Miksei eutanasiaa voisi sallia edes parantumattomasti sairaille?
Siinäkin tulisi säästöjä kun ei tuhlattaisi rahaa saattohoitoihin yms. Samalla voisi olla ikäraja kalliille leikkauksille, esim. että sydänleikkauksia yms. ei tehtäisi enää jos mittarissa on vaikka 75 vuotta.
Kommentit (38)
Ajattelet väärin. Mitä pidempään ihmistä kidutetaan, sitä enemmän lääkärit ym. tekevät businestä.
75-vuotiaalla on usein 20 vuotta odotettavissa olevaa elinaikaa, jos pumppu toimii.
Kristilliset ei halua että leikitään jumalaa, joten kaikkia pidetään keinotekoisesti hengissä reilusti yli sen ajan kuin olisi ollut tarpeen ja mielekästä.
Hyvä kysymys, jota päättäjien sopisi miettiä. Sairasta pakottaa kärsivä ja toivottamassa tilanteessa oleva kitumaan hitaasti loppuunsa. Samalla kun julkinen terveydenhuolto ja hoiva-ala on tiukalla säästökuurilla ja resurssit ei riitä kaikkien riittävään hoitoon.
Osa ihmisistä on sadisteja ja haluavat pakonomaisesti kontrolloida toisten elämää. Heitä ei kiinnosta toisen kärsimys. Mitään järkevää syytä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on sadisteja ja haluavat pakonomaisesti kontrolloida toisten elämää. Heitä ei kiinnosta toisen kärsimys. Mitään järkevää syytä ei ole.
Tämä! Ja pakottavat muut elämään mielikuvitusolentonsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset ei halua että leikitään jumalaa, joten kaikkia pidetään keinotekoisesti hengissä reilusti yli sen ajan kuin olisi ollut tarpeen ja mielekästä.
Tämä on kyllä kristillisiltä ihan poikkeuksellisen aukotonta logiikkaa: elämän lyhentäminen ja kärsimyksen vähentäminen ovat väärin, koska siinä puututaan jumalan tekemisiin, mutta elämän pitkittäminen vaikka väkisin kaikilla lääketieteen keinoilla on ihan jees, ei haittaa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen itse tehdä.
Niin voi, mutta itsemurha saattaa myös epäonnistua. Kaikki menetelmät eivät ole varmoja eivätkä siistejä.
Eutanasia on tarkoitettu niille parantumattomasti sairaille ihmisille jotka haluavat kuolla mutta joilla ei ole keinoja tehdä itsemurhaa.
Lakialoite ei etene eduskunnassa, koska kristilliset ja persut vastustavat. Sari Essayah on luvannut ettei tällä hallituskaudella tapahdu mitään, siitä hän pitää huolen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet väärin. Mitä pidempään ihmistä kidutetaan, sitä enemmän lääkärit ym. tekevät businestä.
Eniten pitkitystä ihmiselämästä hyötyvät pörssiyhtiöille myydyt hoivakodit.
Koska kukaan ei halua kuolla. Olen ollut sairaiden parissa töissä, ja jokainen haluaa pitkittää elämäänsä niin pitkään kuin mahdollista. Kuolema pelottaa.
Koska valtio haluaa lypsää kaikki mahdolliset rahat hoitomaksuihin.
TÄytyyhän sitä jotenkin pitää naiset leivänsyrjässä kiinni, kun ei ne osaa oikeita töitä tehdä
Sveitsistä voi ostaa eutanasian ihan itse. Maksaa 15000 - 20000 €.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsistä voi ostaa eutanasian ihan itse. Maksaa 15000 - 20000 €.
Maksaako Kela tämän?
Sitä alettaisiin aika nopeaati käyttää säästökeinona.
Eli tyyliin, että mitä siinä valitat, kun et halunnut eutanasiaa ottaa.
Ei heti, mutta ajan mittaan.
Ensiksi pitäisi laillistaa kannabis, mutta ei voi koska se on vaarallista ja siihen voi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen itse tehdä.
Pahimmissa tilanteissa ei edes voi. Tämä on juuri se syy, miksi itse tahtoisin eutanasian laillistamista. Että ei olisi tuota uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kristilliset ovat hallituksessa. He eivät armahda ketään koskaan.
Valitettavasti on paljon muitakin, jotka eivät tahdo armahtaa ketään koskaan. Pelkkä kd ei pysty tätä perustavanlaatuista ongelmaa luomaan.
Koska kristilliset ovat hallituksessa. He eivät armahda ketään koskaan.