- - - Kesänuput 6.10 - 12.10 - - -
Kommentit (63)
Kävin aikaisemmin kirjoittamassa pitkät pätkät, mutta ylläri että se katosi jonnekin!!!! En nyt enää kerkeä kirjoittamaan mutta käynpähän ilmoittautumassa ettette ihan unohda meikäläisen olemassaoloa :) Pähkinänkuoressa meidän tämänhetkinen elo: 3kk neuvolassa paino 7240g ja pituus 63cm, kääntyminen selältä mahalleen ei vielä onnistu mutta yritys on kova, hampaita ei ole näkynyt järkyttävästä kuolan määrästä huolimatta, tyttö on kovin rauhallinen tapaus ja antaa äidin nukkua yöt. Siinäpä ne tärkeimmät :)
Tyttelille jaksamista ja kaikille muille myös :)
Deepest Blue ja mimmi 3kk ja risat
kuulostaa siltä et alkaa niitä hampaita tuleen jo useammalle pikkuiselle :) toivottasti ens yö menee jo paremmin!! kohta tulee varmaan toinen hammas viereen..kiukuttelee ihan sikana! puhkeis jo niin alkais rauhoittuun päivät ja yöt!
ihaninta olis jos poika alkais nukkuun paremmin! eikä heräis 1,5.2h välein syömään!! alkaa täs äitiä vähän väsyttään!!
taas pitää mennä..ikinä ei ehdi kirjoittan loppuun!!
tintti ja poika huomenna 4kk
Tytteli: Ei se vauva tosiaan huuda ellei joku ole hätänä, meidän tytöllä on ollut 2 korvatulehdusta ja ainoa oire huuto ja syömisen lopettaminen. Tsemppiä kuitenkin, raskasta se huutamisen kuuntelu on... t 3kk ja risat huutoa kuunnellut
Meillä menee taas mahan puolesta hyvin jippiaijee. Yöt menee 1-2 syötöllä, omassa sängyssä ilman sen kummempia sembaloita. Kiitos ihana allergialääkäri ja allergisen maidot. Kiinteitä en uskalla aloittaa vielä kuukauteen, koska nyt on maha niin hyvällä mallilla. Nyt tietty kun tän menin sanoon ääneen, tyttö hulinoi yön. toivottavasti ei.
Hampaita taitaa tulla meidän neidillekkin, kuolaa ja jyystää nyrkkiä ja ärsiee. Kääntyminen menee mahalta selälleen ja selältä kyljelleen, melkein jo ympäri.
Ihana tyttö on, oikea chatterbox juttelee ja kiljuu ja murisee ja kaiken puolin ihana rauhallinen tapaus, rakastaa hälinää ja ihmisiä.
Mä oon taas ihan hirvee tv addikti, menee maajussille morsian, sinkkuäidille sulhanen, täydelliset naiset, tukka auki ja huippumalli puoliksi molempia katsellen...joskus big brother ja tietty idols... ja ootan vaan et greyn anatomia alkaa taas.. molemmat lapset taitaa tietää äidin tv riippuvaisuuden kun kiltisti menevät nukkumaan klo20 lähes joka ilta.
-5 luvattu tänne yöksi, pitää varmaan kaivaa ne reimatecit :D tms tuolta vaatehuoneesta pian esiin.
Kix ja neiti 4kk lauantaina
Neuvolassa käyty. Viimeistä Rotaa ei vielä annettu kun edellisestä ei ollut vielä 4vkoa aikaa.
Vauvalla todettiin välikorvantulehdus molemmissa korvissa :( Ilmankos on huutanut kaksi päivää kuin hinaaja, aina kun on laitettu selälleen, eikä tissikään kelpaa, raivoaa vaan :S Täytyy hakea antibiootit tänään..
Painoa pienellä oli 6780g, pituutta 62,1cm. Ei hirveän paljon ollut tullut lisää edelliseen kertaan, varsinkaan tuota painoa. Kasvusta ei kuitenkaan sanottu mitään. Muutenkin neuvolassa tuntui olevan melkoinen härdelli päällä ja kaikki palveltiin liukuhihnalta. Meidänkin aikamme meni yli tunnilla ohi ja ensin pääsimme lääkärille, sitten vasta terkalle.
Mahallaan pitäisi alkaa pitämään enemmän. Vauva ei oikein kannattele päätään vielä kunnolla. En ole kauhean paljon mahallaan pitänyt kun ei viihdy siten lainkaan. Hirveä huuto tulee ja kohta lojuu siinä lattialla naama yltäpäältä puklussa.
Jep, tällaista meille...
Kanelisokeri
Tytteli: tuo sun teksti jumpasta ja miehestä kuulosti aika tutulta. Meilläkin miehellä on välillä mennyt jo etukäteen täysin hermot kun vain ajatteleekin että olisi kaksin huutavan vauvan kanssa kotona.
Meillä taas "leikittiin" illalla muutama tunti nukkuu-ei nuku leikkiä. jipii :(
Mulla on nyt huono omatunto kun aamupäivällä olin lähdössä vauvan kanssa vauvajumppaan ja vauva oli juuri nukkumassa päviäunia (oli ehtinyt nukkua n. tunnin verran) Menin sitten pukemaan nukkuvalle vauvalle vaatteita päälle ja sainkin puettua ulkovaatteet niin että vauva nukkui vielä pukemisen jälkeenkin, mutta siirtoon sitten heräsi eikä nukahtanut enää. Mun käy niin sääliksi että menin tällä tavoin herättämään toisen :( Lisäksi kun päästiin paikanpäälle mulle selvisi että tällä viikolla jumppaa ei edes ollut :( pöh. olisi pitänyt vain suosiolla jäädä kotin ja antaa vauvan nukkua rauhassa. pöhpöh.
Muuten olen ollut ihan hyvällä tuulella ja olen saanut takaisin sen fiiliksen että onpas ihanaa ja helppoa olla äitiysLOMALLA kun muut raasut joutuu olemaan töissä :)
Olenkohan syöttänyt vauvaa tänään ihan liikaa, kun on tehnyt ainakin viidet aika isot puklut. Yleensä ei ole jurikaan puklaillut. Lähinnä vain kuola valuu ja sitä tavaraa sitten riittääkin.
Mahallaan olen yrittänyt pitää joka päivä. Nyt tuntuu että pikkuhiljaa alkaa viihtyä siinä asennossa vähän paremmin, jopa useita minuutteja! heh... kääntymistä ei yritäkään. Sen sijaan hinku kävelemään olisi jo kova. Nyt musta tuntuu että jätkä oppii varmaan ensin kävelemään ja sitten vasta kääntymään mahalta selälleen...
Tänään kylvyssä vauva alkoi potkimaan ja riehumaan ihan hullun lailla. Olin ihan märkä kun vettä roiskui niin paljon. Hyvä että sain vauvasta pidettyä kiinni kun toisella oli niin kova meno päällä koko kylvyn ajan. Ensin oli todella innoissaan ja hymyili, mutta vähän ajan päästä alkoi näyttää vähän hermostuneelta ja pelokkaalta. En oikein nyt tiedä että oliko innoissaan vai kauhuissaan kylvystä. Ei itkenyt ainakaan, joten ei kai ainaskaan ihan kamalaa ollut :)
Eiköhän tässä ollut tarpeeksi tekstiä tällä päivälle... Varsinkin kun mitään varsinaista asiaahan mulla ei ollut.
sroigh ja vauva 3,5kk
Meillä kerrankin herättiin yöllä vain yhdesti. Taikatempun juju oli Nutrician banaani-riisipuuro + maissivelli + nan1 seos... Ja vaikka heräsi puoli 10, niin jatkoi vielä melkein 11 asti unia miehen kanssa sängyssä :)
Ostin niinkuin uhkasinkin eilen puoli muovipussillista soseita eri makuja, eniten kuitenkin maissia, kasvisseoksia yms perusjuttuja. Tuota puuroa ruvetaan kyllä nyt iltaisin antamaan pieni määrä maissivelliin ja maitoon sekoitettuna, ennenkuin multa leviää tunnin välein heräilyllä pää..
tyttö on päivät ihan hyväntuulinen, välillä nukkuu hyvät päiväunet ja välillä ei ollenkaan.
Minäpä tein myös sellaisen tempun että ilmoitin töihin että voisin aloittaa kevyesti osa-aikatyöt... Onko tietoa kuinka paljon ne vaikuttaa vanhempainrahaan, eli onko kuitenkaan järkeä aloittaa töitä?? Tässä kuulta sain käteen n. 600e ja sehän siis oli eka vanhempainraha (viime kuussa maksettiin viimeinen ä-raha). Ajattelin että max 16 tuntia/ viikko kävis tekemässä jotain kokeeksi.
Alcatraz ja Meeri 3kk 15vrk
Saat minimiäitiyspäivärahan niiltä päiviltä, kun teet töitä. Se on 15,20 (?)e/pv. Eli jos sinulla on suht pieni äitiyspäiväraha muutenkin, niin sitten työnteko on kannattavaa. Muistaakseni sunnuntaisin saa tehdä töitä ilman että se vaikuttaa mihinkään. Itse olen ajatellut jossain vaiheessa vähän keikkailla.
Meilläkin herättiin viime yönä vain yhden kerran, klo 4. Kävin nukkumaan 20.30. Ja ihan vain maitoa sai. Tosin ollaan nyt päivisin syöty hieman ruusunmarjaa. Tänään uskallan antaa jo ehkä 3 teelusikallista. Seuraavana annan hieman persikkaa ja sitten kokeilen taas peruna-porkkanaa.
Eilen saatiin laminaatit ja lattialistat tänne sisälle seisomaan. Viikon päästä laitetaan lattiat. Tänään pitää vielä maalata makuuhuone, sitten se on valmis seinien osalta. Sitten ois se murheenkryyni, eli olohuone. Hieman hankalaa, koska on nuo lapset. Meidän pitää lähteä evakkoon kun mies maalaa. Muuten saatais löytyä monta kädenjälkeä maalista =). Makuuhuoneet saapi lukkoon, joten ne oli helpot maalata.
Nyt pitää mennä imettämään
Tytteli-83 ja neiti 4kk ja risat
Meinaa nyt sitten tulla flunssa mullekin, oonkin ihmetellyt miten se kaikki muut kiertää mutta mulle ei tule mitään. Aamulla en meinannut päästä sängystä ylös kun lihaksia särki, Pikku-Ukko vain kiltisti ootteli lähes tunnin että koskahan se äiti jaksaisi rueta seurustelemaan ja vaipanvaihtoon.. Pyöri akselinsa ympäri meiän sängys ja potki mua päähän :)
No, nyt sitten kun meni päikkäreille, mä en osaa kuitenkaan itse taaskaan ottaa tirsoja, väsyttäis vaan vielä enemmän kun menee koisahtaan. Eilen otin n.10 min unet esikoisen sängyllä kun ukkokin nukkui, enkä meinannut millään tajuta itkua unen läpi .
Eilen illalla ukko teki historiaa, nukahti itsekseen miehen viereen yöunille. Hassua, en meinannu uskoa kun menin "nukuttaan", siellä ne molemmat koisasi hämärässä huoneessa.
Yöt on nyt vähäsen rauhottuneet, syö noin neljä kertaa.
Ite oon monena yönä herännyt neljältä, enkä väsymyksestä huolimatta saa unta tuntiin- raivostuttavaa!! Ja mä kun oon vielä semmonen murehtija, yöllä sitten heti tulee mieleen kaikki maholliset stressin aiheet ym.
