Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin säästää veronmaksajien rahaa

Vierailija
25.09.2026 |

Olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja nyt syksyllä tehtäväni on haravoida. Olen hommissa yleishyödyllisessä yhdistyksessä, joka laskuttaa kunnalta 20e/h, kun haravoin. Ja minun pitäisi tehdä tätä 4h/päivä.

Oma moraalini sanoo, että minun pitäisi haravoida mahdollisimman nopeasti, jotta kunnan veronmaksajat eivät joudu maksamaan liikaa ja turhaa. Mutta yhdistyksen väki ja kuntouttavan ohjaaja sanoo, että ihan rauhassa omaa tahtia. Neljä tuntia pitää saada kulumaan siinä hommassa.

Mikä ihmeen järki? Mä en halua kuluttaa verovaroja siihen, että nojaan haravaan tai pidän ylipitkiä kahvitaukoja.

Suositteletteko haravoimaan mahdollisimman nopeasti vai hitaasti? Kuuluuko mun ajatella enemmän työnantajan (yhdistys) vai kuntalaisten etua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä haravoit sen 4 tuntia ja pulinat pois. Ei mitään lusmuilua vaan annat haravan heilua.

Vierailija
2/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aloituksessasi sanoit, ohje on tehdä työtä omaan tahtiin, saat siis itse päättää haravointinopeuden. Ainoa vaatimus on että 4 tuntia täyttyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet rauhalliseen tahtiin, etkä murehdi veronmaksajia. Sinä et ole tästä päättänyt joten vastuun kantaa muut, päättäneet.

Vierailija
4/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet rauhalliseen tahtiin, etkä murehdi veronmaksajia. Sinä et ole tästä päättänyt joten vastuun kantaa muut, päättäneet.

No, jos teen tosi rauhallisesti, niin haravoin samaa plänttiä vielä seuraavanakin päivänä ja kohta se onkin jo 160 euron lasku kuntalaisille. Järkeä?

Vierailija
5/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionkonttoriin voi lahjoittaa rahaa. Jos välillä teet mielestäsi liian vähän pistä rahaa säästöön. Sitten kerran vuodessa lahjoitus.

Vierailija
6/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vielä käytetään haravaa? En ole haravoivaa tyyppiä nähnyt töissä enää vuosiin, kaikilla on nykään lehtipuhallin.

Vierailija
7/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vielä käytetään haravaa? En ole haravoivaa tyyppiä nähnyt töissä enää vuosiin, kaikilla on nykään lehtipuhallin.

No vaikkapa kuntouttavassa työtoiminnassa, jossa tehokkuudella ei ole niin väliä.

Vierailija
8/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos teen tosi rauhallisesti, niin haravoin samaa plänttiä vielä seuraavanakin päivänä ja kohta se onkin jo 160 euron lasku kuntalaisille. Järkeä?

Ei ole sinun tehtäväsi ajatella maksua tai kuluja. Jollekin toiselle maksetaan palkkaa siitä että pitää kuluja silmällä ja maksaa laskun. Sinun tehtäväsi on haravoida. Älä tee työtä josta sinulle ei makseta.

Vierailija
9/9 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun tehtäväsi ajatella maksua tai kuluja. Jollekin toiselle maksetaan palkkaa siitä että pitää kuluja silmällä ja maksaa laskun. Sinun tehtäväsi on haravoida. Älä tee työtä josta sinulle ei makseta.

Ajatteletko ihan oikeasti tuolla tavalla veronmaksajien rahoista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi