt aamulla useammankaan kellon soittoon. Nukuin siis niin sikeästi, ettei meteli läpäissyt unta. Teki kyllä opiskelusta hankalaa.

Vierailija
47/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikein ymmärrä miksei esim. opettaja voi mennä töihin jollain "laatu"-perusteella.

Mun työtäni tarkkailee parhaillaan päivässä 100 000 ihmistä, joten pitää siinäkin jotain laatua olla.

Vierailija
48/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi en menisi

Vierailija
49/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikein ymmärrä miksei esim. opettaja voi mennä töihin jollain "laatu"-perusteella.

Mun työtäni tarkkailee parhaillaan päivässä 100 000 ihmistä, joten pitää siinäkin jotain laatua olla.

Sä oot kumminkin joku Salon Sanomien toimittaja, hahhahh....

t: ohis

Vierailija
50/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ihmettele yhtään että ette nuku.

Jatkuva huonosti nukkuminen tai valvominen vetää ihmisen yhä kireämmälle ja on ymmärrettävää että saa tarraamaan kiinni työn tekemiseen "tämä ei vaikuta minuun millään tavalla, olen täysin työkykyinen, kannan vastuuni, minulla on korkea moraali"

Vaan kun ihan oikeasti vastuuntuntoinen ihminen laittaisi etusijalle sen oman hyvinvointinsa tällaisessa asiassa, jatkuvassa unettomuudessa.

Väitän että univaikeudet ovat psyykkisiä.

Väitän lisäksi että ne on yllättävän helppo selättää.

En myy mitään, en tarjoa ideologiaa tai aivopesua.

Asia on hyvin yksinkertainen:

univaikeudet yrittävät kertoa ihmiselle että keho on ylikuormittuneessa tilassa, syystä tai toisesta. Ihmisen tulisi tällöin hakeutua rauhaan, hiljaisuuteen. Pysähtyä, kuunnella itseään, rentoutua. Sulkea kaikki muut kanavat (kännykät, netti, tv, radio jne.) mennä metsään ja kuunnella hiljaisuutta ja itseään.

Hahaha! En voi olla töistäni pois! Miten muka saisi lomaa tällaiseen? Kuka tekisin työni? Kuka hoitaisi tehtäväni kotona?

Nyt seuraa pelottava totuus:

Maailma pyörii ilman sinuakin. Ja se pyörii vielä paremmin jos hoidat itsesi kuntoon. Toki se tarkoittaa järjestelyjä nyt, mutta ne ovat sen arvoisia.

Tuntemattomaan hyppääminen pelottaa. Ja syystäkin. Oman sisäisen äänen kuunteleminen tulee muuttamaan elämää. Vanhaan ei ole paluuta. Se tuo myös rauhan. Ja yöunet.

veisi myös palkkani jota ilman en selviä. Mielelläni olisin poissa, vaikka eläkkeellä mutta kun sitä sairaslomaa ei saa! Voit uskoa että asiasta on puhuttu lääkäreille vuosien mittaan mutta kun heillä ei ole muuta ratkaisua kuin unilääkkeet. Ja ne ei poista ongelmaa. Olen kerran ollut kuukauden sairaslomalla ilman että se vielä vaikutti mitenkää unen laatuun - en tiedä vaikuttaisiko 6kk tai vuodenkaan "lepo"

Lapset on jo isoja, nukkuvat yönsä, töistä en stressaa, en rahasta niinkauan kun liksa tulee tilille mutta unihäiriö ei ole noin vain helpottanut. Itseä on hoidettu monin tavoin ilman että se helpottaa ongelmaa, ulkoiset häiriöt poistettu jne.

On todella helppoa neuvoa ja olla "fiksu" kun ei itse ole tässä tilanteessa. Tottakai elimistö on ylivireessä koko ajan, kierroksilla kun on pakko vaan jaksaa.

Vierailija
51/94 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kello oli jo 4.00 kun minä vielä valvoin raukkaparka.

Herätyskello soimassa 5.30.

Ei siinä mithään. Kahvit kiehumaan ja suihkuun! 

Siinähän se menee yksi päivä vaikka unissaan duunissa:) Ei varmaan muuten,mutta

kun sattuu löytymään semmoista positiivista asennetta elämään! 

Vierailija
52/94 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Olen kärsinyt univaikeuksista jo 30 vuotta mutta käynyt töissä normaalisti, muuten ei selviäisi taloudellisesti.

Toissayön unet 3h, 1,5h ja 0,5h - menin sänkyyn 22 ja nousin 06 joten valvottu 3h. Viimeyö oli "hyvä" eli unta 4h + 2h + 0,5h ja valvomista vain 1,5h. Joskus unta tulee vain 2h yössä ja silloin on todella tuskallista olla töissä - olo on kuin laskuhumalassa!

Vierailija
53/94 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai. ei tuo ole mikään syy jäädä töistä pois.

Vierailija
54/94 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Oon kerran näin tehnytkin. Eihän se mitään herkkua ollut, mutta kyllä sen kesti.

Vierailija
55/94 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpäivästä. Jos aamuksi on sovittu palaveri, niin pakko sinne on raahautua. Jos on hommilla kiire, niin saatan siirtää kelloa pari tuntia eteenpäin ja olla illalla pidempään. Jos töissä on joku diipaa daipaa päivä, niin saatan pomolle ilmoittaa että nyt tuli etäpäivä, ja yritän nukkua jonkin tunnin aamupäivällä.

Vierailija
56/94 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun pääsääntöisesti töiden ja opiskelujen takia nelisen tuntia per yö, jossa vielä parhaimmillaan pari katkoa lasten heräämisen takia. Koskaan en ole ollut pois töistä väsyneisyyden takia. Ihmettelen aina ihmisiä, jotka valittaa väsyneisyyttään, koska itse olen aina tottunut, että kova työmoraali on kunniallista. Ei tulisi mieleenkään olla pois...

Vierailija
57/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 8.00, tekee normityöpäivän, jatkaa sitten päivystäjänä klo 16.00 jälkeen seuraavaan aamuun asti nukkumatta, voi siinä leikata pari potilasta jne. eikä kukaan sano, että toivottavasti tekee merkityksetöntä työtä, koska ei ole vuorokauteen nukkumut.

Tätä samaa meilläkin päivystysvuorossa. Lisäksi osa meistä jatkaa tuohon vielä seuraavan aamupäivän. Eli pahimmillaan putkeen yli 30 tuntia työntekoa. Ei sitä vaan voi sanoa 12 tunnin jälkeen että sorppa, mä lähen nyt nukkumaan.

T. leikkurinsh

Vierailija
58/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut siirtää herätyskelloa parilla tunnilla eteenpäin.

Olen myös hakenut ja saanut saikkua (ja nukahtamislääkkeet)kun on tullut valvottua viikko.

Näillä kerroilla on kyse ollut siitä, että psyykkisesti sairas isä on järjestänyt ylimääräistä huolta. Eli eipä siinä töihin ole muutenkaan pystynyt keskittymään.

Vierailija
59/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joutuisin olla lähes joka toinen viikko maanantain poissa. Kaksivuorotyö, ja yleensä kun iltavuoroviikosta siirryn aamuun, niin en pahemmin unta saa sunnuntain ja maanantain välissä, kun pitäisi keikauttaa rytmi ihan päälaelleen.

Vierailija
60/94 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten olisin poissa töistä kerran viikossa! Eihän sellainen käy. Muina arkiöinä nukun 3-5 tuntia. Viikonloppuisin sitten 10h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän