Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletteko tosissanne, että äänestämällä asiat muuttuvat?

Vierailija
23.09.2026 |

Vuodesta toiseen äänestetään. Voiko joku sanoa tai antaa esimerkin että asiat olisivat menneet parempaan suuntaan kuntavaalien tai pääministeri vaihdon jälkeen?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä itse odottanut SDP:n äänestämisen jälkeen, että yhteiskunta suljetaan ja kansa jaetaan parempiin ja huonompiin.

Ei odottanut kukaan muukaan sitä pandemiaa, jonka edessä koko maailma oli polvillaan. riikka varmaan olisi tehnyt asiat paremmin ja sinä kertonet, miten.

Vierailija
82/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, äänestän vasemmistoa. Paitsi ennen tuota Venäjäsekoilua äänestin aina kommareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä itse odottanut SDP:n äänestämisen jälkeen, että yhteiskunta suljetaan ja kansa jaetaan parempiin ja huonompiin.

Ei odottanut kukaan muukaan sitä pandemiaa, jonka edessä koko maailma oli polvillaan. riikka varmaan olisi tehnyt asiat paremmin ja sinä kertonet, miten.

Koronan jälkimainingeissa oli papparaisia kesäterassilla. Kaikki jylisivät että "ei ois kekkosen aikaan onnistunut moinen. Kekkonen ois tehnyt lopun koronoista".

Ekskjyysmiii, miten!?

Vierailija
84/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen on jakomielitautista. Olen joissakin asioissa vasemmistoliittolainen, joissakin persu, joissakin mitä milloinkin, joskus krapulassa jopa demari. Kiitos, että hoidatte kansanvallan puolestani. 
Ja jos ihan rehellisiä ollaan, taitaa äänestämisen lumo piillä siinä, että toivomme hartaasti poliitikon ymmärtävän juuri meidän tarpeitamme ja meidän ongelmiamme. Minähän olen se tärkein. 

Vierailija
85/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha olisi tullut ensin. Empatia ei kuulu politiikkaan. 

Vierailija
86/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäminen on jakomielitautista. Olen joissakin asioissa vasemmistoliittolainen, joissakin persu, joissakin mitä milloinkin, joskus krapulassa jopa demari. Kiitos, että hoidatte kansanvallan puolestani. 
Ja jos ihan rehellisiä ollaan, taitaa äänestämisen lumo piillä siinä, että toivomme hartaasti poliitikon ymmärtävän juuri meidän tarpeitamme ja meidän ongelmiamme. Minähän olen se tärkein. 

Siksi vain köyhien ja syrjäytyneiden pitäisi äänestää. Me muut ollaan hyvinvointivaltion lihavia syöttövasikoita. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään. Olen jo nyt saanut aivan liikaa. Odotan valtiolta enää aktiivista eutanasiaa.

Vierailija
87/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Suomessa ei muutu mikään ennenkuin on käyty sisällisota...heti löytäisin 100 eliminoitavaa..

Vierailija
88/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueita pitäisi vähentää reilusti, muuten ei saada muutoksia aikaan jos kaikille pitää olla mieliksi. Sama piirileikki, oppositiossa huudetaan hallitukselle ja sitten kun ollaan itse hallituksessa, jätetään sama asia tekemättä.

Vierailija
89/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka? No ennemmin mietin Lipposta ja Sorsaa. Uskon kovasti, että he olisivat puolustaneet vapauden ja ihmisoikeuksien arvoja.

Vierailija
90/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Suomessa ei muutu mikään ennenkuin on käyty sisällisota...heti löytäisin 100 eliminoitavaa..

Niin niin, te iiigorit olette koko ajan yllyttämässä sisällissotaan, vaikka Venäjä tarvitsisi sitä, eikä me.

Vierailija
91/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki valtapuolueet laitettaisiin pakolliselle tauolle ja annettaisiin pienemmille puolueille mahdollisuus, niin jotain saattaisi tapahtua. 

Vierailija
92/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha olisi tullut ensin. Empatia ei kuulu politiikkaan. 

Empatia on susi lampaiden vaatteissa, se kohtaa nopeasti rajansa suurten globaalien ongelmien ratkaisemisessa. Päätöksenteossa empatiaa tärkeämpää onkin asioiden huolellinen arviointi ja tarkka kustannus-hyötyanalyysi. 

Vierailija
93/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolueita pitäisi vähentää reilusti, muuten ei saada muutoksia aikaan jos kaikille pitää olla mieliksi. Sama piirileikki, oppositiossa huudetaan hallitukselle ja sitten kun ollaan itse hallituksessa, jätetään sama asia tekemättä.

Suomessa julkinen sektori, media, politiikka, tutkimus ja koululaitos muodostavat yhden laajan hyvä veli -verkoston. Kyse ei ole salaliitosta, vaan tietoisesta rakenteesta, jota on rakennettu toisen maailmansodan jälkeen kiihtyvällä vauhdilla. Samankaltaisilla arvoilla ja maailmankuvilla elävät ihmiset kiertävät instituutiosta toiseen, sukupolvesta toiseen. Tämän verkoston sisällä olevat ihmiset uskovat vilpittömästi tekevänsä tärkeää, hyvää ja välttämätöntä työtä. Juuri siksi muutos Suomessa on lähes mahdotonta.

Suomen kriisi ei ole vasemmistolaisuus. Kriisi on vastavoiman puute. Oikeiston puuttuminen puoluekartalta on yhtä kuin oikeistolaisesti ajattelevien puuttuminen äänestyskopista. Kun kaikki hyväksyvät saman perusmallin ja koko systeemi puolustaa itseään vilpittömän vakaumuksen voimalla ja muutosta ei tapahdu. Suomi ei romahda äkisti. Vaan se näivettyy hitaasti, siististi ja hallitusti.

Vierailija
94/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki valtapuolueet laitettaisiin pakolliselle tauolle ja annettaisiin pienemmille puolueille mahdollisuus, niin jotain saattaisi tapahtua. 

Kansa äänestää ja näköjään suurin osa on tyytyväisiä menoon, kun samoja naamoja äänestää. Luulisi jos joku puolue on niin huono niin kansa ei sitä äänestäisi.

Vierailija
95/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aloitus kokoomuksen puoluetoimistolta?👀

Vierailija
96/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtion velka ei pienene vaikka hallitus vaihtuu.

Ku*sessa ollaan joka tapauksessa.

Vierailija
97/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei politiikkaa pidä uudistaa, sitä pitää vain tehdä vähemmän. Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja.

Politiikka on jäykkää ja byrokraattista juuri siksi, etteivät uudet typerät ajatukset etenisi liian nopeasti. Demokratian idea on, että osa äänestää niin, että se ahdistaa sinua. Demokratian tarkoitus on suojella sinua myös itseltäsi. On hienoa, että meillä on mahdolliselta ulkopuoliselta uhalta suojaavat ”persut” ja sosiaalista liimaa ylläpitävät ja heikkoja hoivaavat ”punavihreät”. ”Demarit” ja ”kepulaiset” ovat tolkun ihmisiä, jotka pitävät pakettia kasassa. Demokratia on loistava järjestelmä juuri siksi, miksi luulet sen olevan huono. Erilaisuus on rikkaus, myös sellainen erilaisuus, jota et voi sietää. Ja varsinkin sellainen.

Vierailija
98/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, te iiigorit olette koko ajan yllyttämässä sisällissotaan, vaikka Venäjä tarvitsisi sitä, eikä me.

Näähän on just näitä vassuja ja rauhanpuolustajat reservin karkureita. Viidettä kolonnaa kaikki ja nukkuvia soluja. Mutta tää sakki on seurannassa

Vierailija
99/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne menneet huonompaankin.

Varsinkin jos jättää äänestämättä. 

Minä en tarvitse tältä valtiolta mitään. Kun ei äänestä voi seurata huvittuneena sivusta tätä epä-älyllistä näytelmää kansalle, joka on tunnetusti tyhmää. Seuraavienkin vaalien tulos kertoo kertoo minulle vain siitä, että Suomessa on paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

Älä sit valita täällä. Sä oot saanut valtiolta koulutuksen ja äänioikeuden ja turvan. Mut älä äänestä sit

Vierailija
100/145 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen politiikka on jäykkää ja vanhanaikaista, eli se tulee uudistaa. Poliitikot pyörivät turhanpäiväisten asioiden ympärillä kuin hait mutta eivät ymmärrä mikä on tärkeää, eli tulevaisuus. 

Meillä on vain yksi joka puhui sen puolesta ja hänkin on hyljeksittynä oppositiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi