Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~KesäHeinien vauvapino~*~

30.06.2007 |

[color=FF3030][size=2]SYNNYTTÄNEET KESÄHEINÄT:

[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), [color=FF3030]tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5.; [color=FF3030]poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); [color=FF3030]poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); [color=FF3030]poika 3180 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6.; [color=FF3030]poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; [color=FF3030]tyttö 3730 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; [color=FF3030]poika

[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. klo 8.07; [color=FF3030]poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); [color=FF3030]tyttö 2826 g, 49cm

[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; [color=FF3030]tyttö

[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); [color=FF3030]poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6.; [color=FF3030]tyttö 3430 g, 50cm

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ko en nyt jaksa sanoa kenenkään juttuun mitään, mutta yritän jaksaa heti, ko vain mahollista :)

AJ

Vierailija
42/106 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä!, hikoilu kuuluu kuvioon :) Mulla putosi kolmen ekan vrk:n aikana paino 3kg, lähinnä yöhikoilun takia. Lakanat ja yöpaita olivat ihan likomärkiä ja hikoilu jatkuu kyllä vieläkin, mutta ehkä ihan hitusen on laantunut. Painonpudotus on ainakin himmaantunut, ikävä kyllä :)

Mulla muuten nousi kahtena ekana iltana kotiintulon jälkeen kuumekin 38+ ja soittelinkin siitä osastolle, että mistähän kiikastaa, kun mitään tulehdkseen viittaavaa en havainnut. Syy oli sitten mulla ihan väsymys+maidonnousu+stressi (vauvan keltaisuudesta lähinnä). Mähän keräsin sellaisen univelan sairaalassa, että parina ekana päivänä kotona ei väsymys edes tunteena ollut tunnistettavissa, vaan olo oli lähinnä sellainen, että päässä humisi ja korvissa soi, kun kävi pitkälleen. Nyt onneksi sekin on poissa, kun kotona olen saanut nukuttua. Ja sulla, AJ, toi hempan putoaminen tietty vaikuttaa asiaan myös.

Nyt kutsuu vauva, joten heippa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu minäkin yhdyn siihen, että hormonitoiminta ja imetys vaikuttaa siihen hikoilemiseen. Meilläkin öisin lakanat nahkeina, vaikka yleensä en hikoile paljoa. Mulla myös sairaalassa nousi lämpö sen maidonnousun myötä. Paino on pudonnut alle sen mitä oli ennen raskautta. Eli syödä ja juoda täytyy ja kovasti!

Vaan ei siinä, kyllä täälläkin maito heruu! Yksikin päivä menin pesemään käsiä ennen imetystä ja olin ihan yläosattomissa... Noh, mietin että miten tuo hana tuolleen vuotaa että ihan lattialle tippasee. Katsoin alas ja molemmista rinnoista valui maito varpailleni! Syökö teillä lapset molemman rinnan tyhjäksi vai? Kun tuo toinenhan pitäisi aina syöttää kerralla, mutta sitten jää toinen niin hirveän täydeksi... Täytyisi ehkä alkaa luovuttamaan sitä maitoa.

-Veruska&Unna-

Vierailija
44/106 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytpä tuli kahlattua tämäkin lista " ajan tasalle" . Aivan poikki, ei jaksa kommentoidakaan pahemmin, sori tytöt! Kaipa tää tästä vähän kerrassaan, päivä kerrallaanhan tässä ollaan menty muutoinkin :/

Mulla takana monta unetonta yötä - kaikki erisyistä! Paljon olisi kerrottavaa, mutta nyt ensin pitäisi varmaan opetella nää päiväunet. Esikoisen aikana en nukkunut varmaan kertaakaan, kun oli niin paljon muka tärkeämpiä hommia, joita ei saanut tehtyä kuin vauvan nukkuessa. Ihan rikkihän mä olinkin ja ainakin kolme vuotta tuntui univajeelta (totuus ehkä kuitenkin muuta!), mutta pitkään kuitenkin... Siksi näille muodostuikin näin pitkä ikäero, koska ajattelin että toista en varmaan henkisellä puolella tulisi jaksamaan...

Tässäpä kuitenkin se tärkein

poika 1.7.2007 klo 10.21

paino 2625

lähtöpaino sairaalassa 2636,

kun viimein päästiin kotiin!)

pituus 49

pipo 32,7

rv 40+6?!

Täysin luomuvauva, ainut kivunlievitys miehen selkähieronta, avautumisvaihetta ei seurattu, kestoa ei siis rekisteröitävissä, lapsivesi täysin menneenä, ei tietoa siitäkään,

ponnistuvaihe 5 minuuttia, pääsin saliin vasta kun kaikki oli auki ja pää tuntui sisätutkimuksen tehneet kätilön kädessä... hui!

Ai juu, toisen asteen repeämä pahin, tikkejä kymmenkunta (kivoissa paikoissa muutamat; kaksi virtsaputken suulla ja yksi pepun " päällä" välilihassa, muut ei niin kipeitä!)

Palaan aiheeseen jossain vaiheessa, kun olen " toipunut" ... Ciao, Nikki

Vierailija
45/106 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti parempi olotila, mutta voi jee sitä hikoilun määrää, ko heräsin. Litiläpimärkä koko mamma.

Ja kiitos Misti ja Veruska: oon kyllä lukenut tosta hikoilusta/hormoonitoiminnasta, mutta en sitä mitenkään nyt osannu yhistää tähän maitojutskaan ja heti aattelin kaikenmaailman kauhuskenaariot taas, että esmes sen veritankkauksen takia tullu jotain pöpöjä. Mulla kans nosti laitoksella parina yönä lämpöä maidonnousun takia, mutta kotona oon sitten mitannu normilukemat. Että taas blondi asialla ;) Maitoa tulee siihen malliin, että neiti joutuu välillä kakomaan tai sitten saa tissisuihkua kasvoille/vaatteille perinteisen vesipesun sijasta. Mietin tässä, että kannattaisko se lypsää vaiko ei....?

Nikki: Onnea luomuvauvasta :) Nostan näkymätöntä hattua kyllä sinulle.

Veruska: Piti jo aikasemmin mainita, että toi Unna on todella ihana nimi ja neiti muuten näyttääkin aivan Unnalta.

Ja nyt pikakertomus (toivottavasti) synntyksestä: su-ma välinen yö klo 1 alkoi vettä taas lorisemaan ja hieman supisteleen ---> soitto klo 6 synnärille ja suihkun/aamupalan jälkeen matkaan ---> klo 7.20 synnärillä - sisätutkimus ja tarkkailuhuoneeseen käyrille ---> klo 10 kalvojen puhkaisu ---> ei supistuksia ---> klo 13 tippa laitetaan ---> nostetaan tipan tehokkuutta klo 14 alkaen, jotta saadaan kunnon supistuksia aikaiseksi ---> klo 14.45 kohtua rentouttava pistos ---> klo 15.45 spinaalipuudute ja alakropasta tunto pois---> tyttö syntyi 17.05 eli avautumisvaihe apaut 1.45 min, ponnistus apaut 15 min, jälkeisen apaut reilut 15 min, synnytyksen kokonaiskesto oli 2 tuntia 20 minuuttia. Tarkemmin en nyt muista, vaikka synnytys käyntiin kotiinlähtöpäivänä läpi.

Mutta spinaalista tuli aivan hillitön kutina yläkroppaan ja meinasin tulla hulluksi sen takia, mutta en tuntenut lainkaan kipua enkä muuten edes supistuksia, joten ponnistin tytön maailmaan kätilön kertoessa, että milloin mulla tulee supistus, niin voin ponnistaa. Spinaalin ajoitus kuulemma osui niin nappiin, ko vaan voi osua - pyysin sitä muuten just ennen lääkäri vuoron loppumista. Paikat pysyi suhteellisen ehjinä - kätilö laittoi varmuuden vuoksi kaks tikkiä siihen samaan paikkaan, josta olin esikolta revennyt melko pahasti. Pystyin istumaan jo samantien ja vessassa kävin ilman tuskaa - mitä nyt hieman kirveli nirhautumassa, mutta suihkuttelun avulla kirvelyä ei juuri tuntunut. Eli olin todella yllättynyt, kuinka helppo synnytys oli (ennakkopeloistani huolimatta) ja kuinka hyvä vointini on fyysisesti sekä psyykkisesti :)

Mutta se mikä tuli jälkikäteen, ei ollut kovin mukavaa eli synnytyksen jälkeen jäimme minä, vauva ja mies saliin keskenään, koska kätilön piti mennä toiseen synntykseen. Eli meät jätettiin vähän niinkuin oman onnemme nojaan (ite olin vielä tiputusletkussa kiinni). Parin tunnin päästä tuli toinen kätilö saliin ja kysyi, olenko käynyt jo suihkussa. No enhän ollut päässyt mihinkään, ko tippa minussa kiinni. Kätilö päästi irti ja pääsin suihkuun. Suihkun lattialle putosi ensimmäinen verinen hyytymä ja olo todella heikko. Jouduin istumaan suihkussa, ko pää ei kestänyt. Suihkun jälkeen minut tutkittiiin ja kohtupa ei ollutkaan supistunut lainkaan! Kätilö paineli mahaani ja valtaisia verihyytymiä tuli ulos kohdusta, yhteensä puolen kilon edestä!!! Virtsarakko täynnä, joten sen takia kohtu ei päässyt supistumaan - piikkiä lihakseen ja tuskallista mahanpainantaa, jotta saivat kaikki hyytymät pulos ja virtsarakko katetroitiin (ainoa negatiivinen asia oli se, että se mahan painanta kävi hel..tin kipeetä ja ko siitä mainittin, nii eräs kolmas kätilö vaan tokasi tyyliin, että: no voi hemmetti, kyllä sie nyt tämän kestät). Okei, tänks vaan sillekki kätilölle - ois tehny mieli vetasta turpaan sitä akkaa.

Menetin siis melkosesti verta, hb laski 82 ja sain sairaalassa veritankkauksen ja rautaa. Kotiinlähtiessä hb 94 ja nyt siis heikko happi edelleen. Voi kuulemma mennä viikkoja, että hb palautuu normaaliksi ja arvatkaas, ko mulla normaalisti hb pyörii 150 hujakoilla, niin on melkosta kiinni ottamista.

Tänään ois meillä ollu häihin meno, mutta saa mies nyt mennä yksin, koska ite en todellakaan lähe tässä kunnossa mihinkään enkä varsinkaan, ko tuo meän neiti on vielä niin pieni " juhlahumuilemaan" :)

Äääks, miehän taas naputtelin melkosen " turhanpäiväisten naputtelujen sarjatuotannon" tähän, joten nyt moi...

AJ

Vierailija
46/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs ristiäisvalmistelut on suht kunnossa...

Ja jännityksellä odotan huomista.

Veruska..

Kyllähän tää paskamainen tilanne on ja oon jo ton 13vuotta näiden kahden ihmisen välillä surffaillut. Kaikki menikin hyvin siihen saakka kunnes isä löysi tämän ihmisen jonka kanssa on kihloissa ja asuu saman katon alla.

Tällä hetkellä ne ei ees oo puheväleissä.

Ja minkä vuoksi äiti ei ole onnitellut..Muutama kaveri on veikannut että se on loukkaantunut kun hänelle ei ole kerrottu etukäteen mutta... Ottaen huomioon että kaikille kävin tämän asian suhteen samalla tavalla (toki muutama oma kaveri ja tietty kesäheinät tän asian ties heti..ja ehkä jo aikasemminkin..). Niin ja äiti on aika itepäinen (sit ihmettelee keneen oon tullut kun oon aika ajoin lyhyt pinnanen ja sanon ääneen sen mitä ajattelen..)

Ja oli muuten pakko purkaa teille tota juttua kun ärsytti niiiiin perke...sti!

Ja Veruska..Ymmärrän täysin tuon ristiäisongelman..Mutta tee niinku sydän tuntee(helppohan se on sanoa) mutta jos se kummi vois muuttaa suunnitelmia ja jos ei niin sitten perustelet vaan napakasti minkä vuoksi ne tuolloin on. (meillä myös kävi että miehen sisko oli ainut jolle ei huominen sopinut. tulee kuitenkin jos herää ajoissa.. hieno homma).

Kiitos siis tsemppauksesta Veruska ja Misti. tämmöstä se elämä joskus eronneiden vanhempien takia on..(onhan siitä aikaa mutta..minkäs teet jos vanhemmat on tommosia nykysin)

Misti..Mä pyysin omia kavereita ja siskoani puhelimessa kummeiksi (välimatkan vuoksi) ja mies pyysi kaveriaan kummiksi kasvotusten..

Ja AJ...Kuulostaa aika samalta ku mulla toi hyytymähomma ja kohdun supistumattomuus. Mä vuodin hyytymiä sekä verta 900ml synnytyksen jälkeen. Kohtu ei lähtenyt supistumaan ja vauvan hoito jäi kätilöltä sen koommin kun mun tilanne hoksattiin. Poika synty 8.06 ja mä pääsin suihkuun n.klo11 ja sain sen jälkeen aamupalaa. eli mua siinä välissä hetki hoidettiin.. Hb ei onneks tippunut kun 107:n joka normisti sen yli150. Mut vointi koheni nopeasti. Kaveri naurokin kun juhannus sunnuntaina kävivät kylässä ettei musta ees näy että oon synnyttäny pari päivää aikasemmin( reilu 3 vrk:ta oli pojan syntymästä..)

Mutta...Nyt toivottelen taas onnea kaikille vauvatuneilla ja palstautuneille (ei kykene muistaa ketkä on tulleet mukaan joten sen vuoksi moinen lausahdus..)

Tuun sitten kertomaan kuinka ristiäiset sujuivat ja minkä poika sai nimekseen. Se piti jo tänää ilmottaa papille. No toki oisin voinu sanoo sen jo to ku kävin siel kastekeskustelussa mutta...Lyötii asia tänää virallisesti loppuun vaikka sama nimi se oli mikä pari vkoa sitten sovittiin..

Mutta nyt..Tää lähtee saunaan. Poika nukahti just hetki sitten sohvalle. Joten nyt on hyvä aika karata lämpimään löylyyn. Ja sen jälkeen kokeilen taas paljon rintapumpulla saa maitoa irti..(huonosti tulee kun herra ei toi tissi kiinnosta).

Miiu + nyytti (su iltapv:n saakka) 2vkoa 4pv (kun kello lyö 24 ja vrk vaihtuu)

Vierailija
47/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljä kertaa viimeisen kahden päivän aikana yrittänyt kirjoittaa teille, aina kun olen aloittanut poika herää. Saas nähdä tuleeko tämä valmiiksi.

Täällä siis aika hulinaa, pari yötä mennyt lähes ilman unia, poika kun ei osaa nukkua omassa sängyssään ja mä en haluais pitää sitä tossa meidän välissä kun sänky on niin pehmeä. No, viime yönä annoin sitten nukkua välissä, niin heti nukuttiin kaksi-kolme tuntia putkeen. Mikä lienee läheisyysaddikti pojasta tuleekaan vielä. Eikä uni ole niin sikeää, että kestäisi siirtämistä sänkyyn.

Olen tosi pikaisesti ehtinyt käydä lukemassa kuulemisia, Nikille ainakin onnea luomuvauvasta. Ja AJn verikokemus kuulosti hurjalta, toivottasti paranet pian.

Itsellä toi leikkaushaava on edelleen ajoittain tosi kipeä, ei puhettakaan istumisesta muuta kun vasemmalla kankulla (oikealla puolella haava). Buranaa otan kaksi tablettia päivässä, yritän tarkoituksella rajoittaa siihen. Pukamat onneksi eivät ole enää kovin kipeät.

Joku oli kysynyt, että mitä tykkäsin Kättärin osasto kolmosesta. Ei mitään valittamista, mutta haluan muistuttaa, että meillä kävi mieletön flaksi, kun osuttiin siihen sen viikon ainoaan saumaan kun oltiin ainoat synnyttäjät yöllä ja samana päivän sieltä kotiutui kasa ihmisiä, joten saatiin heti perhehuone. Koska ennen meitä oli ollut sulku (ja lisäksi kaksi tosi kiireistä yötä) ja sunnuntaina illasta oli kuulemma taas salit täynnä. Joten puoli päivää ennen tai puoli päivää jälkeen ja mekin oltais oltu jaetussa huoneessa. Kätilöitä vaihtui monta, kun osuttiin tosi huonoon vuorosaumaan, kätilöt itsekin sitä harmitteli meille. Mutta eipä tuo niin kovasti haitannut. Ainut mitä jäin kaipaamaan oli opastus tuon kantoliinan käytössä, sitä kun en nyt osaa ollenkaan. Pitää varmaan soitella niille liinatukihenkilöille, muistaako kukaa mistä niitä löysi?

Mutta nyt nopsasti aamupalalle kun herra kerrankin nukkuu yli puolentunnin unia. Yritän käydä täällä useammin, mutta lienee toiveajattelua tällä rytmillä.

Aijoo vielä, hiki virtaa täälläkin kovaa, samoin maito tisseistä. Ja käytiin eilen ekaa kertaa Jumbossa kaupassa, poitsu nukkui koko reilun tunnin reissun (kerrankin...). Ulos ei muuten vielä olla uskaltauduttu kun noi kelit on niin sateiset. Ehkä alkuviikosta. Ja tänään on tarkoitus ottaa eka kylpy, saas nähdä miten siinä käy.

Nyt aamupalalle.

Ellu ja Julle tasan 1vko

Vierailija
48/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetta ja harmaata täällä taas tänään, mutta ei se meän elämää hidastele - itseasiassa tykkään sateesta :) Oma olotila on tänään aivan toista luokkaa, ko eilen. Neitikin heräs syömään peräti 3 ja 4 tunnin väleillä (puol 12, puol 3 ja puol 7) ja nyt aamulla oli ruhtinaalliset 1,5 tuntia hereillä.

Oi, Miiun perheessä tänään ristiäiset :) Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ja heti nimi tänne kertomaan sitten :)

Ite kans oon jo alkanu miettimään ristiäisia/nimiä ja ensimmäinen nimi on edelleenkin hukassa - pitää vissiin laittaa tonne nimipalstalle kyselyä...Miten se muuten menikään, että missä iässä vauva pitää viimeistään kastaa? Onko se edelleen se 2 kk? Ite suunnittelin, että saataisiin pitää ristiäiset uudessa talossa, mutta näyttää nyt pahasti siltä, että talo ei tuu valmiiksi riittävän ajoissa ja toi 2 kk menee aivan varmasti yli. Tässä nykyisessä, pienessä asuntossa en mielellään niitä järjestä.

Nyt on mentävä, neiti tahtoo maitobaariinsa :)

AJ

Vierailija
49/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy ainakin täältä

http://www.kantoliinakanava.fi

ja muutakin hyödyllistä. Itsellä vielä yhteydenotto tekemättä, mutta täytyy ensi viikolla hoitaa asia, ettei kallis liina jää käyttämättä. Tyttö varmaan viihtyis, kun on kans sellanen sylissä nuohooja. Kyllä meilläkin on neiti ollut vieressä yöllä, vaikka sänky onkin pehmeä..

Vierailija
50/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan hurjilta kuulosti A-J:n ja Miiun kohtujen supistumattomuun ja vuodot. Muutenkin A-J:llä tosi tökeröä ollut se kohtelu, että pariksi tunniksi jätetään oman onnensa nojaan! Kävitkö siis Kemissä synnyttämässä, vai? Mulle oli tärkeää, että mut päästettiin heti suihkuun ja sitten sen jälkeen tuotiin lämmitetty peitto päälle kun olin ihan horkassa. Ja sitten heti pian syömisten ja imetysten jälkeen ohjattiin sinne osastolle.

