Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette, jos peritte turkiksen?

Vierailija
04.10.2026 |

Esimerkiksi aidon turkistakin?

En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?

Kommentit (271)

Vierailija
81/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin,  myyn sen trumpille muutamalla mijardilla, hän on hyvin hyvin iloinen turkinmaasta.

Vierailija
82/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää kulkea tuon "eettisen toiminnan" mannekiinina tuolla, koska tuskin sanot jokaiselle erikseen sen olevan käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama persu vänkyttämässä jotain soijapoika yms. juttuja täällä toisteisesti.

Ei ole.

Ei tietysti myönnä.

Vierailija
84/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle kelpaa lammasturkki. Luomutilan omistaja huolehtii eläimistä hyvin, mutta eivät ne lampaat elä ikuisesti. Kun lammas on kuollut, niin sen liha syödään ja turkki otetaan talteen.

Olisiko parempi vaihtoehto, että lampaiden pitäminen kotieläimenä lopetetaan täysin ja lampaat kuolevat sukupuuttoon? Siitähän se viherpiipertäjien huuto alkaisi.   :D

Ihan eri asia kuin turkiseläinten häkkirääkkäys ja tiedät sen itsekin. 

Argumentti sukupuuttoon kuolemisesta on myös typerä, vaikken kannatakaan kotieläimistämja lihantuotannosta luopumista kokonaan. 

Vierailija
85/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin myydä jossain, koska on minusta mummotyyliä joka ei minulle sovi. Eläinten oikeudet jne. eivät minua liikuta.

Vierailija
86/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan eläinten julmaa kohtelua, olemmehan luomakunnan kruunuja. Turkikset on ihania ja kauniille naiselle must!

Vaikutat hieman sekopäiseltä.

Vierailija
87/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle kelpaa lammasturkki. Luomutilan omistaja huolehtii eläimistä hyvin, mutta eivät ne lampaat elä ikuisesti. Kun lammas on kuollut, niin sen liha syödään ja turkki otetaan talteen.

Olisiko parempi vaihtoehto, että lampaiden pitäminen kotieläimenä lopetetaan täysin ja lampaat kuolevat sukupuuttoon? Siitähän se viherpiipertäjien huuto alkaisi.   :D

Argumentti sukupuuttoon kuolemisesta on myös typerä, vaikken kannatakaan kotieläimistämja lihantuotannosta luopumista kokonaan. 

Turha sotkea keskenään lampaidenhoitoa ja turkistarhausta. Tietysti jotkut yrittää tätä eroa tahalteen häivyttää että kaikki kelpais.

Vierailija
88/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran kangaskaupasta (Eurokangas) mitä materiaalia heidän tekoturkiksensa ovat. Vastaus: polyesteriä, polyesteriä, polyesteriä. Siis pelkkää muovia.

Soijapojat ja kettutytöt hei. Te voitte ihan rauhassa ostaa polyesterikankaita, mutta niistä irtoaa mikromuoveja ympäristöön (maaperä, vesistöt). Teidän kannattaisi nyt kerrankin katsoa omaa napaanne (omia tunnereaktioitanne) pidemmälle ja hyväksyä karu totuus. Tekoturkis on paljon huonompi vaihtoehto kuin aito turkis tai villakangastakki.

Minun turkkini on aito. Lammasta. Kun lampaalle tuli tunnit täyteen, niin se teurastettiin. Lihat otettiin talteen ja turkki myös. 

Ja kyllä. Minun kuolemani jälkeen minut saa kärrätä ruumishuoneelta jonnekin lääkäriopiskelijoiden "opetusmateriaaliksi".  

Vierailija
89/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se olisi hyvän mallinen ja kunnossa ottaisin käyttöön. En välittäisi tipan vertaa mitä joku nobody minusta ajattelee. 

Minut on kerran opiskeluaikana sprayattu, kun kuljin kierrätyskeskuksesta noudetussa tekoturkiksessa. 

Osa ihmisistä vain on ääliöitä. Itsekin kannatan turkistarhauksen loppua, mutten todellakaan yksittäisten henkilöiden päälle hyökkäämistä. Second hand -turkis on ekoteko. 

Nyyhkytarinoiden kehittelyä.

Toisaalta jos erittäin vahvasti aidolta näyttää niin ei ihme että joku jossain saattaa sellaiseksi myös luulla.

Ihan tosijuttu on. Eikä ollut mitenkään aidon näköinen turkis. Parikymmentä vuotta sitten oli kiihkeämpää, ilmeisesti jollakulla petti harkintakyky. 

Edelleen vastustan turkistarhausta, olen vastustanut yli 30 vuotta, mutten näe mitään syytä sille, ettei jo olemassaolevia turkiksia käytettäisi osana kiertotaloutta. 

Sama

Vierailija
90/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan eläinten julmaa kohtelua, olemmehan luomakunnan kruunuja. Turkikset on ihania ja kauniille naiselle must!

En olen hullu .

Vierailija
91/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt uffeen. Vien uffeen kaikki, mitä en käytä.

Vierailija
92/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin alkaa markkinoimaan, jokainen voi kokeilla ryömiä itse vastaavasti mitoitettuun häkkikomeroon ulkona talveksi ilman virikkeitä. Joku Jorma käy välillä heittämässä sinne jotain haketta laariin syötäväksi.

Vierailija
93/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin käyttää peittona tai makuualustana laavuretkillä.

Vierailija
94/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olen hullu .

Vastaatko toisen puolesta vai katsoitko edes ylintä tekstiä.

Vierailija
95/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sotkea keskenään lampaidenhoitoa ja turkistarhausta. Tietysti jotkut yrittää tätä eroa tahalteen häivyttää että kaikki kelpais.

Olipas kömpelö argumentti. Lampaiden pitäminen villan keräämistä varten on täysin normaalia liiketoimintaa. Villalanka on paljon ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin polyesterilanka. Miksi sinä yrität sotkea keskenään turkistarhauksen (eläimet joista ei saa villaa eikä lihaa) ja lammastarhauksen (villaa, lihaa, lammasturkki) ?

Taas on ketju täynnä soijapoikia, mutta heidän itkunsa on musiikkia korville. Vielä pari sivua ulinaa "häkkirääkkäysestä" niin tämä ketju saa kruunun. 

Vierailija
96/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas kömpelö argumentti. Lampaiden pitäminen villan keräämistä varten on täysin normaalia liiketoimintaa. Villalanka on paljon ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin polyesterilanka. Miksi sinä yrität sotkea keskenään turkistarhauksen (eläimet joista ei saa villaa eikä lihaa) ja lammastarhauksen (villaa, lihaa, lammasturkki) ?

Taas on ketju täynnä soijapoikia, mutta heidän itkunsa on musiikkia korville. Vielä pari sivua ulinaa "häkkirääkkäysestä" niin tämä ketju saa kruunun. 

Puhuttiinko tuossa polyesteristä?

Tahalteen ymmärretty lainattu väärin. Sitten itse tullaan sohlaamaan ihan jotain muuta. Ja provoilut perään.

Vierailija
97/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julmuus ei silti mulle kelpaa vaikka miten yritettäisiin jälkiä siitä häivyttää.

98/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiutuisin siitä eroon 

Minähän en turkiksia käytä 

💥 I Am Ready To Rokkenroll 💥

Vierailija
99/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyväksyn turkiseläinten häkkirääkkäyksen. Mitä sinä ajattelit tehdä tällä tiedolla?   

Vierailija
100/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoisesta minkkiturkista voi saada tonnin, kun sen myy.