Ulkonäkö vai persoona?
Kumpi on sinulle merkityksellisempi kun olet hakemassa parisuhdetta. Se että toinen jumaloi sinun ulkonäköäsi vai pitää sinusta persoonana? Ihmistyypeissä on kaiketi vähän molempia on. Ajatus hakea tässä ajatusleikissä vähän ääripäitä, tyyliin jos arvostaa persoonaa, ei kehu ulkonäköä.
Kommentit (34)
Sinun heh ja vastapeluri saa olla suoraan kauhu elokuvasta, tosin et sitä kysynyt, joo olen komea kaunis tiukkapylly man.
Aloituksessa oli tietysti tarkoitus selvittää kumpi on tärkeämpi ominaisuus. Enemmistö ihmisistä varmaan on sitä mieltä, että persoonallisuus on tärkeämpi ja niin minäkin ajattelen. Vaan en minä ole koskaan edes lähestynyt, puhumattakaan aloittanut parisuhdetta ihmisen kanssa, joka ei ole miellyttänyt minua myös ulkoisesti.
Jotkut naiset taitaa luulla että mies on pelkkä leikkikalu naiselle itselleen.
Paha kysymys, kun olet 55+ nainen, ja ikäisesi miehet näyttävät lapsuutesi isoisähahmoilta harmaine hiuksineen ja pullahtaneine vatsoineen. Tottakai persoonan kanssa viihtyy, ja persoonaa oppii rakastamaan, persoona voi olla paras ystäväsi jne. - mutta kun haluaisin sitä seksiäkin vielä- ja nauttia siitä seksistä. En tahdo kahden viikon migreeniä vain, koska se upea persoona oksettaa minua alastomana.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa oli tietysti tarkoitus selvittää kumpi on tärkeämpi ominaisuus. Enemmistö ihmisistä varmaan on sitä mieltä, että persoonallisuus on tärkeämpi ja niin minäkin ajattelen. Vaan en minä ole koskaan edes lähestynyt, puhumattakaan aloittanut parisuhdetta ihmisen kanssa, joka ei ole miellyttänyt minua myös ulkoisesti.
Kiitoset ilman sarkasmia. Sait pointin mitä ajoin takaa. Eli useat ihmiset arvottavat ulkonäön ensin, vaikka oikeasti arvostavat persoonaa enemmän. Teoreettisesti pohtien, jos tietäisi persoonan mielenkiintoiseksi, antaisiko silloin enemmän anteeksi ulkonäölle?
Vierailija kirjoitti:
Persoonaa. Ulkonäöllä saa kaikenlaisia läähättäjiä ympärille. Ei tuosta ole paljoa iloa jos kukaan noista ei jaksa kuunnella mitä ajattelen vaan he haluavat vaan panemaan.
Ei ketään kiinnosta mitä ajattelet.
Jos persoona on ikävä, suhde ei kestä kauaa, ja kauniskin mies alkaa näyttää rumalta. Ruma vielä rumemmalta.
Naiset ovat miehiä valikoivempia ulkonäön suhteen.
Kaikki ihmiset rupsahtavat. Onhan se kauheaa jos joutuu pelkäämään vanhenemista kun tietää kumppani olevan pääsäätöisesti kiinnostunut vain ulkonäöstä.
Ulkonäkö rapistuu, mutta persoona säilyy. Jos etsii pitkää ja kestävää suhdetta, se persoona ehdottomasti. Jos ulkonäkö rassaa sitä voi leikkauksella korjata, mutta jos persoona on huono, sitä et korjaa millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoset ilman sarkasmia. Sait pointin mitä ajoin takaa. Eli useat ihmiset arvottavat ulkonäön ensin, vaikka oikeasti arvostavat persoonaa enemmän. Teoreettisesti pohtien, jos tietäisi persoonan mielenkiintoiseksi, antaisiko silloin enemmän anteeksi ulkonäölle?
Tapasin aikoinaan erään naisen yökerhon tiskillä. Vaihdoin hänen kanssaan muutaman sanan, vaikkei hän miellyttänyt minua ulkoisesti. Jonkun viikon päästä törmäsin häneen jälleen samoissa merkeissä ja jäimme juttelemaan pidemmäksi aikaa ja kävimme tanssimassakin. Tuli sitten kolmaskin kohtaaminen, jolloin koin selviä ihastumisen merkkejä, eikä ulkonäkökään "häirinnyt" minua kuten ensitapaamisella.
Siitä syntyi lopulta lähes vuoden suhde, joka aikanaan loppui aivan muuhun kuin ulkonäöllisiin syihin. Suhteen aikana tosin muutama kaverinikin ihmetteli kännissä, miten minä olen häneen haksahtanut. Se oli se valloittava persoona.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat miehiä valikoivempia ulkonäön suhteen.
Tässä on varmaankin iso ero onko puhe lyhyestä ilosta vai pitkäaikaisesta suhteesta. Seksiin miehille kelpaa lähes kuka tahansa, mutta pitkään suhteeseen ei. Naiset ovat hyvin ulkonäkökeskeisiä seksiä hakiessa, mutta eivät ehkä ihan samanlaisia kun haetaan puolisoa pitkäaikaiseen suhteeseen.
Persoona saa naisen näyttämään minun silmissä kiinnostavalle. Kauniilla naisella voi saada arvostusta miesporukassa ja vaatimattomammalla naisella ihmettelyitä. Jos on tarpeeksi itseluottamusta niin tuokaan ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Paha kysymys, kun olet 55+ nainen, ja ikäisesi miehet näyttävät lapsuutesi isoisähahmoilta harmaine hiuksineen ja pullahtaneine vatsoineen. Tottakai persoonan kanssa viihtyy, ja persoonaa oppii rakastamaan, persoona voi olla paras ystäväsi jne. - mutta kun haluaisin sitä seksiäkin vielä- ja nauttia siitä seksistä. En tahdo kahden viikon migreeniä vain, koska se upea persoona oksettaa minua alastomana.
Taidat olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ulkonäkö vaikuttaa parinvalintaan, mutta se, tuleeko parisuhteesta kestävä perustuu luonteiden yhteensopivuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ulkonäkö vaikuttaa parinvalintaan, mutta se, tuleeko parisuhteesta kestävä perustuu luonteiden yhteensopivuuteen.
Ei tuo nyt ole tottakai. Ainakin itselläni on niin että jos tiedän persoonan mukavaksi, älykkääksi ja esim. toisen seksuaalisesti sopivaksi niin kyllä ihminen rupeaa kiinnostamaan huomattavasti enemmän. Tuon jälkeen ulkonäkö on aika secondäärinen juttu.
Ainakin tämän äänestyksen perusteella persoona kiinnostaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset taitaa luulla että mies on pelkkä leikkikalu naiselle itselleen.
Tutkimusten mukaan kumppanin ulkonäkö on nimenomaan miehille tärkeämpää kuon naisille
Molempien merkitys on 100 %, joten en voi valita.
Jos en pidä ihmisen persoonasta, en voi viettää aikaa hänen kanssaan. Jos en pidä ihmisen ulkonäöstä, en voi harrastaa seksiä heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä tämä ja siksi en vastannut kumpaakaan. Tietysti ihastun persoonaan, mutta jotta haluan romanttisessa mielessä tutustua, niin myös ulkonäön pitää viehättää. Ja toisaalta paraskaan ulkonäkö ei paikkaa paskaa luonnetta muuta kuin irtosuhteessa.
Persoonaa. Ulkonäöllä saa kaikenlaisia läähättäjiä ympärille. Ei tuosta ole paljoa iloa jos kukaan noista ei jaksa kuunnella mitä ajattelen vaan he haluavat vaan panemaan.