Mitä teette, jos peritte turkiksen?
Esimerkiksi aidon turkistakin?
En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle kelpaa lammasturkki. Luomutilan omistaja huolehtii eläimistä hyvin, mutta eivät ne lampaat elä ikuisesti. Kun lammas on kuollut, niin sen liha syödään ja turkki otetaan talteen.
Olisiko parempi vaihtoehto, että lampaiden pitäminen kotieläimenä lopetetaan täysin ja lampaat kuolevat sukupuuttoon? Siitähän se viherpiipertäjien huuto alkaisi. :DIhan eri asia kuin turkiseläinten häkkirääkkäys ja tiedät sen itsekin.
Argumentti sukupuuttoon kuolemisesta on myös typerä, vaikken kannatakaan kotieläimistämja lihantuotannosta luopumista kokonaan.Turha sotkea keskenään lampaidenhoitoa ja turkistarhausta. Tietysti jotkut yrittää tätä eroa tahalteen häivyttää että kaikki kelpais.
Julmuus ei silti mulle kelpaa vaikka miten yritettäisiin jälkiä siitä häivyttää.
Älä huoli. Minä en koskaan yritä häivyttää turkiksen alkuperää. Jos joku kyselee onko minulla aito turkki päällä, niin vastaan "kyllä" ja hymyilen. Vastapuolen reaktio paljastaa nopeasti, onko hän täysjärkinen aikuinen vai hysteerinen soijapoika/kettutyttö.
Ja sama soijapoika jankuttaja jatkaa, varmaan jo kymmenes menossa.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan niitä sadisteja on löytynyt läpi historian. Jotkut vaan ovat sellaisia.
Jos vintage-turkin käyttö tekee minusta sadistin, niin sitten minä olen sadisti. Enkä häpeä tippaakaan. Miksi häpeäisin sitä, että joku toinen osti uuden turkin, käytti sitä ja vei lopulta kirpputorille? Sieltähän minä tämän turkin sain. Päätin hankkia käytetyn, ettei tarvitse sponsoroida tämän päivän turkisteollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinua ahdistaa? Mene pois, niin muut saavat keskustella rauhassa. Ei tuo sun vainoharhainen syyttely (persuksi haukkuminen ja jokaisen keskustelijan leimaaminen "samaksi soijapoikajankuttajaksi") tuo mitään uutta näkökulmaa keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vintage-turkin käyttö tekee minusta sadistin, niin sitten minä olen sadisti. Enkä häpeä tippaakaan. Miksi häpeäisin sitä, että joku toinen osti uuden turkin, käytti sitä ja vei lopulta kirpputorille? Sieltähän minä tämän turkin sain. Päätin hankkia käytetyn, ettei tarvitse sponsoroida tämän päivän turkisteollisuutta.
Puhuttiin turkistarhauksesta yleensä ja sen mainoksena toimimisesta. Tuohan oli muutenkin vastaus aiempaa provoon, jossa oikein ylpeiltiin julmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin turkistarhauksesta yleensä ja sen mainoksena toimimisesta. Tuohan oli muutenkin vastaus aiempaa provoon, jossa oikein ylpeiltiin julmuudella.
Heitti sulle aivan teennäisen uhriutumisen syötiksi. Kyllä varmasti tiesi mistä kyse. En minäkään arvosta turkistarhausta pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinua ahdistaa? Mene pois, niin muut saavat keskustella rauhassa. Ei tuo sun vainoharhainen syyttely (persuksi haukkuminen ja jokaisen keskustelijan leimaaminen "samaksi soijapoikajankuttajaksi") tuo mitään uutta näkökulmaa keskusteluun.
En ole puhunut persuista mitään. Ihan omasta hatusta tuon kaivoit.
Vastustan turkistarhausta ja en käyttäisi käytettyä turkkia, tuntuisi vähän samalta kuin Tapparafanina kulkisi kadulla Ilveksen fanipaita päällä. Tekoturkiksiakaan en käyttäisi, jotenkin hölmöltä olisi pitää päällä jäljitelmää siitä asiasta mitä vastustaa ja niinkauan kuin kaduilla kulkee ihmisiä joko vanhoissa turkiksissa tai teko turkiksissa niin on pienempi kynnys ostaa uusi turkis ja kulkea se päällä, on jopa riski että se tulee uudelleen muotiin, taisi ollakkin jossain päin maailmaa.
En tiedä. Laittaisin jonnekin pois silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskukseen
Jossa niitä on satoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi hyvän mallinen ja kunnossa ottaisin käyttöön. En välittäisi tipan vertaa mitä joku nobody minusta ajattelee.
Minut on kerran opiskeluaikana sprayattu, kun kuljin kierrätyskeskuksesta noudetussa tekoturkiksessa.
Osa ihmisistä vain on ääliöitä. Itsekin kannatan turkistarhauksen loppua, mutten todellakaan yksittäisten henkilöiden päälle hyökkäämistä. Second hand -turkis on ekoteko.
Nyyhkytarinoiden kehittelyä.
Toisaalta jos erittäin vahvasti aidolta näyttää niin ei ihme että joku jossain saattaa sellaiseksi myös luulla.
Ihan tosijuttu on. Eikä ollut mitenkään aidon näköinen turkis. Parikymmentä vuotta sitten oli kiihkeämpää, ilmeisesti jollakulla petti harkintakyky.
Edelleen vastustan turkistarhausta, olen vastustanut yli 30 vuotta, mutten näe mitään syytä sille, ettei jo olemassaolevia turkiksia käytettäisi osana kiertotaloutta.
Sama
Täällä hihhelit miinustamassa. Lihattoman lokakuun kunniaksi ekskursio Vauvalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle kelpaa lammasturkki. Luomutilan omistaja huolehtii eläimistä hyvin, mutta eivät ne lampaat elä ikuisesti. Kun lammas on kuollut, niin sen liha syödään ja turkki otetaan talteen.
Olisiko parempi vaihtoehto, että lampaiden pitäminen kotieläimenä lopetetaan täysin ja lampaat kuolevat sukupuuttoon? Siitähän se viherpiipertäjien huuto alkaisi. :DIhan eri asia kuin turkiseläinten häkkirääkkäys ja tiedät sen itsekin.
Argumentti sukupuuttoon kuolemisesta on myös typerä, vaikken kannatakaan kotieläimistämja lihantuotannosta luopumista kokonaan.Turha sotkea keskenään lampaidenhoitoa ja turkistarhausta. Tietysti jotkut yrittää tätä eroa tahalteen häivyttää että kaikki kelpais.
Julmuus ei silti mulle kelpaa vaikka miten yritettäisiin jälkiä siitä häivyttää.
Älä huoli. Minä en koskaan yritä häivyttää turkiksen alkuperää. Jos joku kyselee onko minulla aito turkki päällä, niin vastaan "kyllä" ja hymyilen. Vastapuolen reaktio paljastaa nopeasti, onko hän täysjärkinen aikuinen vai hysteerinen soijapoika/kettutyttö.
Toivottavasti joku heittää happoa päällesi! Itse kerran ruuhkassa kaadoin mustetta jonkun turkkiin.
Sitä ongelmaa ei tule olemaan. Äidillä ei ole turkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ikääsi mutta minä olen jo yli 60 ja vastustan myös. Luulen että viisaus ei katso ikää. Nuoret ovat aivan oikeassa ja se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon tapoja vaivihkaa tuhota sun turkki. Ehkä kohtaamme tänä talvena..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos turkki mahtuu päälle ja on hyväkuntoinen, niin käytän sitä itse. Huvittavaa nähdä soijapoikien kauhistuneet ilmeet. "Oikea turkis, apua!"
Mitä huvittavaa siinä on että paheksuu tuota julmuutta?
Eri. En kannata turkistarhausta mutta olen sitä mieltä että jo olemassaolevat turkikset kannattaa käyttää ns. loppuun asti. Ei niitä turkiksia enää eläviksi saa mutta meidän ei enää pidä tappaa lisää eläimiä vaatteita varten kun ei tänä päivänä sille ole tarvetta.
Onko turkiksille ollut koskaan tarvetta?
ehkä vain koko ihmiskunnan olemassaolon ajan. vaihtoehtoisia lämpimiä vaatteita on ollut olemassa vasta muutama sata vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä argumentilla siis lammaskelsitakit on hyväksyttyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minä hyväksyn turkiseläinten häkkirääkkäyksen. Mitä sinä ajattelit tehdä tällä tiedolla?
Onneksi laki muuttuu kohta. Sinä ehkä ajattelit tehdä tällä tiedolla jotain.
Eipä ole kukaan pakolla työntänyt. Mutta laittaisin varmaan eteenpäin.