Tupakointikielto!
En ymmärrä tätä tupakoitsioiden vainoa. Ensin haluttiin kieltää parvekkeella polttelu. Nyt valitetaan jo kun pihalla poltetaan. Mikään eioo hyvä. Kertokaa nyt perkele missä saa polttaa niin, että joku ei siitä mieltään pahota. Ihminen se on tupakoitsiakin ja sillä on oikeus polttaa. Ei pitäis muitten napaa kaivella. Alkaa tosissaan ärsyttää kun tahallaan tehdään muiden elämä vaikeaksi. Ja ei, lopettaminen eioo vaihtoehto. Jokaisen joka haluaa polttaa on saatava niin tehdä.
Kommentit (151)
Voitaisko kieltää myös juopot kerrostaloissa? Vanhan viinan käry rappukäytävässä 🤮
Vieläkö täällä jankkataan? Pistetään palamaan sen kunniaksi (____(_______________( )
Ehkä perustetaan oma romanttisimmat tupakointimuistosi ketju käyntiin. Tupakointi tarvitsee oman marssinsa, koska näyttäisi olevan kovaa syrjintää ja rajat on ylitetty. Tupakointiahan alettiin kitkeä työelämästä 90-luvulla muka työntekijöiden terveyden takia ja hyvinvoinnin takia. Mitä kävi työoloille?
Seuraus on ettei nykyään tavallisiakaan taukoja välttämättä keritä pitämään ja on raportteja joissa nuoret ei ole saaneet pitää lakisääteistä ruokatuntiakaan... Käytännössä tupakoinnin kiellon avulla alettiin edetä ja vääjäämättömästi häivytettiin lakisääteiset tauotkin pois. Kuinka moni hoitaja esimerkiksi on nykyään tottunut siihen ettei kerkeä syömään työpaikkalla tai ottamaan ihan lyhyttä 12min kahvitaukoa rennosti?
Edelleen alalla on ne rohkeimmat pioneerit, jotka vetäytyy omatoimisesti takapihalle ja ottaa sen rennon letkeän hetken savuke suunpielessä. Heissä makaa tämän maan toivo. Ihmisissä jotka uskaltaa (____(__________(XXXX xx tehdä muutakin kuin pelkästään käräytellä turhasta....
Ennenhän tupakka oli TES:n kerta tuntiin lakisääteinen "vessatauko". Laissa on että kymmenen minuuttia saa pitää tunnin sisällä vessatauon. Moni vetikin sen röökin siinä sitten. Ei mitään laitonta lorvimista ollut. Ihan sääntöjen mukaan mentiin. Siitä tehtiin keinotekoisesti laiskottelua. Nykyään nuoret ei edes tiedä että kerrantunnissa saa mennä vessaan 10min olemaan.
Kannabiksen käyttäjähän on kokeneet tätä samaa jo vuosikymmeniä Suomessa. Nyt tupakoivat saavat kokea samaa vainoa ja häväistystä. Ensin sukupuolivähemmistöt, sitten kannabiksen käyttäjät ja nyt tupakoijat. Mitä luulette mikä vähemmistö joutuu seuraavaksi kyttäyksen alaisuuteen?
Venäjällähän seuraava ryhmä oli jehovantodistajat.
Maailma menee kokoajan väärään suuntaan, kun sen pitäisi muuttua liberaalimmaksi.
Atomipommit on laillisia ja huhutaan että sellainen olisi Suomessakin, mutta tupakointia rajoitetaan kovaa tahtia ja hinnat on täysin naurettavia. Sotimista normalisoidaan ja lietsotaan ja siihen pitäisi varautua, mutta savuttomana tietenkin.
Poltan niin kauan kunnes tulee varoitus, ei tule tapahtumaan:)
Koska kukaan ei tiedä omistatko asunnon vai onko vuokranantajalta lupa
Juljus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kirjoittaa vauvapalstalle omalla naamallaan XDD
Minä. Ei ollu muutakaan kuvaa tohon laittaa...
Mullakin oli aiemmin oma kuvani, mutta sitten vaihdoin kissani kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minulla oli korvatulehduskierre lapsena. Vanhemmat pössyteli sätkiä sisällä.
Tuskin johtui tupakasta! Kun minulla oli lapsena korva kipeänä, (tupakoimaton) äitini puhalsi (tupakoivan) isäni tupakasta savua korvaan ja äkkiä pumpuli päälle. Kummasti se auttoi korvakipuun!
Tupakalla (nikotiinilla) on myös hyviä terveysvaikutuksia mm. Parkinsonin tautiin, Alzhaimeriin ja Cronin tautiin...
Tupakoivat ihmiset kuolee ennenaikaisesti niin ei ne kerkiä sairastua parkinsoniin tai alzheimeriin.
Siinä taas yksi hyvä syy jatkaa tupakointia.
Lain mukaan jätteetkin pitää lajitella, mutta ainakaan meidän kerrostalon jätekatoksen perusteella tätä lakia ei moni noudata, samoin kuin roskaamista mikä laissa kiellettyä on sekin.
Ihan samaa sarjaa tämän tupakointilain kanssa, jossain se on kirjoitettuna mutta noudattaa kuka noudattaa. Kuka sitä pystyy valvomaan? Ei kukaan. Kunhan on lakiin uusi pykälä saatu ja yksi rasti Suomen ”ilmastoteko” ruutuun.
Hetki kihistään ja kytätään mutta uskon että kohta tämä unohtuu jo kaikilta vannoutuneimmiltakin naapurikyttääjiltä.
Mä olen käynyt parvekkeella tupakalla, koska epäiöen ettei täällä ihmiset tiedä kuka asuu vuokralla ja kuka ei. Tämä on vanha yksityinen kerrostalo kaupungin keskustassa, pääkadun varrella. Liikenteestä tulee niin hirveä lika, melu ja päästöt, että on aivan naurettavaa kieltää tupakointi naapureiden terveydelle haitallisena. Jos tulee varoitus, niin siirryn sitten parvekkeen alle kadulle polttamaan 🤷
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt parvekkeella tupakalla, koska epäiöen ettei täällä ihmiset tiedä kuka asuu vuokralla ja kuka ei. Tämä on vanha yksityinen kerrostalo kaupungin keskustassa, pääkadun varrella. Liikenteestä tulee niin hirveä lika, melu ja päästöt, että on aivan naurettavaa kieltää tupakointi naapureiden terveydelle haitallisena. Jos tulee varoitus, niin siirryn sitten parvekkeen alle kadulle polttamaan 🤷
Näin aion itsekin toimia. Muutkin tupakoi entiseen malliin. Turhaa melua tyhjästä
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan jätteetkin pitää lajitella, mutta ainakaan meidän kerrostalon jätekatoksen perusteella tätä lakia ei moni noudata, samoin kuin roskaamista mikä laissa kiellettyä on sekin.
Ihan samaa sarjaa tämän tupakointilain kanssa, jossain se on kirjoitettuna mutta noudattaa kuka noudattaa. Kuka sitä pystyy valvomaan? Ei kukaan. Kunhan on lakiin uusi pykälä saatu ja yksi rasti Suomen ”ilmastoteko” ruutuun.Hetki kihistään ja kytätään mutta uskon että kohta tämä unohtuu jo kaikilta vannoutuneimmiltakin naapurikyttääjiltä.
Mä lajittelen omat jätteeni, mutta tänään olin siskoni kanssa tyhjentämässä isävainaan asuntoa ja siskoni heitti ihan kaiken samaan jätesäkkiin. Sekajätteeseen menee sieltä siis ihan kaikki. Kävi mielessä, että minkähän takia mäkään oikeastaan lajittelen.
Minä. Ei ollu muutakaan kuvaa tohon laittaa...