Alcatraz oli antanut jo vähän riisipuuroa. Munkin tekisi niin mieli jo kokeilla, että vaikuttaisiko yöuniin, mutta neuvolan täti toppuutteli odottamaan siihen 5kk ikään. SItten mietin että kokeilenko uudestaan jotain velliä, jos siitä tällä kertaa ei tulis massu kipeäksi. Mutta se pullon hyljintä.. miten sen lusikalla saat alas, ei mitenkään.
Korviketta jätkä ei ole saanut ikinä, pitääkö sekin tässä vielä opettaa ?!? Kun noi kaupan puurotkinhan tehdään maitoon, eikö? En kaikkia kuitenkaan tee itse. Ja omaa maitoa en oo pumpannu enää pitkään aikaan talteen, että siitä vois tehdä. Kymmenen pussia on pakkasessa, pitäis varmaan kattoa päiväykset onko jo pois heitettäviä.
Eilen oli sisäpäivä kun poikakin taas vähän köhäinen, enkä kyllä vie tänäänkään ulos. Tympäsee kun viikonlopuksi on tulossa vieraita pariinkiin otteeseen, yksi jää yöksikin - en jaksais ny millään siivota tai seurustella.
Voi, tuolla taas yskitään
Sakariini ja ukko 4kk++
Pariin päivään kun ei itse ehdi lukemaan/kirjoittamaan niin saakin ensimmäiset puoli tuntia kulumaan lukiessa sillä välin kirjoiteltuja juttuja =)
Keskiviikkona mentiin puoli 10 kerhoon, sieltä vauvahierontaan, sen jälkeen mummin luo nimpparikakkukaakaoille ja sitten vielä Helsinkiin kaveria tapaamaan pariksi tunniksi. Kotona oltiin illalla vähän kasin jälkeen *huh* Leo ei ollut millänsäkään koko päivän reissaamisesta, mutta äiti oli kyllä ihan väsy =7 Tosin eipä äiskä saanutkaan koisia liikkuvissa vaunuissa puolta päiväåä ;) Eilen sitten vielä innostuin aamulla soittamaan mummille uudestaan, että lähdetkös meidän kanssa Jumboon pyörimään, kun kerta oli vielä toinenkin vapaapäivä putkeen =D
Kovasti yritin villakangastakkia etsiskellä kun vanha on jo niin kulahtanut ettei sitä kehtaa enää ihmisten ilmoille pukea päälle (kotipihalla toimii vielä hyvin;), mutta aika toivotonta se kyllä oli *huoh* Jos löydät sellasen mikä ei näytä makkarankuorelta sun päällä (tai hihat ei kiristä) niin sitten hinta on 150 eurosta ylöspäin.. Eipä ihan ostella näillä alle tonnin kuukausituloilla ton hintasia vaatteita =( Varsinkaan kun jo pelkät lainat ym. kulut on kuussa enemmän kuin se mitä tällä hetkellä käteen jää.. juups..
Minäkin olen jo ilmoittanut pomolle, että joulun aikaan voin/haluan tulla tekemään joitakin vuoroja (tietysti mieluiten niitä sunnuntaita ;), mutta viikotkin käy sen mukaan miten mies pystyy vauvaa hoitamaan (luultavastikin vain iltaisin)). Sekä rahan takia, mutta myös ihan sen työn kannalta. Tosiaan käteen jäisi kuitenkin jo 4-5 tunnin päivänkin jälkeen enemmän kuin mitä kela maksaa, vaikka sitten saisikin sen minimipäivärahan (joka tosiaan on huimat 15,20€).
Eilinen nukkumaan meno oli vaihteeksi taas yhtä huutoa. Poika kyllä nukahti jo kasin aikoihin sopivasti niin että päästiin miehen kanssa yhdessä löylyyn, mutta heräsi jo tunnin päästä ja itki ja raivosi taas yli yhteentoista kunnes vihdoin ja viimein nukahti uudestaan. Sitten uni maistuikin taas aamuseiskaan asti, maitoa napaan ja vielä koisattiin melkein kymmeneen :)
Mutta kyllä mä kuitenkin mieluummin heräisin kerran tai kahdesti ennen kuutta syöttämään ja poika nukahtaisi helposti iltapullon jälkeen 21-23 välillä niinkuin normaalisti, kuin että yrität rauhoitella ja kannat monta tuntia itkevää vauvaa, vaikka se sitten lopulta nukahtaisikin ja nukkuisi hyvin aamuun asti. Tuntuu vaan itsestä niin lohduttomalta, kun ei pysty auttamaan toista vaikka kuinka mieli tekisi =(
Toivotaan, että meilläkin se vihdoinkin enteilisi hampaiden puhkeamista vaikka edelleenkään ei kyllä tunnu mitään. Kuitenkin käsi on kanssa melkein koko ajan suussa ja kuola valuu kun niagara.. Eilen suostui vähän aikaa imeskelemään purulelua, mutta miksi ihmeessä ne on kaikki niin jamalattoman paksuja ettei meinaa edes mahtua pienen suuhun?! Tuttihan ei kelpaa herralle =/
Jätin Leon leikkimään tonne matolle kun tulin itse koneelle ja taisi nukahtaa sinne kun lelujen kolina loppui hetki sitten :) Täytyy kai mennä kohta nostamaan se vaikka sitteriin ettei tarttis lattialla koisata, tai laittaa edes peitto päälle =) Mutta jospa käyttäiskin nyt taas tilaisuutta hyväkseen ja menisi ensin jääkaapille tutkimaan sen ihmeellistä maailmaa (kai sieltä löytyy taas valon lisäksi nakkipaketti ja margariinia;) ja sen jälkeen pyykkivuoren kimppuun (tosiaan on nyt monta päivää jäänyt pyykkäämättä kun ollaan oltu jatkuvasti menossa, niin rupee pyykkikaappi pursuilemaan yli äyräiden:)
Meillä on nykyään yöt ihan älyttömän risaisia...Poikaa saa nukutella tovin jos toisenki yöunille ja vaikka sitten nukahtaakin niin heräilee jo siinä tunnin kuluessa varmaan 3-4kertaa ennen kuin ihan oikeasti nukahtaa yöunille. Sitten saattaa hyvällä tuurilla nukkua jopa 2h ja taas herätään...Yön aikana syödään nykyään yleensä 3krt, mutta lisäksi heräilee "ihan muuten vaan" tuhisemaan ja ähisemään. Ei mitenkään itke naama punaisena, mutta ei vaan nuku..Levottomasti viuhtoo päätänsä ja käsiänsä sängyssään ja välillä hankaa korviansa???Mitäs tämä tarkoittaa? JOstakin luin, että tuo vois olla oire hampaiden tulosta- vissiin säteilee korviin päin? Pahimmillaan saattaa olla 10-15min. edellisestä heräämisestä väliä ku taas herää ja alkaa viuhtoa...Mä oon siis niin väsynyt...:( Meillä olikin niin helppo se alku-aika aina tonne 2,5kk asti nukkui ihan älyttömän hyvin 6-7h putkeen aina, mutta nykyään tollasista unista saa vain haaveilla!!!Ulkona kyllä edelleenkin nukkuu suht koht hyvin- toissapäivänäkin 5,5h. Mieshän sitten passitti mut eilen vierashuoneeseen nukkumaan ja jäi ite pojan kanssa meidän makkariin. Toi sitten pojan aina vaan tissille ku sen tarvetta oli, mutta ne muut "turhat" heräilyt sain nukkua ja mies hoiti ne. Sain sentäs unta jopa 3+2+2 tuntia, mikä on nykyään ihan luksusta :)
Tosi monet ootte ruvennu jo antamaan kiinteitä vauvalle. Muakin jotenki toisaalta haluttais, ku varmaan vaikuttais vähän noihin yöuniin että nukkuis pitempään...Mutta en kyllä haluais antaa periksi vielä. Kun tuntuu että poika kuitenki hyvin kasvaa tolla tissimaidollakin pelkästään. 3kk neuvolas (3kk 6pv ikäisenä) oli painoa jo 6,5kg ja pituutta 64cm. Nyt on varmasti 7kg jo rikkoutunu ellei oo jo reilusti ylikin...Ei siis kuulostais ihan siltä että nälkää ainakaan kärsis...? Ja tuo että yöllä vaikka kuinka usein heräileekin ni ei kuitenkaa oo sitä ruokaa vailla monestikaan...Kaipa se on sitä kehitysvaihetta ku aivot työskentelee nukkuessa ja unesta tulee sitten levotonta...
Mä oon muuten taas niin täynnä noita meidän pa**a-vaunuja!!!!Pitää ruveta taas pehmittelemään miestä niiden travel-systemeiden ostoon, jos vaikka puokkiin ostettais ku itellä ei oikein ois varaa koko hintaa itte maksaa...Kotona ollessa ja vaunu-lenkille mennessä ihan hyvät työntää, mutta kaupungilla sitten ovatkin ihan älyttömän epäkäytännölliset...:( Ja kun tänään huomattiin sekin että poika ei tykkää enää ollenkaan maata sielä vaunuissa ku eihän sieltä näe yhtään mitään!!!Tuloksena oli sitten se että mun piti kanniskella poikaa sylissä vähän väliä ja työntää vaunuja toisella kädellä...Oli muuten ihanaa ja hermoja lepuuttavaa sielä hullujen päivien vilskeessa....Jos se mies ei suostu niitä travel-systemeitä ostamaan nii mä kohta haen ne itte- maksoi mitä maksoi!
Pitäsköhän tosissaan hakia joku punaviinipullo illaksi- jos ees yhden lasillisen maistais :) Mä en oo positiivisen testin tekemisen jälkeen alkomahoolia juonu ollenkaa- josko sitä jo uskaltais...Tai ees joku hyvä siideri ja illalla sauna päälle :)
Piti muuten sellasta kysyä ku isänpäivä on kohta ja meille se on ihan ensimmäinen...Mitä ostatte/hankitte lapsen/lasten iskälle lahjaksi vai hankitteko mitään? Mä oon ruvennu jo sellastaki miettimään- jotaki kuitenki haluaisin ku tuo poika on niin pieni, ettei sekään osaa itte vielä mitään korttia piirtää... Oon ajatellu teettää valokuvista sellasen "kirjan", missä olis pojan ja iskän yhteisiä kuvia mitä kaikkea ne on näiden kuukausien aikana ehtiny yhdessä tehdä. Sinne saa suunnitella omaa tekstiäkin. Esim. netissä Ifolorilla sellasen voi tilata ja aattelin että se vois olla ihan kiva...:) Mitäs te muut meinaatte vai meinaatteko laittaa mitään?
Meillä ei muuten vielä käännytä selältä mahalle, mutta mahalta selälle on käännytty nyt tämän viikon alusta...Sitä selältä mahallekin kääntymistä on muutamia kertoja oikein kovasti yrittäny, mutta suurimman osan ajasta tuntuu ettei sitä ees kiinnosta yrittää sellasia ku tykkäis vaan tutkia kaikkia leluja ja omia käsiänsä yms. :) Taitaa olla vähän rauhallisempaa sorttia tuo meidän poika...
Vauva-uinnissa ollaan oltu nyt kolme kertaa ja viime kerralla päästiin kannuttamaan. Siis kaadettiin vettä pojan pään päälle. Mua vähän kauhistutti että mitähän se siitä tuumaa, säikähtääkö- mutta tuntui vaan tykkäävään ku nauratti kovasti :D Kotonakin tykkää kovasti polskia omassa ammeessa ja loiskuttaa vettä äitin tai iskän päälle. Ihan hyvä että päätettiin lähteä sinne vauva-uintiin ku kovasti tuntuu tykkäävän tosta veden kanssa lotraamisesta :)
No jaa eipä tänne tämän kummempia, vois kai sitä jaaritella vaikka puoli päivää vaikka oikeasti ei mulla mitään sen kummempaa asiaa ookaan....
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Suvi ja pikku-Buddha viikkoa vaille 4kk
Meillähän kans yöt meni hulinaksi 2,5kk ikäisenä eikä ole vielä hulinointiansa lopettanut - no, ehkä vähän se ylimääräinen ähellys vähentynyt muutaman yön aikana.
Ja kiinteät ei ole vaikuttanut uniin, joten älä sen takia hätäile jos et halua vielä aloittaa :)
Koita jaksaa!
Sakariini syli-ukkonsa (31/5) kanssa
Tänään onkin ollut todella hieno ja hyvä päivä kamalan eilisillan jälkeen :) Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta edelleen ja ulkona oli jopa ihanan lämmin ihan vain olla ja jauhaa peetä naapurin mamman kanssa =D
Leokin nukkui ensin ulkona melkein 2 tuntia vielä lenkin jälkeenkin (kun viime aikoina useimmiten koisinut vaan 30-45 minsaa paikoillaan olevissa vaunuissa), heräsi syömään ja seurusteli ehkä 15 minsaa ja sammuikin taas uudestaan syliin mistä nostin sitteriin ja on nyt koisinut siinäkin jo yli 2 tuntia :)
Kerrankin sain myös itse jotain hyödyllistä aikaiseksi, kun imuroin ja luuttusin lattiat, pesin mattoja ja muuta pyykkiä monta koneellista (ihanaa kun sai taas ulos kuivumaan!) ja siivosin vihdoinkin ton meidän eteisen. Miehen on pitänyt tehdä se jo aikoja sitten, mutta aina se vaan on jäänyt.. Siis sen työkaluja yms. roinaa joka pöytä ja laatikko täynnä. Rasittavinta on kuitenkin ne lattialla lojuvat porakoneet, työkengät ja kaikenmaailman ruuvit ja mutterit. Miten ihmeessä tavarat voikin aina jäädä just siihen, mihin ne nyt milloinkin sattuu käsistä putoamaan.. Aina pitää siivota kamat eestä pois ennen kuin pääsee oikeasti siivoamaan *aarrgghh*
Mutta joo, on nyt niiiiiin hyvä fiilis noin yleensä etten jaksa edes tosta välittää. Varsinkaan kun ne on nyt raivattu eestä pois :)
Minäkin aion kyllä tänään ottaa saunan päälle muutaman ananasbacardin, eikä kyllä edes ole ensimmäinen kerta vauvan jälkeen ;D
Minäkin oon jo pohdiskellut tota isänpäivälahjaa, kun pitäähän sitä nyt jotain keksiä, mutta mitä!? Mitään vauvan kuvaa t-paitaan en edes harkitse, kun tuskinpa se isukki sellasta pukisi päälleen vaikka poika olisi miten rakas. Kahvimuki kuvalla ja jollain kivalla tekstillä taas voisi olla hyväkin idea, koska sitä kyllä isillä kuluu. Ensin ajattelin itsekin jotain tollasta valokuvakirjaa, mutta kun niitä albumeita on nyt jo muutenkin jotain satamiljoonaa kirjahyllyssä niin ehkei sitten kuitenkaan.. Eli ideoita otetaan vastaan täälläkin!!
Meillä aloitettiin kiinteitä jo näin aikaisin, koska tissihän ei Lexalle kelvannut hyvän alun jälkeen ja korviketta alkoi mennä niin paljon/usein, että ei tainnut pelkkä maito pojulle riittää. Yöt kyllä pärjäsi (ja pärjää) edelleen yhdellä tai kahdella syömisellä (4-> tuntia), mutta päivällä söi jopa monta kertaa tunnissa - parin tunnin välein. Nyt onneksi päivätkin menee jo harvemmilla syömiskerroilla.
Toki itsekin olisin halunnut imettää (kovastihan suunnittelin etukäteen 3-4kk:n täysimetystä), jos se olisi onnistunut ja maitoa olisi riittänyt mutta nyt mennään korvikkeen ja kiinteiden avulla etiäpäin. Mutta älä sinä ihmeessä Suvi aloita kiinteitä, jos ja kun maito riittää etkä itse sitä vielä edes halua! Hyvinhän se pikkuinen tuntuu kasvaneen "pelkällä" rintamaidolla :)
Meilläkin taas huomenna uintipäivä, varmaankin jatketaan viime kerralla opittuja/aloitettuja sukelluksia ja opitaan taas jotain uusia leikkejä ja loruja :)
Eipä mullakaan taas mitään "oikeeta" asiaa ollut, mutta kun tuli tällanen sopiva hetki niin pitihän tulla hehkuttamaan kivaa päivää :D Täytyypä kai sitten lähteä kantamaan puita sisään niin saisi saunankin taas lämpiämään ennen kuin isäntä tulee töistä.. En muuten ikinä enää luovu puusaunasta, on se vaan kyllä ihan huippu verrattuna sähkökiukaaseen! Eikä lämmittämiseen edes mene yhtään kauempaa kuin meidän edellisen asunnon sähkökiukaassakaan =) Vielä kun saisi sen oman savusaunan jota mies on suunnitellut joskus rakentavansa tohon yhteen vanhaan hirsiseen vajaan.. *haaveilee*
Aamupäivällä leikittiin esikoisen kanssa legoilla, sen jälkeen hän menikin ihan kiltisti päiväunille. Meidän sänky oli olkkarissa tuo makuuhuoneen rempan ajan, joten köllöteltiin vauvan kanssa siinä ja seurusteltiin. Juttua tuli ihan mahdottomasti. Kun laitan naaman vauvan kasvojen eteen, niin ottaa silleen hellästi kiinni ja kujertaa =). (otan kyllä aina varmuuden vuoksi silmälasit pois)
Kun mies tuli kotiin, niin mie menin maalaamaan tuota makkaria. Sen jälkeen lähdettiin pitsalle ja kauppaan. Sit mentiin porukalla pihalle ja illalla kannettiin tavarat takaisin makuuhuoneeseen. Pyyhin äkkiä pölyt ja imuroin + tänään siivosin vessat. Nyt sai yhden illan nauttia siisteydestä tän rempan keskellä. Huomenna alkaa taas kaaos kun käydään olkkarin kimppuun. Mut se on nyt viimeinen huone, ihanaa! Viikonlopun jälkeen pitäis seinät olla kondiksessa. Sit ollaan muutama päivä tekemättä mitään ja loppuviikosta laitetaan niitä lattioita. Vähänkö mie odotan lopputulosta! Ilme muuttuu ihan kummasti tässä kämpässä.
Nautiskelin tuossa suklaapatukan + siiderin, ah! Kohta pitää mennä nukkumaan. Huomenna on työntäyteinen päivä. Toivottavasti vauva nukkuu yhtä hyvin kuin viime yönä. =)
Tytteli-83
oli meidän talossa roppa kaupalla viime yönä. Pojalla niin kova yskä (infektioastma) että yski niin paljon, et koko päivän menu tuli sänkyyn ja mä sitä siivotessa yökin ja siihen rytinään heräs vauva, jolla ihan tukossa nenä ja samalainen yskä ja ei muuta ku sipulit ja valkosipulit sukkaan ja suppoa persuuksiin ja saatiin tyttö nukkuun klo 12 yöllä ja poika onneks vähän ennen sitä. Ihan hyvin kesti puol neljään kun tyttö heräs kirkuen, söi ja kirkui lisää... nukahti ja puol viis heräs poika ja taas kuudelta siihen repivään yskään ja sillon nous ylös. Oli hermot niin kireellä illalla et tuli miehenki kans kränää ja sushi riisit lens roskiin, sit kahdentoista jälkeen keittelin uusia riisejä ja join vähän valkkaria, muka hyvä yritys nauttia edes vähän perjantai illasta, mut pieleenhän se meni kun oltiin jo niin poikki. Ei muuta ku lääkäriaikaa soitteleen yksityiselle jos sais jotain tujua astmalääkettä pojalle ja tytön korvat taas tarkastettua. Tälläisinä hetkinä kiroan allergiat ja sen etten "voinut" kauemmn imettää, jos olis edes vähän suojaa noille taudeille saanut siitä meidän neiti?
Mä niin haluaisin aloittaa ne kiinteät, mutta meillä on taas toinen "lääkärin lapsi" ja ei kuulemma pitäs alottaa ennen 5kk ikää ja silloinkin lääkärin valvoessa. Kertokaas te, joilla vanhempia allergikkoja, mille kaikille teillä ollaan oltu allergisia ja miten ne ilmeni? Meillä ei poika ollut muulle kun maidolle allerginen ja toivon et ei tyttökään ole, mut pahalta vaikuttaa allergialääkärin mukaan kun pahimmat oireet oli rintamaidosta. blaaaaaaaaaaaah.
Suvi haitko vinkkua? Olihan se aika hulinaa siellä hulluilla päivillä juu, olis tehny mieli mennä uudestaan tänään kun jäi Hesari tilaamatta eilen... mut enpä taida jaksaa.
Ihana rauha, poika meni takapihalle naapurin lasten kans, tyttö ja mies nukkuu ja saan juoda aamukahvit rauhassa yksin konella.
Noh, tälästa se on lasten kanssa... Ehkä juon valkkarin tänään loppuun vaikka Ahtisaaren kunniaksi! Hyvä Mara!
Kix ja neiti 4kk sunnuntaina
Tuntui mukavalle ku sai iteki vähän paremmin nukuttua :) Kummasti piristää!
Syötiin kyllä se 3krt yön aikana- tai no oikeastaan vaan 2krt, koska se 3. kerta oli vasta aamulla 7.30 maissa ja sitten kohta noustiinki jo ylös. Tuttia piti myös muutamia kertoja yön aikana nostaa suuhun ja vähän silitellä pojan poskea, mutta siihen verrattuna mitä viime aikoina on ollu niin parempaan suuntaan...Toivottavasti ei tuu nyt takapakki ku täälä kehuskelen...!
Kix:Voi sua, kuulostaapa ikävältä noi lasten sairastelut....:( Ja että sushistakaan et(te) saaneet kunnolla nauttia...Ikävää ja tuleehan sitä itte kullakin välillä kränää ukko-kullan kanssa, hermot kiristyy jos on muutenki väsyny- mutta kyllä se siitä :)
En jaksanu lähteä mihinkää kauppaan eilen ku olin niin kuoleman väsyny- nukahdin ittekin "kesken kaiken" meidän makkariin poikaa nukuttaessa joskus 21 maissa...Mies ihmetteli että meenkö mä nyt jo nukkumaan ku yleensä sen on pitäny patistaa mua nukkumaan ku muuten tulis kukuttua yömyöhään...Vissiin tehny tehtävänsä noi yölliset heräämiset! Mutta tänään, ihan varmasti haen joko viiniä, siideriä tai sitten sitä Bacardia, mitä täälä jo joku mainostikin (oliko Evian?) ...
Mulla on nyt autokin käytössä ku mies lähti aamusella käverinsa raksalle ja jätti auton kotiin ku sai kyydin siltä kaverilta. Vaunuttelu-lenkillekin meinasin lähteä, mutta näyttää aika sateiselta...Pitäs ruveta vissiin viikko-siivouksia tekemään...vaan ei millään jaksais...Kodinhoito-huoneessakin odottaa pino pojan vaatteita silitystä...No ei muuta kuin hommiin vaan ja illalla saan sitten ansaitusti nauttia jotakin hyvää :D
Suvi ja edelleenki se pikku-Buddhan näköinen ukkeli
Tytöllä molemmissa korvissa märkivät tulehdukset, määrättiin ditrim dublo kuuri... pian varmaan putkitetaan tämäkin lapsi.
Pojalle singular, ventoline ja flixotide, mut korvatulehduksia ei ole viimesimpien putkien jälkeen ollut. 120€ köyhempänä taas, mut onneks saatiin lääkkeet näin viikonloppuna. Sattui tyttären allergialääkäri päivystään ja juteltiin samalla kiinteistä ja muusta ja antoi "luvan" aloittaa riisijauheella heti tän infektion jälkeen, painoa oli sellanen 7,2kg tytöllä, mut tarkemmat mitat ens viikolla 4kk neuvolassa.
Mukavaa lauantaita kaikille! Alan katsoon Suomen futis matsii.... ja juon siiderin.
Edelleen minä ja sairastavat lapset
Nukkumisesta ihan ekaksi... En edes muista, koska meidän yöt alkoi mennä ihan lekkeriksi. On tätä jo niin kauan kestänyt, ettei voi enää mistään "kaudesta" puhua. Parhaiten taisi nukkua 2-3kk välisen ajan, jos en väärin muista (silloin siis vain 2-3 krt heräsi yössä). Jos tätä miettii allergioiden kantilta, niin ajoittuisi siihen, kun lopetin maitotuotteet.
Nyt ei viitsi edes miettiä/laskea kertoja, tulee vain paha mieli. Luulen, että tässä on käynyt niin, että aina kun eliminoin jotakin ruokavaliostani, niin alkaa allergisoitua jollekin muulle. Tietty kun jotain jättää pois niin jotain toista laatua tulee sitten syötyä enemmän, mikä varmaan herkistää nopeammin. No, enpä tiedä, tää on mun omaa pohdiskelua.
Oottelen edelleen sitä lastenpoliaikaa. Ennen sitä en uskalla aloittaa kiinteitä, ettei sotke altistuksia jos tulee jotain kamalia ihottumia tai muuta. Vaikka sen bataatin pötkylän jo kaappiin ostinkin. Meille ei koskaan aikaisemmin ole ostettu bataattia. Kai sitä käytetään kuin perunaa???
Meillä ei ole vielä puhjennut hampaat läpi asti, vaikka kovasti on niitä jo "tehnyt" 2kk. Muutaman viikon on "syljeskellyt"! Eli siis kerää kuolaa suuhunsa ja sitten limppaisee ne ulos hassun äänen saattelemana. Bodyn rinnukset on märkänä täälläkin alvariinsa.
Kääntymisistä. Vatsalta on muutaman kerran kepsahtanut selälleen, mutta varmaankin vahingossa. Selältä menee kyljelleen, muttei ole enää edes yrittänyt kovin aktiivisesti punkea mahalleen.
Oma korva ja poski ovat löytyneet, niitä hiplailee etenkin syödessään. Toisella kädellä roikkuu usein mun liiveissä tyyliin "äläs akka yritäkään karata". Rinnalla viihtyy edelleen autuaana, usein joutuu irrottamaan lopulta, kun ei itse millään lopettaisi. Nyt on muutamaan kertaan alkanut vilkuilla telkkaria kesken syömisen tai saattaa tissi suussa alkaa jokellella. Tai irrottaa otteen ja väläyttää leveän hymyn ja sitten jatkaa ruokailua. Ja nyt olen huomannut, että usein kun alkaa venkoilla syömisen loppuvaiheessa niin sitten onkin kakkahätä ja kohta kurahtaa. Viime aikoina on vaippa fuskannut usein, kun niin paineella pöristää menemään. Ja aamulla herää usein kakkahätään ja sitä venkoaa.
Menkoista joku kyseli, mulla ollut jo kolmet, jotka tulleet ihan säännöllisesti ja runsaina. Ekat siis jo heinäkuun lopulla. Meillä varmaan sukuvikana, kun mun ja siskonkin ikäero vajaat 11 kk.
Joo sain mentyä sinne perhekerhoonkin niin kuin suunnittelin. Ihan jees oli muuten, mutta aika (9-11) meille vähän huono, kun vauva yleensä nukkuu noihin aikoihin pienet tirsat. Ihan väsynythän se sitten oli siellä kerhossa. Ja kun ei ole tottunut sylissä nukkumaan niin jouduin oikein nukuttamalla nukuttamaan sen kun alkoi olla kiukkuinen. Istuin sitten puolisen tuntia nukkuva vauva sylissäni ja katselin muiden touhuilua.
Torstaina kävin eka kertaa elämässäni joogassa! Oikein miellyttävä kokemus, mukava ohjaaja ja ryhmä. Ei se ollut lainkaan niin "mystistä" touhua kun joskus ehkä luulin. Aika perusvenyttelyä paria asentoa lukuunottamatta. Tää nyt oli tietysti vasta eka kerta ja varmaan kun oppii hengittelemään oikein ja ehkä taipuukin jonnekin (nyt olin ihan puupökkelö) niin hommassa pääsee ihan eri tasolle. Aion mennä toistekin, jos vaan vauvan hoidolta pääsen.
Taidan mennä katsomaan loput BB:stä, joten se on moro tältä erää.
Terkuin Ananas ja Sanni 4 kk 2 vrk
Nyt se flunssa on minuun tarttunut ja poikakin vähän rohisee ja pientä lämpöä on 37.3 :( en tiedä voiko johtua enään hampaista?? ma puhkes tosiaan se eka hammas ja pe tuli jo toinen hammas!!
onneks huomenna 4kk neuvola/lääkäri..niin voi tarkistaa korvat, koska en tiedä onks alkava korvatulehdus :(
oletteko antaneet riisivelliä vai puuroa?? kertokaas mikä teil on auttanut nukkumaan paremmin?? meillä syödään peruna porkkana sosetta illalla 170-180ml mut ei kyl auta yö heräilyihin!!! herää 1,5-2h välein!!!
yks yö tällä viikolla meni 2 syötöllä..olin kuin uus ihminen aamulla ja toivoin et jatkais samaa raataa, mut ei niin ei!! :(
täällä sairasteltu taas. Nuha kiersi meidät kaikki taas, Topilla oli onneksi vain yksi yö, jolloin heräili ärtyneenä tukkoisen nenänsä kanssa :(
Muutoin nukkuu kyllä hyvin, yks imetys yössä -rytmillä mennään taas.
Neuvola on torstaina ja painonnousua jännitän, Että olisi tullut tarpeeksi kun vaikuttaa niin solakalta tämä meidän prinssi. Mut niin se oli Lukakin hoikka, on edelleen.
Ei siis olla aloiteltu vielä mitään kiinteitä ja täysimetyksellä mennään :)
Kovasti liikkumaan yrittää, mahalleen kääntyilee silloin tällöin ja mahallaan ollessa työntää pyllyä pystyyn, yrittää päästä lähemmäs isoveikan leikkejä.
katotaas, onnistuuko kuvan liittäminen..
terkuin rouva ja Topi 4kk1vk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c1bd58a0-9875-11dd-aae1-…!
Tytteli: Hengittele syvään, hengittele syvään. Ajattele sitä itkua niin, että ei se pikkuinen tahallaan itke, jokin on vialla aina kun vauva itkee. Olisiko korvatulehdus? Sekin voi tulla ilman räkätautia...tuleeko hampaita? Kokeile laittaa pienelle Panadol suppo, josko se auttaisi? Joskus vain on sellaisia päiviä, jolloin tuntuu, ettei mikään auta, vaikka mitä tekisi, eikä vauvalla välttämättä ole mitään hätää, itkee vain kehittymättömiä hermojaan tai väsymystään kun ei osaa nukahtaa.
Jaksamista! Tiedän mitä on kun toisen hermojen pitämiseen ei voi luottaa. Meillä mies suorastaan hikoilee ja kuplii ihonsa alla tuon vauvan huudon kanssa. Ei siedä sitä yhtään, eikä kykene olemaan edes samassa huoneessa, niin paljon se ahdistaa. Tästä syystä vauva yleensä onkin minun huomassani 24/7, enkä voi oikein unelmoida mistään harrastamisestakaan. Nyt olen kyllä menossa kampaajalle senkin uhalla, että vauva huutaa ja mesoaa sen aikaa kun olen poissa. Mies saa luvan jaksaa. Ongelma ratkeaa varmaan sillä, että vauva katselee telkkaria siterissään koko poissaoloni ajan. :(
Tuosta telkkarin katselusta olen ollut tiukkana. Meillä eivät nämä nuorimmaiset ole katselleet telkkaria juuri ollenkaan ja se kyllä palkitaan rauhallisina öinä. Meidän kaksi nuorimmaista katseli telkkaria paljon aikanaan ja yöt olivat yhtä hulinaa, lieneekö syy sitten telkkarissa vai missä, mutta tällaista olen huomannut ja jos joku minulle esittää toisen teorian noihin rauhallisiin öihin niin kumoan tämän telkkariteorian :D...
Meillä nukuttiin hienosti koko yö taas, mutta aamulla heräsimme jo reippaasti ennen kellonsoittoa vauvan itkuun. Huusi aivan järkyttävästi, eikä tuntunut olevan edes hereillä. Mietin, voiko 4kk ikäisellä olla kauhukohtausta? Vasta kun riisuin vaatteet ja vaihdoin vaippaa, neiti heräsi ja alkoi jokellella iloisesti kesken itkun siis :O En käsitä.
Nyt molemmat kyllä nukkuvat, mutta kohta taas alkaa rumba kun tuo vanhempi herää.
Minulla on sitten tosi huono omatunto sen suhteen, ettemme aamupäivisin pääse täältä liikenteeseen lainkaan. Iltapäivällä vasta voin kuvitella näiden kahden kanssa ulosmenoa, kunhan molemmat heräävät ennen klo 15 uniltaan. Joskus olemme sisällä koko päivän kun vauvan rytmit menevät niin erilailla tuohon isompaan nähden. Säälittää kun toinen olisi ulkoilmaihminen ja sitten ei päästäkään minnekään kun on vauva.
No, huomenna olisi päästävä aikaisin liikenteeseen kun on se neuvolakin.
Minua sitten rasittaa se kun tuo vauva tunkee joka välissä etusormi-peukalo yhdistelmän suuhunsa. Nuo sormet ovat menossa sinne suuhun yhtäaikaan pullonkin kanssa ja saan ihan taistella jotta saan ne pois sieltä ja pysymään poissa sieltä. Vaunuissakaan ei tule uni kun on tumput käsissä ja niitä sormia pitäisi päästä imemään jotta pääsisi uneen...tutti olisi niin paljon parempi...
Minulla meni eilen hermot, kun poika oli hukannut koulun liikuntapäivänä uudet ulkoiluhousunsa ja raapotti kotiin jonkun toisen liimalla paikattuja lumppuja...opettaja pesi asiasta kätensä täysin ja päivitteli vain reissarissa, että kyllä ne housut löytyvät jos ne on nimikoitu...ööö, no ei ollut nimikoitu, kun nuo housut olivat sellaiset, joita ei koulussa oltu koskaan käytetty. Otti ne eilen päällensä kun kaikki muut housut olivat pesussa...ja tottahan siellä oli kaikilla sitten ollut samanlaisia housuja ja joku oli vienyt kasasta parhaimmilta näyttävät pökät...raivostuttavaa! Eipä taida noita housuja enää koskaan näkyä...Tänään herra tuli koulusta kotiin ja soitteli ovisummeria...kotiavaimet olivat jääneet kotiin...siis että joku voi olla huolimaton...! Mitähän huomenna?
Kanelisokeri ja tytöt