Ulkonäkö vai persoona?
Kumpi on sinulle merkityksellisempi kun olet hakemassa parisuhdetta. Se että toinen jumaloi sinun ulkonäköäsi vai pitää sinusta persoonana? Ihmistyypeissä on kaiketi vähän molempia on. Ajatus hakea tässä ajatusleikissä vähän ääripäitä, tyyliin jos arvostaa persoonaa, ei kehu ulkonäköä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa oli tietysti tarkoitus selvittää kumpi on tärkeämpi ominaisuus. Enemmistö ihmisistä varmaan on sitä mieltä, että persoonallisuus on tärkeämpi ja niin minäkin ajattelen. Vaan en minä ole koskaan edes lähestynyt, puhumattakaan aloittanut parisuhdetta ihmisen kanssa, joka ei ole miellyttänyt minua myös ulkoisesti.
Vaikka persoonallisuus ratkaisee tuleeko suhdetta, niin ulkonäkö ratkaisee halutaanko siitä persoonallisuudesta edes ottaa selvää. Ei-riittävä ulkonäkö ja maailman paras persoona juuri sinulle = suhteen todennäköisyys olematon. Huippu ulkonäkö ja persoona ei-täysin patologinen ensimetreiltä= suhde hyvinkin todennäköinen.
Miksi juuri naisille tämä on niin vaikea myöntää. Miehille tämä on itsestään selvää. Näin mies hakee kumppania, näin mies tietää tulevansa kohdelluksi naisten taholta.
Eiköhän tuossa ole persoonaeroja. Itselläni on käynyt tuuri geenilotossa ja ulkonäkö on ihan kohdallaan. Olen suvusta joka on hyvin ulkonäkökeskeinen. Itselläni ulkonäkö on melko pienessä roolissa persoonaan nähden.
10% on ulkonäön puolella, mutta yli puolet kommentoijista painottaa ulkonäköä. Onko siis ulkonäköorientoituneet vaan äänekkäämpiä?
Vierailija kirjoitti:
10% on ulkonäön puolella, mutta yli puolet kommentoijista painottaa ulkonäköä. Onko siis ulkonäköorientoituneet vaan äänekkäämpiä?
Osa ei vaan ajattele loppuun asti, kun äänestävät. Suurin osa ei tosipaikassa eli parisuhdemielessä voisi tyytyä pelkästään hyvään luonteeseen, jos toinen olisi esim. ruma. (Aivan kuten eivät voisi tyytyä vain hyvään ulkonäköön.)
Kummallakin niin suuri merkitys, ettei pysty valitsemaan. Sitä tässä ketjussa on osa ihan hyvin perustellut.
Hyvä ulkonäkö mutta epämiellyttävä persoona = potentiaalinen seksikumppani, mutta ei muuta
Miellyttävä persoona mutta ei-viehättävä persoona = potentiaalinen ystävä, mutta ei muuta
Miellyttävä persoona ja miellyttävä ulkonäkö = potentiaalinen aviopari ja elämänkumppani
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ulkonäkö mutta epämiellyttävä persoona = potentiaalinen seksikumppani, mutta ei muuta
Miellyttävä persoona mutta ei-viehättävä persoona = potentiaalinen ystävä, mutta ei muuta
Miellyttävä persoona ja miellyttävä ulkonäkö = potentiaalinen aviopari ja elämänkumppani
On olemassa myös asteikot.
- Miellyttävä ulkonäkö = sellainen joka ei inhota vs. alusvaatimalli
- persoonallisuus = sarjamurhaaja vs. paras ihminen ikinä.
Eli jos on erittäin vahva persoona, niin pitää olla oikeasti vastenmielinen jotta kiinnostus ei herää. Toisaalta jos on näyttävä ulkomuoto, niin se ei kuitenkaan laske persoonallisuusvaatimuksia kovinkaan alas.
Minusta ovat aina miehet kiinnostuneet, varmaan ulkonäön takia. Mutta kun ovat vähän tutustuneet niin ovat kaikonneet, kun ovat huomanneet miten outo olen (autismin kirjolla). Paitsi ne, jotka ovat itsekin vähän outoja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ovat aina miehet kiinnostuneet, varmaan ulkonäön takia. Mutta kun ovat vähän tutustuneet niin ovat kaikonneet, kun ovat huomanneet miten outo olen (autismin kirjolla). Paitsi ne, jotka ovat itsekin vähän outoja.
Off topic, mutta pystyykö kaksi autistia seurustelemaan keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen ulkonäöllisesti naisia viehättävä ja kykenen olemaan sosiaalisissa tilanteissa miellyttävää seuraa. Todellinen persoona on aika paljon erilainen. Tämän takia arvostan enemmän ihmisiä jotka pitävät minun oikeasta persoonasta, eivät siitä julkisivusta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää kuunnelko mitä he sanovat, katsokaa mitä he tekevät. Pätee tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa oli tietysti tarkoitus selvittää kumpi on tärkeämpi ominaisuus. Enemmistö ihmisistä varmaan on sitä mieltä, että persoonallisuus on tärkeämpi ja niin minäkin ajattelen. Vaan en minä ole koskaan edes lähestynyt, puhumattakaan aloittanut parisuhdetta ihmisen kanssa, joka ei ole miellyttänyt minua myös ulkoisesti.
Vaikka persoonallisuus ratkaisee tuleeko suhdetta, niin ulkonäkö ratkaisee halutaanko siitä persoonallisuudesta edes ottaa selvää. Ei-riittävä ulkonäkö ja maailman paras persoona juuri sinulle = suhteen todennäköisyys olematon. Huippu ulkonäkö ja persoona ei-täysin patologinen ensimetreiltä= suhde hyvinkin todennäköinen.
Miksi juuri naisille tämä on niin vaikea myöntää. Miehille tämä on itsestään selvää. Näin mies hakee kumppania, näin mies tietää tulevansa kohdelluksi naisten taholta.
Noinhan maailma toimii vaikka se onkin hieman epäloogista. Potentiaaliset kumppanit suljetaan pois, ennen kuin ollaan tutustuttu joka on mielestäni sääli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää kuunnelko mitä he sanovat, katsokaa mitä he tekevät. Pätee tässäkin.
Ketkä tekevät ja ketä pitää katsoa?