Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon riski

26.11.2006 |

Hei kaikki,

Mina pelkaan aika hysteerisesti keskenmenoa joten tama loytamani tilasto vahan helpotti oloa. Aikaisemmin olen lukenut etta riski on suuri ekat 12 viikkoa mutta riski alkaa pudota jo paljon varhemmin. Jos olet 6 viikkoon paassyt niin riski on enaa 15%, 8 viikolla etenkin jos sydan-aanet nakyvat ultrassa riski on enaa 5% ja 12 viikon jalkeen riski on enaa 1% luokkaa. Tietty riskia nostaa adin ika, lapsettomuushoidot (mutta vain hitusen) ja epa-terveellinen elama, mutta en nyt usko teista kenenkaan juovan yli 4 kuppia kahvia paivassa tai tupruttelevan tupakkaa kun viimein olemme raskaaksi tulleet. Joten eikohan kohoteta tuoremehu lasi talle tilastolle. Joka paiva riski on pienempi.

Sitten toiseen asiaan: katselin tassa paivalla huvittuneena kun naapuri raijasi muovi poroja palmupuittensa katveeseen tyypilliseen jenkkitapaan ja akkia katseeni osui hanen masuunsa: ihan selvasti raskaana. Ryntasin heti pihalle onnittelemaan ja kuulin etta toinenkin naapurini on raskaana. Jenkkitavoista poiketen molemmat mammat aikovat jaada kotiin hoitamaan lapsia ja koska minua ei millaan ilveella revita toihin 4 viikon aitiysloman jalkeen meilla on sitten koossa kolmen mamman tiimi. Voi miten upea tuuri!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva tilanne todellakin sinulla. oikea onnenpotku.

ja tilastosta olen kuullut ennenkin ja helpotuin myös kovasti. joka päivä pelko hiukan helpottaa ja toivo sarastaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla