Mitä teette, jos peritte turkiksen?
Esimerkiksi aidon turkistakin?
En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko jonkun lammastakin vai kettu- tai minkkiturkin?
Mitä eroa noilla on käyttämisen kannalta?
Naisena en hyväksy aitoja turkiksia. Vegaaninen turkis eli vurkis sen sijaan on ok.
Kokeilen sopiiko se itselle. Jos ei koitan myydä sen. En näe mitään järkeä heittää kaatopaikalle käyttökelpoista tuotetta, vain siksi, että se on eläimestä. Sellainen olisi epäkunnioittavaa eläintä kohtaan. Uutta en ostaisi ja mielestäni turkistarhaus tulisi lopettaa koko planeetalta.
Vierailija kirjoitti:
Jätesäkkiin. En halua näyttää Kalevi Keihäseltä.
Etkä näytäkään ellet pidä turkkia päällä ainoana vaatteenasi ja auki. Jaa juu, olihan hänellä alushousut.
On muovikassissa. En tiedä, mitä teen sille, kun käyttääkään en halua/kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes ottaisin vastaan jotain mitä en halua? Vaikka perisin haravan, ei sitä ole pakko ottaa
Kumpihan on arvokkaampi? Pidä sää harava ja lähetä mulle turkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos turkki mahtuu päälle ja on hyväkuntoinen, niin käytän sitä itse. Huvittavaa nähdä soijapoikien kauhistuneet ilmeet. "Oikea turkis, apua!"
Mitä huvittavaa siinä on että paheksuu tuota julmuutta?
Eri. En kannata turkistarhausta mutta olen sitä mieltä että jo olemassaolevat turkikset kannattaa käyttää ns. loppuun asti. Ei niitä turkiksia enää eläviksi saa mutta meidän ei enää pidä tappaa lisää eläimiä vaatteita varten kun ei tänä päivänä sille ole tarvetta.
Onko turkiksille ollut koskaan tarvetta?
Ilman turkiksia ei olisi pohjoiseen ikinä ihmisiä tullut
Vierailija kirjoitti:
Jos turkki mahtuu päälle ja on hyväkuntoinen, niin käytän sitä itse. Huvittavaa nähdä soijapoikien kauhistuneet ilmeet. "Oikea turkis, apua!"
Sama täällä, vanha lammasturkki on ekologisempi kuin kemiallinen tekoturkis tai tekonahkarotsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huvittavaa siinä on että paheksuu tuota julmuutta?
Jos et ymmärrä mitä huvittavaa siinä on, niin sitten olet hidasjärkinen ja sinulla on matala tunneäly. Kannattaa opetella hyväksymään se tosiasia, että kaikki eivät ole hysteerisiä soijapoikia tai kettutyttöjä.
Itse käytän ihan kylmästi turkiksia, jotka sain perinnöksi isovanhemmilta. Miksi heittäisin pois käyttökelpoisen vaatteet? Joku eläin kuoli näiden turkkien takia, joten minä KUNNIOITAN eläintä sen verran, että käytän turkkia.
On ekologista käyttää jo tehty vaate loppuun. Eli ei ainakaan kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Uskis. Soijatädit täällä on äänessä
Turkisturkki on hyvä olla ydinsodan varalta, silloin on hyvin kylmää ja ihmiset taistelevat vähistä jäljellä olevista turkeista, mutta minä en luovuta!
Ei tulisi mieleenkään ostaa tekoturkiksia. Täysin hyödytön keksintö. Ympäristöystävällinen vaihtoehto on käyttää vintage-turkiksia (perinnöksi saatu, kirpputorilta ostettu, kaverilta saatu) ja kuluttaa ne loppuun. Sitten voit siirtyä käyttämään laadukkaita villakangastakkeja.
Kaikkein pahin vaihtoehto ympäristön kannalta on se tekoturkis, joka valmistetaan usein polyesterista tai muusta keinokuidusta. Sitten jengi ihmettelee, miksi ympäristö (maaperä, vesistöt) ovat täynnä MIKROMUOVEJA.
Itse käyn mieluummin ampumassa turkiseläimen (omin käsin) kuin rupean pitämään jotain polyesteripaskaa.
Avatkaa vähän sitä ajatusta ettei turkiksille olisi *nykyään* tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Naisena en hyväksy aitoja turkiksia. Vegaaninen turkis eli vurkis sen sijaan on ok.
Molemmat myrkyillä kyllästettyä roskaa.
Suomi on turkistarhaukset takapajula. Melkein kaikki muut EU maat siitä luopuneet.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään hyväksy. Julmaa touhua.
On varmaan ollut esim. muutama sata vuotta sitten. Nyt ei ole.