Luuletteko tosissanne, että äänestämällä asiat muuttuvat?
Vuodesta toiseen äänestetään. Voiko joku sanoa tai antaa esimerkin että asiat olisivat menneet parempaan suuntaan kuntavaalien tai pääministeri vaihdon jälkeen?
Kommentit (182)
Hööh ei todellakaan äänestämisellä ole muuta virkaa kuin vakita eniten ääniä saanut puolue. Sen jälkeen tämä tiktaattori puolue valitsee eduskunnan. Kansan Äänien määrällä ei ole merkitystä. Ketkä menevät hallitukseen. Tätä pelleilyä jatketaan vuodesta toiseen muka demokraatisena?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen politiikka on jäykkää ja vanhanaikaista, eli se tulee uudistaa. Poliitikot pyörivät turhanpäiväisten asioiden ympärillä kuin hait mutta eivät ymmärrä mikä on tärkeää, eli tulevaisuus.
Meillä on vain yksi joka puhui sen puolesta ja hänkin on hyljeksittynä oppositiossa.
Nythän on vain kaksi puolta joista kumpikaan ei jousta ideologiastaan. Siksi täällä ei tapahdu kehitystä. Suomesta on tullut pikkujenkkilä
Vierailija kirjoitti:
Hööh ei todellakaan äänestämisellä ole muuta virkaa kuin vakita eniten ääniä saanut puolue. Sen jälkeen tämä tiktaattori puolue valitsee eduskunnan. Kansan Äänien määrällä ei ole merkitystä. Ketkä menevät hallitukseen. Tätä pelleilyä jatketaan vuodesta toiseen muka demokraatisena?
Niin, mutta minkä puolueen haluat diktaattoriksi? Persu vai vihreät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että Vihreät Sofian johdolla uudistavat poliittista kenttää.
Itse tunnen muutamia jotka jokaisen hallituksen aikana valittavat ja valittavat koska ovat odottaneet hallituksen hoitavan heidän elämänsä. Enemmän vaikutusta on sillä mitä yksilö tekee elämässään itse. En ole koskaan äänestänyt yksissäkään vaaleissa, eik ole ollut valittamista. Käyn töissä, tienaan rahani ja teen sillä mitä haluan. Hallitukset eivät ole tuoneet minulle mitään kuten myöskään puolueet. Itse olen työni hankkinut. Enemmän olen vaikuttanut omaan elämääni omilla teoillani. Eikä ole valittamista jatkossakaan ja samalla linjalla jatkan.
Toivottavasti huomaat, että tälläkin ketjulla yritetään vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen. Jos jätät äänestämättä, oikeistopuolueet voittavat. Jos haluat näin käyvän, voit yhtä hyvin käydä äänestämässä oikeistoa, jolloin ehdokkaasikin hyötyy yhdellä äänellä. Jos taas toivot keskustan tai vasemmiston voittoa, on tärkeätä äänestää. Kun äänestysprosentti nousee, yleensä vasemmisto voittaa. Jotta todella kaikkien suomalaisten etu tulee otetuksi huomioon, on tärkeää, että kaikki äänestävät.
Kuulostaa vähän rysyjen agendalta että yritetään masentaa ihmiset olemaan äänestämättä.
Sellaisessa maassa jossa suurta keskiluokkaa ei kiinnosta, voi kaiken maailman hörhöt päätyä valtaan. Mitä vähemmän ääniä, sen vähemmän mennään kansan tahdon mukaan.
Rysyt ovat tässä asiassa esimerkillisiä, äänestysprosentti on huomattavan korkea ja se oli jopa päätetty ennen vaaleja :D
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen muutamia jotka jokaisen hallituksen aikana valittavat ja valittavat koska ovat odottaneet hallituksen hoitavan heidän elämänsä. Enemmän vaikutusta on sillä mitä yksilö tekee elämässään itse. En ole koskaan äänestänyt yksissäkään vaaleissa, eik ole ollut valittamista. Käyn töissä, tienaan rahani ja teen sillä mitä haluan. Hallitukset eivät ole tuoneet minulle mitään kuten myöskään puolueet. Itse olen työni hankkinut. Enemmän olen vaikuttanut omaan elämääni omilla teoillani. Eikä ole valittamista jatkossakaan ja samalla linjalla jatkan.
Älä sitten valita kun Kela tukesi leikataan! Epäisänmaallista tuollainen siivellä elo
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallitus oli oikeastaan ensimmäinen hallitus joka avasi silmät sille että äänestämisellä on väliä. Niin holtiton hallitus rahan suhteen oli kyseessä. Marin halusi itse asiassa jatkaa samaa menoa toisenkin kerran.
En osaa sanoa johtuiko rahan kylvö puolueista, vai puolueiden johdon sukupuolesta. Selviää varmaan seuraavalla vaalikaudella.
Sinulla on siellä tälläkin hetkellä kaksi tyttöä hallituksessa ja neljä puoluetta tuhlaamassa holtittomasti valtion varoja. Heitä et pysty arvioimaan tai arvostelemaan, osaatko kertoa miksi sukupuoli tai puolue ja näiden typerät päätökset eivät nyt vaikuta?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt lapsiparka asioista selvää, äläkä vain taas lintsaa koulusta ja lorvi kotona.
Hyvin vähän asiat mihinkään hyvään suuntaan yleensä menevät. Useimmiten huonoa tulee enempi kuin hyvää, oli kuka vain vallassa. Hyödyt ovat siis niin minimaaliset, että ihan hyvin voi jättää äänestämättäkin. Tuntuu, ettei sinne muutenkaan (vain) asioitten takia äänestetä niitä ihmisiä, vaan jonkun pärstäkertoimen mukaan; koska oma lempihenkilö/tuttu/idoli tms. on ehdolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on demokratia. Ei täällä mitään diktaattoreita tarvita, vaikka persut siitä asemasta haaveilevatkin. Kyllä muut puolueet ymmärtävät, että yhteistyöllä Suomi on rakennettu. Jees punamultaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aivan totta. Muutama järjen ääni eduskuntasalissa on, mutta yksilöinä nämä eivät koskaan pääse ministereiksi. Sitten siellä on Orpo, Purra, Satonen, Marttinen, Rydman jopa kahdella ministerinsalkulla... Kaikki ihmisiä, joita kukaan ei enää ensi vaaleissa pidä pätevinä ehdokkaina, mutta joista kaikki nuoleskelevat parhaansa mukaan, että valta säilyisi. Siis se eduskuntasalin äänestysvalta, joka näille niljakkeille on se elämä, ei mikään kansan, vaan ihan oman edun takia edustaminen.
-winner-
Vain todella syrjäytynyt typerys tai kanapissis jättää äänestämättä. Haluatko olla juntti metsäläinen ja uskoa tätäkin propagandaketjua? Miten tyhmä on kansa, joka ei ymmärrä käyttää äänioikeuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Historia on täynnä esimerkkejä. Miksi kyselet täällä kuin pikkulapsi, mikset ota itse selvää kuten aikuinen?
Onko tuo mielestäsi aikuismainen vastaus?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen politiikka on jäykkää ja vanhanaikaista, eli se tulee uudistaa. Poliitikot pyörivät turhanpäiväisten asioiden ympärillä kuin hait mutta eivät ymmärrä mikä on tärkeää, eli tulevaisuus.
Meillä on vain yksi joka puhui sen puolesta ja hänkin on hyljeksittynä oppositiossa.
Asioiden ratkaisemisen sijaan on tärkeämpää on nykyään löytää se, joka osaa olla juuri oikeaa mieltä. Vasemmisto alkoi etsiä uusia yhä oudompia keinoja näytellä hyvää ihmistä, vääriä mielipiteitä pitäisi pidätellä hysteerisemmin kuin pierua. Poliitikon kannattaa mielistellä eniten niitä, joita on eniten, mielenterveysongelmaisia naisia.
Jos politiikka ei olisi jäykkää, koko Suomi olisi muutettu 1970-luvulla kommunistiseksi ja 1980-luvulla uusliberaaliksi. Siihen sitten Suomi romahtikin, kun Neuvostoliitto hajosi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän asiat mihinkään hyvään suuntaan yleensä menevät. Useimmiten huonoa tulee enempi kuin hyvää, oli kuka vain vallassa. Hyödyt ovat siis niin minimaaliset, että ihan hyvin voi jättää äänestämättäkin. Tuntuu, ettei sinne muutenkaan (vain) asioitten takia äänestetä niitä ihmisiä, vaan jonkun pärstäkertoimen mukaan; koska oma lempihenkilö/tuttu/idoli tms. on ehdolla.
Urheilija, missi, laulaja, somejulkkis...
Mikä tekee näistä yhdestäkään pätevän politiikassa tai tietämään mitään laeista tai talouselämästä?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuren yleisön poliittinen muisti on lyhyt, tyypillisesti noin kuudesta kuukaudesta yhteentoista kuukauteen. Tällä ilmiöllä on suuri merkitys sille, miten politiikkaa maassamme ja maailmalla johdetaan ja tätä puolueet käyttävät hyväksi. Ilmiötä on tutkittu laajasti maailmalla. Hallitukset vuorollaan tekevät usein ikävät ja epäsuositut päätökset (kuten veronkorotukset tai leikkaukset) kautensa alussa. Kautensa lopussa, noin puoli vuotta ennen vaaleja, ne pyrkivät jakamaan "vaalirahoja" tai tekemään suosittuja päätöksiä. Kansalta unohtuu myös monet poliittiset kriisit ja kohut, jotka näyttävät tuoreeltaan tuhoisilta, unohtuvat tai laantuvat puolen vuoden kuluttua, jos tilalle nousee uusia puheenaiheita.
Äänestyspäätökseen vaikuttaa kaikkein eniten se, mikä on talouden ja yhteiskunnan tila juuri vaaleja edeltävinä kuukausina, ei niinkään se, mitä tapahtui kolme vuotta sitten.
Äänestäjät muistaa teidän persuvajaqkien euron bensan ja valehtelun
Heh, keidenköhän valehteluun tämä euron bensa perustuu.
En odota ja vaadi valtiolta mitään. Haluan vain elää rauhassa ja vapaana. Äänestämällä ehkä välttyy kollektiivisilta orjuuttaja-ideologiolta kuten sosialismi ja fasismi.
Muutenhan asiat menevät yleensä päin seiniä äänestämisestä riippumatta.
Äänestäjät muistaa teidän persuvajaqkien euron bensan ja valehtelun