Mitä teette, jos peritte turkiksen?
Esimerkiksi aidon turkistakin?
En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?
Kommentit (271)
Kyllä minulle kelpaa lammasturkki. Luomutilan omistaja huolehtii eläimistä hyvin, mutta eivät ne lampaat elä ikuisesti. Kun lammas on kuollut, niin sen liha syödään ja turkki otetaan talteen.
Olisiko parempi vaihtoehto, että lampaiden pitäminen kotieläimenä lopetetaan täysin ja lampaat kuolevat sukupuuttoon? Siitähän se viherpiipertäjien huuto alkaisi. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi hyvän mallinen ja kunnossa ottaisin käyttöön. En välittäisi tipan vertaa mitä joku nobody minusta ajattelee.
Minut on kerran opiskeluaikana sprayattu, kun kuljin kierrätyskeskuksesta noudetussa tekoturkiksessa.
Osa ihmisistä vain on ääliöitä. Itsekin kannatan turkistarhauksen loppua, mutten todellakaan yksittäisten henkilöiden päälle hyökkäämistä. Second hand -turkis on ekoteko.
Roskiin haiseva vanha. Jos uusi niin kierrätys tai myynti pienellä summalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko jonkun lammastakin vai kettu- tai minkkiturkin?
Mitä eroa noilla on käyttämisen kannalta?
No vaikka se, että lampaasta käytetään muutkin osat, kuten villa ja liha. Lisäksi pintanahkana käytetään, lampaannappa.
Sutta ja kettua ei ihmiset taasen hyödynnä ravintona.
Eli jos vastustaa turkiksia, vastustanee myös nahkatakkeja, vöitä, rukkasia, laukkuja, kenkiä jne?
Arvostan eläinten julmaa kohtelua, olemmehan luomakunnan kruunuja. Turkikset on ihania ja kauniille naiselle must!
Vain pieni promille noista on jotain metsästysturkkeja, kyllä suurin osa tulee ihan niiltä turkistarhoilta.
Vierailija kirjoitti:
Naisena en hyväksy aitoja turkiksia. Vegaaninen turkis eli vurkis sen sijaan on ok.
Super epäekologinen ja ympäristöntuhoaja öljypohjaisine materiaaleineen.
Vierailija kirjoitti:
Äidiltä jäi turkki, kumpikaan meistä tyttäristä ei halunnut sitä. Siellä se on yhä, ja turkiskuoriaisen toukat rouskuttaa sitä innoissaan. Liian myöhäistä siis lahjoittaa se jollekin löytöeläintalolle pesätarpeiksi. Luin jostain että varsinkin emottomat pennut voivat viihtyä turkispesässä.
Kiitos vinkistä. Näin minäkin eläinten ystävänä tekisin.
Jos pidän siitä ja on tarpeeksi kylmä niin tietenkin käytän sitä. Joku viherviipertäjä/kadunvaltaaja/palestiinaporukka on sellaista että mielihyvin ärsytän näitä ihmiskunnan hukkapaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi hyvän mallinen ja kunnossa ottaisin käyttöön. En välittäisi tipan vertaa mitä joku nobody minusta ajattelee.
Minut on kerran opiskeluaikana sprayattu, kun kuljin kierrätyskeskuksesta noudetussa tekoturkiksessa.
Osa ihmisistä vain on ääliöitä. Itsekin kannatan turkistarhauksen loppua, mutten todellakaan yksittäisten henkilöiden päälle hyökkäämistä. Second hand -turkis on ekoteko.
Nyyhkytarinoiden kehittelyä.
Toisaalta jos erittäin vahvasti aidolta näyttää niin ei ihme että joku jossain saattaa sellaiseksi myös luulla.
Vierailija kirjoitti:
Naisena en hyväksy aitoja turkiksia. Vegaaninen turkis eli vurkis sen sijaan on ok.
En oikein ymmärrä tuollaista että jos vastustaa jotain asiaa niin sitten pitää kuitenkin tehdä siitä jäljitelmä jota käyttää. Ongelma varsinkin jos on julkkis ja sitä vurkista ei välttämättä aidosta erota niin fanit sitten voi alkaa aitoja turkiksiä käyttämään ja kohta turkikset ovat taas muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin heti rikosilmoituksen, jos joku hyökkäisi kimppuuni ja ruiskuttaisi maalia päälleni. Vaatisin tekijältä korvauksia käräjäoikeudessa. Hän sitten maksaa minulle uuden turkin. Siis kaupasta ostetun uuden turkin eikä mitään kierrätyskeskuksen vanhoja.
Sama persu vänkyttämässä jotain soijapoika yms. juttuja täällä toisteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko jonkun lammastakin vai kettu- tai minkkiturkin?
Mitä eroa noilla on käyttämisen kannalta?
No vaikka se, että lampaasta käytetään muutkin osat, kuten villa ja liha. Lisäksi pintanahkana käytetään, lampaannappa.
Sutta ja kettua ei ihmiset taasen hyödynnä ravintona.
Eli jos vastustaa turkiksia, vastustanee myös nahkatakkeja, vöitä, rukkasia, laukkuja, kenkiä jne?
Kyllä. Mulla on kaikki kengät tekonahkaa. Nahkatakkia en näistä syistä halua enkä vöitä. Eikä mulla ole rukkasia eikä nahkalaukkuja. En myöskään syö lihaa. Neulon villalangasta, sekin tutun lammastilalta ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin heti rikosilmoituksen, jos joku hyökkäisi kimppuuni ja ruiskuttaisi maalia päälleni. Vaatisin tekijältä korvauksia käräjäoikeudessa. Hän sitten maksaa minulle uuden turkin. Siis kaupasta ostetun uuden turkin eikä mitään kierrätyskeskuksen vanhoja.
Niin mutta itse kidutustoiminta ei tietenkään huoleta, ainoastaan jos joku sitä paheksuu.
Vierailija kirjoitti:
SOIJA;SOIJA SOIJA HOH HOIJAA SOIJAA.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
En kannata huijaamista. Pidät ja sanot mitä on tai laitat menemään.