Ulkonäkö vai persoona?
Kumpi on sinulle merkityksellisempi kun olet hakemassa parisuhdetta. Se että toinen jumaloi sinun ulkonäköäsi vai pitää sinusta persoonana? Ihmistyypeissä on kaiketi vähän molempia on. Ajatus hakea tässä ajatusleikissä vähän ääripäitä, tyyliin jos arvostaa persoonaa, ei kehu ulkonäköä.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset taitaa luulla että mies on pelkkä leikkikalu naiselle itselleen.
Tutkimusten mukaan kumppanin ulkonäkö on nimenomaan miehille tärkeämpää kuon naisille
Missä tämmöinen tutkimus on tehty ja mistä sen löytää? Alkoi itse kiinnostamaan niin haluaisin tutustua siihen
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on kaikista tärkein ainakin miehien kohdalla. Jos miehelle ei ole riittävän hyvää ulkonäköä naisen mielestä, mies ei pääse koskaan edes näyttämään persoonaansa
Voi pitää paikkansa random tuttavuuksien kohdalla. Kuitenkin miehet ja naiset kohtaavat myös muuten toisiaa, joten ihmisten persoonat pääsevät esiin vaikka ulkonäkö ei heti sävyttäisi.
No vähän väkisinkin vastauksen on oltava persoona. Mutta molemmin päin myös ulkonäön on viehätettävä, vaikka kauneus onkin katoavaista.
Olen saanut hyvin paljon miesten huomiota, joka on perustunut ulkonäköni ja "julkisen persoonani" luomaan hullaantumiseen.
Olen oikeasti kuitenkin hyvin erilainen kuin mitä jossain kahdesti vuodessa juhliessa tai iltaa istuessa näkyy. Joskus miehen ihastus on kestänyt pitkäänkin, mutta on ollut päivänselvää, ettei hän halua minua vaan mielikuvan.
Tuskallisinta tämä oli sen kerran kun en intuitiotani ja tosiasioita kuunnellut. Seurasi hankala on off-räpellys, jossa vielä eropäätöksen jälkeenkin mies oli varma, että homma olisi voinut toimia vaikka samassa hengenvedossa sanoi myös että minun pitää täysin muuttua ihmisenä jotta se toimisi :')
Nyt kun olen joitain vuosia asunut miehen kanssa, joka oikeasti nauttii siitä millainen olen ja on innoissaan osallistumassa minun unelmieni toteuttamiseen niin tiedän olleeni syystä nirso. Samoin mieheni on kiinnostavaa ja hyvää seuraa, sekä kiva katsella.
Ulkonäkö on aivan liian pelkistetty termi kuvailemaan mitä parinvalinnassa tapahtuu. Eri tavoin tärkeitä ovat:
a) hygienia
b) paino
c) liikunnallinen terveys, esim ryhti, lihaksikkuus, tapa liikuttaa kehoa
d) sukupuolellinen ilmaisu - oletko selvästi feminiininen, maskuliinen tai androgyyni
e) tyylikkyys - ilmaisee varmaan statusta, varallisuutta tai älykkyyttä (tyylitajun kautta)
f) biologinen yhteensopivuus, minkä naaraat haistavat myös uroksen ominaishajusta
On paljon miehiä, jotka on objektiivisesti kovin hyvännäköisiä, mutta en pidä heitä erityisen viehättävänä. Esim Brad Pitt tai Henry Cavill. Siten on vähemmän viehättäviä henkilöitä, joissa on "sitä jotakin" omaa silmää viehättävää, jolloin voi antaa anteeksi aika paljonkin.
Kun on kyse miehistä, sanoisin heidän painottavan voimakkaasti naisen hedelmällisyyttä. Hedelmällisyyteen viittaavat merkit kuten lantio-vyötärösuhde, pitkät terveet hiukset ja nuorekas ulkonäkö jyräävät melkein kaikki muut ulkonäön kriteerit. Naisilla se on moniuloitteisempaa.
Vierailija kirjoitti:
10% on ulkonäön puolella, mutta yli puolet kommentoijista painottaa ulkonäköä. Onko siis ulkonäköorientoituneet vaan äänekkäämpiä?
Tuleeko sinulle yllätyksenä että naiset sanoo yhtä ja tekee toista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha kysymys, kun olet 55+ nainen, ja ikäisesi miehet näyttävät lapsuutesi isoisähahmoilta harmaine hiuksineen ja pullahtaneine vatsoineen. Tottakai persoonan kanssa viihtyy, ja persoonaa oppii rakastamaan, persoona voi olla paras ystäväsi jne. - mutta kun haluaisin sitä seksiäkin vielä- ja nauttia siitä seksistä. En tahdo kahden viikon migreeniä vain, koska se upea persoona oksettaa minua alastomana.
Taidat olla trolli.
Ei välttämättä. Mutta surulliselta. Jos tuohon ikään mennessä ihannoi vain nuoruuden fyysisiä ominaisuuksia on melko varmasti tuomittu yksinäiseen vanhuuteen ja henkinen kehitys on jäänyt kesken. Kuka 55-v nainen oikeasti haluaa elää 90-luvulla syntyneen miehen kanssa, joka on ollut hädin tuskin koulussa vuosituhannen vaiheessa kunhan tällä vain on nuori vartalo? Oma vartalo kuitenkin sitä samaa ikääntyvä iho ja vaihdevuodet -mallia, vaikkei itse suostuisikaan muutoksia näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% on ulkonäön puolella, mutta yli puolet kommentoijista painottaa ulkonäköä. Onko siis ulkonäköorientoituneet vaan äänekkäämpiä?
Tuleeko sinulle yllätyksenä että naiset sanoo yhtä ja tekee toista?
Mistä näet vastausten sukupuolijakauman?
Yhdistelmä näitä. Pelkkä hyvä persoonallisuus voi riittää siihen, että toisesta pitää ihmisenä ja syntyy ystävyyttä. Parisuhteessa tarvitaan sen lisäksi myös fyysistä vetovoimaa, että toinen miellyttää silmää ja hänessä on jotain, mikä saa kiinnostumaan romanttisessa mielessä.
Ja tälläkään palstalla ei ole yhtään miestä, joka ei olisi yhtynyt nuoren Virpin kanssa.
https://alibi.fi/uutiset/paloittelumurhaaja-virpi-buttin-viimeinen-haas…
Vierailija kirjoitti:
Yhdistelmä näitä. Pelkkä hyvä persoonallisuus voi riittää siihen, että toisesta pitää ihmisenä ja syntyy ystävyyttä. Parisuhteessa tarvitaan sen lisäksi myös fyysistä vetovoimaa, että toinen miellyttää silmää ja hänessä on jotain, mikä saa kiinnostumaan romanttisessa mielessä.
Huomaanko tuollaisen fyysisen vetovoiman ainoastaan kun on ihmisen kanssa? Riittääkö kuvien katselu. Tyyliin tuo juikkis näyttää sellaiselle että häntä kohtaan minulla seksuaalista kemiaa, mutta tuon kanssa ei varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja tälläkään palstalla ei ole yhtään miestä, joka ei olisi yhtynyt nuoren Virpin kanssa.
https://alibi.fi/uutiset/paloittelumurhaaja-virpi-buttin-viimeinen-haas…
Uli ksella miehet käyvät kuumana tähän ja joihinkin muihin naismurhaajiin.
En muista koskaan ihastuneeni keneenkään sellaiseen ihmiseen, jonka ulkonäkö ei olisi miellyttänyt silmääni.
Ulkonäkö pelkästään merkkaa ! Ainoa ihmisarvo on ulkonäkö . Persoonallaan ei pitkälle pötkitä . Seurustelen mallin kanssa ja ihailen Francesco Tuttia.
Terkuin Espoon maikkari blondi
Moni ihminen on muuttunut silmissäni paremman näköiseksi kun olen tutustunut heihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ovat aina miehet kiinnostuneet, varmaan ulkonäön takia. Mutta kun ovat vähän tutustuneet niin ovat kaikonneet, kun ovat huomanneet miten outo olen (autismin kirjolla). Paitsi ne, jotka ovat itsekin vähän outoja.
Off topic, mutta pystyykö kaksi autistia seurustelemaan keskenään?
Ystävyys on ainakin parasta toisen samanlaisen kanssa, mutta en tiedä miten arjenhallinta sujuisi jos olisi parisuhteessa ja olisi vaikka lapsiakin.
Kyllä se ulkonäkö on ratkaiseva, jos on epätasapainoa. Olen tavannut monia henkisesti miellyttäviä naisia, mutta en halua edetä heidän kanssaan, koska on ulkonäöllisiä piirteitä, jotka eivät minua miellytä laisinkaan esim. pisamien koko/määrä, lihavuus, outo rasvakudosjakauma naamassa (muhkuraiset posket ja leuan alue) sekä hampaiden epäsuhta ja näkyvät ikenet suussa ja epätasainen huulten koostumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonaa. Ulkonäöllä saa kaikenlaisia läähättäjiä ympärille. Ei tuosta ole paljoa iloa jos kukaan noista ei jaksa kuunnella mitä ajattelen vaan he haluavat vaan panemaan.
Ei ketään kiinnosta mitä ajattelet.
Miksiköhän olet aina yksin? Hmmmm.
Ulkonäkö. Kyllä upea perse aina persoonan voittaa.
Persoona on pysyvämpi arvo, ulkonäkö muuttuu kaikilla jossain vaiheessa.
Ja muutenkin on spessua jos synkkaa persoonana.
Olen monien mieleen ulkonäöllisesti, joten se ei ole spesiaalia. Todella harvan kanssa synkkaa persoonana ollenkaan, joten se taas ON spesiaalia.
Mut tietty molempia täytyy viehättää myös toisen ulkonäkö. Persoona sit ratkaisee.
Ulkonäkö on kaikista tärkein ainakin miehien kohdalla. Jos miehelle ei ole riittävän hyvää ulkonäköä naisen mielestä, mies ei pääse koskaan edes näyttämään persoonaansa