Keski-ikäiset, näettekö koskaan unia missä olette taas nuori?
Millainen fiilis niistä unista jää? Itsestäni on hauska kokea unessa nuoruus hetkellisesti uudestaan. Viime yönä olin taas juhliva opiskelija.
Kommentit (11)
Näin tässä joku aika sitten unessa nuoruuden ystäviä. Aamulla oli hauska fiilis unesta.
No ihan koko ajan. Välillä unessa muistuu mieliin jonkun ala-asteen aikaisen luokkakaverin sukunimikin, milä on jo unohtunut. Yksi yö pussailin lentokentällä yhden peruskoulun luokkakaveripojsn kanssa 🙈 Oli aika villi ja kuuma fiilis aamulla. Näen unia luokkaretkistä, liikuntatunneista, välillä ihan kuviteltuja tilanteita. Kesämökiltä näen paljon unia ja sukulaisista.
Kai tämä ikä, 50+ mietityttää, muistelee nuoruutta ja omassa elämässä ei nykyään tapahdu juuri mitään. Ihmettelen myös miten nuorten elämä nykyään on niin erilaista kuin oma nuoruus
En ole ikinä ollut unessani minkään ikäinen
Olen aina itseni ikäinen unissakin
Olen hereilläkin pääni sisällä aina nuori. Ympäristöstä ja muista ihmisistä huomaan, etteivät he jaa näkemystäni.
Ei mun nuoruudessa mitään uneksimisen arvoista tapahtunut.
Jos vaikka näen painajaista ylioppilaskirjoituksista tai joku lukion kurssi pitää tehdä uusiksi, ei todellinen kolmenkymmentä vuotta vanhempi ikä ilmene milään tavalla,
Just edellisyönä näin unta ihmisestä jonka kanssa kävin yksillä treffeillä parikymppisenä. Hän kyllä meni kaverini kanssa naimisiin ja perusti perheen, joten tekemisissä ollaan oltu enemmänkin, mutta outoa silti, että noin vanhat asiat tulevat uniin.
En minäkään ole unissa minkään ikäinen. Joskus uniin voi tulla nuoruuden tai lapsuuden tapahtumia tai henkilöitä, mutta se ei vaikuta kokemukseen iästä. Välillä olen nähnyt unta myös kasvojen rypistymisestä, mutta siinäkään en tunne olevan iältäni vanhempi.
En tiedä uskonko varsinaisesti sieluun, mutta unissa tuntuu että kokijana olen tuollainen iätön sielu tai olemus.
Aika harvoin.