Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut kulissiliitossa lasten takia?

Vierailija
26.09.2026 |

Sain tietää että miesystävälläni on muita naisia. Meillä pienet lapset, en ihan heti jaksaisi erotakaan. Onko kellään kokemusta kulissiliitosta, kuinka kauan olet ollut? 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Aviopuoliso petti mutta jäin lasten takia suhteeseen. Puolitoista vuotta myöhemmin petti uudelleen ja sen jälkeen lähdin. Meni puolitoista vuotta ihan hukkaan. Totesin senkin, että en halua antaa poikalapsilleni sellaista esimerkkiä että pettäminen on ok ja siitä ei tule seurauksia. 

Vierailija
22/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, sehän olisi noloa. En myöskään katselisi päivääkään miestä jos tietäisin että hänellä on joku toinen meneillään. Nyt hieman itsekunnioitusta naiset.

Entä jos olisi vastasyntynyt ja taapero?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen. Ei tosin tietääkseni muita suhteita ja arki sujuu hyvin yhdessä. Mutta tunteet ovat sisarukselliset. Rahan, arjen ja lasten takia näin. Rakastan joka tapauksessa miestäni ja meillä on hauskaa. En joka tapauksessa jaksaisi enää uutta suhdetta. 

Eli teillä on normaali, hyvä parisuhde, eikä mitään syytä erota.

No ei ole hyvä parisuhde, jos toinen tuntuu sisarukselta! 

Joka tällaista välttää on itse elänyt insestiltä tuntuvassa suhteessa koko aikuisuutensa eikä tiedä että puolisoiden välillä voi olla myös pysyvä fyysinen vetovoima ja seksuaalinen halu. On surkeaa, jos suhde muuttuu hormonihuuman jälkeen sisarukselliseksi, koska sängyssä veljen kanssa lienee suuri painajainen jokaiselle normaalille ihmiselle! Tilanne johtaa ennemmin tai myöhemmon myös jomman kumman haikailuun suhteen ulkopuolelle, koska useimmiten se seksuaalisuus ei ihmisestä kuole ennen kuin molemmat jalat on haudassa. 

Vierailija
24/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein mieleltään epävakaat päätyvät kulissiliittoihin.

Koska eivät ole kykeneviä tasapainoiseen rakkaussuhteeseen.

Vierailija
25/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heh. Kulissiliittoja on paljon enemmän kuin ihmiset uskaltavat tunnustaa. 

Vierailija
26/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heh. Kulissiliittoja on paljon enemmän kuin ihmiset uskaltavat tunnustaa. 

Niin. Varsinkin sellaiset kulissiliitot jotka ovat alunperin syntyneet pettämisestä.

Vierailija
27/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni palstavalaista on aidosti missään muussa kuin kulissiliitossa, kumpaakaan ei kiinnosta, mies usein jurrissa jne...

Vierailija
28/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa alkaa ne lapset kärsiä ja oireilla ja saavat oudon kuvan parisuhteesta. Lisänä se että itse voit huonosti. Mieti, miksi ajattelet että kulissiliitto on hyvä? Mieti myös eroamisen hyvät ja huonot puolet? 

Miksi ihmeessä lapset kärsisivät, jos aikuiset eivät riitele, tulevat hyvin toimeen ja arki jaetaan sovussa? Jotkut ketjussa on sanoneet rakastavansa puolisoa ja että on hauskaa yhdessä. Mistä lapset silloin saavat oudon kuvan parisuhteesta? Eivät mistään.

Parisuhde on romanttinen. Kulissisuhde on arjen jakamista ilman romantiikkaa ja siihen voi liittyä monenlaisia kyseenalaisia asioita, kuten valehtelua, salailua ja kaksoiselämää.
Lisäksi jos kulissia pidetään yllä toisen pettämisen vuoksi, totta kai siihen liittyy pettymystä, vihaa, surua, kylmyyttä  ja kaunaa. 

Uskomatonta miten ihmiset eivät tiedä millainen on onnellinen tai edes normaali parisuhde. Ehkä eivät ole itse saaneet kotoa mallia? Romanttinen rakkaus erottaa sen muista ihmissuhteista. Jos sellaista ei suhteeseen sisälly, se ei ole normaali tai onnellinen parisuhde eikä tarjoa lapsille minkäänlaista normaalin rakkaus- eli parisuhteen mallia.  

Vierailija
29/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa tuntuu etten pärjää yksin vastasyntyneen ja villin 2 v taaperon kanssa niin aattelin jos muutaman kuukauden olisin. 

Ap

Vierailija
30/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen. Ei tosin tietääkseni muita suhteita ja arki sujuu hyvin yhdessä. Mutta tunteet ovat sisarukselliset. Rahan, arjen ja lasten takia näin. Rakastan joka tapauksessa miestäni ja meillä on hauskaa. En joka tapauksessa jaksaisi enää uutta suhdetta. 

No ei ole hyvä parisuhde, jos toinen tuntuu sisarukselta! 

Joka tällaista välttää on itse elänyt insestiltä tuntuvassa suhteessa koko aikuisuutensa eikä tiedä että puolisoiden välillä voi olla myös pysyvä fyysinen vetovoima ja seksuaalinen halu. On surkeaa, jos suhde muuttuu hormonihuuman jälkeen sisarukselliseksi, koska sängyssä veljen kanssa lienee suuri painajainen jokaiselle normaalille ihmiselle! Tilanne johtaa ennemmin tai myöhemmon myös jomman kumman haikailuun suhteen ulkopuolelle, koska useimmiten se seksuaalisuus ei ihmisestä kuole ennen kuin molemmat jalat on haudassa. 

En usko että vetovoima voi muuttua sisarukselliseksi jos se ei alunperin ole ollut. 

Vierailija
31/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni palstavalaista on aidosti missään muussa kuin kulissiliitossa, kumpaakaan ei kiinnosta, mies usein jurrissa jne...

Voi vain kuvitella, kun "miehet" katsovat por noa ja ei ehkä perskar vainen 100-kiloinen valas kiinnosta :D Aina saa nauraa!

Vierailija
32/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa tuntuu etten pärjää yksin vastasyntyneen ja villin 2 v taaperon kanssa niin aattelin jos muutaman kuukauden olisin. 

Ap

Itse jatkaisin ainakin vauvavuoden yli, jos pystytte olemaan asiallisesti kotona. Olisin tästä myös rehellinen puolisolle. 

Vierailija
33/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lyhyellä viestillä ihminen voikaan paljastaa olevansa itse epäkelpoa puolisoainesta. 

Vierailija
34/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa alkaa ne lapset kärsiä ja oireilla ja saavat oudon kuvan parisuhteesta. Lisänä se että itse voit huonosti. Mieti, miksi ajattelet että kulissiliitto on hyvä? Mieti myös eroamisen hyvät ja huonot puolet? 

Miksi ihmeessä lapset kärsisivät, jos aikuiset eivät riitele, tulevat hyvin toimeen ja arki jaetaan sovussa? Jotkut ketjussa on sanoneet rakastavansa puolisoa ja että on hauskaa yhdessä. Mistä lapset silloin saavat oudon kuvan parisuhteesta? Eivät mistään.

Parisuhde on romanttinen. Kulissisuhde on arjen jakamista ilman romantiikkaa ja siihen voi liittyä monenlaisia kyseenalaisia asioita, kuten valehtelua, salailua ja kaksoiselämää.
Lisäksi jos kulissia pidetään yllä toisen pettämisen vuoksi, totta kai siihen liittyy pettymystä, vihaa, surua, kylmyyttä  ja kaunaa. 

Uskomatonta miten ihmiset eivät tiedä millainen on onnellinen tai edes normaali parisuhde. Ehkä eivät ole itse saaneet kotoa mallia? Romanttinen rakkaus erottaa sen muista ihmissuhteista. Jos sellaista ei suhteeseen sisälly, se ei ole normaali tai onnellinen parisuhde eikä tarjoa lapsille minkäänlaista normaalin rakkaus- eli parisuhteen mallia.  

Olen periaatteessa samaa mieltä. Kerroin omasta kulissistani aiemmin. Me kyllä esimerkiksi halaamme ja annamme aamupusut lasten nähden. Mutta kulissi tämä on kaikesta kunnioituksesta ja välittämisestä huolimatta. Silti, lasten elämä ja tulevaisuus muuttuisi erossa niin radikaalisti etten lähtisi siihen tämän takia. 

Vierailija
35/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Alun perin oli tarkoitus jaksaa olla siihen asti kun lapset ovat 18, mutta sitten päätin, että oma elämäni menee täysin hukkaan sekä menetän mielenterveyteni narsistisen miehen kanssa. Erosin ja se oli elämäni paras päätös. Pahoinvoivan vanhemman tunnistivat myös lapset. Vaikka sinänsä asiat olivat "päällepäin" kunnossa. Hieno talo yms. 

Vierailija
36/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lyhyellä viestillä ihminen voikaan paljastaa olevansa itse epäkelpoa puolisoainesta. 

Aina löytyy naisia, sori sulle, perska rvainen, sattuu, tiedän sen. :)

Vierailija
37/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstavalaat kuumenee ja ne, jotka ovat "suhteessa" ovat varmasti ilman seksiä nyhveröukkonsa kanssa ja toive olisi saada se yläasteen kova RAMI päälle.

Siis eivätkö nämä torvet tajua lähteä maalaisjunt tiloista pois?

Vierailija
38/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut. Mutta miesoletettu kollega kertoi olleensa 10 vuotta sellaisessa, mm ilman seksiä tuon ajan kun nainen päätti että sitä ei enää tarvita koska "kaikki" oli saavutwttu. Lapset oli pieniä päätöksen ajankohtana,  sitten mies otti eron kun jälkikasvu oli lukiossa - lasten toiveesta, jotka halusivat muuttaa faijansa kanssa saman katon alle.

Vierailija
39/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pitäisi tätä normaalina. Tai toivottavasti ei ole normaali. Ystävyyssuhde, ei romanttinen parisuhde. 

Eli mitään läheisyyttä ei ole, eikä seksiä koskaan? Jos ei, niin muuttakaa tilanne. Ihan normaalilta kuulostaa. Taidat olla ekaa kertaa näin pitkässä suhteessa?

Harva on useamman kerran monen vuosikymmenen suhteessa. 

Joidenkin mielestä jo joku 7 vuoden suhde on pitkä. 10 jo monen mielestä. Sellaisia ehtii kyllä useita olla, kun vaihtaa heti kun alkaa tuntua ystävyydeltä.

Vierailija
40/77 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on ok, että mies on pettänyt, niin sehän on aivan sun päätettävissä. Mutta tehkää pelisäännöt selväksi.

Onko molemmilla samat oikeudet jatkossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi