Mitä teette, jos peritte turkiksen?
Esimerkiksi aidon turkistakin?
En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän käydä ostamassa turkki? Kirpputorilta joku halpa mutta uuden näköinen takki. Jos joku tahrii sen, niin sitten vaan rikosilmoitusta kehiin. Katsotaan miten pitkä sairasloma tulee kun menen lääkärille itkemään pahaa oloa. "Joku hullu kävi päälle ja pilasi mun vaatteet. En enää uskalla liikkua julkisella paikalla."
Sitten traumaterapiaa, lintsaamista töistä, alkoholinkäyttöä. Eläkeputki aukeaa nopeasti, kun jaksaa pari vuotta leikkiä väkivaltarikoksen uhria.Käy ihmeessä ja kerro kaupunki, niin osaan odottaa sinua.
Helsinki. Toivottavasti sä et pelkää turpiin saamista. Itse nimittäin liikun usein ystävien kanssa ja pari heistä ilmoittaa, että voi lähteä lusimaan taposta / kuolemantuottamuksesta niin että pääsee pois työelämästä helposti.
On täällä joillakin tosi paha olla.
Mitä niille kierrätyskeskuksissa notkuville turkisten riveille siis pitäisi tehdä, jos niitä ei saa kierrättää käyttöön?
Haudata maahan, ja tuhlata luonnonvaroja uusien takkien tuottamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mummon vanha villakangastakki, ei mitään toppiksia
Ja jollakulla toisella on mummon vanha turkki. Mikä on siis ongelmasi?
Sinun ongelmasi on se, ettet osaa yhdistää ton äskeisen kommenttia siihen, mihin hän vastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän käydä ostamassa turkki? Kirpputorilta joku halpa mutta uuden näköinen takki. Jos joku tahrii sen, niin sitten vaan rikosilmoitusta kehiin. Katsotaan miten pitkä sairasloma tulee kun menen lääkärille itkemään pahaa oloa. "Joku hullu kävi päälle ja pilasi mun vaatteet. En enää uskalla liikkua julkisella paikalla."
Sitten traumaterapiaa, lintsaamista töistä, alkoholinkäyttöä. Eläkeputki aukeaa nopeasti, kun jaksaa pari vuotta leikkiä väkivaltarikoksen uhria.Käy ihmeessä ja kerro kaupunki, niin osaan odottaa sinua.
Helsinki. Toivottavasti sä et pelkää turpiin saamista. Itse nimittäin liikun usein ystävien kanssa ja pari heistä ilmoittaa, että voi lähteä lusimaan taposta / kuolemantuottamuksesta niin että pääsee pois työelämästä helposti.
Päivän kalluin viesti -palkinto on sinun 😂😂😂
Kolme itkunauruhymiötä. Tyypillinen narsistitrolli tunnistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisen turkistarhauksen kannattavuutta saatu taas ylös, hieno trendi meneillään. Eiku...
Tätä minäkin pelkään ja näinhän tässä on just tilastojen valossa käymässä, vaikka selittelijöitä riittää.
Itse en todellakaan halua tota asiaa omalletunnolleni, että noin käy.
Ei ole mikään yllätys mistä niitä sinne viime kädessä tulee, paitsi jos ummistaa silmänsä ja korvansa.
Vierailija kirjoitti:
Mene itse rääkättäväksi sinne koppiin lopun elämäksi ja sitten puikkoa perseeseen ja sähköä perään ja nyljetään sulta nahat. Jos raha liikkunut toistamiseen välissä ei p*skaakaan väliä miltä susta siellä tuntui. Joku kantaa kärsimyskehoasi sitten päällään, niin, varmasti hienoa on.
Hei, varisverkosto-psyko, kaikki tietävät, että hakkaat vpn:llä tykkäyksiä itsellesi. Se ei muuta kierrätystä veriteoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin, vähän kun liikkuu raha välissä tai lahjoitetaan eteenpäin niin itse toiminta sitten ikään kuin häivyttyy olemattomiin kunhan luomakunnan kruunun ihminen vähän siirtää rahaa tai omistuspaperia taskusta toiseen. Tekotapaa ei ole enää olemassa. Onhan se kätevää.
Jotkut ihmiset on erittäin näppäriä pesemään asioita puhtaaksi.
Tai halvalla ja valheella omatuntonsa.
En ole lukenut koko viestiketjua, mutta tulipa mieleen että kaveri peri minkkiturkin ja kertoi että ihanampaa vaatetta talvella ei tiedä, on niin kevyt ja lämmin!
On tosi lämmin. Eikä yksikään eläin pelastu sillä että jätän turkiksen käyttämättä. Ehkä tekisin turkista sellaisen viltin tai shaalin jota käytän kotona tai vaikka kylmällä kelillä nuotiolla/istuinalustana. Tai teettäisin siitä vuoren johonkin takkiin niin ettei näy ulkopuolelle. Muistan lapsena kun pakkasta oli -30 tai - 40 ja isoäiti kulki turkissa joka oli nilkkoihin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti te kannattajat synnytte seuraavassa elämässänne turkiseläimenä ja vietätte koko elämänne turkistarhaajan häkissä, kuten niin moni niistä eläimistä joutuu jo nyt tekemään.
Olen nähnyt täällä yhden kirjoittajan kannattavan lammasturkkien tuottamista. Yksikään ei ole puolustanut turkistarhausta, mutta moni on puhunut vanhan, kierrätetyn turkisvaatteen käyttämisen puolesta.
Miten vaikea sinun on ymmärtää tätä eroa? Oletko polyesteriteollisuuden asialla vai mikä homma?Polyesteriteollisuuden mannekiini (Edgy-Veeti, 15v) ei malttanut pysyä ylilaudalla. Tuli tänne riehumaan. Hän ei perinyt turkkeja omilta isovanhemmiltaan ja vanhemmat ovat köyhiä, joten Veeti joutui ostamaan pakkaskelejä varten keinokuituisen rotsin Tokmannilta. Kyllähän se varmasti nolottaa kun kavereilla on aito villakangastakki (uusi) ja toisella kaverilla aito turkki (perinnöksi saatu). Veeti haukkuu kavereidensa takit ja päättää ryhtyä larppaamaan kettutyttöä. "Turkis on murhaa! Villa on murhaa! Nahkakengät ovat murhaa!"
Olet jotenkin häiriintynyt. Eihän tuo ole enää normaalin ihmisen kirjoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mummon vanha villakangastakki, ei mitään toppiksia
Ja jollakulla toisella on mummon vanha turkki. Mikä on siis ongelmasi?Sinun ongelmasi on se, ettet osaa yhdistää ton äskeisen kommenttia siihen, mihin hän vastasi.
Ketä se on?
Provot, vähättelyt yms. osataan. Se ei kuitenkaan muuta sitä sen tavaran lähtöpistettä miksikään ja mistä niitä sinne markkinoille jatkuvasti lisää viimesijassa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä joillakin tosi paha olla.
Sinähän se tiedät, millaista on elää pahan olon kanssa. Et muuten projisoisi sitä muihin ihmisiin noin epätoivoisesti.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko viestiketjua, mutta tulipa mieleen että kaveri peri minkkiturkin ja kertoi että ihanampaa vaatetta talvella ei tiedä, on niin kevyt ja lämmin!
Oma kokemus ollut, että raskas ja hiostava. Ei kovin käytännöllinen verrattuna niihin mitä vaatetta mulla ennestään on.
Olin joskus kierrätyksessä ja sain sieltä aidon turkiksen, oliko sininettua. Siinä oli sisäsauma purkautunut eli ei voinut laittaa myyntiin.
Oon katsellut että niitä on myyty 300 eurolla. En itse kykenis käyttämään vaikka turkis ilmeisen ekologinen ja lämmin on.
Meen mieluummin sillä 2 euron henkkamaukan talvitakilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos turkki mahtuu päälle ja on hyväkuntoinen, niin käytän sitä itse. Huvittavaa nähdä soijapoikien kauhistuneet ilmeet. "Oikea turkis, apua!"
Jos perii vanhan turkiksen on sen käyttö pienempi paha kuin uuden ostaminen. Sanottiin jossain. Että käytä mieluummin vintageturkiksia.
Enkä edes haluasi brassailla tollasilla. En ole show off enkä osta siihen käyttötarkotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Veisin uffin laatikkoon.
Ja mihin se sieltä tulisi kierrättää, kun Oikein Ajattelevien Aktivistien mukaan sitä ei saa käyttää sellaisenaan eikä muokata kierrätystuotteiksi?
Nyt ota lääkkeet. On maagista ajattelua sekoittaa kierrätys ja uustuotanto symboliarvon takia, ja se on psykoosissa tyypillistä. Ja oma kehoni menee lääketieteelle, jos siitä mitään hyötyä on.
Turkistarhauksen vastustaja, kiertotalouden kannattaja