Mieheni tarjosi kahvit naiskurssikaverilleen, mitä olette mieltä?
Eli mieheni oli toisessa kaupungissa kurssilla päiväseltään. Hän oli kurssilla tavannut naisen, jolle oli tarjonnut lentoasemalla kahvin ennen lennon lähtemistä. Paljastui siitä, että löysin hänen lompakostaan kuitin, jolla oli ostettu kahvi ja latte ja miehethän nyt ei yleensä lattea juo, joten arvasin heti, että kyse on naisesta. Mieheni kertoi kyllä heti naisen nimen ja myönsi tarjonneensa lentoa odotellessa kahvia. Olenko liaan tiukkapipoinen kun minun mielestäni täytyy olla kiinnostusta ilmassa, että lähtee tarjoilemaan kahvia kolmen päivän tuttavuudelle. Kurssipäiviä on siis yhteensä ollut kolme. Nyt ollaan miehen kanssa riidoissa..
Kommentit (160)
Vierailija:
110:n vastaus siis oli tarkoitettu 105:lle, joka kuvittelee ilmeisesti, että Suomessa on vielä ihmisiä, jotka ei tiedä mikä on latte.Ja toi samalla oman " hienoutensa" esille.
Vastasin lauseesesi:
" Edelleenkin totean, että latte ei ole " kahvi" . Siis jos mies itse ottaa tavallisen kahvin, niin eikö se nainen voi laittaa maitoa siihen tavalliseen kahviin..?!"
Jossa ajatuksena oli, että hyvin voi kuule ottaa maitoa tavalliseen kahviin. No, minä en voi.
Ja se " hienous" on kyllä ihan sinun korviesi välissä. Minä en ole vuosikausiin juonut " tavallista" kahvia. Join aamukahviksi lattea jo tuossa 80-luvulla nääs, eikä siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Espresso ei ihan kauhian uusi juttu kuitenkaan ole.
Hassua nämä " hienous" -käsitteet joihin täällä törmää. En juo lattea siksi, että olisin " hieno" vaan siksi etten yksinkertaisesti pidä suomalaisesta paahdosta, en ole koskaan pitänyt.
Sinisilmäisyys -ootteko kuulleet siitä?!
Vierailija:
Ei puhuta sadoista euroista, mutta siitä, että koska latte on kalliimpi kuin tavallinen kahvi, kuinka tavallista on tilata vieraalle ihmiselle ns. erikoiskahvi ja itse ottaa sumppi pahvimukissa, JOS ei halua ainakin vähän miellyttää tätä toista ihmistä.Kyse on vivahteista. Minusta tätä on hauska analysoida! Ja olen samaa mieltä kuin tuo yksi ed. kirjoittaja, että itse en kehtaisi tilata kalliimpaa kuin tarjoaja. Jos haluaisin mieluummin latten, mutta toinen itsepintaisesti haluaa tarjota, tilaisin sen tavallisen kahvin ja ostaisin lattea joku toinen kerta ;)
Jos minä tarjoan jollekin jotain, ruuat tai kahvit, toivon todella, että hän myös nauttii tarjoamisista. Jos hän pitää lattesta, mutta ottaa ' tavallisen' kahvin, olisin jopa hieman harmissani. Minä kun pidän siitä tavallisesta kahvista enkä haluaisi ottaa lattea, että toinen voisi kursailematta myös ottaa. Ymmärrätkö? Joskus halu olla vaatimaton ja nöyrä vain monimutkaistaa asioita. Inhoan turhaa kursailua yli kaiken!
Ja varsinkin noin tyhmän yksinkertaisessa asiassa kuin kahvin valinta! Hintaero on joitain kymmeniä senttejä, herra paratkoon!
Entä käytännöllisyys: sovitaan tuttavan kanssa, että mennään kahville. Menen edellä, otan mitä haluan ja sitten takanani oleva tuttava ilmoittaa tarjoavansa. Mitä tehdä? Vaihtaa äkkiä paniikissa halvempiin juomiin ja peruuttaa pullatilaus kokonaan ja yrittää kieltäytyä isoon äänneen moisesta vai kiittää kauniisti, sen isompaa numeroa tekemättä. Jaa. Onpa vaikea päättää, mitä itse tekisin ;-)
Olisin voinut sanoa myös, että ottaisi vaikka teen sen latten sijaan. Siis itse toimisin niin, että vaikka haluaisin latten, tilaisin jotain saman hintaista kuin se tarjoaja.
Ja tämä ihan riippumatta siitä, onko latte muka hienompaa. (Tällä " hienoudella" tarkoitin siis vain sitä näennäistä hintaeroa...)
Otatko kaiken aina kirjaimellisesti?!
Eihän tuosta kukaan voi tehdä mitään numeroa. TÄÄ ON PROVO!
Ei kukaan voi tuosta hernettä nenään ottaa.
Vierailija:
Olisin voinut sanoa myös, että ottaisi vaikka teen sen latten sijaan. Siis itse toimisin niin, että vaikka haluaisin latten, tilaisin jotain saman hintaista kuin se tarjoaja.Ja tämä ihan riippumatta siitä, onko latte muka hienompaa. (Tällä " hienoudella" tarkoitin siis vain sitä näennäistä hintaeroa...)
Otatko kaiken aina kirjaimellisesti?!
Otan ;-), erityisesti silloin kun se on kirjoitettuna.
105 / 118
Eihän oikeasti KUKAAN voi olla noin mustasukkainen ja itsestään epävarma?!?!? Ei hyvää päivää!
nainen oli ensin tilannut itselleen laten ja mieheni sen jälkeen. Miestä hieman huvitti tämän ketjun pituus:) Ollaan nyt taas puheväleissä. Ehkä tosiaan hieman herkästi hermostuin, mutta voi mennä myös sen piikkiin, että olen 40 viikolla raskaana ja olo on kuin norsulla. -AP
Mä elän taas ihan toisessa todellisuudessa kuin valtaosa ihmisistä täällä.
Mun mielestä olisi todellakin normaalia maksaa kolmenkin päivän vanhan tuttavuuden kahvit lentoasemalla jos tulisin kutsuneeksi jonkun kahville. Samoin jos joku kutsuisi minut kahville, niin en pitäisi ihmeellisenä jos kahvit tarjottaisiin. Melkein olisi outoa jos ei tarjoaisi. Tämä on ihan normaalia käytöstä työtilanteissa ja muu olisi melko epäkohteliasta.
Mä olen työtilanteissa usein maksajan puolella, koska olen myyjän puolella töissä. Tuossa tilanteessa mä olisin tod. maksanut firman rahalla, jos kurssituttavuus olisi mahdollinen asiakas. Mutta varsinainen maksajahan ei ole pointti, vaan se että on ihan normaalia kohteliaisuutta, että kutsuja tarjoaa kahvin ja jopa pullankin.
Kyllä ainakin meidän kaveriporukassa on tapana, että kukin maksaa vuorollaan toisten juomat. Sehän on tosi hankalaakin, jos jokainen käy baarissa tai kahvilan tiskillä maksamassa 2 tai 5 euroa. Pitkässä juoksussahan tilanne tasoittuu ja kukaan ei jää heikompaan asemaan kuin toinen.
...mulle tarjotaan kahveja tai lounaita harva se päivä, eikä ole tullut mieleenkään, että ne vaimot vetää kotona pultit. Ja en ole tullut raportoineeksi tästä miehellenikään, ei voisi häntä vähempää kiinnostaa.
Jos sattuukin tykkäämään teestä, uskaltaako koskaan tarjota kenellekään? (Tee on yleensä halvempaa kuin kahvi.) Suurin osa tämän maan väestöstä ottaa mieluummin kahvia kuin teetä, joten tilanne on erittäin todennäköinen. Onko teenjuojien siis pidättäydyttävä tarjoamisesta? Sanottava, että tarjoaa vai teetä ei kahvia? Vai juotava pakolla kahvia, vaikka ei tykkää? Koska tämän ketjun logiikan mukaan muuten arvokkaampaa ei voi tarjota kuin itse ottaa, tai muuten se on iskuyritys.
Ja kasvissyöjät ovat samassa tilanteessa ruokaa tarjotessaan, kun kasvisruoka on yleensä halvempaa.
OMG tätä ketjua.
Joo ap, minä ottaisin eron, että kehtasikin sille lumpulle tarjota LATEN.
Vierailija:
nainen oli ensin tilannut itselleen laten ja mieheni sen jälkeen. Miestä hieman huvitti tämän ketjun pituus:) Ollaan nyt taas puheväleissä. Ehkä tosiaan hieman herkästi hermostuin, mutta voi mennä myös sen piikkiin, että olen 40 viikolla raskaana ja olo on kuin norsulla. -AP
eikä joka hilua tilitetä pennilleen.
Itselle ei tulisi mieleenkään epäillä omaa miestä tuossa tilanteessa mistään. Jos taas olisi heti tullessaan kertonut olisin ollut vähän että wtf sillä nyt on tarve tilittää mitättömyyksiä.
Jos mieheni taas plaittaisi minut tilille vastaavsta kuitista niin varma olisi että soittaisin kaverit läpi ja sanoisin että se on tullut hulluksi, tää on ahdistavaa, mitä pitää tehdä - ap on mielestäni sairaanloisen mustasukkainen.
ja tosi usein miehet tarjoavat mulle lentokentällä teet ja pullan/sämpylän. Mitähän mun mies siitä ajattelee ja mitähän niitten miesten vaimot ajattelee tutkiessaan miestensä lompakoita..
Voi dorka, kasva aikuiseksi!
Ole vaan ap ylpeä että miehesi on herrasmies ja omaa käytöstavat! Näiden junttien pihien äijien vaimot pitävät epäilyttävänä varmaan oven avaamistakin naiselle. Sääliksi käy teitä reppanoita.. Varmaan ravintolassakin maksatte omat ruokanne..
Eikä voi toiselle tarjota kahvia tai illallista ilman, että haluaa mitään? Surullista, että elätte noin :( Varmaan epäilette kaikista ihmisistä jotain pahaa, jos ne teille tekee jotain kohteliasta tai kehuu. Pyyteettömyys, oletteko kuulleet siitä?