Suomessa liian hyvä sosiaaliturva
Mietin itseänikin. Olen pitkäaikaissairas käytännössä koko ajan sairaalassa ollut lääkärissä tai osastolla itsestäni riippumattomasta syystä koska sairaus. Olen työtön, saan alinta työttömyystukea, asumiseen raha se mikä jää vajaaksi niin saan vielä sosiaalitukea. Mietin kun haen oikeesti töitä (olen parit korkeakoulututkinnot sairauksien ohella tehnyt) niin eipä siitä jää kuin pari sataa enempi käteen.
Kommentit (12)
Hoitajan työ on sentään ihan kivaa kun toi lähihoitajan amistutkinto on mummojen avustamista ja pesemistä hyi. Eli työnkuva hoitajalla on kivempi ja amk eli korkeakoulujan käynyt.
Kun puhutaan pienistä tuloista, niin se "pari sataa enempi käteen" on aika paljon.
Kokoomuksen trollitehtaan aloitus.
No tienaa enemmän. Sitähän Petterikin neuvoi että köyhän kannattaa vain tienata enemmän. Mitenhän itse tekisin sen, kun olen 100% invalidi ja jokainen tienattu sentti vähentää kansaneläkettä ja asumistukea. Saati että vain hullu palkkaisi minut, kun olen kuluriski työnantajalle jos satun vielä pahemmin sairastumaan työsuhteessa.
Itse suosittelen jokaiselle jonkin ammatin osaavalle, että tehkää pimeitä töitä käteisellä. Niin Petteri ja sen paskasakkikin tekee, ottaa pöydän alla osakekuoria Googlelta suoraan Caymanilaiselle sijoitustilille.
Itse tienasin eilen autoa lainaamalla 50 egeä plus tankillisen bensaa.
Kyllä on alhaista tämä kokoomuksen vaalityö.
Työtön kaveri sai vuosia sitten kaikki tuet yhteenlaskien 1300€ nettona. Innostui opiskelusta, mutta kun kuuli tukien tippuvan rajusti, niin into loppui.
Niin on. Minäkin sain eilen tililleni kahden kuukauden työttömyystuen, yhteensä 1100 euroa. En saanut ihan sitä täyttä ansiosidonnaista, koska olin tehnyt neljä päivää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan pienistä tuloista, niin se "pari sataa enempi käteen" on aika paljon.
Eli käteen jää ylimääräistä euron tunti miinus kustannukset siitä, että pitää raahautua työpaikalle jotenkin.
Työnteko on verotettu niin tappiin, ettei se kannata ja samaan aikaan elinkustannukset on verotettu/vedätetty dirketiiviloisilla niin tappiin, ettei sosliaaliturvaakaan voi leikata ihmisoikeuksien takia. Palkat ja sosiaaliturva saavuttaa pariteetin ja sosialistivaltio on sosialistivaltion ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käteen jää ylimääräistä euron tunti miinus kustannukset siitä, että pitää raahautua työpaikalle jotenkin.
Työnteko on verotettu niin tappiin, ettei se kannata ja samaan aikaan elinkustannukset on verotettu/vedätetty dirketiiviloisilla niin tappiin, ettei sosliaaliturvaakaan voi leikata ihmisoikeuksien takia. Palkat ja sosiaaliturva saavuttaa pariteetin ja sosialistivaltio on sosialistivaltion ongelmat.
Paras olisi laittaa kaikki töihin pelkällä valtion maksamalla päivärahalla. Palkat ovat mennyttä aikaa.
Sodiaaliturva ja hyvinvointivaltio tulee olemaan hyvin lyhyt vaihe Suomen historiassa.
Älkää siihen nojatko elämäänne.
Tuollainen ääritoiminta on mahdoton verovaroin ja työssäkäyvien maksaa loputtomiin!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Se on itselleni ainakin jo puolen kuun ruuat.
No kelle on kelle ei. Itse saan pelkän yleistuen (työttömyysetuus), en saa asumistukea ja tttukea. En pärjää tällä mitenkään joten olen pitänyt kirpputoripöytää että saan lisätuloja.
No ei jääkkään. Meillä on lähäri-mies, jolla sh.vaimo täällä vanhusyksikössä ja vaimo saa 250e enempi palkkaa kuukaudessa. Onko vaivan väärti? no ei ole.