Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~KesäHeinien vauvapino~*~

30.06.2007 |

[color=FF3030][size=2]SYNNYTTÄNEET KESÄHEINÄT:

[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), [color=FF3030]tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5.; [color=FF3030]poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); [color=FF3030]poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); [color=FF3030]poika 3180 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6.; [color=FF3030]poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; [color=FF3030]tyttö 3730 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; [color=FF3030]poika

[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. klo 8.07; [color=FF3030]poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); [color=FF3030]tyttö 2826 g, 49cm

[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; [color=FF3030]tyttö

[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); [color=FF3030]poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6.; [color=FF3030]tyttö 3430 g, 50cm

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nosto etusivulle. Päivityksiäkin pitäis tehdä, mutta laiskottaa. Oli vähän repaleinen yö. Neidillä on vatsavaivoja, kun vetää ilmaa syödessään aivan hirveesti. Mitähän sillekin vaivalle tekis??

Vierailija
102/106 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöt ok, neiti herää/herätellään 3-4h välein syömään. Melko hyvin heräilee itse juuri noihin aikoihin. Mies vaihtaa öisin vaipat ja putsaa navan (joka märki vähän) ja nostaa tytön sitten mulle tissille. Öisin meinaa aluksi olla vaikeaa saada imuotetta kun rinta on niin täysi ja nänni iso. Pikkuinen siinä sitten silmät suurina heiluttelee päätä ja on ihan ihmeissään! Täytyisi jaksaa pumpata siitä edestä maitoa poies.

Eilinen kestovaippakokeilu oli masentava. Harso ja villikset päälle, suloisen näköinen kaveri ne yllään. Valokuvia ja sitten tyttö sänkyyn nukkumaan. Menin vähän ajan päästä laittamaan tytölle sukkia jalkaan, niin kas, sänky olikin jo märkänä pissasta. En nyt sitten tiedä että onko harso vain liian vähäinen imu pikku pissaajallemme, vai johtuiko siitä että olin ehtinyt pestä juuri sen harson vain yhden kerran. Voikohan johtua siitä, ettei siinä harsossa ollut vielä tarpeeksi imutehoja? Kun siis minäkin tilasin niitä 70x70cm MaMeja ja niitä nyt en ollut sitten ehtinyt useampaan otteeseen pestä.

Onneksi sentään liinailu onnistuu ja saan kiepsautettua tytön itsekin siihen liinaan, kehtoasentoon vai mikä se nyt olikaan... Meillä on nyt käynyt jo melko paljon vieraita kotona. Pullat ovat saaneet jäädä pakkaseen kun kaikki ovat tuoneet itse omat syötävänsä! :) Tänään olisi sitten vuorossa neuvolan kotikäynti, eli terveydenhoitaja tulee 14.00. Mies tulee siksi aikaa töistä kotiin kun haluaa olla mukana. Nähdään onko painoa tullut! Ja varmasti on, kun kaksoisleukaa jo pukkaa! ;)

-Veruska&Unna9pv-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös nukuttiin yöllä hyvin. Neiti nukahti 23.30, söi 02 ja 6.50 ja nukkui sitten vielä puoli ysiin. Ja minä sain ihanasti nukuttua kaikki noi välit :) Meillä nukutaan siis perhepedissä, enkä vaihda vauvalle yöllä edes vaippaa, ellei ole kakkaa. Perhepedissä on se hyvä puoli, että vauva ei ehdi kuin pari kertaa ynähtää, kun mä jo herään ja saan hänet syömään, joten vauva ei kunnolla itse edes herää.

Maitoa multa tulee taas enemmän kuin tarpeeksi ja siksipä mä en paljoa uskalla nenääni ulkona näyttää, etenkään näin tuulisella kelillä, kun pelko rintatulehduksesta on kamala :( Mulla siis kahden edellisen imetyksen aikana kummassakin ollut 8 rintatulehdusta :( Eipä naurata, ei. Ja siksi en myöskään ole viitsinyt ryhtyä maitoa luovuttamaan, kun ne ei taida ottaa sitä silloin, kun on lääkekuuri päällä. Nytkin sain jo sairaalasta mukaani reseptin antibiooteille, jotka odottavat tuolla kaapissa. Rintapumppu on ollut taas ihan ehdoton kapistus ja onneksi hankin nyt tällä kertaa sellaisen sähkökäyttöisen, se tuntuu paljon yksinkertaisemmalta ja helpommalta käyttää kuin mun vanha käsikäyttöinen.

Meillä muuten irtosi napatynkä yllättäen myös jo toissapäivänä. Toivottavasti ei nyt mikään pöpö pääse iskemään, kun on näin lämpimät kelitkin. Onneksi meille tulee huomenna neuvolan terveydenhoitaja kotikäynnille, niin saa hän sitten katsoa napaa tarkemmin. Sanoivat muuten sairaalassa mulle, että sitä ei saisi millään antiseptisella putsailla, vaan että siihen on joku ihan oma tököttinsä, millä sitä hoidellaan :/ Tiedä sitten... Vettä olen nyt toistaiseksi siis vain puhdistamiseen käyttänyt. Mitenkäs teitä, Veruska, ohjeistettiin?

Jaha, nyt alkaa olla ruoka valmista, joten taidanpa hipsiä syömään vielä ennen seuraavaa syöttöä.

Misti ja JO viikon vanha tytsy :) (Kohtahan tässä jo vauvakuumetta alkaa tyrkätä ;) )

Vierailija
104/106 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ilmasta masussa. Mä ole joskus syötön päälle pitänyt hetken vauvaa mahallaan ja meillä ainakin toissailtana se sai aikaan oikein kunnon pierut :) Ja sittenhän on tietty se cuplaton, mutta siitä mulla ei ole kokemuksia, että tehoaako oikeasti.

Vierailija
105/106 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misti, meitä ohjeistettiin sairaalassa niin, että pumpulipuikko kostutetaan vedellä, ja sillä putsataan kerran päivässä. Lopuksi kuivataan kuivalla pumpulipuikolla. Kuitenkin sen tyngän irrottua napa haisi vähän pahalle ja oli vielä kostea/märki ehkä vähän. Soitin neuvolaan, josta sanoivat, että nyt täytyy puhdistaa JOKA vaipanvaihdon yhteydessä ja septidinillä + lopuksi kuivalla puikolla! Näin täällä on sitten toimittu eikä enää haise!

-V-

Ps. Mullakin vois kohta pukata taas vauvakuumetta... ;)

Vierailija
106/106 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vauvakuumetta täällä jo pukkaa. Itse olen asiasta hieman epävarma. Oli puhetta odotuspuolella, että ehkäisyä emme ota käyttöön, koska en ole sitä 14 vuoteen tarvinnut. Toisaalta mitään vikaa ei ole löytynyt, joten luomuplussakin on mahdollinen. Mikäs siinä, jos toinenkin vauva olis tällanen nukkuja, mutta kun on kokemusta siitä toisenlaisestakin..Tiedän, että silloin en jaksaisi kahden vaippaikäisen kanssa. Ainakin miehen pitäisi saada jotakin muuta työtä, että olis edes puolipäivää kotona. Nyt hän lähtee 9.30 ja tulee 21. Yöllä hän nukkuu, enkä minä saa palvelua, ellei ole tosihätä kädessä. Sitten on taas se puoli, että täytän ensi vuonna 40 eikä aikaa ole enää paljoa jäljellä. Kuitenkin on sellainen olo, että tää ei olis vielä tässä. No, jälkitarkastus on joskus elokuussa ja täytyy siihen mennessä miettiä ja katella, mitä tehdään.

Alkaiskohan tuo jälkivuoto muuten jo helpottaa. Kyllä on rättiä mennyt ja hitto, kun nekin on kalliita! Taidan olla muuten taas ainoitten joukossa, joilta terkkarin kotikäynti on karsittu pois. Pe pitäis klo 8 olla jo neuvolassa, enkä kyllä tiiä miten saamme itsemme roudattua siihen aikaan paikalle.