Tupakointikielto!
En ymmärrä tätä tupakoitsioiden vainoa. Ensin haluttiin kieltää parvekkeella polttelu. Nyt valitetaan jo kun pihalla poltetaan. Mikään eioo hyvä. Kertokaa nyt perkele missä saa polttaa niin, että joku ei siitä mieltään pahota. Ihminen se on tupakoitsiakin ja sillä on oikeus polttaa. Ei pitäis muitten napaa kaivella. Alkaa tosissaan ärsyttää kun tahallaan tehdään muiden elämä vaikeaksi. Ja ei, lopettaminen eioo vaihtoehto. Jokaisen joka haluaa polttaa on saatava niin tehdä.
Kommentit (151)
Jos on hyvä liesituuletin niin osta hyvä baarijakkara ja polta liesituulettimen vieressä. Hyvällä säkällä se menee myös kerrostalonatsin kämppään. Jos joku kysyy että poltatko niin sanot vaan ettet polta etkä ole mitään savuja haistanut. Nat-si sekoaa kun ei tiedä mistä röökinhaju oikeasti tulee. Vaikea todistaa. Kotirauha kun sentään vielä on Suomessakin.
Vaikka sanot, että lopettaminen ei ole vaihtoehto, niin lopeta vaan. Se on vaikeaa, mutta kannattaa. Alun vaikeuden jälkeen tajuaa miten älytöntä polttaminen on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli paremmin. Kun katsoo vanhoja suomalaisia elokuvia (ykköskanavalta näkyy päivisin, ja Yle Areenalta) niin poltellaan tupakkia kaikkialla, eikä kukaan valita. Ennen tosiaan oli paremmin, ei ollut kaikista asioista valittavia lumihiutaleita.
Autot pitäisi kieltää kun saastuttaa ilmaa myös.
Lue uutisia niin tietäisit saastuttamisen eteen ok jo tehty. Niin ei tarvi kirjoittaa tällaisia typeryyksiä.
-Liikenteen pienhiukkaset heikentävät hengitysilman laatua ja aiheuttavat vakavia haittoja sydämelle ja hengityselimille.
Hiukkaset tunkeutuvat syvälle keuhkoihin ja sieltä edelleen verenkiertoon. Ne aiheuttavat elimistössä tulehdusreaktioita ja hapetusstressiä. Pahentavat ja lisäävät riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin sekä hengityselinsairauksiin, kuten astmaan ja keuhkoahtaumatautiin.
Ilmansaasteet ovat Suomen merkittävin ympäristöterveysriski, ja pienhiukkaset aiheuttavat Suomessa arviolta 2 000 ennenaikaista kuolemaa vuosittain.Pienhiukkasilla ei ole turvallista alarajaa – pienikin pitoisuus voi aiheuttaa haittaa.
Lisäisin tähän vielä millaista kroonista stressiä ja sen mukana tuomia sairauksia aiheuttaa se, että naapurit meluavat ja kävellään kantapäillä melkein lattiasta läpi. Ei huomioida äänihaittoja ja sen terveysriskejä. Eikä rakenneta niin että ääniseristykset suojelisivat asukasta näiltä haitoilta, koska se tietysti maksaa. No maksaahan sekin kun ihminen ei saa nukuttua omassa kodissaan, immuniteetti laskee, sairastuu jne. Ketjureaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma tupa niin oma lupa. Jos olet vuokralla niin pyydä vuokranantajalta lupa polttaa parvekkeella jos se ei ole taloyhtiössä kielletty. Meidän taloyhtiössä ei ole kieltoa koska kaikkien osakkeenomistajien pitää olla sitä mieltä ettei saa polttaa. Ja minä vastustan ainakin kaikkia kieltoja periaatteesta vaikka en polta. Vastustan holhousyhteiskuntaa ja pohjois-korea meininkiä. Vapaus!
Laki muutti myös tuota, ei pidä olla KAIKKIEN mielipide. 2/3 enemmistö kieltää ja päättää, saammeko jatkossa polttaa parvekkeillamme. Kiitos, että olet vapauden puolella. Yhtiökokousta kauhulla odottaen...
Siihen tulee muutos vasta ensi vuonna (jos tulee..).
Minä poltan parvekkeella suitsukkeita naapurin valivali-mummon iloksi. Ja silloin kun en itse ole parvekkeella. Tämä kerrostalopoliisi 24/7 siinä sitten ihmettelee ja vouhkaa ja minä vaan sanon etten ole mitään hajuja haistanut. Harmi etten polta. Grillataan kyllä ahkerasti kesällä sähkögrillillä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanot, että lopettaminen ei ole vaihtoehto, niin lopeta vaan. Se on vaikeaa, mutta kannattaa. Alun vaikeuden jälkeen tajuaa miten älytöntä polttaminen on ollut.
Mitä jos siitä pitää? Niinkuin jotkut pitävät alkoholista, energiajuomista ja epäterveellisestä ruoasta? Mikään ei ole hyväksi terveydelle. Älytöntä nuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kaukana muista ihmisistä, usean kilometrin päässä ? Täällä on paljon ihmisiä, jotka EI HALUA SAADA MITÄÄN syöpäääää, mitä juuri tuo pjaska aiheuttaaaaaaaaaa !!!!!! Eikös näe niitä oikeita varoituksia niissä pjaskojen askelissa ???????? Oletko sokea ??????? Katso TARKKAAAN niitä/niissä olevaa tekstiä !!!!! Suurennuslasin kanssa. Ei tuo suinkaan ole mitään vainoamista !!!!!!! Päin vastoin, te pjaskan vetäjät tässä vainoatte meitä muita !! On paras uutinen JA LAKI vuosiin !!!
Tarkistuta lääkityksesi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jaksaa meuhkata siitä, miten tupakoitsijat maksaa terveys/sairausmenoina yhteiskunnalle, mutta suljetaan silmät siltä miten paljon ylipaino, kansantaudit, alkoholismi maksaa. On pelkästään naurettavaa kuunneltavaa kun joku ylipainoinen lyllertää kertomaan tupakan vaikutuksista vaikka on itse pelkkä kävelevä sydänkohtaus.
Ihmiset unohtaa myös sen, että tupakanSAVU ja tupakanHAJU on kaksi eri asiaa; se haju ei ketään tapa sen enempää kuin ne pyykinpesuaineet, hajuvedet ja ruuankäryt mitä kerrostaloissa saa haistella.
Tämä laki on tehty niin vauhdilla ettei siinä ole ajateltu loppuun asti; nyt niitäkin joita parveketupakointi ei haitannut, alkaa haittaamaan kun pihoilla ja kulkureiteillä haisee tupakka. Käytävässä haisee kun joku on juuri tullut tupakalta. Katujen varsilla on asukkaita tupakalla ja ohikulkijat häiriintyy. Öisin alkaa ovien ja hissien kolinat kun ihmiset käy ulkona tupakalla. Nämä huomattu nyt jo meidän talossa. Ennen en edes huomannut ketkä ja kuinka moni ja milloin tupakoi. Joskus joku naapurin tupakanlemahdus saattoi tulla ja mennä, mutta ei ne parvekkeelle tullut jäämään.
Unohdetaan myös kuinka paljon rahaa valtio kerää tupakkaverona. Olisi kiva nähdä tilasto vero vs tupakoitsijoiden sairauskulut/"säästyneet" eläkkeet ja kaupatkin saavat osansa tupakan myynnistä, mikä näkyy veroissa. Luulen, että vero jää plussalle.
Kolikolla on todellakin kaksi puolta, nyt haitat ovat pahempia kuin mitä parvekkeella tupakointi aiheuttaa. Ei ole ajateltu seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin tupakoimisen. Päätin, etten aio olla se, joka räntäsateessa tupakantuskissaan vaeltaa tupakoimaan matkojen päähän kun piha-alueellakaan se ei ole enää sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma tupa niin oma lupa. Jos olet vuokralla niin pyydä vuokranantajalta lupa polttaa parvekkeella jos se ei ole taloyhtiössä kielletty. Meidän taloyhtiössä ei ole kieltoa koska kaikkien osakkeenomistajien pitää olla sitä mieltä ettei saa polttaa. Ja minä vastustan ainakin kaikkia kieltoja periaatteesta vaikka en polta. Vastustan holhousyhteiskuntaa ja pohjois-korea meininkiä. Vapaus!
Laki muutti myös tuota, ei pidä olla KAIKKIEN mielipide. 2/3 enemmistö kieltää ja päättää, saammeko jatkossa polttaa parvekkeillamme. Kiitos, että olet vapauden puolella. Yhtiökokousta kauhulla odottaen...
Siihen tulee muutos vasta ensi vuonna (jos tulee..).
Kiitos kun korjasit, toivottavasti ei tule!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jaksaa meuhkata siitä, miten tupakoitsijat maksaa terveys/sairausmenoina yhteiskunnalle, mutta suljetaan silmät siltä miten paljon ylipaino, kansantaudit, alkoholismi maksaa. On pelkästään naurettavaa kuunneltavaa kun joku ylipainoinen lyllertää kertomaan tupakan vaikutuksista vaikka on itse pelkkä kävelevä sydänkohtaus.
Ihmiset unohtaa myös sen, että tupakanSAVU ja tupakanHAJU on kaksi eri asiaa; se haju ei ketään tapa sen enempää kuin ne pyykinpesuaineet, hajuvedet ja ruuankäryt mitä kerrostaloissa saa haistella.
Tämä laki on tehty niin vauhdilla ettei siinä ole ajateltu loppuun asti; nyt niitäkin joita parveketupakointi ei haitannut, alkaa haittaamaan kun pihoilla ja kulkureiteillä haisee tupakka. Käytävässä haisee kun joku on juuri tullut tupakalta. Katujen varsilla on asukkaita tupakalla ja ohikulkijat häiriintyy. Öisin alkaa ovien ja hissien kolinat kun ihmiset käy ulkona tupakalla. Nämä huomattu nyt jo meidän talossa. Ennen en edes huomannut ketkä ja kuinka moni ja milloin tupakoi. Joskus joku naapurin tupakanlemahdus saattoi tulla ja mennä, mutta ei ne parvekkeelle tullut jäämään.
Pitäisiköhän ihmisten pitää itse huolta oman parvekkeen tai asunnon ilmatilasta eli jos haisee naapurin tupakka niin ITSE rakentaa omaan kämppään jotain joka vie naapurin tupakan hajun pois. Tuo laki tulee kaatumaan 100 kertaa nopeammin mitä kieltolaki aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minulla oli korvatulehduskierre lapsena. Vanhemmat pössyteli sätkiä sisällä.
Tuskin johtui tupakasta! Kun minulla oli lapsena korva kipeänä, (tupakoimaton) äitini puhalsi (tupakoivan) isäni tupakasta savua korvaan ja äkkiä pumpuli päälle. Kummasti se auttoi korvakipuun!
Tupakalla (nikotiinilla) on myös hyviä terveysvaikutuksia mm. Parkinsonin tautiin, Alzhaimeriin ja Cronin tautiin...
Muutin nykyiseen vuokrakämppään n. viisi vuotta sitten, ja valkkasin tarkoituksella asunnon ylimmästä kerroksesta jotta tupakan savu häiritsisi mahdollisimman vähän. Vuokrasopparin mukaan parveketupakointi oli ok, mutten todellakaan halua ärsyttää ketään tupakoinnilla.
Nyt on vaihtoehtoina käydä kessulla joko pihan puolella lasten leikkipaikan vieressä (!) tai jalkakäytävällä. Kummassakin paikassa on talon puolesta tumppiastiat, jotka jo nyt pursuavat yli, saa nähdä miten jatkossa. En todellakaan halua heitellä tumppejani maahan, ja roskikseen heittämisessä on omat riskinsä.
Valtaosa meistä tupakoitsijoista toimii nyt jo oikein ja tuoreen tupakkalain mukaisesti, miks tästä oikein toimimisesta pitää tehdä hankalaa?
Aijai, muistelen lämmöllä vielä aikoja kun baarissa sai tupakoida oluttuopin äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Muutin nykyiseen vuokrakämppään n. viisi vuotta sitten, ja valkkasin tarkoituksella asunnon ylimmästä kerroksesta jotta tupakan savu häiritsisi mahdollisimman vähän. Vuokrasopparin mukaan parveketupakointi oli ok, mutten todellakaan halua ärsyttää ketään tupakoinnilla.
Nyt on vaihtoehtoina käydä kessulla joko pihan puolella lasten leikkipaikan vieressä (!) tai jalkakäytävällä. Kummassakin paikassa on talon puolesta tumppiastiat, jotka jo nyt pursuavat yli, saa nähdä miten jatkossa. En todellakaan halua heitellä tumppejani maahan, ja roskikseen heittämisessä on omat riskinsä.
Valtaosa meistä tupakoitsijoista toimii nyt jo oikein ja tuoreen tupakkalain mukaisesti, miks tästä oikein toimimisesta pitää tehdä hankalaa?
Meillä ei edes ole tupakkapaikkaa. Olen sitten ottanut oman pienen purkin mukaan kadulle. Pieni kaprispurkki on oikein sopiva :D
Vierailija kirjoitti:
Jatka vaan parvekkeella tupakoimista, ei se siellä ylhäällä häiritse ketään.
Hyvä Juljus,
Mieti tarkkaan kumman oikeudet on pyhempiä tupakoitsijan, joka haluaa saastuttaa ympäristöään vai tupakoimattoman, joka haluaa hengittää raitista ilmaa?
Itse omistamassa kodissa saa polttaa, mutta ei parvekkeella koska naapurikin haluaa tuulettaa. Kadulla voi mielestäni polttaa, koska kadun puolta voi tarvittaessa vaihtaa, mutta kaikki muu tupruttelu on häiriötekijä. Jotkut tupruttelevat jopa katetulla bussipysäkillä piittaamatta muista.
Ihan turhaan vetoatte itsemääräämisoikeuteen. Samat oikeudet on myös muilla.
Metsissä on tilaa. Sinne voi itse kukin painua sauhuttelemaan muutaman kilometrin päähän ihmisasutuksesta. Tai se siinä on huono puoli, että luontokappaleet joutuu sijaiskärsijöiksi!
Vierailija kirjoitti:
Metsissä on tilaa. Sinne voi itse kukin painua sauhuttelemaan muutaman kilometrin päähän ihmisasutuksesta. Tai se siinä on huono puoli, että luontokappaleet joutuu sijaiskärsijöiksi!
Haluat metsäpaloja?