Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni 29v oli kylässä ja ihmeissään fetasalaatista.

Vierailija
15.07.2007 |

[quote]

Mitä te sitten oikein syötte? Paitsi pitsaa ja hesen hampurilaisia?

[/quote]

Onko siinä jotain kummallista? Suomalaiset syö suomalaista ruokaa!

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttekö työelämässä jotka ette tunne juustoja, oliiveja, viinejä jne. hirveän noloa kyllä. meillä arkilounaalla kaikenlaisia oliiveja ja perus jälkiruokana juustoja joista keskustellaan.. sekä viinien sopivuudesta.

... ja me ruokaillaan lasten kanssa samassa pöydässä, eikä trajolla tosiaankaan ole juustoja, oliiveja saatikka niihin sopivia viinejä!

Kyllä se on pottua + kastiketta lähes jokapäivä, salaatit on porkkanaraastetta tai kiinankaalia.

Vierailija
2/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa perusperheestä ja pienestä kaupungista olin ihan ihmeissäni kun mies vei mut aikoinaan kebabille=)ja jostain juustofonduesta en ollu kuullu ikinä..juntti mikä juntti=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin listalla olevan pasta-annoksen ja pyysin sen ilman parmesaania. Tarjoilija kysyi mitä se on...

Vierailija
4/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustellut olen Euroopassa paljonkin ja maistellut sitä sun tätä, mutta kiinalaiseen en ole koskaan eksynyt syömään. En ole mikään ruokaharrastaja ja asun maalla missä ei kerta kaikkiaan ole ravintoloita, joten arkeeni ei kuulu ulkona syöminen. Täten olen ehkä "vähän" ulkona ruokatrendeistä ja etnisistä keittiöistä.

Muissa jutuissa voin sitten olla vähän terävämpi ;-)

Enkä muuten erota oliiveista kuin mustan ja vihreän.

Vierailija
5/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaiskaan. On näköjään tähänkin päässyt iskemään tuollainen spämmi-robotti. Älkää vaan käykö klikkaamassa noita linkkejä!

Vierailija
6/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä syödään mm. kanafetasalaattia, japanilaista currya, karjalanpaistia, melkein mitä vain! Minusta tässä ei ole mitään "snobbailevaa", satun vaan harrastamaan ruokakulttuureita aikalailla ja laitan melkein kaiken itse alusta loppuun. No, pointtina oli että ystäväpiirissäni (johon kuuluu ihmisiä ikähaarukasta 20-65 vuotta) olen erään eläkeläisen lisäksi AINOA joka syö muutakin kuin "pottua ja kastiketta"! :O Perunaa toki kuluu meilläkin paljon, mutta en saa näitä ystäviäni houkuteltua edes kebabille kun se on "niin eksoottista" ja tuo hieman häiritsee.

Itse tulen perussuomalaisesta perheestä, jossa kanankoivet & riisi edustivat suurinta eksotiikkaa, eli en usko että vanhempien malli vaikuttaisi muillakaan noin paljon. Mutta miksi mitään uutta ei voi edes MAISTAA, eihän kaikesta tarvitse tykätä??

Vierailija
7/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamata- oliivit ovat kivellisiä ja mureampia kuin kaupan tavalliset "kumiset" oliivit. Kalamata- oliivit eivät mielestäni käy ruuanvalmistukseen. Ne syödään sellaisinaan tai salaatissa. Feta- juustostakin pidän. Artisokan sydämet ovat herkkuja salaattiin tai pizzaan. Kokeilkaa!

Minulla vain satun pitämään happamista mauista. Lapset pitävät meillä myös oliiveista ja fetasta. Opittuja juttuja nämä mieltymykset taitavat olla.

Vierailija
8/169 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kullankeltaista ja rapeaa, nam!

Vierailija
9/169 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aitoja" aasialaisia ravintoloita. Ruoat mm. valmistetaan aivan eri tavalla kuin Aasiassa (mm. ei "maapannua" valmistuksessa), maut miedompia yms.

Vierailija
10/169 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan heihin terapia? Kai se on jonkinlaista kontrollinhalua-halutaan pitää ruoka tuttuna ja turvallisena, kun muuten muutokset pelottaa. Vai olisiko kyseessä samantyyppinen juttu, kun niillä joiden pitää aina koputtaa puuta, jos sanoo ääneen jonkun huonon enteen ? Psykologoasta tievät, olisiko se neuroosi vai obsessiivis-kompulsiivistä ongelmaa?

Vierailija
11/169 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta itse olen jo yli nelikymppinen. Minun nuoruudessani ei ollut tapana syödä fetasalaattia. Olen ollut jo lähes 20 vuotta afrikkalaisen mieheni kanssa ja ei meilläkään ole fetasalaattia. Lapseni ovat sen sijaan tutustuneet afrikkalaisen ruoan lisäksi aasialaiseen ravintolaan. Tiedämme, että usein suomalaisille tarjoillaan vähemmän maustettua ruokaa ja yleensä se harmittaa meitä, koska meillä afrikkalaisen ruoan takia ruoka on erittäin maustettua - myös lasten ruoat ovat aina olleet.

Kun lapsemme menivät kouluun, heille täysin suomalainen ruoka oli eksoottista. Sanoinkin siitä opettajalle, että eivät ihmettele. Vaikka kotiruokamme on epätyypillistä suomalaista, niin fetajuusto ei siihen millään lailla kuulu. Täytyy tutustuttaa lapset siihen tarkoituksella, jos haluan, että he sen juuston oppivat tuntemaan.

Vierailija
12/169 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta että jotkut arvostaa kotimaista? Eihän?

Vierailija
13/169 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei syö myöskään sipulia, valkosipulia, oliiveja, pähkinöitä, paprikaa, marinadeja, maustesekoituksia, sieniä jne. "

Huh, kulostaa ihan mun ruokavalioltani. Sairastan Crohnin tautia ja sen vuoksi joudun olemaan hyvin valikoiva ruokani suhteen. En kuitenkaan ole sairaudesta kuuluttanut kaikille tuttavilleni, mahtavat pitää minua melkoisena moukkana.. :)(maustesekoitukset ON ihan myrkkyä..)

Mutta samapa tuo, mieluummin olen sitten moukka ja juntti, kuin suolet levällään leikkauspöydällä.

Vierailija
14/169 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 25v ja monia makuja olen löytänyt ja oppinut syömään mutta monia ruokia on vielä kokeilematta ja löytämättä. Minusta tämä on erittäin normaalia.

Miksi ihmeessä ihmisillä on kauhea kiire muka oppia tuntemaan kaikki ruoka-aineet ja ruuat? Mikä siinä on paha asia etteivät oliivit kuulu kaikkien arkiruokaan?

Ruoka on kallista. Jos joku ei vielä tiennyt niin Suomessa on melko paljon vähävaraisia ihmisiä joilla tuskin on varaa edes viikottain ostella uusia, erikoisia ja kalliita ruokalajeja kokeiltavaksi. Juu 2€ fetajuusto ei ehkä ole kallista toiselle mutta toiselle se on 2€ joka pitää luopua leivästä että kokeillaan uutta vierasta juustoa...

Monelle on selkeää tehdä perustuttua ja edullista ruokaa. Yllätykset koetaan ravintoloissa, reissuissa ja kyläpöydissä ja sieltä niitä sitten tuodaan omaan kotipöytään.

Lisäksi kaikki eivät ole niin innostuneita tai päteviä kokkeja että lähtisivät aina kokeilemaan itsekseen jotain moussakaa vaan moni tykkää maistaa uusia ja itselle erikoisempia ruokia ensin reissuissa ja ravintoloissa. Kun uusi miellyttävä maku on löytynyt, se on kiva tehdä kotonakin.

Ja on otettava huomioon että kaikki eivät ole kulinaristeja vaan osalle ruoka on vain polttoainetta ja yksi elämän perus edellytys ilman sen kummempia hehkutuksia.

Vierailija
15/169 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni pyysi meidät syömään joku aika sitten. Tarjolla oli Kotipizzan pizzaa ja voileipää sen kanssa;) Kysyin, onko oreganoa, johon appi: mitä se on? Hihii...

Vierailija
16/169 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkokuivatut oliiviöljyssä killuvat tomaatit tai ällöttävä fetajuusto ei välttämättä kuulu ruokavalioon. Ne ohitetaan sen kummemmin vilkaisematta kaupantiskillä. Kaupat ovat pullollaan kaiken maailman parmalaisen persvaossa kuivattuja kinkkuja ja islantilaisia mätiä sillejä. Ei se tarkoita että kaikkea sontaa pitää suuhunsa lykätä ja siitä syystä olla sivistymätön. Joo perusruoka kunniaan!

Vierailija
17/169 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä että lihasta valuva punainen neste on myoglbiinia (lihasnestettä) vaan puhuvat verisistä pihveistä! Jos syötävässä lihassa olisi verta se olisi pilalla. Kantsii käydä se parjattu amis (keittiöpuoli) niin tietää ruoka-asioistakin enemmän :)

Vierailija
18/169 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiennyt vielä 5 vuotta sitten n. 25 vuotiaana. En ole juustoihminen ja raejuusto on suunnilleen ainoa juusto mitä syön. Kotona vanhempani taas söivät erilaisia homejuustoja, joista pysyin visusti kaukana eikä fetaa meidän ruokapöydässämme näkynyt.

Kun sitten ystäväni laittoi bilesissä fetasalaattia, se oli todella ensimmäinen kerta kun sitä juustoa söin. Maku oli ihan ok, tosin aika suolaista tavaraa.

Vierailija
19/169 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.oon kyllä syönyt, mutta en tiedä kuuluuko kasveihin vai eläinkuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan