~*~KesäHeinien vauvapino~*~
[color=FF3030][size=2]SYNNYTTÄNEET KESÄHEINÄT:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), [color=FF3030]tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5.; [color=FF3030]poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); [color=FF3030]poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); [color=FF3030]poika 3180 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6.; [color=FF3030]poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; [color=FF3030]tyttö 3730 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; [color=FF3030]poika
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. klo 8.07; [color=FF3030]poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); [color=FF3030]tyttö 2826 g, 49cm
[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; [color=FF3030]tyttö
[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); [color=FF3030]poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6.; [color=FF3030]tyttö 3430 g, 50cm
Kommentit (106)
Kuullosti tosi nopsalle tapahtumalle neidin syntymä!
ElluP:lle kiitos synnytyskertomuksesta ja Jullen kuvat kävin katsastamassa. Ei minusta poika näyttänyt ainakaan niin keltaiselta kuin meidän Öttis oli kun valoihin jouduttiin. Toivottavasti painoa on tullut reippaasti, ainakin se ruoka kuuluu maistuvan.
4d-kuvista; mekin kävimme melko aikaisilla viikoilla ultrassa, mutta kyllä mun mielestäni kuvissa on jo selkeästi samaa näköä kuin sitten valmiissa pakkauksessa. Hassuinta on, että kun otatin laitoksella vauvakuvat molemmista pojista (siis Elmosta silloin vuonna 2003) ja niitä nyt vierekkäin katseltiin niin ovat pojat kyllä kuin kaksi marjaa ainakin noin viikon vanhoina. Yleensä mitä olen sisaruksia vauvoina nähnyt niin kyllä he ovat eri näköisiä jo vauvoinakin olleet mutta eivät nämä meidän heput.
Pals, nauruun ratkesin kun luin sun suihkutissi jutun, meillä kävi aamulla ihan samoin ja öttis väänteli päätään kun äiskä vaan suhkuttaa maitoa pitkin herran naamaa. Mieskin sattui siihen juuri paikalle ja näki ensimmäistä kertaa, että sitä maitoa oikeasti voi suihkuta paineella - oli hänenkin ilmeensä kyllä näkemisen arvoinen.
-CÄ-
onnittelut! Yritän saada tiedot oikein listalle..
Jaahas, täällä onkin suihkutissien kokoontumisajot. Mulla on kyllä esikoisen ajalta suihkuttaminen rauhoittunut, mutta kyllä se ihan kiitettävällä paineella tulee edelleen:-) Päivällä osui pumppaaminen hyvään saumaan ja sain taas 110ml pakkaseen. Imetys onnistui hyvin, kun ei ollu niin pinkeät tissit. Tulee niin esikoisen ajat mieleen, kun luin Palsin öisistä itkuista. Kyllä itkin monet itkut (" mitä ihmettä mä teen väärin, kun ei tästä tule mitään, byääääh.." ) tissieni kanssa, kun ei meinannut millään onnistua välillä. Ja typerä luontoni ei antanut periksi antaa pulloa (eipä tuo tosin osannut siitä juodakaan..). Onneksi maidontulo kuitenkin tasoittuu ajan myötä ja sellaista tunti ja päivä kerrallaan eloahan tämä pienen kanssa on.
Uusi sohva rötköttää kenollaan keskellä olkkaria. Kivaa! Saa tästäkin kaatopaikasta pikkuhiljaa kodin näkösen (ehkä).
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; poika
[size=2][color=0000EE]elisabet73, 19.6. (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. klo 8.07; poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Koala-72, 23.6. (39+3); poika 3390 g, 49cm
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); tyttö 2826 g, 49cm
[size=2][color=0000EE]Kihara-74, 25.6.; tyttö 4400 g, 54cm
[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; tyttö
[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6. (38+5); tyttö 3430 g, 50cm
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, 28.6.; poika 3620 g, 51cm
[size=2][color=0000EE]peetta, 29.6.; poika 3435 g, 50cm
[size=2][color=0000EE]Pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51cm
[size=2][color=0000EE]anjuusa, 30.6. (39+3); poika 3350 g, 50cm
[size=2][color=0000EE]ElluP, 1.7.; poika 3525 g, 51cm
[size=2][color=0000EE]AMS74, 1.7. ; tyttö 3580 g, 51cm
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, 2.7. (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
Ja heti suuret onnittelut A-J:lle ja anjuusalle! Kohta alkavat kaikki jo ollakin tällä puolella :)
Meillä ollut tänään ohjelmapäivä. Ensin oli miehellä käyntiä kaupungilla aamupäivästä, sitten tuli th kotikäynnille ja nyt illasta kävi mun isä ja vaimonsa meillä vauvaa katsomassa. Th:n käynti oli oikein mukava. Vauva punnittiin ja painoa oli nyt 3460g eli syntymäpaino oli ylittynyt ja sunnuntai aamun painoon (3330g) oli tullut mukavasti lisää. Napaan laitettiin vähän roppeja, oli hieman märkä, mutta sekään ei näyttänyt pahalta. Mikähän lie juttu taysissa ollut noiden napojen kanssa, kun sanoi terkka, että hän on nyt nähnyt pienen ajan sisään useamman paljon pahemmankin navan, että ovat olleet jotenkin " korkealta katkaistuja" napanuorat.
Täällä on myös yksi suihkutissi ja vauva meillä on suihkukakka :) Eilen illalla oltiin jo omassa sängyssä nukkumassa, kun kuului pruuts. No, minä tietysti vaippaa vaihtamaan. Ajattelin, että otanpa sen vanhan vaipan pois siinä sängyllä ja kun avasin vaipan, kuului vielä isompi pruuuuts ja sitä kakkaa sitten suihkusi joka paikkaan :) Lakanat ja petarit vain pyykkiin ja sitten unta yrittämään :) Onneksi sain tänään petareita ulos kuivumaan, niin saa taas illalla pedata sängyn kunnolla.
Kyssäri: Kuinka pian olette ajatelleet lähteä/olette lähteneet esim. kauppaan vauvan kanssa? Siis johonkin isompaan kuin lähi Siwaan :) ?
Ai niin, lupasin joskus kirjoitella synnytyksestä enemmän, mutta taisin tehdä sen vain tuonne odotus puolelle. Laitan saman tarinan nyt vielä tähän, lukee hän, joka haluaa :)
Synnytys käynnistyi siis lapsiveden menolla tiistai-iltana (omana syntymäpäivänäni 26.6.) klo 23.10. Supistuksia ei oikeastaan ollut, mutta koska meiltä on se puolituntia ja risat sairaalalle, niin mies sai minut lähtemään näytille. Onhan meillä kaksi edellistä syntynyt parissa tunnissa, kun homma on kunnolla käynnistynyt. Sairaalassa totesivatkin, että koska takana on niinkin nopeita synnytyksiä, niin ei ole enää järkeä lähteä kotiin takaisin. Kodunsuu oli silloin hätinä sormelle auki ja kanava jäljellä (sama tilanne sekin kuin aiemmissakin synnytyksissä sairaalaan mentäessä :) ) Aamuyötä siinä sitten vietettiin taysin käytävillä kävellen ja puoli viiden jälkeen alkoivat supistukset tulle heti viiden minuutin välein ja aika kipeinä. Kätilö kyseli kokemuksiani ilokaasusta ja koska ne olivat hyviä, niin hän lähetti meidät jo saliin kaasua hönkäilemään. Salin kätilö tarkisteli tilannetta heti ja silloin kohdunsuu naftisti 2cm auki ja tilanne hänen mielestään epäkypsä. Minä siinä totesinkin, että mahdettiinkohan nyt tulla liian aikaisin saliin :/ Samantien, kun kätilö katosi, supistukset alkoivat tulla 2min välein ja muutaman supistuksen jälkeen tuli jo sellaisia n. 3min kestäviä supistuksia. Sekä mies että minä niitä ihmettelimme, ei mulla ennen ihan sellaisia maratonisuppareita ollut ollut. Loppu synnytys menikin ilokaasua kiivaasti kiskoessa. Spinaalikin laitettiin, mutta se tuli sitten jo liian myöhään ja vaikutus oli parhaimmillaan vasta, kun istukkaa piti vähän irrotella painelemalla ja kolme tikkiä laitettiin.
Synnytyksen kokonaiskesto siis 2h5min, josta ponnistus 13min ja jälkeisvaihe 17min. Oli kyllä tähänastisita synnytyksistäni rajuin juuri niiden huiman pitkien supistusten takia, mutta lopputuloshan se tärkein onkin :)
Nyt menen hetkeksi pitkälleni, kun neitikin nukkuu.
M
Ekassa neuvolassa sitten käyty mekin. Hyvin meni ja päästiin ylöskin ihan kivasti, kun tytteli heräs itse vähän vaille 7. Kasvettukin on jo kovasti eli painoa oli 4040, kun lähtö oli 3730. Pituutta on tullut 3cm. Maidonsaannista ei siis tartte olla huolissaan. Unohdin kyllä kysyä, pitääkö noista syöttöväleistä pitää kiinni edelleen. Tosin tyttö kyllä pitää itsekin ruuastaan aika hyvin puolensa:-)
Kauppareissuista oli kysymystä. Me kävimme marketissa jo ekalla viikolla, kun oltiin kotona. Muitakin asioita on hoideltu, mm. käyty maistraatissa hakemassa leimaa appivanhempien kutsupaperiin sekä lastentarvikkeessa ostamassa vaunujen oravasuojaa (helkkari, maksoi 48 euroa!!!). Syötön jälkeen tyttö nukkuu niin hyvin, että olen uskaltanut lähteä liikenteeseen. Ja jos herää, niin eväshän on mukana. Aikalailla ollaan siis oltu liikekannalla verrattuna esikoisen aikaan. Silloin ei käynyt pienessä mielessäkään lähteä minkään valtakunnan kauppaan herran kanssa. Hänestä kun ei tiennyt nukkuuko 5min vai 5h ja itsekin sitä oli niin töppö vauvan kanssa.
Jostain syystä olen nyt ollut paljon rauhallisempi tytön kanssa. Olin aivan valtavan kiinni pojassa aikoinaan ja vessassa käyntikin ilman häntä tuntui suurelta ponnistukselta. Toki en nytkään halua olla vauvasta erossa hetkeäkään, mutta pystyn kyllä irrottautumaan, jos tilanne vaatii.
Sadepäivä tulossa. Kurjaa, jos ei päästä ulos, mutta lämpötilan kannalta tietty helpompi olla.
Tulkaahan linjoille!
Hienoja neuvolauutisia Senninalla - kiva lukea, että nämä meidän keltaiset lapset ovat kovasti voimistuneet ja jaksavat kerätä painoa reippaasti! Innolla odotan, mitkä ovat Öttis-Konstan mitat ensi viikolla.
Itsellä on jotenkin oudot fiilikset - mielessä pyörii se, että itseasiassa Konstan olisi pitänyt syntyä vasta huomenna ja se jotenkin herkistää olon. Olen myös miettinyt, että onko hän nyt jotenkin kärsinyt ennenaikaisuudestaan, eli onko jatkossa odotettavissa jotain ongelmia. Ihan kummalta tuntuu myös se, että meille ei koskaan sanottu, että lasketaanko Konsta nyt keskoseksi vai ei. Sairaalan papereissa luki vain diagnoosina " muu ennenaikaisuus" . Ota tästä nyt sitten selvää :(.
Yö meni maitotankkauksessa ja kakkavaippojen vaihdossa. Ihan kuin kaverilla olisi taas joku tiheän imun kausi tai sitten on vaan ihan hirveä suursyömäri. Ilmavaivat ovat edelleen riesana ja ajattelinkin, että pitäisikö vaihtaa d-vitamiinin merkkiä. Meillä nyt käytössä Jekovit, mutta kuulemma vatsalle hellempi voisi olla d-tipat. Mitä d-vitskuja teillä muilla on käytössä?
Sektiohaavaa särkee - tai siis tuo pintahaavahan on jo ihan ok ja vain vaaleahko viiru, mutta ne sisäiset haavat särkevät. Olen varmaan taas touhunnut liikaa enkä enää aina muista varoa sängystänousemisia ja nostamisia niin kuin alussa. Höh.
Ihmisten ilmoilla olemisesta oli juttua. Me emme ole Konstaa vieneet vielä lähikauppaa (iso marketti kylläkin) kauemmas. Muuten ollaan kyllä ulkoiltu ja puistoiltu (pikkuinen pakko tuon isoveljen kanssa). Samoin kuin Senniinalla tuntuu olo vauvan kanssa paljon rennommalta kuin ensimmäistä kertaa äidiksi tullessani. En ole niin huolissani koko ajan ja ymmärtää paremmin, että vauva-aika on toooosi lyhyt niin hyvässä kuin pahassakin.
Nyt täytyy alkaa nettimetsästämään imetysliivejä - suihkutaipumuksen takia liivit koko ajan maidossa ja saisi yölläkin vaihtaa. Ei kaksilla pärjää...
-CÄ ja Konsta-
Cityäippä, tilasin parit liivit taikapilvestä ja olen ollut ihan tyytyväinen. Tulivat kaikenlisäksi seuraavana päivänä, kun olin ne tilannut. Ei näistä kauheasti tukea ole tisseille, mutta yökäytössä hyvät, kun tissin saa niin nopeasti esille. Nämä ovat siis sellaiset ilman hakasia olevat. Lisää tosiaan tartteis täälläkin.
Meidänkin marketit muuten sijaitsevat tuossa ihan 5 min päässä eli ei mekään kauhean kaukana olla käyty. Kaupunkiin menee sellaset 10 min ja sielläkin ollaan pyörähdetty.
www.taikapilvi.com
Poika nukkuu ja iten pitäis olla leipomassa täytekakkupohjia mutta täällä mä vaan surffailen..
Imetysongelmat ratkeaa aina ajoittain. Siis silloin kun poika suostuu rinnasta syömään. Pienemmät rintakumit toi ison ratkasun ongelmaan.
Eilen oli kastekeskustelu ja huomiseen mennessä pitäis ilmottaa nimi.
Laitettiin muuten ristiäiskutsuihin vaan Terveisin M& J.S.. Jonka jälkeen siis meni tieto kutsutuille naimisiin menosta. Ainut kuka asiaa ei ole noteerannut millään tavalla on mun oma äiti (ei halaistua sanaa, onnetoivotuksia eikä mitään. siskolleni oli kommentoinut että ei ole puhunut asiasta mitään enkä minäkään aio sanoa..Joo!) Ja voin kertoa että ei tunnu kovin hyvältä. Saas nähdä minkä kohtauksen se aiheuttaa ristiäisissä...Eli kutsuin isän naisystävänkin(asuvat yhdessä joten ois ollut noloa jättää kutsumatta) ja äiti ei voi sietää koko ajatusta isän uudesta " vaimokkeesta" . Äitini oli sanonut toiselle siskolleni että jos tuo ihminen tulee paikalle niin hän juhliin jää. Saa siis nähdä sunnuntaina kuinka käy. En vaan jaksa enää ymmärtää kuinka yli viiskymppinen nainen voi ajatella noin..etenkin kun avioerosta on jo yli 13vuotta (juu, sehän täs hauskinta onkin).
Mutta kai se kaikesta mielipahasta huolimatta on mentävä kakkupohjien tekoon. ja sitten pitäis perata 5kg mansikoita jotka tuolla eteisessä odottaa...
Ja vielä kerran onnitteluja kaikille vauvatuneille.
Miiu+ " nyytti" reilun 2viikkoa.
Ps. Ellu..Kuinka sä viihdyit siellä Kättärin os.3:lla??
Miiu, tosi paskamainen tilanne sulla tuo vanhempiesi homma. Munkin vanhemmat ovat eronneet, ja voitte kuvitella että on ollut saikkaamista niin ylioppilasjuhlissa kuin häissäkin. Tai itse juhlissa ovat onneksi osanneet käyttäytyä, mutta se stressi ja " pelottelu" just ennen juhlia. Esim. ennen häitä: " Minä en sitten tuu jos sillä on se uus ukko mukana..." Tai siis tähän tyyliin. Että kiva sitten just ennen omia häitä stressata jotain vanhempien juttuja. Mitä se toisen elämä enää toiselle kuuluu sitten kun ovat eronneet..?
Mutta onneksi nykyään vanhempani ovat ihan puheväleissä ja olivat soitelleetkin toisilleen tän meidän pikkuisen synnyttyä. Mutta kyllä siinä välissä ehdittiinkin kaikenlaista kokea... Ja vielä Miiu, eikö äitisi siis hyväksy tuota avioliittoa vai miksi ei ole sanonut mitään?!?! Eikös palsillakin ollut jotain majoitusongelmia just vanhempien vuoksi?
No eilen sitten mietittiin ruokalistaa ristiäisiin siskon ja äidin kanssa. Siskon perhe kun siis tuli tänne Ouluun viikko sitten vauvaa katsomaan. Ei nyt oikein vielä tehty mitään lopullisia päätöksiä suolaisten tarjottavien suhteen, mutta täytekakun sijaan haluan sellaisen valkosuklaa-tuorejuustokakun. Joka siis laitetaan pakkaseen ja sitten tarjoillaan sellaisen marjamelban kans. Kun en oikein välitä täytekakuista...
Ristiäiset pidetään ilmeisesti mun nimipäivänäni, 4.8. Tuo on ainoa päivämäärä johon miehen siskon mies pääsisi mukaan, ennen kuin muuttavat Intiaan. Mutta sitten mun hyvä ystäväni sanoi, että just tuo lauantai ei passaa hänelle. Ja tää ystävä on lapsen tuleva kummi. Niin että nyt tässä sitten pohdin mitä tehtäisiin. Kun tuo päivämäärä ois käynyt just kaikille muille! Ja sitten vaikka ystävä onkin tuleva kummi, niin vaakakupissa painaa myös aika paljon se, että tuo miehen siskon perhe lähtee sinne Intiaan eikä varmaan nähdä sitten taas vuoteen... Mitä ootte mieltä, mitä pitäisi tehdä?! (Siis se mies lähtee edeltä sinne Intiaan, mutta miehen sisko lapsineen pääsisi vielä parina seuraavana viikonloppuna) Vaikeaa.
Pikkuinen nukkui tosi hyvin, oltiin itse vielä yhdeltä valveilla ja tyttö söi silloin. Sitten heräsi syömään 4.30 ja 8.30. Ja sitten nukuttiin vielä 11.30 asti! Miehelläkin on siis vapaapäivä tänään. Tänään taas vieraita tulossa ja itsellä hyvä mieli kun siis mieskin on kotona!
Tässä vielä yksi ilmekuva pikkuisesta!
http://www.aijaa.com/v.php?i=701065.jpg
-Veruska&Unna-
Onnittelut Amalia-Joelille tyttären syntymästä - reippaan kokoinen nyytti teille tuli :-) meidän Leo-poika ei ole vieläkään noin painava, vaikka onkin kasvanut reilusti. On ne vaan niin eri kokoisia nuo vauvelit.
Me ollaan oltu vaavin kanssa jo useamminkin kaupungilla: Stokkalla ja Sokkarilla. Asiaa kyllä selittää se että asumme ihan keskustassa joten nuo kaupat ovat meille niitä " lähikauppoja" . Parit invavessat on jo testattu imetyspaikkoina..
ja nyt katkes ajatus ja vaavi kiljuu ruokaa...
- Fiikus
Miten se voi olla nyt niin kamalan kiirusta, ettei muka enää koneelle ehi..Pakko oli kuitenkin nyt tulla ees vähän ilmottaan itestä. Hih, en voi muuten laittaa yhtään mitään ylimääräsiä merkkejä nyt, ko tässä samalla tyär ruokailee ja naputtelen yhen käen varassa. Ja voe zii, ko neiti tahtoo sitä ruokaa ja HETI, ko nälkä yllättää (tulee äitiinsä). Meillä tyär syö ja nukkuu, tosin tänään ollu pari pitempää valveillaolojaksoa, mutta muuten mennään tyären rytmin mukaan. Miten teillä muilla on alkanut rytmi noudattaan selkeetä linjaa? Syötöt, nukkumiset ja nii päin pois?
Ai juu ja ennenko unohtuu, nii kiitos onnitteluista. Nyt en naputtele enempää, vaan vien neitin omaan petiin ja alan tekeen ruokaa. Myöhemmin uudestaan paremmalla aikaa.
AJ ja neiti nimetön 4 vrk
Meillä tyttö on hereillä aamusta, sitten yhen jakson päivällä ja sitten illan nukkuu mahottoman sikeästi. Sitten lähempänä puoltayötä taas pitempi hereillä olo ja yöllä nukkuu ok, välillä tietty syö. Tuntuu että on yhtä rauhallinen kuin mahassakin. Mahassa ollessaan en koskaan herännyt yöllä vauvan potkuihin tai liikkeisiin. Ja sitten masussakin oli siinä ennen puolta yötä pidemmän jakson hereillä! Mutta saa nyt nähdä kuinka tää rytmi pitää, nopeastihan ne vaihtelee!
Niistä D-vitskuista, oliko Öttiäisellä vai kellä sitä ilmavaivaa... Sisko just eilen sano, että niistä d-vitamiineista voi tulla pahastikin sitä ilmavaivaa. Että mieluummin antaa sitten vaikka pikkuisen vähemmän sitä tai jättää jonkun päivän välistä. Meillä on kans sitä Jekovitia, mut saadaan aloittaa se vasta maanantaina. Myös kuulemma niistä Rela-tipoista voi tulla mahavaivaa, koska se on jonkintyyppistä öljyä. Että ehdottomasti kannattaa antaa maitohappobakteereja, mut just noi Relat kuulemma voi tehä masukipua. Mutta ei omaa kokemusta.
-V&U-
Senniina, kiitos Taikapilvi -vinkistä, kävin heti jättämässä tilauksen liiveistä, parit sellaiset hakasettomat ja yhdet tavalliset!
Kovasti jo kastejuhlia laittelette :). Meillä päivä vasta 12.8. ja ajattelin, että syömäpuolen saa hoitaa ulkopuolinen catering niin kuin esikoisenkin kanssa. Katsotaan nyt, tarjouspyynnön olen jättänyt. Jos hinta hipoo pilviä niin sitten käärin itse hihat, mutta muuten...
Ikävä kuulla, että muillakin kränääviä sukulaisia. Meilläkin vähän samaa vikaa, mutta miehen puolelta sukua. Meillä kuitenkin yhteistä taivalta miehen kanssa takana 19 vuotta, että tutuiksi ollaan kaikkien kanssa tultu niin hyvässä kuin pahassakin. Mutta sellaista se on.
Rytmeistä oli puhetta, meillä Konsta syö n 3 tunnin välein ja melkein koko muun ajan nukkuu. Siis oikeasti on tosi vähän hereillä tillittelemässä, mutta jos on, niin sitten tuosta illemmasta. En yhtään muista millainen seuraveikko isoveljensä oli tuossa iässä, mutta varmaan tuo paljon nukkuminen liittyy Konstan ennenaikaisuuteen, näin ainakin luulisin. Aion kyllä jutella asiasta neuvolassa seuraavalla kerralla.
Veruskalle kiitos d-vitsku kommenteista, ollaan siis samaa mieltä sun siskosi kanssa. Taidan kokeilla niitä d-tippoja, kerron sitten täälläkin, tuntuvatko ne rasittavan mahaa vähemmän.
Ihanaa, mies vei sekä Elmon että Konstan ulos, taidan hipsiä rauhassa suihkuun :).
Tässä muuten linkkiä hyvin tiivistettyyn vauvan kehitystä käsittelevään juttuun. Näitä nyt tietysti on joka lähtöön ja kuten sivuilla sanotaankin, tämä ei välttämättä mene yhtään yhteen sinun vauvasi kehityksen kanssa. Babyidean sivuilla on muutenkin paljon kaikkea luettavaa.
http://www.babyidea.fi/vinkkeja/kehitys.html
CÄ
Minulla kun sitä maitoa tulee suihkuten, tytteli vetää väkisinkin ilmaa mahaan. Sitten seuraa heavymetal-sessio eli mörinää ja pörinää. Ostin kokeeksi cuplaton-tippoja, ja tuntuvat auttavat. Eivät ne toki kokonaan poista mörinäosastoa, mutta tulee nopeammin ne röyhtäykset ja paukut. Tippoja pitäisi vaan muistaa aina ennen jokaista syöttöä.
Herkistä tunnelmista. Minulla meni vauvan kanssa eka viikko silleesti, että ihailin vauvaa ja itkeä tirauttelin vain katselemisen ilosta...
Me olemme käyneet kaupungilla (siis Helsingin keskustassa) kun vauva oli 5 päivää vanha. Eka kerta oli yhtä huutoa ja käninää. Nyt " matkailu" sujuu jo ihan hyvin. Onneksi Stockmannilla on mainio lastenhoitopiste, jossa voi välillä käydä imettämässä. Olen myös imettänyt puistoissa, kun on ollut niin lämmin sää.
Oliko niitä synnytystarinoita jossakin eri paikassa? En ole omaani jakanut vielä millään palstalla...
Ostin tänään sellaiset maidonkerääjät (avent isis) ja nyt rintani näyttävät Madonnan vogue-tykeiltä. En oikein ymmärtänyt paketin selosteista, voiko näyttää käyttää koko ajan vai vähän kerrallaan. Onko jollain kokemusta? Minulla on nimittäin rinnan kärkiosat kokoa ajan sellaiset pistelevät.
Elisabet ja tytteli 2 vko ja 3 pvä
Odotuspuolella kahlattuani kaikki väliinjääneet tekstit, en jaksa enää tehdä samaa täällä vaan jatkan joskus... ja mä kun luulin olevani nettiaddikti?!
Hei, elämää on netin ulkopuolellakin - nyt erityisesti...
terv. nikki & luomuvauva
synnytysjuttuja ollaan kerrottu odotuspuolella tai täällä tai molemmissa. Synnytyspuolella ei ole kai kukaan käynyt jakamassa kertomustaan?
Kerro @nikki pienokaisen tiedot, niin lisätään listalle!!
Eli siis mä kirjottelin odotusaikana tuonne Heinähelistimien pinoihin, la. oli 01.07. mutta vauvan LGA epäilyn vuoksi käynnistettiin parisen viikkoa etuajassa eli siis musta tuli kesäkuun mamma. Kävin odotusaikana lukemassa myös kesäheinien pinoja, ku tuntui että viikot ja vaivat menivät enemmän omani mukaan. Joten olen puoliksi kesä- ja puoliksi heinämamma ;).
Meidän neiti syntyi siis 38+3 ja oli iso viikkoihin nähden. painoa oli 3990g ja pituutta oli 51 cm.
Nyt on ikää siis vähän reilu pari viikkoa. Ihana pieni ripakinttu, painoa on mutta ei yhtään " läskiä" . Esikko oli myös iso 4300g, mutta hänellä sentään oli poimua ja " läskiä" . No eiköhän tuo neitokainen tuosta läskisty.
Ainoa asia mikä mua nyt huolettaa on mun rinnat. Voi jessus että ovat kipeät. Tai oikeastaan vasen vaan, sellainen samperin moinen vihlova kipu. Ja voi että on kipeä ku neiti nappaa imuotteen, itku meinaa tulla. Täytyy puhua neuvolassa maanantaina ku mennään.
Onnea vaan kaikille muillekin nyytin syliinsä saaneille...
Hemppu ja Neiti 2 vkoa 2 pvää
Mulla näköjään on näin iltaisin aikaa paremmin :) Aamusta menee pitkään, että saa suihkussa käytyä ja puettua ja kaikki hommelit tehtyä, joten näin illasta ehtii sitten tännekin.
Nikille onnea poikavauvan johdosta! Ja toki sitä elämää on netin ulkopuolellakin, mutta meillä ainakin vauva nukkuu vielä niin paljon, että ehdin tännekin jotain välillä tarinoimaan. Ja kun mies vielä on lomalla ja auttaa hirmusti mua näissä kotihommissa, niin mikäs tässä on ollessa :) Välillä on kyllä olo kuin prinsessalla, kun tuo minuakin niin passaa :)
Viime yönä meilläkin nukuttiin taas hyvin (edellisenä syötiin parin tunnin välein). Neljän tunnin välit ja meillä muuten ihan samoin kuin veruskalla, eli alkuillasta/-yöstä neiti on virkeä ja sitten puolenyön jommalla kummalla puolella rauhoittuu nukkumaan. Ja oli samoin mahassa ollessaankin. Minä kun illalla luin sängyssä kirjaa, niin neiti jumppasi yksiössään.
Kiitos kommenteista kaupassa käynnin suhteen. Minä olin vailla imetyspaitoja ja vielä yksiä imetysliivejä ja koska meidän tuppukylästä ei sellaisia ole toivoakaan löytää, niin Ideaparkille oli suunnattava. Ja ihan loistavasti meni kyllä reissu. Pimu nukkui koko ajan vaunuissaan ja vasta lähtiessä autossa tankattiin, jotta päästiin kotiin. Ja minäkin löysin etsimäni ja vähän ylimääräistäkin :) Tuo lähteminen vain vähän arvelutti, kun neiti on vielä niin pieni. Mulla on jotenkin mennyt tää homma niin päin, että ensimmäisten lasten kanssa sitä oltiin paljon herkemmin lähdössä johonkin, kun nyt taas ajattelen, että ehtiihän sitä. Ja ettei ihan pientä viitisisi niin kamalasti kuljetella. Mutta pakkohan sitä on asioita hoidella ja pakko myös välillä päästä täältä neljän seinän sisältä, ettei vallan mökkeydy. Tuppaa vain tulemaan kalliiksi nuo reissut, varsinkin näin alennusmyyntiaikaan :)
CÄ, olit miettinyt öttiksen ennenaikaisuutta. Jos tää nyt yhtään lohduttaa, niin meillähn kaksi ensimmäistä ovat syntyneet rv 36+5 ja 36+2, eikä heille ole jäänyt sitten niin minkäänlaisia " jälkiä" ennenaikaisuudestaan. Ei siis mitään ongelmia kehityksessä tms. Itse asiassa kakkosen jälkitarkastuksessa (jossa poitsu oli mulla mukana) lääkäri totesi vain, että ellei hän tietäisi, että poika syntyi ennen aikojaan, hän ei edes uskoisi. Niin potraksi oli poika jo silloin ehtinyt. Eikä kumpaakaan tosiaan nimitetty keskoseksi, vaan aina on puhuttu ennenaikaisita vauvoista. Esikolla mitat 3100g, 49cm ja kakkosella 2600g, 47cm.
Miiulle jaksuja sukulaisten kanssa! Mun isä ja äiti ovat myös eronneet, mutta äidillä ei onneksi ole mitään ongelmaa olla isän vaimon kanssa samassa tilassa. Mutta kaikilla ei ole tietty niin, niin kuin ei sullakaan. Mä olen sitä mieltä, että anna aikuisten ihmisten tehdä niin kuin tekevät, sä et ole heidän käytöksestään millään lailla vastuussa. Nautit vain vauvan suuresta päivästä ja annat piut paut muulle. Mutta tämä siis vain mun mielipide ja ulkopuolelta on aina helppo kommentoida :/
Meillä ristiäisiä on suunniteltu pidettäväksi 19.8. Ja siihen liittyen taas kysymystä pukkaa: Voiko teidän mielestä kummeja kysyä puhelimessa, vai onko asia syytä esittää kasvotusten? Me ollaan aina kysytty asiaa naamakkain, mutta nyt voisi asian esittää myös puhelimessa. Mietinköhän mä nyt taas turhan monimutkaisia?
Ja taas tästä on tulossa oikein novelli, joten ei kun poiiiis. Kohta varmaan käy käsky avata baari :)
Misti ja neiti 9pvää
Hieman meinaa olla silmät ristissä - meän neiti päätti viime yönä sitten syödä tunnin välein ja vasta aamu 5 jälkeen sain itekkin nukuttua peräti 4 tunnin pätkän, ko otin neitin viereen syötölle ja nukkumaan samaan petiin. Heh ja kuka sanoikaan, että meillä vauva kyllä nukkuu omassa sängyssään aivan varmasti. Mie! ;)
En oo vielä laittanut synnytysjuttua, mutta ois hieman kysyttävää: mulla laski hempat todella alhaalle synnytyksen jälkeen, ko tuli hyytymiä kohtuun (kohtu ei lähtenyt heti supistumaan) eli hb 82 normaalista 130:sta ja sain sairaalassa sitten veritankkausta ja olo koheni - syön rautaa nyt varmaankin useamman viikon ajan, mutta tämä minun olotila!!! On varmaan normaalia, että heikottaa ja tuntuu semmoselta " känniololta" , mutta tietääköhän joku teistä, että kuuluuko kuvioon myös hikoilua (vai tulenkohan kipeäksi vai johtuuko maidontuotannosta) ja pää ei kestä pitkää jalkeillaoloa? Onneksi kuitenkin tyttö on sellaista sorttia, että nukkuu ja syö (ainakin toistaiseksi) eikä tartte kannella ylimääräsiä vielä.
Äääh, nyt neitin viereen vaakaan...AJ
Eiku just huippua Melba että täällä käyt, sais kaikki muutkin tulla :) Näköjään menee nimittäin ristiin vähän kommenttia nyt, kirjottelinkin sulle odotukseen :D Totta tuo, hyvä näkökanta, on se lohduttavaa että kaikki sieltä etelän päästäkin haluaa tulla katsastamaan..
Heh, imetin aamulla ja kun Panu irrotti otteen, tissistä tosiaan SUIHKUSI maitoa pitkin.. Oli liivinsuojat loppu, ainoat imetysliivit pesussa, vaihtelin t-pataa koko ajan ja kuivasin enimpiä maitoja miehen boksereihin mitkä jostain sängyn alta kaivoin :D Hullua tohinaa.. Nyt on liivinsuojia ja maidonkerääjä pelissä, sekä rintakumit. Ja joskus sattuu vielä niin julmetusti että mies on pahimpaan hätään tosiaan antanut pullolla Nannia..
Joopa joo, aikamoista.