Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~KesäHeinien vauvapino~*~

30.06.2007 |

[color=FF3030][size=2]SYNNYTTÄNEET KESÄHEINÄT:

[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), [color=FF3030]tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5.; [color=FF3030]poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); [color=FF3030]poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); [color=FF3030]poika 3180 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6.; [color=FF3030]poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; [color=FF3030]tyttö 3730 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; [color=FF3030]poika

[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. klo 8.07; [color=FF3030]poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); [color=FF3030]tyttö 2826 g, 49cm

[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; [color=FF3030]tyttö

[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); [color=FF3030]poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6.; [color=FF3030]tyttö 3430 g, 50cm

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa elisabetkin mukaan taas! Itse en pärjäisi ilman yövaloa imetyksen kanssa. Ottaahan se pattiin laittaa se valo, mutta kun se on tarpeeksi himmeä, niin menee. Aamuyöstä pärjää sitten jo ilmankin. Mun on pakko nousta istumaan, kun sänky on niin löllö.

Hienoa, että Veruska olet toipunut noin upeasti! Tuo pyöräily kuulosti aika uskomattomalta, vaikka itselläkään ei istumisvaikeuksia ole ollut. Varmaan peräpukamaporukka kummastelee samoin..

Itsellä meinaa taas tissit täyttyä ihan liikaa. Kuuttarelle vielä syöttöväleistä, että meikäläisen maidontuotanto ei kestä kovin paljoa yli sen 4 h. Joutuu pumppaamaan sitten välillä liikoja pois:-)

tulkaahan linjoille!

Vierailija
82/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikutus ja ikävä teitä! Yöllä itkeskelin kipeitä rinnanpäitä ku poika imi sylissä, samalla luin teidän kirjotukset täältä ja odotuksesta, kyllä olin vesiputous :D

Veruska, sun synnytystarinaa itkin eilen ihan kamalasti, kun tuli ne omat hetketkin niin selkeesti mieleen, kun niin samalla lailla kirjotit/tunsit joistain jutuista. Vaikka aika erilainenhan toi tahti noin niinku muuten, ku mulla se homma vähän venyi :D Siis ajallisesti..

TODELLA paljon onnea kaikille vauvautuneille!!!!!

Lohduttaa lukea teidän vauva-arjesta, itse vasta eilen päästiin kotiin mutta paljonhan sitä yhteenkin vuorokauteen mahtuu :D Panu kamalasti huitoo käsillään syödessä, nyrkit meinaa mennä suuhun koko ajan, masu on hiukkasen kipeä varmaan ku parkasee aina niin lohduttomasti ennen pierua/kakkaa/mahan murinaa.. On muuten kakannut yhtä lukuunottamatta jokaisen vaipan tässä parin päivän sisällä, mikä on vaihdettu..

Sattuu rinnanpäihin niin vietävästi, varsinkin se hetki kun pieni iskee kiinni. On nimittäin melko imakat otteet!! Viime yönä on alkanu maito nousta, nyt jo huomattavan eri tuntuset rinnat.. Yöllä nukahdettiin 0.30, 2.45 unisesti vähän tissiä, 3.30 lähtien tissiä, pulloa, vaipanvaihtoa.. 6 asti, sitten 1,5h unta, taas 1,5h imetystä, pulloa jne ja nyt nukkunut pieni vajaa pari tuntia. Kai tää on ihan normaalia :D Ku syönnit kestää niin kamalan kauan, sit saattaa nukahtaa pariksi minuutiksi ja taas saattaa haluta vaikka tunnin. Annan aina lopuks vielä tota NANnia ku sitäkin imee ihan hullut määrät vielä päälle.. Mun omaa maitoa ei taida kamalasti vielä herua, mutta onneksi tyyppi jaksaa sitä tilata eikä turhaudu rinnalla. Itkee välillä masuaan vaan.

Omassa sängyssä oli äsken jopa 20 min, mutta mun ja miehen välissä koko yön muuten, en mie ossaa viedä toista siitä muuallekkaan ku ei tiedä nukkuuko 5 min vai 3 h.. Ja tekee mieli olla niin paljon lähellä <3

Meillä on tommonen ihan makuuasennossa oleva Emman sitteri, niin siinä tuhisee nyt pöydällä mun edessä.

Täällä kanssa oma kunto melkein ku normaali, selkä vähän kipee kanssa kuten Veruska sullakin, ja aika samanoloset " oireet" muutenkin, eli ihan normaaliehin toimiin oikeestaan pystyy. Tsemppiä kaikille erittäin paljon noihin takamusvaivoihin!! Voin vaan kuvitella, toivotaan että helpottaa teillä pian!!

Muuta en nyt osaa vielä kommentoida, kaiken oon innolla lukenut imetyksen lomassa, mutta kommentoidaan heti ku saadaan hommaan jotakii tolokkua :D

Palma ja Panu kuittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt oli muuten ihania! Tai tämä kuka hoisi mua just niin että Panu syntyi hänen vuoronsa loppuun sopivasti. Oli niin ihana ja kannusti, kun olin varma että kuolen enkä voi jaksaa.. Ruuhkaa en havainnut missään, synnytyssaleilla en nähnyt ketään muuta, enkä kuullut.. Olin osastolla kahden hengen huoneessa. Sielläkin kätilöt ja hoitajat todella mukavia, jäi tosi ihana muisto koko siellä vietetystä ajasta ja synnytyksestä! Kun kuuntelee noita teidän tarinoita, jotka ette oikein päässeet saliin, luultavasti sillä menolla en olis itse synnyttänyt vieläkään! Koska mulla ei ne paikat olis auenneet kuitenkaan, olisivat vaan antaneet panadolia ja käskeneet pärjätä, mulla aukes paikat oikeesti vasta sen kalvojenpuhkasun, runsaan oksitosiinin ja epiduraalin avulla..

Vierailija
84/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille Tampereen suunnalta!

Meidän poika vetelee myös tissiä 3 tunnin välein, ihan itse herää. Sairaalassa ollessahan piti väkisin herättää ylös kun oli sitä keltaisuutta. Nyt saisi minun puolestani yöllä ottaa vähän pitemmätkin tirsat - etenkin kuin se tankkaus saattaa viedä (esim. viime yönä) 1½ tuntia vaipanvaihtoineen. On meinaa aikasta tylsää istua sängynreunalla rättipoikkiväsyneenä ja kuunnella kun mies kuorsaa autuaana ja poika vaan vetelee tissiä ja torkahtelee välillä.

Eikös Senniina sinä maininnut " kärsineesi" suihkutisseistä ykkösen aikoihin? Tasaantuuko se tulo jossain vaiheessa? Ei ole mitään toivoa syöttää julkisesti kahvilassa tms. tällä maidontulolla - sekä poika että minä olen ihan märkiä maidosta. Ei ehdi raukka millään niellä kaikkea. Onneksi näyttäisi että se on vaan sitä etumaitoa mikä suihkuaa tulemaan, sitten rauhoittuu ja loppuajan poika joutuu ihan oikeasti imemäänkin. Välillä mietityttää että kärsiikö imuote kun annan syödä sen suihkuavan maidon lussuttamalla...

Vaippatouhusta: kakka on meilläkin melkeinpä vaan joka vaipassa. Harsoilla mennään päivällä - onneksi ostin yhden paketin 70x70cm harsoja, niistä saa pienemmän paketin. Tavis harsoilla (80x80) tulee ihan kamalan suuri paketti pienen pepun ympärille. Kertakäyttövaipat on sitten yöllä siltä varalta että jos ei sattuis tekemään kakkaa, niin ei tarttis vaihtaa syötön yhteydessä.

Omasta alapäästä: epparin tikit eivät ole vieläkään sulaneet.... minä muistelisin että niitten olisi pitänyt häipyä 7-14 vrk:ssa ja tänäänhän on jo 20 päivää synnytyksestä (kamala miten nopeasti aika kuluu...). Enkä kyllä voisi kuvitella käyväni fillarilla kaupassa vaikka istuminen onnistuukin ihan ok :-)

t.Fiikus ja Leo-poika

Vierailija
85/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vihdoinkin kotona :) Meillä synnytys oli nopea, mutta kotiutuminen sitten viivästyi vauvan keltaisuuden takia. Silloin perjantaina oli siis biliarvo jo koholla ja lauantai aamupäivällä neiti " pääsikin" jo solariumiin. Vauva ei ollut moineskaan, mutta äidille se oli kova kolaus :( Niagara aukesi tietenkin heti, kun tämä mamma itki. Harmitti ihan älyttömästi, kun ei sitten päästykään kotiin. Valoissa vauva oli eiliseen myöhään iltapäivään, koska lastenlääkärin tulo osastolle kesti ja kesti. Biliarvo oli laskenut valoissa hienosti, mutta tämä kyseinen lääkäripä ei olisi halunnut meitä vielä illalla päästää kotiin. Olin kuitenkin kuullut, että muut lääkärit olivat päästäneet kotiin niin, että sitten seuraavana päivänä oli käyty kontrolliverikokeessa. Minä siinä sitten taas itkemään ja kerroin kätilölle, kuinka tajuttoman väsynyt olin jo monen yön univelkojen takia (sairaalassa nukuin n. 4-5h yössä, päivisin en yhtään). Kätilö ymmärsi mua hyvin ja kävi vielä juttelemassa lääkärin kanssa (tai oli oikeastaan kai sanonut, että äiti ei enää suostu jäämään sairaalaan :) ) ja niinpä saimme luvan tulla jo illalla kotiin. Aamusta käytiin vielä taysissa kontrollissa, joka onneksi oli kunnossa. Mutta kylläpä oli ihanaa nukkua omassa sängyssä!

Sairaalassa oli muuten ihan järkyttävän levotonta öisin :( Koko ajan kätilöt juoksivat huoneessa (vaikka oli siis 2 hengen huone). Mulla vaihtui myös huonekaveri kahdesti ja kumpikin uusi tuli huoneeseen illalla myöhään, mikä tietty tarkoitti sitä, että heitä käytiin jututtamassa ihan tämän tästä pitkän aikaa. Kätilöt ei myöskään yhtään edes hiljentäneet ääntään yöllä, vaan puhuivat reippaalla äänellä ottamatta yhtään huomioon sitä toista äitiä, joka mahdollisesti olisi halunnut nukkua. Yökköinä oli myös opiskelijoita, jotka innolla painelivat tuhatta ja sataa ja koska minä olin ekassa sängyssä, niin nehän " juoksivat" aina mun ohi niin, että verhot vaan heiluivat. Että nuku siinä sitten. Ja sitten kun homma rauhoittui, niin johan se oma vauva alkoi kitistä :)

Mutta nyt siis ollaan vihdoin kotona, väsyneinä, mutta onnellisina. Isommat lapset ovat onnellisia, että äiti ja vauva ovat kotona. Kotiinpääsyn venyminen oli heillekin kova pettymys.

Vauva vaikuttaa rauhalliselta, mutta niin on meillä olleet isommatkin tässä vaiheessa. Ja ihan syötävän suloinenhan tuo oma rakas nyytti on omasta mielestä myös:) Neidillä on paljon mustaa tukkaa, mikä oli meille yllätys, koska kellään muulla meidän lapsista ei sellaista ole ollut. Miehen kanssa mietittiinkin, kuinka me nyt saatiin aikaiseksi jotain tuollaista :)

Piti kirjoittaa vielä synnytyksestäkin, mutta vauva alkaa heräillä ja väsy painaa, niin palaan astialle myöhemmin.

Ai niin, onnittelut muillekin palkintonsa tällä välin lunastaneille, jotka siis ovat jo tälle puolen tulleet, pals ainakin! Panu siis vihdoin saapui :)

Yritän tuonne odotus puolellekin jaksaa kirjoitella, siellä kävin vain pikana kurkkimassa, ketkä ovat jo poksahtaneet.

Nyt siis maitobaaria avaamaan!

Misti ja neiti 5vrk

Vierailija
86/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älysinpä tulla tsekkaamaan tällekin puolelle...

Onnea vaan kaikille vauvansa saaneille kesä-heinille!!

Ihan pikapikaa kuulumiset:

Eli torstaina 28.6.07 klo 3.50 syntyi meidän poikamme. Pituutta 51cm, painoa 3620g.

Kotiutuneet olisimme jo la, mutta oli bilirubiiniarvo koholla hieman. Eilen aamulla se oli vielä nousussa, mutta iltapäivämittauksessa se oli ok ja pääsimme sitten eilen kotiin.

Synnytyksen kesto 12h, ponnistus 40min. Lopulta vauva avitettiin maailmaan imukupilla.

Kerron tarkemmin myöhemmin, kun jaksan, nyt olen ihan puhki, poika on melkoinen huutaja. Niin ja luen teidän kuulumiset tuonnempana.

Kuutar ja E-L. 5 päivää

Ps. Misti, Misti, mitä menit tekemään, ehdit kuitenkin ensin..

Vierailija
87/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutar tälle puolelle! Rankalta kuulosti synnytyksesi, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Itsellä on myös kokemus imukupista ja eihän se mitään juhlaa ole, jos ponnistusvaihe pitkittyy..

Fiikus, mulla tosiaan oli ja on suihkutissit. Tosin nyt ei niin pahasti kuin esikoisen aikaan, mutta kyllä sitä reippaanlaisella paineella nytkin tulee. Ernestiina on kovilla, kun ei ehdi niellä kaikkea. Syömisen tarve tulee niin yllättäen, että en mä ehdi siinä lypsämään liikoja just ennen syöttöä pois, kuten neuvotaan. Kyllä se maidontulo tasoittuu ja kysyntä ja tarjonta alkavat vastata toisiaan. Se voi kyllä kestää pitkäänkin, muistelen.

Maidontuloa kuvaa se, että pumpulla ei tartte kuin laittaa " veto päälle" , niin maitoa tulee parikyt milliä helposti. Eilen piti tyhjentää pumpulla ja 100 ml tuli ihan vaivatta yhdestä tissistä. Maidonkerääjä tulee ihan täyteen toisesta, kun toisella imettää. Tyttökin päästää aina toisesta suunpielestä osan ulos ja vaatteet näyttää kivalta..

Kovasti on muuten keltaisuutta ollut kesäheinien vauvoilla ja kaikki mammat pillittäneet yhtälailla:-) Minä pillitin viimeeksi eilen, kun kylvettäessä käänsin tytön vatsalleen ja hän hönkäisi vettä sisään. Hetken ajan luulin tosissaan, että nyt hän tukehtuu. Ihan kauhea tilanne!! Onneksi se meni sitten onnellisesti ohi. Kyllä sitä kuitenkin on aika tumpelo tuollaisen pienen ihmisen kanssa!

Vierailija
88/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kaikista! Meidän neiti on tosi rauhallinen. Mutta kyllä oikeastaan jos tissiä annan yhtään odottaa, niin huuto kyllä on jo kova siinä vaiheessa! Että ääntä lähtee!

Mutta muuten tuo syöminen ja nukkuminen onnistuvat hienosti. Heräillyt nyt kolmen tunnin välein öisin. Oikeastaan itsestään herää miltei kellontarkasti. Syö ehkä puoli tuntia kerrallaan, maitoa mulla tulee tosi hyvin.

Napatynkä irtosi tänään, viikon iässä! Mutta se navan pohja on vielä vähän verinen, joten täytyy septidinillä puhdistella joka vaipanvaihdon yhteydessä. Mutta neiti ei ole siitä moksiskaan. Tänään ajateltiin kylpeä ensimmäistä kertaa kotona.

pals, mullakin on rinnanpäät tosi kipeinä. Varsinkin toisesta rinnasta. Kysyinkin sairaalassa, että onhan vauvalla varmasti oikea ote siitä, ja on sillä. Mutta imu on vaan niin hillitön. Rasvailen joka välissä Bebanthenilla.

Vaikka me ollaan nyt periaatteessa päätetty tuo etunimi jo, niin silti ei oikein osata kutsua Unnaksi. Aina tulee sanottua vauva, pikkuinen, sirriäinen ja pikkutirri tjms. Sisko nauraa mulle kun jos oon puhelimessakin sen kanssa, niin leperrän vauvalle koko ajan samalla!

Nyt käyn vähän halimassa miestä kun tuli töistä. Terveiset kaikille ja jaksamista imetystouhuihin!

-Veruska & Unna 1vk-

Vierailija
89/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maitoniagara oikeassa rinnassa. Heti kun nostan vauvan lähelle rintaan, alkaa maito virrata. Pitäisikö sinnikkissäti vaan imettää oikeaa rintaa tyhjäksi vai lypsää maitoa pois? Vauva ei oikein pysty imuttamaan, kun maitoa tulvii ja sitten tulee ilmavaivojakin.

Ostin muuten henkkamaukalta " imetyspaidan" ja tänään tositoimissa (julkisella paikalla) sitten yritin tajuilla miten paita toimii. Ei toiminut ja jouduin rullaamaan koko helman ylös paljasten hienot mahanahkat.

Oletteko muuten kokeilleet kantoliinaa? Minulla on trikoinen ja sellainen kudottu. Sain jotain sidontaohjeita ja nyt pidän vauvaa siis trikooliinassa. Vaikuttaa ihan tyytyväiseltä.

Minulla oli sairaalan levottomista öistä samankaltaisia kokmeuksia kuin Mistillä. Olimme toivoneet perhehuonetta (NKL), mutta jouduinkin neljän hengen huoneeseen. Huone oli tosi ahdas nukkumiset jäi vähälle. Kaiken lisäksi yhdellä äidillä kävi joka päivä vierailemassa koko suku ja ystäväleegio. Ymmärrän, että vastasyntynyttä ja äitiä käydään tervehtimässä mutta onko kaikkien pakko tunkea sairaalaan ja vielä tunneiksi kerrallaan?? Kätilöt olivat kyllä aivan mahtavia, vaikka vaihtuvuus oli aika tiheää.

Kuten Palsin perheessä, meidänkin vauva nukkuu kainalossa. Tuntui alusta asti liian julmalta jättää tytteli kitisemään johonkin koppaan. Tosin osan yöstä vauva kyllä voisi nukkua omassa paikassaan, kun meinaa omat paikat puutua. Onko Pals vauva jollain alustalla sängyssä vai ihan tavallisesti patjalla?

ELisabet

Vierailija
90/106 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumppaaminen on hieman auttanut maitotulvaa, joka mulla asuu vasemmassa tississä. Tuossa vatsavaivapinossa joku neuvoi aloittamaan aina samasta tissistä ts. imettämään yhtä tissiä tyhjäksi ja sitä voisi tietty kokeilla. Pumppaaminen kun toisaalta myös lisää maidontuotantoa. Toisaalta, jos toisesta vaan imettää vähän aikaa, niin mun ainakin on jollakin konstilla tyhjennettävä toinen..

