Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on kymmeniä tuhansia yksinhuoltajaäitejä ja ne kaipaa parisuhdetta.

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yh:ta..niiden kanssa menee hermot,ja kersat vielä päälle..todella mahdoton ajatus..helpommalla selviää kun käyttää maksullista huoraa,tulee paljon halvemmaksi

Ai kui?

Ei se maksullinen anna sulle ilmaista pillua eikä ilmaisia lounaita.

Penniäkään et muitten muksuista kustanna etkä naisen kustannuksista.

Vierailija
82/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon täällä yleistetään, ängetään samaan muottiin. Olen yh-äiti ja maksamme exän kanssa lasten kulut 50/50. Nykyinen seurustelukumppanini ei osallistu kustannuksiini, ei lasteni eikä minun henkilökohtaisiini. Enkä minä hänen. 

Jokainen mies joka on ollut tuommoisessa kuviossa mukana tietää että valehtelet ja jokainen meistä tietää että jollain tavalla joutuu joka tapauksessa maksamaan sinun lapsen asioita varsinkin kun sinun lapsesi haluaa jotain niin sinähän tietenkin ostat sen ja maksavat omat asiasi sillä uudella miehellä joka taas tarkoittaa että mies joutuu maksamaan sinun lapsen takia

Ikävä kuulla, jos sinulle ja/tai tuttavillesi on käynyt noin. Uskon tuollaistakin tapahtuvan, mutta en lähtisi yleistämään. Minun kumppanini ei maksa lasteni, eikä minunkaan kulujani. Tunnen muitakin yh-vanhempia, jotka jakavat lasten kulut puoliksi toisen vanhemman kanssa. Toki sellaiset uusioperheet, joissa asutaan saman katon alla olisi haastavampaa laskea joka euro,mutta mahdollista sekin. Minä en aio asua kumppanini kanssa saman katon alla, vasta kuin ehkä siinä vaiheessa,kun lapset aikuistuneet ja muuttaneet omilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksumuuri. Mikä tuossa on siis se ongelman ydin? Ei löydy poikaystävää millään, mutta tarjontaa riittää? Mihin homma kosahtaa?

Ei ole realistista käsitystä omasta alentuneesta markkina-arvosta. Lapsia porsineena yritetään tavoitella samoja suosittuja miehiä kuin ennen porsimista, ja nyt ihmetellään kun nämä miehet eivät kiinnostu heistä. 

Oman tasoiset samalla tavalla keskivartalolihavat vuoroviikkoisät eivät tietenkään kelpaa. 

Vierailija
84/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikertaa sinkkuäitiä kokeillut ja ikinä en enää astu siihen taloudelliseen ansaan. Sinkkuäideille mies on vain Ilmainen lapsenvahti ja lapsen elämän maksaja jolla ei ole mitään sanan valtaa siihen miten lapsi kasvatetaan. 

Vaikka jokainen äiti sanoo että "sinun ei tarvi maksaa minun lapsen asioita" niin omissa ja ystävien parisuhteissa se on aina mennyt siihen että vaikka äiti näin sanoo niin silti mies joutuu maksamaan joko suoraan tai epäsuoraan niitä lapsen asioita

Muutaman kuukauden tapailin yhtä isää jolla hänen kaksi lastaan oli hänellä yhden viikonlopun kuukaudessa. Aiottiin viettää iltaa yhdessä kahdestaan juuri ennen lapsiviikonloppua, käytiin ruokakaupassa ja oli tapana maksaa yhteiset ostokset vuorotellen, oli minun vuoroni. Hän alkoi lappaamaan kärryyn jugurtteja yms. muksuilleen olettaen että maksan nekin. En muuten maksanut. En ollut edes tavannut niitä lapsia. Jos olisin suostunut niin tuskin olisi jäänyt yhteen kertaan, ja olin vielä opiskelija ja hän hyvä palkkaisessa työssä. Ei mennyt kauaa kun päätin koko suhteen, enkä enää koskaan aio koskea lapsellisiin pitkällä tikullakaan (siis syitä on monia monia monia muitakin). Eli kyllä ne viikonloppuisätkin voi kuvitella hyötyvänsä lapsettoman (vähistäkin) rahoista, ei ainoastaan äidit. 

Ymmärrän että et halunnut maksaa, tuloerot yms. mutta itse sairaseläkeläisenä ostin mielelläni työssäkäyvän miehen lapselle pieniä yllätyksiä jo ihan alussa kun en ollut tavannut lasta. Ehkä siksi kun itselläni myös lapsi ja tiedän kuinka se ilahduttaa lasta jos joku huomioi ja osoittaa välittämistä. No, parin kk päästä mies jätti minut kun sanoin etten pitänyt tavasta jolla hän puhui tietystä aiheesta. Ei silti kaduta yhtään mikään mitä hänen lapselle ostin. 

