Oletko ollut kulissiliitossa lasten takia?
Sain tietää että miesystävälläni on muita naisia. Meillä pienet lapset, en ihan heti jaksaisi erotakaan. Onko kellään kokemusta kulissiliitosta, kuinka kauan olet ollut?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä huikea idea on jäädä odottelemaan ja olla onneton kun eron jälkeen voisi rakentaa jotain uutta.
Mitä uutta? Ei ole kaikkien osalta realistista ajatella noin. Esim. itse aloin seurustella ekan ja tähän mennessä viimeisen kerran aika iäkkäänä. Ja en osaa tai jaksa solmia tai pitää yllä edes kaverisuhteita. Joten mitä uutta arvelet, että minuntyylisilleni tulusi? Ei mitään. En ole mikään uuden poimija.
En ole ollut lasten takia, mutta muista syistä kyllä.
Häntäheikkeily selvisi minulle hyvin aikaisessa vaiheessa suhdetta ja mietin pitkään, lähdenkö vai jäänkö. Jatkoin suhdetta aina siihen asti, kunnes miehen käytös minua kohtaan muuttui sellaiseksi, että ei jäänyt epäselvyyttä, että hänellä on kierroksessa joku, jonka kanssa haluaa jotain muutakin.
Kun lähdin tuohon suhteeseen, tarkoituksenani ei ollut kulissi, mutta tällä hetkellä etsin ensisijaisesti kulissia samoista syistä kuin pysyin edellisessä suhteessani. En ole sitä vastaan, että suhteessa olisi muutakin kuin kulissit, mutta haluan yhteisymmärryksen siitä, että mitä meidän välillä on tai ei ole ja mitä toinen tekee muiden kanssa on meidän välinen asia ja mitä ulkopuolisille näytetään on oma juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa alkaa ne lapset kärsiä ja oireilla ja saavat oudon kuvan parisuhteesta. Lisänä se että itse voit huonosti. Mieti, miksi ajattelet että kulissiliitto on hyvä? Mieti myös eroamisen hyvät ja huonot puolet?
Miksi ihmeessä lapset kärsisivät, jos aikuiset eivät riitele, tulevat hyvin toimeen ja arki jaetaan sovussa? Jotkut ketjussa on sanoneet rakastavansa puolisoa ja että on hauskaa yhdessä. Mistä lapset silloin saavat oudon kuvan parisuhteesta? Eivät mistään.
Parisuhde on romanttinen. Kulissisuhde on arjen jakamista ilman romantiikkaa ja siihen voi liittyä monenlaisia kyseenalaisia asioita, kuten valehtelua, salailua ja kaksoiselämää.
Lisäksi jos kulissia pidetään yllä toisen pettämisen vuoksi, totta kai siihen liittyy pettymystä, vihaa, surua, kylmyyttä ja kaunaa.
Uskomatonta miten ihmiset eivät tiedä millainen on onnellinen tai edes normaali parisuhde. Ehkä eivät ole itse saaneet kotoa mallia? Romanttinen rakkaus erottaa sen muista ihmissuhteista. Jos sellaista ei suhteeseen sisälly, se ei ole normaali tai onnellinen parisuhde eikä tarjoa lapsille minkäänlaista normaalin rakkaus- eli parisuhteen mallia.Olen periaatteessa samaa mieltä. Kerroin omasta kulissistani aiemmin. Me kyllä esimerkiksi halaamme ja annamme aamupusut lasten nähden. Mutta kulissi tämä on kaikesta kunnioituksesta ja välittämisestä huolimatta. Silti, lasten elämä ja tulevaisuus muuttuisi erossa niin radikaalisti etten lähtisi siihen tämän takia.
Tuo ei ole mikään kulissi. Lue aiheesta tai käykää pariterapiassa. Tuo on normaali parisuhteen vaihe ja siihen saa sen suuren rakkauden ja intohimon kyllä takaisin. Teillähän on oikein hyvä tilanne.
En ala täällä vääntää, mutta pidän kyllä avioliittoani kulissina sikäli, että olemme enää vain hyviä ystäviä. Elämä ei ole huonoa, mutta toivoisin muille enemmän.
Arki sujuu hyvin, kaveripohjalta. 30 v suhdetta ei heitetä romukoppaan, jonkun yhdentekevän ihmisen vuoksi. On enemmän menetettävää kuin saatavaa. Miksi tyytyä johonkin oravanraato minäitte mieheen, kun oma avaa oven ja maksaa kaiken:) Lapsistakin tuli älykkäitä ja lapsenlapsistakin tulee kun älykkäät puolisot jo heillä. Miksi heittää kaikki tuulee, kun asiat oikeasti hyvin?! Säälittää ikisinkut