Kantoliinaa olen kerran kokeillut ja olin kyllä epävarma siitä, oliko vauva siinä oikeassa asennossa. Sidonnasta suoriduin jotenkuten, mutta on se vaikeeta. Täällä on yksi tukihenkilö, joka voisi auttaa. Ajattelinkin ottaa häneen yhteyttä tällä viikolla. Hyvältä se liina kuitenkin tuntui eikä hartioita jumittanut yhtään, kuten rintarepunkanssa mulla helposti käy.

Ernestiina nukkuu rauhallisesti omassa sängyssään pääasiassa, mutta meilläkin nuo syömis- ym. sessiot kestävät 1,5-2 h, joten aamuyöstä otan hänet yleensä viereen. Siinä tulee tietty ne omien kääntymisten rajoitukset, mutta tyttö viihtyy:-)

Vierailija
91/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyttö 2870g ja 46cm, pipo 33. Syntyi rv 35+6

Vierailija
92/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytön hiki koko ajan, enkä ole edes ulkona käynyt vielä.

Vieläkään en ole ehtinyt/jaksanut perehtyä oikein kunnolla teidän muiden kuulumisiin, lueskelen niitä tässä pikku hiljaa.

Kuuttarelle kuitenkin paaaljon onnea pojan pallerosta :) Ja niinhän siinä sitten tosiaan kävi, että taisin kiilata kalkkiviivoilla ohi ;) Millä osastolla muuten olitte? Me oltiin 2B:llä. Minkälaiset kokemukset sinulle jäi? Ruuhkaa ainakin oli ihan kamalasti, 2B:llä makaili sunnuntaina pahimmillaan viisi äitiä käytävällä :(

Laitan tähän pari kuvaa tuoreesta neiti KesäHeinästä, toivottavasti onnistuu...

http://www.aijaa.com/v.php?i=693746.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=693747.jpg

Ensimmäisessä ollaan sairaalassa, toinen jo sitten kotoa.

Misti ja pimu 6vrk

Vierailija
93/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=693833.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=693836.jpg

Eka sairaalasta, toinen jo kotoa :)

Misti, aivan ihana pikkuinen tyttö teillä!! On nämä niin ihania <3 Niisk.

Vierailija
94/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että nämä vauvat ovat kyllä jotain NIIN suloista...

Laitanpa minäkin pari otosta meidän pikku sirriäisestä! Ensimmäisessä ollaan just lähdössä sairaalasta, toisessa eka autokyyti kotia ja kolmas on iltaköllöttelystä kotoa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=693861.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=693865.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=693870.jpg

-Veruska&Unna8pv-

Vierailija
95/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari tuoreempaa myös meidän neidistä. Ruoka on maistunut, kun on tuo naama jo aika leveä tuoreempiin tapauksiin verrattuna:-)

http://www.aijaa.com/v.php?i=694122.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=694130.jpg

Vierailija
96/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hauska katsella vauvakuvia! En ole ekspertti kuvien nettilaittelun kanssa. Huomasin, että moni on laittanut kuvia aijaa.comiin. Kävin tutustumassa palveluun ja en oikein ymmärtänyt, miten löydän kuvani myöhemmin...Tässä kuitenkin yksi otos meidän neidistä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=694631.png

Täällä on ollut aika kuuma, vauvallekaan ei ole juuri tarvinut topata vaatetusta. Pikkubodylla on pärjäilty hyvin. Meidän tytön suosikkeja ovat tällä hetkellä - siis imuttamisen lisäksi - kylpeminen ja ilmakylvyt ilman vaippaa. Niitä pisuja on kyllä tosi ihanaa sutia sitten ympäristöstä...

Elisabet

Vierailija
97/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa varsinainen jättiotos! Pitänee perehtyä tähän kuvatekniikkaan tarkemmin....

Vierailija
98/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veruska, Sirriäinen näyttää IHAN Sirriäiseltä :D Ihana <3

Senniina, joo nää on niin kovin pikkuruisia aluks mutta reipas ravinto tekee kyllä äkkiä tehtävänsä :D Ei mee edes monta päivää kun koko ajan muuttavat muotoaan!

Ihanaa kun sain pari tuntia nukuttua äske. Nyt jaksaa illan taas kummasti..

Rinnanpäät alkaa ihan hiukan helpottaa. Maito nousi viime yönä, olis rinnoissa aamulla sivulla semmoset kovat lohkareet, hassua. Nyt valuu maidot kanssa kovasti jos rinta paljaana, alkaa tota siis olla.

Tänään käytiin kävelyllä ja kaupassa vaunujen kanssa. Meinas tulla paniikki kun pieni nukkui tosi nätisti koko matkan ajan kunnes oltiin lähössä kaupasta kotiin päin, tutin laitto ei auttanut kun ei se pienellä suussa pysy, joten kipasin huoltoaseman lastenhoitohuoneeseen ja pieni itki siinä 10 sekunnissa jo ihan lohduttomasti :( Voi kun otin siellä syliin ja tyynnyttelin, oli ressukka niin lohduton että minä vaan itkin itsekkin..Mutta äkkiä parani mieli tissillä hänellä :) Söi ehkä 20 min jonka turvin päästiin kotiin. Vaikka just oltiin syöty reilu 2 h kotoa lähtiessä, vaihdettu vaipat ja pitkään ollut valveella, eikä reissu ollut pitkä.. Säikäytti, ei huvita enää oikein lähteä mihinkään, missä on 100 m matka johonkin imetys/rauhotuspaikkaan..

Kohta varmaan pieni kutsuu syöttelemään, kovasti venyttelee jo sen näkösenä..

-pals

Vierailija
99/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Synnytys tarinan tynkää löytyy kesäheinien pinosta odottaja puolelta. Ilmottaudun minäkin tänne, vaikka tuskin kerkeen paljon kirjotella, lukea yritän muiden viestit edes silloin tällöin.

T: AMS74 ja neitokainen 2 1/2 vrk

Vierailija
100/106 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille.

muutama rivi vaan (tai niin yritän). mä oon sairaan väsynyt kun on niin kuuma. Poika vaan nukkuu, syö ja kastelee. kuten tiedätte. no..imetys on ed.ongelma. Käytii eilen neuvolassa hakemassa vinkkejä. Kovaa työtä vaatii jos ton meinaa saada syömään rintaa. Maitoa tulee kun mitäkin mutta herralla on imuote hukassa ajoittain (ei ollu eilen neuvolassa mutta arvatkaapa mitä kotona..). eilen illal huudatin tunnin ja totesin että turhaa.

pääasia että syö edes pullosta jos ei muusta suostu syömään.

Tänää päästii ekalle kärryttely lenkille pojan kanssa..ja kyllä teki hyvää. Vaunut kehrää hienosti, maastossa kun maastossa. eli mentii asfaltilla, hiekalla ja metsässä osa matkasta. alkaa siis paikat paranemaan. ja ihanaa..jälkivuoto on muuttunut pieneksi (tai miten ton ois ilmassu) muutta tiedätte mitä tarkotan.

Loppu viikosta pitäis leipoa. Meillä ristiäiset sunnuntaina. saas nähdä minkä tuo sitten nimekseen saa. viel mietityttää kummijuttu. Mun toinen sisko ois kuulemma (äitini kertoi) halunnu kummiks kun sillei oo kummilapsia yhtään..puhuin asiasta miehelleni tänää mutta voitte arvata..hän ei vastannut asiaan mitään. No saas nähdä saanko jo ens yönä vastauksen asiaan..

Mutta nyt tää lyhyt ja ytimekäs viestin kirjottaja katoaa suihkuun..

Miiu + " pave" vähän alle 2 viikkoa.

ps.suloisia vaaveja teillä kuvien laittajilla. taidan itekin yrittää paneutua asiaan kun ehdin..