Vierailija
85/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksumuuri. Mikä tuossa on siis se ongelman ydin? Ei löydy poikaystävää millään, mutta tarjontaa riittää? Mihin homma kosahtaa?

Miehen pitäisi maksaa lastenkulut, hoitaa kotia ja järjestää naiselle vapaa-aikaa. Harva suostuu tai on liian köyhä 

Vierailija
86/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niiden kumppanit on? Siis eksät ja miksi?

En ole lukenut artikkelia, mutta minun mieheni kuoli.

Vierailija
87/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksi ja hailee onko yh tai ei. Jos homma toimii niin se toimii. Kaikkihan on kiinni siitä miten nämä kaksi aikuista yhdessä sopivat ja elämälleen tekevät.

Vierailija
88/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niiden kumppanit on? Siis eksät ja miksi?

Juoksivat karkuun

Maksavat puolet hmja hoitaa lasta jokatoinen viikko. Nyt haetaan hoitajaa ja maksajaa toiselle puolelle.  

Vierailija
89/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikertaa sinkkuäitiä kokeillut ja ikinä en enää astu siihen taloudelliseen ansaan. Sinkkuäideille mies on vain Ilmainen lapsenvahti ja lapsen elämän maksaja jolla ei ole mitään sanan valtaa siihen miten lapsi kasvatetaan. 

Vaikka jokainen äiti sanoo että "sinun ei tarvi maksaa minun lapsen asioita" niin omissa ja ystävien parisuhteissa se on aina mennyt siihen että vaikka äiti näin sanoo niin silti mies joutuu maksamaan joko suoraan tai epäsuoraan niitä lapsen asioita

Muutaman kuukauden tapailin yhtä isää jolla hänen kaksi lastaan oli hänellä yhden viikonlopun kuukaudessa. Aiottiin viettää iltaa yhdessä kahdestaan juuri ennen lapsiviikonloppua, käytiin ruokakaupassa ja oli tapana maksaa yhteiset ostokset vuorotellen, oli minun vuoroni. Hän alkoi lappaamaan kärryyn jugurtteja yms. muksuilleen olettaen että maksan nekin. En muuten maksanut. En ollut edes tavannut niitä lapsia. Jos olisin suostunut niin tuskin olisi jäänyt yhteen kertaan, ja olin vielä opiskelija ja hän hyvä palkkaisessa työssä. Ei mennyt kauaa kun päätin koko suhteen, enkä enää koskaan aio koskea lapsellisiin pitkällä tikullakaan (siis syitä on monia monia monia muitakin). Eli kyllä ne viikonloppuisätkin voi kuvitella hyötyvänsä lapsettoman (vähistäkin) rahoista, ei ainoastaan äidit. 

Siis valitsit vaan p a s k a n miehen, ja nyt leimaat kaikkia sinkkuisejä? Lol.

En itse alkaisi millekään miehen kanssa joka näkee lapsiaan vain yhtenä viikonloppuna kuussa, ellei asialle ole jotain tooooodella hyvää syytä (äiti vienyt lapset väkisillä jonnekin toiselle puolelle Suomea/Eurooppaa tms.). Enkä miehen kanssa, joka vaatii tiukasti vuorotellen maksamista.

Samaa sanoisin toki näille palstaeinareille, jotka onnistuvat löytämään ne surkeimmat naiset. 

Vain hölmöläinen alkaa surkean miehen/naisen kanssa, ja leimaa sitten kaikkia. Tämä ketju on täynnä tuollaista oman hölmöyden mainostamista, enimmäkseen miehiltä mutta näköjään naisiltakin.

Vierailija
90/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisia vai todellisia yksinhuoltajia? 

Vierailija
91/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-äiti sopii eronneelle miehelle, jolla on itselläänkin lapsia, parhaassa tapauksessa miehen lapset ovat vanhempia, ja miehelle on tullut kokemusta lapsiperhearjesta ja rutiinia lastenhoidosta, mutta toisaalta omat lapset ovat jo sen verran vanhoja, että eivät tarvitse erityisesti hoivaa ja huolenpitoa.

Eli miehellä pitää olla rutiini hoitaa naisen lapsia, mutta omat pois jaloista. Niinpä  

Vierailija
92/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-mamma kaipaa miestä rahoittamaan elämäänsä.

Älä haksahda!

Kuka nainen enää näinä päivinä haluaa taloudellisesti riippuvaiseksi jostain miehestä? En tunne yhtäkään, oli lapsia tahi ei.

Riippuvuushan nyt on eri asia, kuin se, että saa jonkun jakamaan kuluja ja tuomaan vähän luksusta.

Vierailija
93/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-äiti sopii eronneelle miehelle, jolla on itselläänkin lapsia, parhaassa tapauksessa miehen lapset ovat vanhempia, ja miehelle on tullut kokemusta lapsiperhearjesta ja rutiinia lastenhoidosta, mutta toisaalta omat lapset ovat jo sen verran vanhoja, että eivät tarvitse erityisesti hoivaa ja huolenpitoa.

Eli miehellä pitää olla rutiini hoitaa naisen lapsia, mutta omat pois jaloista. Niinpä  

Ei pidä. Ihan ihme juttuja taas täällä.

Mä sain todella nuorena lapsen, joten nyt kun lapseni on jo iso, minua on yrittäneet lapsettomien miesten lisäksi sinkkuisät joiden lapset on pieniä. Asia ei olisi mulle ongelma, jos tosirakkaudella sattuisi olemaan pieni lapsi/lapsia, mutta kieltämättä ne pienet lapset voi jarruttaa juttuun lähtemistä, jos henkilöstä ei tule nopeasti sellaista oloa, että pakko saada. Eli lapset (niin oma kuin toistenkin) ehkä jarruttaa sellaista "ihan jees"-tyyppien kanssa "kattelemaan" alkamista, mikä voi olla ihan hyväkin. 

Vierailija
94/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHt hankalia tapailtavia, aina lapset mukana.

Vuoroviikkovanhempinaiset kivoimpia tapailtavia. Ovat viikon lasten kanssa, itse saa olla yksikseen ja touhuta omiaan. Sitten yhteisellä vuoroviikolla sex festival ja kaikkea kivaa yhteistä puuhaa.

Repeat

M34

Vierailija
95/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yh-äiti deittimarkkinoilla alinta sakkaa, pantavaksi kelpaa, muuta toisen kersat on ehdoton ei.

Yh-isät ovat kyllä hottiksia.

Kenen mielestä.? Kaikki tuntemani naiset, myös yh:t, kiertävät lapselliset miehet kaukaa. Vaikka ei olisi edes yh. Naisen pitää olla miehelle aina ykkönen, siihen ei miehen lapset sovi.

Vierailija
96/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on lasten isät?

Miksi, miehet, ihmettelette, kun naiset eivät enää halua parisuhteeseen ja lapsia, kun mies voi vain lähteä, kun ei enää hotsita kortista ja iskää leikkiä....

Vierailija
97/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa ne kaipaa elättäjää itselleen ja penskoilleen.

Eikös ensisijainen elatusvelvollisuus ole lasten isällä, ei äidin uudella partnerilla?

Niin? Nainen tarvitsee kaksi elättäjää ja lapsenvahtia. Laillinen vastuu on eri asia kuin naisen toivona elintaso. 

Vierailija
98/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yh-äiti deittimarkkinoilla alinta sakkaa, pantavaksi kelpaa, muuta toisen kersat on ehdoton ei.

Yh-isät ovat kyllä hottiksia.

Kenen mielestä.? Kaikki tuntemani naiset, myös yh:t, kiertävät lapselliset miehet kaukaa. Vaikka ei olisi edes yh. Naisen pitää olla miehelle aina ykkönen, siihen ei miehen lapset sovi.

Bullshit. Kukaan hyvä nainen ei kierrä sinkkuisää kaukaa, jos se mies on hyvä mies ja sen kanssa kolahtaa.

Ainoastaan joku tunnevammainen surkimus on sellainen, että rakkautta riittää vain omalle biologiselle lapselle. 

Vierailija
99/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis valitsit vaan p a s k a n miehen, ja nyt leimaat kaikkia sinkkuisejä? Lol.

En itse alkaisi millekään miehen kanssa joka näkee lapsiaan vain yhtenä viikonloppuna kuussa, ellei asialle ole jotain tooooodella hyvää syytä (äiti vienyt lapset väkisillä jonnekin toiselle puolelle Suomea/Eurooppaa tms.). Enkä miehen kanssa, joka vaatii tiukasti vuorotellen maksamista.

Samaa sanoisin toki näille palstaeinareille, jotka onnistuvat löytämään ne surkeimmat naiset. 

Vain hölmöläinen alkaa surkean miehen/naisen kanssa, ja leimaa sitten kaikkia. Tämä ketju on täynnä tuollaista oman hölmöyden mainostamista, enimmäkseen miehiltä mutta näköjään naisiltakin.

Ennenminkin vain hölmöläinen lankeaa uudelleen parisuhdeansaan, koska jokainen esittelee parhaita puoliaan suhteen alussa ja huonoimmat valehtelee ja näyttelee sen päälle.

Vierailija
100/190 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan elämäni varrelta tasan yhden yh-äidin joka oli kaunis, kiinteä, hoikka ja nuori. Hänet olisin ottanut taakkojensa kanssa. Nykyisin yh-äidit ovat järjestään tatuoituja, rumapainoisia ja vanhanpuoleisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän