Oletko ollut kulissiliitossa lasten takia?
Sain tietää että miesystävälläni on muita naisia. Meillä pienet lapset, en ihan heti jaksaisi erotakaan. Onko kellään kokemusta kulissiliitosta, kuinka kauan olet ollut?
Kommentit (77)
Olin ihan kamalassa avioliitossa vuosia. Joku ihme toivo oli, että mies muuttuisi. Henkisesti vointini oli todella huonoa. Ilmapiiri oli kylmä, ei puhuttu ja ex aina välillä sivalsi jotain ilkeää. Hänen käytös oli todella törkeää näin jälkeen ajateltuna.
Eräs päivä tuli eropäätös. Se päätös tuli, kun oma teini-ikäinen lapsi kysyi "Miksi ette eroa." Ero tuli ja elämä muuttui täysin tuosta. Jo ensimmäinen ilta omasta vuokra-asunnossa oli helpottava. Ei tarvinnut pelätä, että ex sanoo jotain loukkaavaa eikä tarvinnut itse olla koko ajan varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Aviopuoliso petti mutta jäin lasten takia suhteeseen. Puolitoista vuotta myöhemmin petti uudelleen ja sen jälkeen lähdin. Meni puolitoista vuotta ihan hukkaan. Totesin senkin, että en halua antaa poikalapsilleni sellaista esimerkkiä että pettäminen on ok ja siitä ei tule seurauksia.
Ihmettelen aina näitä kommentteja. Miksi olet kertonut lapsille isänsä pettämisestä? Tai riitelittekö avoimesti lasten kuullen? Tuollaiset asiat eivät kuulu lapsille, joten SINÄ olet tehnyt heille todella väärin, jos olet asiasta heille kertonut. Ja vielä kehuskelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen. Ei tosin tietääkseni muita suhteita ja arki sujuu hyvin yhdessä. Mutta tunteet ovat sisarukselliset. Rahan, arjen ja lasten takia näin. Rakastan joka tapauksessa miestäni ja meillä on hauskaa. En joka tapauksessa jaksaisi enää uutta suhdetta.
Eli teillä on normaali, hyvä parisuhde, eikä mitään syytä erota.
En pitäisi tätä normaalina. Tai toivottavasti ei ole normaali. Ystävyyssuhde, ei romanttinen parisuhde.
Eli mitään läheisyyttä ei ole, eikä seksiä koskaan? Jos ei, niin muuttakaa tilanne. Ihan normaalilta kuulostaa. Taidat olla ekaa kertaa näin pitkässä suhteessa?
Harva on useamman kerran monen vuosikymmenen suhteessa.
Joidenkin mielestä jo joku 7 vuoden suhde on pitkä. 10 jo monen mielestä. Sellaisia ehtii kyllä useita olla, kun vaihtaa heti kun alkaa tuntua ystävyydeltä.
No meillä on takana kohta 25 vuotta.
Ajatelkaa, kun nämä maalaisvalaat vyöryvät paikalle käpykylän baariin ja siellä on näitä MT-ongelmaisia Kelan metsästysurpoja ja valaat saavat kiksejä kun joku juntti innostuu! Toivottavasti ei kaksoismurhaa ole tiedossa, nämä metsästysurpot tietäen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä tällaista tieten tahtoen kulissiliiton ideaa. Monesti ovat juuri niitä kontrolloivia ihmisiä ketkä haluavat päättää että nyt mies ei saa seksiä koska meillä on nyt sisarukselliset välit ja kotityötkin pitäisi tehdä. Kuitenkin ovat niitä ketkä haluavatkin toimia näin persoonansa takia. Tulevat tekemään ja toimimaan näin lopulta kaikissa suhteissaan.
Se seksin puute voi tulla myös miehen puolelta. Tai joskus mies ei ylipäätään kykene seksiin. Voi olla myös sairauksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kait. Vielä 5v jälellä.
Mitä lapsille sitten tapahtuu? 😳
Niistä tulee aikuisia.
Ethän pidä heitä silloinkaan parisuhdetetapeutteina, etkä myöskään into piukena jaa tietoja uusimmasta tapailusta. Jollain vanhemmilla hämärtyy rajusti käsitys rajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa alkaa ne lapset kärsiä ja oireilla ja saavat oudon kuvan parisuhteesta. Lisänä se että itse voit huonosti. Mieti, miksi ajattelet että kulissiliitto on hyvä? Mieti myös eroamisen hyvät ja huonot puolet?
Miksi ihmeessä lapset kärsisivät, jos aikuiset eivät riitele, tulevat hyvin toimeen ja arki jaetaan sovussa? Jotkut ketjussa on sanoneet rakastavansa puolisoa ja että on hauskaa yhdessä. Mistä lapset silloin saavat oudon kuvan parisuhteesta? Eivät mistään.
Parisuhde on romanttinen. Kulissisuhde on arjen jakamista ilman romantiikkaa ja siihen voi liittyä monenlaisia kyseenalaisia asioita, kuten valehtelua, salailua ja kaksoiselämää.
Lisäksi jos kulissia pidetään yllä toisen pettämisen vuoksi, totta kai siihen liittyy pettymystä, vihaa, surua, kylmyyttä ja kaunaa.
Uskomatonta miten ihmiset eivät tiedä millainen on onnellinen tai edes normaali parisuhde. Ehkä eivät ole itse saaneet kotoa mallia? Romanttinen rakkaus erottaa sen muista ihmissuhteista. Jos sellaista ei suhteeseen sisälly, se ei ole normaali tai onnellinen parisuhde eikä tarjoa lapsille minkäänlaista normaalin rakkaus- eli parisuhteen mallia.Olen periaatteessa samaa mieltä. Kerroin omasta kulissistani aiemmin. Me kyllä esimerkiksi halaamme ja annamme aamupusut lasten nähden. Mutta kulissi tämä on kaikesta kunnioituksesta ja välittämisestä huolimatta. Silti, lasten elämä ja tulevaisuus muuttuisi erossa niin radikaalisti etten lähtisi siihen tämän takia.
Tuo ei ole mikään kulissi. Lue aiheesta tai käykää pariterapiassa. Tuo on normaali parisuhteen vaihe ja siihen saa sen suuren rakkauden ja intohimon kyllä takaisin. Teillähän on oikein hyvä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, kun nämä maalaisvalaat vyöryvät paikalle käpykylän baariin ja siellä on näitä MT-ongelmaisia Kelan metsästysurpoja ja valaat saavat kiksejä kun joku juntti innostuu! Toivottavasti ei kaksoismurhaa ole tiedossa, nämä metsästysurpot tietäen.
Niin faktaa ja surullista!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuulut ko. baarin vakiokalustoon?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle on ok, että mies on pettänyt, niin sehän on aivan sun päätettävissä. Mutta tehkää pelisäännöt selväksi.
Onko molemmilla samat oikeudet jatkossa?
Ei ole ok siksi kulissi kun pahimmasta selvitty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä tällaista tieten tahtoen kulissiliiton ideaa. Monesti ovat juuri niitä kontrolloivia ihmisiä ketkä haluavat päättää että nyt mies ei saa seksiä koska meillä on nyt sisarukselliset välit ja kotityötkin pitäisi tehdä. Kuitenkin ovat niitä ketkä haluavatkin toimia näin persoonansa takia. Tulevat tekemään ja toimimaan näin lopulta kaikissa suhteissaan.
Useammin kai suhde vain ajautuu tuohon kaiken muun kiireen keskellä. Ei kenenkään aktiivisen päätöksen takia. Niitä lukkoja voi olla hankala avata myöhemmin, kun toinen tuntuuu seksuaalisessa mielessä vieraalta. Tai ainakin se vaatii paljon työtä ja ehkä ulkopuolisen apua. Tätä on vaikea ymmärtää, jos sitä ei ole itse kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se seksin puute voi tulla myös miehen puolelta. Tai joskus mies ei ylipäätään kykene seksiin. Voi olla myös sairauksia jne.
Tietysti ja ymmärrettävää. Siitä ei ollut kyse.
Vierailija kirjoitti:
Olin ihan kamalassa avioliitossa vuosia. Joku ihme toivo oli, että mies muuttuisi. Henkisesti vointini oli todella huonoa. Ilmapiiri oli kylmä, ei puhuttu ja ex aina välillä sivalsi jotain ilkeää. Hänen käytös oli todella törkeää näin jälkeen ajateltuna.
Eräs päivä tuli eropäätös. Se päätös tuli, kun oma teini-ikäinen lapsi kysyi "Miksi ette eroa." Ero tuli ja elämä muuttui täysin tuosta. Jo ensimmäinen ilta omasta vuokra-asunnossa oli helpottava. Ei tarvinnut pelätä, että ex sanoo jotain loukkaavaa eikä tarvinnut itse olla koko ajan varovainen.
Miksi menit tämän ihmisen kanssa naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kait. Vielä 5v jälellä.
Mitä lapsille sitten tapahtuu? 😳
Niistä tulee aikuisia.
Ethän pidä heitä silloinkaan parisuhdetetapeutteina, etkä myöskään into piukena jaa tietoja uusimmasta tapailusta. Jollain vanhemmilla hämärtyy rajusti käsitys rajoista.
Tämä. Tiedän äidin, joka selaa tinderiä 12v lapsensa kanssa, ja kyselee oisko tää hyvä äitille? Entäs tää? 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuulut ko. baarin vakiokalustoon?
-ohis
Onneksi ole kiertänyt ympäri Suomen ja 200 naista hoidettuna, faktoja riittää kyllä maalaistorvelokunnista!
Itse pitkitin väistämätöntä eroa muutaman vuoden että päästiin pettämiskriisistä yli ja turha sinällään katua tehtyjä asioita. En kuitenkaan suosittelisi tätä kellekään, lapset näyttää selvinneen ihan hyvin siitä ja kävimme riitelemässä riidat jossain muulla pääosin (autossa, autotallissa) mutta kyllä he sitä kireyttä todistivat ja riitojakin osin. Sinällään normaalia että parisuhteessa on myös kiistaa ja pientä konfliktin ja sitten taas eletään normaalisti. Se mikä ei ollut hyvä oli se että se riidaton aika meillä oli täysin sisarellista eli ei mitään hellyydenosoituksia vaan elimme kun arjen pyörittämiseen hitsautuneet kämppiset.
Toivon että se oli lapsille ihan hyvää aikaa, arki toimi ja käytiin reissuilla ja mökillä. Itselle aika rankkaa ja sitten kun eropäätös saatiin tehtyä niin todella suuri helpotus ja ajan kanssa löytyi uusi tasapainoinen ja rakastava kumppani. Tuntuu ihanalta ja turvalliselta melkoisen toksisen suhteen jälkeen, ex-kumppani ei koskaan nähnyt pienintäkään vikaa itsessään ja lopuksi oli myös fyysistä väkivaltaa (ei onneksi lasten ollessa paikalla) niin toki mietin myöhemmin että olisi pitänyt paljon aikaisemmin lähteä.
Jokaisella oma tilanne mutta olisi hyvä miettiä aina sitä että täällä eletään vaan kerran ja harvoin kun kyse on pettämisestä, se elämä asettuu kovin harmoniseksi lasten hoitamiseksi. Siinä on lähes poikkeuksetta riitoja ja pahaa oloa.
Maalaistorvelot kuumenee AINA faktoista, kuvittelevat olevansa jotain missejä kun komeita ke hariukkoja pyörii jaloissa, vaikka akka on 130 kg! Voi vain toivoa, ettei metsämi ehillä napsahda päässä. FAKTAAAAAAAA!
Tavallaan. Meillä on aina ollut vuoristoratasuhde, eli on jo mietitty eroa, tai sitten menee todella hyvin. Tasaista arkea ei oikeastaan koskaan ole ollut.
Lasten nähden ei koskaan olla riidelty ja eropohdinnat olen pitänyt pitkälti pääni sisällä, samoin mies. Lapset ovat nyt jo aikuisia, ja ovat kertoneet ihailevansa meidän parisuhdetta, kun olemme niin hyvät toisillemme ja rakkautta riittää. Myös he ovat hyvissä parisuhteissa, joissa ei onneksi vuoristorataa taida olla.
Meillä taas vuoristorata jatkuu. Eropohdinta nytkin päällä ja suoraa sanottuna haluaisin erota, mutta en tiedä, miten pärjäisin tässä talossa yksin. Tai tiedän, että pärjäisin melko huonosti. Siksi varmaan edelleen jatkamme yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut. Alun perin oli tarkoitus jaksaa olla siihen asti kun lapset ovat 18, mutta sitten päätin, että oma elämäni menee täysin hukkaan sekä menetän mielenterveyteni narsistisen miehen kanssa. Erosin ja se oli elämäni paras päätös. Pahoinvoivan vanhemman tunnistivat myös lapset. Vaikka sinänsä asiat olivat "päällepäin" kunnossa. Hieno talo yms.
Hyvä sinä! En ole ikinä ymmärtänyt näitä ”pitää jaksaa narsistipuolisoa siihen asti kun lapsi on 18”.
Ai siksi, että juuri sinä päivänä kun lapsi täyttää 18, hän olisi aikuinen ja muuttaisi pois kotoa? Ja että narsistista eroaminen olisi lapselle ihan hirveä juttu. Ehei, ei se yleensä niin mene. Narsistipuoliso on myös kamala narsistivanhempi.
Mä oon työssäni nähnyt näiden lasten takia hirveissä liitoissa sinnitelleiden vanhempien masennuslääkityksellä olevaa ja terapiassa ramppaavaa jälkikasvua. Tätä nämä lapset itsekin päivittelevät että miksi ei erottu ajoissa, kun se parisuhde ja samalla lasten kotielämä oli aivan kamalaa. Monella perheellä oli kulissit juurikin kunnossa: hienot talot ja autot, niin tämä materia ja raha on varmasti monelle syy jäädä väkivaltaiseen liittoon.