Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakointikielto!

02.10.2026 |

En ymmärrä tätä tupakoitsioiden vainoa. Ensin haluttiin kieltää parvekkeella polttelu. Nyt valitetaan jo kun pihalla poltetaan. Mikään eioo hyvä. Kertokaa nyt perkele missä saa polttaa niin, että joku ei siitä mieltään pahota. Ihminen se on tupakoitsiakin ja sillä on oikeus polttaa. Ei pitäis muitten napaa kaivella. Alkaa tosissaan ärsyttää kun tahallaan tehdään muiden elämä vaikeaksi. Ja ei, lopettaminen eioo vaihtoehto. Jokaisen joka haluaa polttaa on saatava niin tehdä. 

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteet ja allergiaa aiheuttavat lemmikit voisi myös kieltää kerrostaloissa! 

Vierailija
122/151 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen pahin riesa on Koirat!

Niille ehdoton kielto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain myötä osaketalossa vuokralla asuva tupakoitsija voi nyt nauttia vain niistä sauhuista, jotka tulevat osakkeenomistajien parvekkeilta. Itse hän ei kuitenkaan saa polttaa, ettei aiheuta naapureilleen savuhaittoja.

😂 Voiko siis pöllömpää lakia olla.

Mä olen tästä niin samaa mieltä! Tulen nyt saamaan perinnönjaossa kerrostalokaksion, jossa tällä hetkellä vuokralaiset. He eivät siis saa tupakoida enää parvekkeella. Jos minä päätän muuttaa siihen asuntoon, niin minä saan. Todennäköisesti nuo vuokralaiset eivät tupakoi enkä tupakoi minäkään, mutta vähän hassua, että tuo parvekkeella tupakoiminen riippuu siitä, kuka asunnossa asuu. 

Ja perustuslaillisia ongelmia ei kuulemma ollut tässä, kun lakia kyhättiin. Olen kyllä eri mieltä. Eriarvoisuus loistaa niin, että silmiin sattuu. 

-Yhdenvertaisuus lain edessä: Viranomaisten ja tuomioistuinten on kohdeltava kaikkia samanlaisissa tapauksissa samalla tavalla, ja laeilla ei saa luoda mielivaltaisia eroja ihmisten välille.

Mikäpä yllätti, kun katsoo edustajia perustuslakivaliokunnassa? Kaikkien muiden lakiin ja lakimuutoksiin liittyviin asioihin kanssa nussitaan pilkkua kuin viimeistä päivää, mutta tämä laki sorvattiin perustuslaista välittämättä, koska tahtotila kaikilla edustajilla sama. 

Vierailija
124/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalojen pahin riesa on Koirat!

Niille ehdoton kielto.

Jep. Viime yönä sai kuunnella kahden eri naapurin koirien keskustelua. Ilmeisesti omistajat olivat viihteellä, ja koirat sitten päätti haukkua aamuyöhön saakka 🙄 🤬 

Vierailija
125/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taloyhtiössä virallinen tupakointikielto. Poltan silti n. tunnin välein parvekkeella. 😂

Ei kukaan pysty sitä todistamaan että juuri minä poltin, kun parvekkeelle ei ole suoraa näköetäisyyttä. 😏

Niin, miten tätä kukaan valvoo tai todistaa? Kukaan ei saa esimerkiksi kuvata toisen parveketta. Isännöitsijällä toivottavasti on tärkeämpääkin tekemistä kuin päivystää pihassa katsomassa kenen parvekkeella savuaa. 

Pahimmillaan tästä alkaa kiusanteko niitä naapureita kohtaan joista ei pidä -minäkin voisin laittaa kiusallani ilmoituksia naapurin Penasta että siellä se tupakoi vaikka ei tupakoisikaan. Toivottavasti missään kerrostalossa ei näin lapsellisia aikuisia kuitenkaan ole.

Meillä oli aiemmin sääntö, että tupakoida saa parvekkeella jos se ei häiritse naapureita. Kukaan naapuri ei ole vuosiin valittanut vaikka olisi voinut,  joten olisi pelkästään naurettavaa, jos nyt alkaisi yhtäkkiä valituksia tulemaan.

Vierailija
126/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Niiden ketkä haluaa polttaa ja pilata terveytensä on saatava niin tehdä edes jossain. Kun se tupakkapaikkakin häiritsee joitakin siinä taloyhtiön pihalla, niin sitten pitää rankentaa tupakkakoppi. Mutta kun se maksaa, niin eioo hyvä sekään sitten...

Ei se käy, koska sitten ei voi valittaa. Pitää saada valittaa, se on tärkeää. Sen takia ei haluta ihmisten laihtuvankaan, koska mistä sitten valitat jos lihavia ei enää olisi?

Vierailija
127/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin kaikki polttaa parvekkeilla niin kun ennenkin. Että silleen. Eli mikään ei ole muuttunut ja tuskin muuttuu.

Ne on niitä, joilla on lupa tupakoida parvekkeella. Vuokralaiset ei uskalla, koska siinä saa kyllä häädön alta aikayksikön.

Vierailija
128/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä poltan parvekkeella suitsukkeita naapurin valivali-mummon iloksi. Ja silloin kun en itse ole parvekkeella. Tämä kerrostalopoliisi 24/7 siinä sitten ihmettelee ja vouhkaa ja minä vaan sanon etten ole mitään hajuja haistanut. Harmi etten polta. Grillataan kyllä ahkerasti kesällä sähkögrillillä. 

Tällaset häiriköt saa nykypäivänä kannattajia?

Vittuilevia ihmisiä rakastetaan?

Suitsukkeita saa polttaa parvekkeella, ei ole laissa kielletty.

Vierailija
129/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tässä enää uskaltaa mennä tupakalle? 

Vierailija
130/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muutettavva omakotitaloon asumaan, niitä kyllä löytyy hylättyinäkin, siellä voipi tuprutella tupakkaa sydämensä täydeltä.

Vierailija
131/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muutettavva omakotitaloon asumaan, niitä kyllä löytyy hylättyinäkin, siellä voipi tuprutella tupakkaa sydämensä täydeltä.

siellä voipi tuprutella tupakkaa sydämensä täydeltä...

tai oikeammin keuhkon täydeltä kenenkään valittamatta, luulisin.

Vierailija
132/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röökaajien itku on mahtavaa seurattavaa!

Kärsikää! Niin mekin olemme joutuneet takianne kärsimään.

Ei tipu sympatiaa, räkäinen nauru kyllä.

Kovasti näyttää haittaavan. Mulle ihan sama, mutta siirryin bussipysäkille röökaamaan, ku on ihan ulko-oven läheisyydessä ja on katoskin.

Kovin näyttää yskittävän. Se ero ainoostaan, että netissä räkyttäjät ei uskalla sanoo mitään, niinku aina

Imekää mitä imette, tohvelisankarit, minä panen kessuks. 

Vierailija
133/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin kaikki polttaa parvekkeilla niin kun ennenkin. Että silleen. Eli mikään ei ole muuttunut ja tuskin muuttuu.

Kestää aikansa kun valitukset saavuttaa nämä tupakoitsijat. 

Sitä en ymmärrä miksi sähkötupakointi kielletty myös. Asun kaikista ylimmässä kerroksessa ja olettaisin ettei mansikan tuoksu häiritse ketään. Mutta en halua häätöä joten käyn öisinkin tien varressa sähkötupakan kanssa. Sisällä en voi koska on koira.

Vierailija
134/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava vainojen kohde tulee olemaan polttomoottoreita käyttävät autoilijat, kun tupakoivista päästään. Ne kaasuttaa enemmän pakokaasuja ihmisten hengitettäväksi kuin tupakoivat tekee. Omissa ilmastoiduissa kopeissaan itsekkäästi vetävät kadun täydeltä paskaa pienten lasten parhaimpaan hengityskorkuuteen ja ajavat tiehensä. Itsekkäitä mulkkuja siinä missä tupakoivatkin ovat. He ovat vain sielä piilossa kopissa suojissa saasteilta ja huomiolta!

Vierailija
135/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä, joilla on lupa tupakoida parvekkeella. Vuokralaiset ei uskalla, koska siinä saa kyllä häädön alta aikayksikön.

Meillä polttaa ihan vuokralaiset. Moni sanonut että poltelkaa mieluummin parvekkeellanne kuin pihalla tai talon edessä kadulla, mistä kaikki kulkee ohi. Ei täällä jaksa naapurit häiriintyä, onneksi on hyvä talo.

Vierailija
136/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus on valheiden verkko. Kannattaa miettiä kuka sinua hallitsee. Tupakka ? Minulla on usea tuttu jotka tupakoivat paljon, mutta kykenivät lopettamaan kertaheitolla. Työkaverini kävi lääkärissä ja siellä tuli ilmi parikin sairautta , joita tupakointi pahentaa. Hän, nainen sanoi että tupakointi loppui tasan siihen, eikä sen jälkeen halunnut polttaa. Hän poltti kymmeniä vuosia jopa pari askia / vrk. Toinen oli mies joka vaan päätti lopettaa. Hän oli polttanut viime ajat piippua ja kertoi että nakkasi piipun talonsa katolle ja siihen jäi polttelu. Jokainen voi tehdä lopullisen päätöksen ja hallita mieltään. Mm sydämen ohitusleikkaukseen ei pääse, jos tupakoi. Siitäkin on lähipiiristä kokemus ja päätös piti. Miksi tuhota omaa terveyttään ja jopa toisten terveyttä.

Vierailija
137/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneiden päästöt huolestuttaa.

Minne voi ilmoittaa niistä?

138/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuus on valheiden verkko. Kannattaa miettiä kuka sinua hallitsee. Tupakka ? Minulla on usea tuttu jotka tupakoivat paljon, mutta kykenivät lopettamaan kertaheitolla. Työkaverini kävi lääkärissä ja siellä tuli ilmi parikin sairautta , joita tupakointi pahentaa. Hän, nainen sanoi että tupakointi loppui tasan siihen, eikä sen jälkeen halunnut polttaa. Hän poltti kymmeniä vuosia jopa pari askia / vrk. Toinen oli mies joka vaan päätti lopettaa. Hän oli polttanut viime ajat piippua ja kertoi että nakkasi piipun talonsa katolle ja siihen jäi polttelu. Jokainen voi tehdä lopullisen päätöksen ja hallita mieltään. Mm sydämen ohitusleikkaukseen ei pääse, jos tupakoi. Siitäkin on lähipiiristä kokemus ja päätös piti. Miksi tuhota omaa terveyttään ja jopa toisten terveyttä.

Niin, jokaisen oma valinta. Kaiki ei vaan halua elää terveellisesti. Parempi kuolla hiukan aikaisemmin kun kituuttaa hotokodissa. Mun mutsi on sellaisessa ja todellakaan en itse sinne halua.

Vierailija
139/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kirjoittaa vauvapalstalle omalla naamallaan XDD

Vierailija
140/151 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat haisee hirveältä. On inhottava mennä hissiin kun siellä on ollut tupakoitsija ja se on hengittänyt suu auki.