Ja Ellu, kyllä meilläkin oli onni matkassa kun saatiin se perhehuone, ihan taivaanlahja! Kovasti oli varoiteltu, että hirveää ruuhkaa synnytämässä ja perhehuonetta nyt ei ainakaan saa. Mutta niinpä vain en törmännyt yhteenkään toiseen synnyttäjään, kätilöllä oli mulle aikaa aina kun tarvitsin ja perhehuonekin siivottiin toisten jäljiltä just kun olin synnyttänyt. Kaikki meni siis paremmin kuin hyvin.

Miiu, tuuhan heti kertomaan mikä tuli lapselle nimeksi! Ja kovasti onnea teille tähän päivään!

No, meillä taisi eilen sitten alkaa ne mahavaivat. Tyttö onkin ollut ihan tosi tyytyväinen ja rauhallinen eilisiltaan asti. Koko ajan sai olla tissi suussa, siis tosi tiheään. En sitten tiedä oliko joku tiheän imemisen ilta, vai oliko tytöllä vain maha kipeänä ja luuli että on nälkä?! No, koko ajan lisää maitoa ja varmasti senkin myötä lisää mahakipua. Aina kun sitten jumpattiin, tuli mojovia pieruja. Ja voi että toinen oli surkeana, aina oikein vinkaisi ennen pierua. Kahden maissa päästiin nukkumaan ja yö sitten onneksi rauhallisissa merkeissä. Milloin niitä Cuplatoneja voi aloittaa? Auttaako ne?

Nyt Unna nukkuu. Isukki lähti töihin ja me ollaan touhuttu kaikkia aamutouhuja, kuten putsattu napa, harjattu vähän tukkaa, pesty peppu ja vaihdettu vaippa, jumppailtu, puhdistettu silmät ja oltu tissillä... Niin Unnalla on alkanut rähmimään silmät pari päivää sitten. Toinen varsinkin melko pahasti. Sisko kuitenkin neuvoi, ettei vielä tartte lääkäriin mennä. Sitten vasta jos kunnolla m,uurautuu silmä umpeen ja on punainen. Ei ole sitä luokkaa, mutta tosi paljon rähmii kuitenkin. :(

Joo, suosittelen sitä kantoliinaa! Eikä se sidonta ole vaikea. Mutta varmasti auttaa, jos joku edes kerran näyttää sen. Mulle näytettiin siellä liikkeessä ja sitten siellä perhevalmennuksessa. Ja hug-a-bubin mukanahan tuli se ohje-dvd. Meillä ainakin todettu tosi käytännölliseksi esimerkiksi kauppareissuilla. Ja ihan kotonakin kyllä.

Minnekäs pals on kadonnut, tai siis odotukseen olit eilen käynyt kirjoittelemassa... Tulehan tännekin kun ehdit Panulta! ;) Ja peetta kans! Ja muidenkin viestejä toki odotan innolla. Näitä lueskelen kun tyttö on hyvä nukkumaan päivisin. (Toivottavasti ei ala maha vaivaamaan enempi!) Ja nukkuu omassa sängyssä hyvin. En oikein uskalla tuossa välissä pitää, kun huomaan vaipuvani niin sikeään uneen. Pelottaa, että pyörähdän päälle tjms kun oon ihan pihalla unissani.

-Veruska&Unna-

Vierailija
51/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tosiaan ripsuttaa, niin että ulos ei taideta tänään päästä :( Eilen illalla käytiinkin ekan kerran vaunuttelemassa kunnolla ja sitten oltiin vielä omassa pihassa ulkona, kun neiti nukkui. Pääsi tämä äippä vähän kasvimaata kuopsuttelemaan ja se olikin mukavaa hommaa pitkästä aikaa :) Ainoa huono puoli oli vaatteiden määrä, jonka jouduin rintatulehduksen pelossa päälleni pukemaan :/

Meillä viime yö meni myös aika tiheään syödessä. Neiti kyllä nukahti jo kymmenen aikaan illalla, mutta syöttövälit olivatkin sitten jotain puolentoista ja kolmen tunnin välillä. Onneksi tytsy kuitenkin nukkui kaikki välit, joten itsekin sain jotenkin nukuttua. Vaippa vaan täyttyi koko ajan, kun niin tankattiin :)

Tänään meille tulevat miehen vanhemmat ja sisko käymään, eivät ole vielä vauvaa nähneetkään. Heille tuntuu kesämökki olevan niin kovin tärkeä, että sieltä ei viikonloppuna voi olla pois edes tällaisen syyn takia :( Nyt siis kotimatkalla poikkeavat...

Miiulle hyvää ristiäispäivää! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, eikä vauvakaan riemastu pään kastelusta :)

Nikki, luin tuolta odotuspuolelta sinun tarinaasi, tulethan jossain vaiheessa kertomaan tarkemmin, mitä oikein tapahtui? Pääasia tietysti, että kaikki nyt on hyvin!

Nyt on mentävä syömään, kun vielä ehdin, ennen vauvan ruoka-aikaa...

Misti ja pimu 11vrk (ihan hirveen nopeesti menee aika...)

Ai niin, kuuttaren kuulumisia täällä myös odotellaan :) Ja toki tietty muidenkin!

Vierailija
52/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli niin vauhdilla viime sunnuntaina, että kätilö sanoi iskälle, hänen olevankin

" formulavauva" ja hyvä merkki suomalaisille formuloille. No, olihan se - Kimi Räikkönen voitti!

Tuolla meidän odottajissa on vielä kolme kärvistelijää, joille lupasin roikkua mukana, joten tänne siirryn vakkarikirjoittajaksi vasta, kun kaikki olemme vaavimme hakeneet. Nimittäin tässä hormoonimyrskyssä ja näillä unilla on erityisen vaikeaa muistaa mitä on kirjoittanut minnekin, ettei samoja tarinoita sitten ole kahdessa paikassa, niin päätin säästellä teitä - ja itseänikin kirjoittamisen vaivalta!

Siispä palailen, kun tilanne antaa myöden...

ps. huomenna jännä päivä, eka neuvola! On teillä muilla hienosti, kun terkka käy kotona, meillä ei edes pikkuruiselle talvivaaville saatu siinä vaiheessa autottoman äidin toiveista huolimatta keskitalven pakkasilla kotikäyntiä... pikkasen keteellisena kanssasisarille

Nikki ;D

Vierailija
53/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjottelin pitkän viestin ja sit tää kone ylikuumeni ja sammu...sinne meni viesti ja ei auennut enää uudelleen konekaan.

Täällä on mennyt pikkuisen kanssa todella hyvin ¤koputtaa puuta¤ tähän asti. Yölläkin nukutaan sellasia 7h unia, tosin ei putkeen mutta kuitenkin. 3-4h suunnillee Juuso nukkuu yhteen menoon. Tais kerran 5 tuntiakin nukkua. Maitoa riittää hyvin, nyt vaan vaivaa kipeä patti kainalossa. Oon imettänyt kainalosta päin, lämmintä kauratyynyä pitänyt, hieronut kevyesti imetyksen aikana, pumpannut...ei vaan lähe kunnolla pois. En tiiä pitäskö viel rahkakäärettä kokeilla. En usko et rintatulehdusta vielä, mut pitäs saada se pois ettei tuliskaan.. Viime yö oli ihan tuskanen, hormonit vissiin hyrrää..Koko ajan iho kylmän nihkee, alle 36 lämpö, ilman peittoo ihan horkassa, kun niin kylmä ja peiton kanssa jumalaton hiki. Tosi outo fiilis. Kun heräsin imettää aamuyöstä olin aivan hiestä märkä.

Meillä kanssa poika on nukkunut meidän välissä yöt. Osittain senkin takia, kun mut tosiaan leikattiin ja sängystä ylösnousut on ollu vielä hieman vaikeita, tai paremminkin hitaita. Tikit otettiin perjantaina pois, haava on tod. siisti. vähän viel kipee, mut ei tartte enää särkylääkkeitä kauheesti napsii.

Mä en kyl saa tuosta pojan tuijottelusta tarpeekseni =) mua kaikki jo varottelee et älä opeta siitä sylipoikaa, kun en meinaa malttaa laskee Juuso sylistä pois. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tuota voi liikaa helliä ja pitää sylissä =) Noh, on se nyt sitterissä tuossa vieressä.

Vierasvirta on ollut odotettua pienempää, meillä ei oo käynyt juuri ketään. Melkein saa soitella että tulkaa käymään, pullat menee pilalle =) Kaikki hienotunteisesti odottaa, ja sit ne tulee kaikki yhtä aikaa myöhemmin... tosi kiva...Me ollaan jo käyty molemmissa mummoloissa ja isomummun luona ja markkinoillakin käytiin.

Kuukauteen en saa nostella vauvaa painavampaa, joten onneks mies on lomalla, niin ei tarvii ihan neljän seinän sisälläkään olla.

Torstaina kävin puntarilla, enää viis kiloo lähtöpainoa enemmän. 7kiloo viikossa...Mun pitäs kyllä syödä enemmän, tahtoo vähän omat ruokailut venyä ja jäädä väliin.

Juups no taidankin mennä tästä syömään, kun kerran puhetta tuli =)

Olen hengessä mukana, vaikka välillä hiljaiseloa, yritän malttaa tulla koneelle välillä =D

Peetta ja Juuso 9vrk

Vierailija
54/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...heipat täältäkin ja onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Nikille erityisesti ilmeisen haastavan synnytyskokemuksen ja alkupäivien jälkeen suuronnittelut pikkuisen pojan syntymästä!

Joo, omaan napaan hyppään seuraavaksi, kun on nämä pari ekaa viikkoa menneet vähän vaihdellen. Ilmari on TODELLA kiltti vaavi ja nukuttu on kunnolla, joka yö 7-9 h, yhdellä tai kahdella heräämisellä. Pojan kanssa ei siis mitään valittamista, mutta itsellä onkin sitten ollut vähän sitä sun tätä...

Ensinnäkin, tikkeihin ja aika hirmuisiin pukamiin jouduin syömään särkylääkettä kaksi viikkoa. Nyt menee enää 600 mg Buranaa päivässä, ja olo alkaa olla varsin hyvä. Ärsytti kyllä todella paljon, kun ei mihinkään voinut lähteä, istuminen ja liikkuminen oli aivan tuskaa. Nyt vois jo harkita, mutta vettähän taivaalta on tullut.

Toiseksi, hemppa putosi mullakin alle sadan, en oikin tiedä miksi. Pyörryin sitten yks aamu kylppäriin, ja ei ollut mikään kovin hauska kokemus. Lisärautaa en haluaisi syödä, koska ummetus ja pukamien uusiminen ei kauheesti kiinnosta. Nyt yritän saada arvot kohdalleen syömällä kunnolla, katsotaan auttaako.

Kolmanneksi, mulla nousi verenpaine pilviin, alapaine yli sadan! Syynä saattaa olla kivut ja särkylääke, mutta lääkäri aloitti nyt perjantaina kuitenkin varmuudeksi lievän verenpainelääkityksen. Nyt alkaa paineet olla ok, lääke auttoi päivässä. Yritän sitten hiljalleen päästä lääkityksestä eroon. Omalla mummulla ja äidillä on molemmilla verenpainetauti, joten ihan puskista ei tämäkään tullut.

No, se niistä terveydellisistä jutuista, mutta pisteenä ii:n päälle meidän pesukone hajosi, kun poika oli 3 pv vanha! ;) Meinasi oikeesti loppua huumori siinä vaiheessa. Mies kävi ostamassa uuden, ja joutui sitten seuraavaksi repimään karmit kylppärin oviaukosta, kun ei uusi kone mahtunut sisälle! Nyt meillä on hieno avoimien ovien kylpyhuone, kun uusi kuivaaja tuodaan vasta huomenna, eikä viitsitty laittaa karmeja paikoilleen tässä väliaikana. Mutta kyll pesee pehmeäksi pyykin tämä uusi kone, oli aikakin vaihtaa.

Tulihan nyt valitus-tarinaa, seuraavalla kerralla keskityn niihin positiivisiin juttuihin! Kuten siihen, että Ilmari on aivan ihana ja suloisia näyttävät ja kuulostavat olevan kaikkien Kesäheinien vaavit!

Sunnuntain jatkoja kaikille,

Koala ja Ilmari (2vko 1pv)

Vierailija
55/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa sä synnytitkään? Mä kun huomasin, ettei meidän Jullella ja teidän prinssillä ole sitä eroa kun reilu 4 tuntia =)

Oletteko muuten laittaneet vauvoja jo sittereihin? Itse en ole ihan varma kun mietin, että vaikuttaako se noihin lonkkien kehittymisiin jos sitterissä tälleen viikon ikäisenä jo pitää.

Ja itsekin mietin niitä cuplatoneja että minkä ikäisinä niitä voi alkaa antaa. Tuntuu Jullellakin välillä noi ilmavaivat haittaavan ja voisi ainakin illalla helpottaa nukahtamista.

Mutta nyt päikkäreille kun poika viimein nukahti.

-E-

Vierailija
56/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:

[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; tyttö 3730 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Sannnis, 19.6. ; poika

[size=2][color=0000EE]Elisabet73, 19.6. (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. (40+0) klo 8.07; poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]Koala-72, 23.6. (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; tyttö 3210 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6. (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, 28.6. (39+6) klo 3.50; poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]peetta, 29.6. (40+0) klo 16.15; poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]anjuusa, 30.6. (39+3); poika 3350 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]ElluP, 1.7. (39+3) klo 5.57; poika 3525 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]AMS74, 1.7. (40+3) klo 5.19; tyttö 3580 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]@nikki, 1.7. (40+6) klo 10.21; poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, 2.7. (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]peipposka80, 3.7. ; poika 3255 g, 50 cm

Vierailija
57/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... löysin sen itsekin tossa surffaillessa, pitää pistää viestiä noille tukhenkilöille.

-E-

Vierailija
58/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuspuolelta Kissantassujen tekemän päivityksen, toiv. nyt ei taas joku puutu..

Hemppu79 (meniköhän se nyt oikein), tervetuloa mukaan ja laitatko vaavin syntymäpäivän vielä, niin saadaan sinutkin listalle. Joku muukin ihan uusi taisi olla, mutta ei ollut vauvan tietoja. Teretulemast vaan kaikille!

Ei kai sille cuplatonille mitään aloitusikää ole. Itsekin sen ostin, mutta eipä sitä muista ennen syöttöä ottaa, kun siinä tulee aina vähän kiirus. Mekin aloitettiin d-vitamiinit ja katsotaan, tuleeko niistä mitään erityistä. Esikoiselle annoin cuplatonia, mutta ei siitä mitään apua ollut. Jotkut kertovat, että auttaa, joten ainahan kannattaa kokeilla. Ei siitä mitään lisäharmia pitäisi ainakaan tulla.

Meilläkin meni viime yö hienosti. Neiti nukkui omassa sängyssään klo 24-5 ja jotain, enkä itsekään herännyt välillä. Meillä on sellaset iltaähräykset aina. Varmaan jotain masuvaivaa on ja tuntuu, että Ernestiina taistelee unta vastaan, minkä pystyy. Kakkaa tuli eilen muutaman päivän edestä ja tuntuu, että vauvan olo on aika hankalaa aina ennen noita tuotoksia. Meillä ne suurimmat pulmat tulevat varmaan tuosta tolkuttomasta ilman nielemisestä, enkä usko että siihen cuplatonit tai maitohappobakteerit auttaa. Pikemminkin se on imetysongelma. Lypsäminen on auttanut, kun se osuu oikeeseen saumaan.

Muuten tässä mennään päivä ja hetki kerrallaan. Harmittaa tuo sateinen sää.

Vierailija
59/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme on tapahtunut - mulle meni tänään yhet omat housut jalkaan! Nyt jo! Voi jestas, että meinasin lentää persiilleni, ko viimeksi pitänyt housuja ennen mahan kasvamista. Tai no nappia pakko pitää vielä auki ton löllömahan takia, mutta kuitenkin...Vetoketju menee kii. Jei!

Veruska: Jep, siellä synnytin. Täytynee sanoa, että muu henkilökunta oli aivan superihanaa, lukuunottamatta sitä yhtä älyvapaata kätilöä. Lähtiessäni kotiin vein ison, punaisen ruusun erityiskiitoksilla synnärin kansliaan, koska olin muuten niin tyytyväinen koko reissuun. Ja tässä viikolla oli lehessäkin oikein juttua siitä, kuinka kiireinen heinäkuu ko. synnärillä tulee olemaan, mutta me ainakin osuttiin sellaseen sopivaan saumaan, että saatiin perhehuone käyttöömme :)

Omaa napaa seuraavaksi: Noista maitohapoista - en tiiä, onko sillä jotain vaikutusta asiaan, ko syön ite maitohappoja ja meän neiti sitten piereskelee, ko ukot. Syöttäessä neitillä tulee oikein kunnon, märkiä pieruja (oikeita töräyksiä) ja syömisen jälkeen tietenkin vaipanvaihto edessä. Ilmaakin varmaan menee pienen massuun, mutta kiitettävästi ovat vielä tulleet oikein rutinalla ulos :D Onkohan noi märät pierut muuten haitaksi?! Tai siis kertooko se jostakin?! Höh, kaikkea sitä ihminen miettiikin...

Ja ne deetipat - mulla hieman arveluttaa alkaa antamaan niitä. En tiiä, johtuisko sitten siitä, että ko silloin aikoinaan esikolle annoin niitä ja hää sai hirveät vattanväänteet niistä, niin heitin omin luvin ne kokonaan pois (huono äiti?)...

Neitillä irtos tänään napatynkä ja mun mielestä se on aika ällöttävä, ko siinä navan keskustassa näkyy vielä vähän sellasta niinku kellertävää märkää - siitä en tohi sitä putsailla, ettei vaan toista sattuisi, mutta reunoilta kyllä joka vaipanvaihon yhteydessä. Kait mie reagoin herkästi toisen puolesta ja elän sen mahdollisen kipuilun triplasti ;)

Ai juu ja kiitos Senniinalle, ko laitoit ton kantoliinakanavan linkin - löysin sieltä kaipaamani liinan sitomisohjeet :)

Ja nyt jo välistä poiskin täältä :)

Vierailija
60/106 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Heh ku on kiireistä, tai siis, tiiätte varmaan! Ihanaa ku nyt sai levätä tänne asti, tai siis Panun tahtiin mut ku ei oo vieraita, niin on voinut nukkuu kaikki hetket mitkä pienikin. Täällä oli aamu 5-12 ihmeellistä ähinää, vähän itkuja ja vaipanvaihtoja, ja tietty tankkausta :) Mutta alkuyö ja nyt iltapäivä nukuttu tunnin-parin pätkissä. Mies tuli aamu 7 töistä ja sai hänkin nukuttuu melkein tänne asti, on koko perhe tuhistu ;) Vähän hajautettuna vaan, mulla on olkkarin lattialla patja ja Panu aina jossakii vieressä, että saa mahdollisimman vähällä vaivalla tarpeensa tyydytettyä. Ja miehelle unirauha myös..

Meillä sitteri on ollut ihan korvaamaton! Ite en olis ees arvannu hankkia, mutta saatiin. Kun kuitenkin haluan hengata olohuoneessa kaikki omat valveajat, niin pieni nukkuu ja oleskelee muutenkin siinä sillon kun ei oo sylissä, joss kyllä kans aika paljon.. Meillä ton saa kyllä ihan makaavaan asentoon, ja pienen jalat on just semmosessa sammakkoasennossa, mikä on hyvä. Mut jos tossa ei voi pitää, niin sitten ei voi sängyssäkään, eikä muutenkaan vaakatasossa :D Mut ihana kun sen saa pöydälle, niin siinä voi katella ja jumppauttaa pikkuista.

Pikkunen hikkaa mulla sylissä tässä.

Hiivatti ku unohtaa ihan kaiken kommentoitavan kellekkään, tosi ärsykkiä :( Onnea kaikille vauvautuneille, minäki odotan innolla Nikin synnytystarinaa!! Voimia! Ja hyviä ristiäisiä toivon Miiulle, ja muille pähkäileville toivottavasti järjestyy, Veruskalla mm.

Nyt vaipan vaihtoon..

Pals ja Panu 9pv