Kasvisruokaa syövät vieraat? Miten järjestätte tarjoilut?
Oletetaan, että saatte vieraaksenne henkilöitä jotka syövät vain kasvisruokaa ja teillä ollaan sekasyöjiä. Siirryttekö vierailun ajaksi itse kasvisruokaan vai teettekö eri ruuat?
Kommentit (569)
kasvissyöjiä varten aitasimme takapihan nurmikolta alueen, jonne päästämme kasvissyöjät syömään ruohoa siksi aikaa kun tavalliset ihmiset syövät ruokaa.
polvisuojat tarjoamme talon puolesta, että heidän on mukavampi kontata nurmikolla.
Jaahas. Palstan autistivajakin taas lempipuuhassaan eli jankuttamassa kasvissyöjistä. Normaaliälyiselle aikuiselle ei ole mitekään ongelma, jos joku ei syö lihaa.
Tekisin kasvisruokaa jota söisin myös itse. Jos vieraat olisivat vegaaneja, olisi hieman vaikeampaa, mutta eiköhän sekin onnistuisi rajallisen ajan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Täällä taas aikuisvauvat itkemässä sitä että on ihmisiä jotka syövät muutakin kuin nistipataa ketsupilla joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjän ruokavalioon kuuluu myös kasvisruoka, joten asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Siihen kuuluu myös liha ja kala, joten on suotavaa että sitä on tarjolla. Onneksi omassa tuttavapiirissä on vain ja ainoastaan järkeviä sekasyöjiä.
Eihän se nyt niin mene, että on pakko tarjota kaikkea mitä joku syö.
Meillä on laidun lampaille ohjaan sinne.
Faith kirjoitti:
Tekisin kasvisruokaa jota söisin myös itse. Jos vieraat olisivat vegaaneja, olisi hieman vaikeampaa, mutta eiköhän sekin onnistuisi rajallisen ajan.
Millä tavalla vegaaniruuan tekeminen on vaikeaa? Esim. aasialaisessa keittiössä on vaikka kuinka paljon yleisesti tunnettuja vegaaniruokia.
Faith kirjoitti:
Risotot, pastt,, salaatit ja keitot on helppo tehdä vegaanisti. Jos haluaa jotain juhlavampaa niin mun pitäisi googlata. Olen hyvä kokki joten kyllä sekin onnistuisi.
Peruskasvisruokaa taas nyt osaa kuka vaan tehdä.
Suuri osa suomalaisen joulupöydän perinteisistä ruokalajeista on kasvisruokaa. Repikääpäs siitä aikuisvauvat!
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Millä tavalla vegaaniruuan tekeminen on vaikeaa? Esim. aasialaisessa keittiössä on vaikka kuinka paljon yleisesti tunnettuja vegaaniruokia.
Teen itse vegaanit ruoat lähes aina aasialaisresepteillä. Kasvisruokaa taas on helppo tehdä jo ihan eurooppalaiseen tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Risotot, pastt,, salaatit ja keitot on helppo tehdä vegaanisti. Jos haluaa jotain juhlavampaa niin mun pitäisi googlata. Olen hyvä kokki joten kyllä sekin onnistuisi.
Peruskasvisruokaa taas nyt osaa kuka vaan tehdä.
Risoton tekeminen vegaanisena on kyllä hyvin haastavaa ellei jopa mahdotonta. Kunnon risottoon kun tulee parmesaania ja voitakin.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-allergiat toki huomioin, mutta ideologiset toiveet menevät kuuroille korville. Ellei kelpaa, ei tarvitse syödä.
Jännä, että joillekin lihaideologia on uskonnon tasolla, että ollaan valmiita katkaisemaan välit vaikka omiin lapsiinsa.
Ei sitä kylään lähtökohtaisestikaan kutsuta muita kuin niitä, joiden seurasta nauttii ja joiden kanssa haluaa viettää aikaa. Aika nurinkurista hekumoida sillä kuinka se lihan pakkosyöttö on tärkeämpää kuin läheiset ihmiset. Vähän sellainen tietynlainen kuva tulee moisesta ihmisestä....
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-allergiat toki huomioin, mutta ideologiset toiveet menevät kuuroille korville. Ellei kelpaa, ei tarvitse syödä.
Eli et suostu tekemään liharuokaa, koska lihansyönti on ideologinen toive siinä missä kasvissyöntikin. Ei ole olemassa ruoka-allergiaa, joka pakottaa ihmisen syömään lihaa.
Minä olen tarjoillut vannoutuneille lihansyöjille monia kertoja lihatonta ruokaa. Hyvin on maistunut, kun en ole erikseen korostanut, että tämä on nyt KASVISruokaa. Jostain syystä tuo sana pelottaa montaa lihaa syövää heteromiestä. Kun sen jättää sanomatta, lihaton ruokakin menee hyvin alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meille tulee ruokavieraita ja tiedän heidän olevan kasvissyöjiä niin tokihan teen kasvisruokaa, sillä emme mekään joka päivä lihaa tai kalaa syö. Kasvisruoka on hyvää sekin. Sitten jos aletaan nirsoilemaan ettei saa olla maitotuotteita tai kananmunaa, niin sitten se on voi voi ja voi. Tuokoot omat eväät.
Ei tuo mitään nirsoilua ole, vaan eettinen valinta.
Niin, eihän se viinipullon tai pari illallanautiskelevakaan ole juoppo, vaan viiniharrastaja, eikö?
Ei sanojen vääntely muuta faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vieraaksi tulee lihansyöjiä? Voi olla henkilöitä, jotka eivät syö pelkkää kasvisruokaa vaan ruoan pitää sisältää aina lihaa.
En ole tällaisiin ikinä törmännyt, jotka ei voisi syödä pelkkää kasvisruokaakin, vaan joka ainoalla aterialla oltava lihaa.
En minäkään. Enkä ole edes kuullut tälläisestä.
Onko tämä näitä uusia villityksiä, „aina lihaa“-ruokavalio? Vai liittyykö se johonkin allergioihin joissa saa syödä tyyliin vain lihaa ja porkkanoita?
Oletan että tuollaiset osaavat informoida tilastaan ja tuovat omat ruoat.No tämä. Jopa minun vanhakantainen lihaa ikänsä syönyt isäni pystyy kiltisti syömään kasvisruokaa, kun ollaan tyttäreni perheen luona illallisella. Eikä ole kertaakaan valittanut. Myös vegaaniruoka maistuu 78v herralle.
Käy varmaan grillillä vetämässä makkispekkikset ennen tai jälkeen vierailun.
Minun isä ainakin. Toisekseen ei pysty syömään papuja, linssejä, nyhtökauraa, herneitä eikä härkistä kun niistä instant ripuli. Ja raaka kasvis ei sula. Keitetyt menee paitsi paprika, kaikki kaalit ja sipulit. Kasvisruokana menisi joku tofu ja peruna ilman mausteita.
Riippuu muistakin syöjistä. Jos nuo kasvissyöjät ovat ainoat vieraat tai jos kaikille muillekin vieraille sopii myös kasvisruoka, teen kasvisruokaa.
Periaatevegaaneille kaupan kasvispihvit, normaaleille tavallista tuokaa ja lisukkeet saa kelvata kaikille. Tilanne on eri jos kyse allergiasta tai keliakiasta, tai muusta suolisto-ongelmasta jossa ei voi syödä gluteenia.
Vaikka meillä ollaan sekasyöjiä, niin harvoin me syödään kuitenkaan pelkkää kasvisruokaa. Meillä flexaaminen toteutuu yleensä niin, että lihaa tai kanaa on vähemmän, ja lisäksi on jotain kasvisproteiinia. Esim. jauhelihan mukana on soijarouhetta, tai kastikkeessa on kanaa ja kikherneitä. Mutta jos vieraiksi tulisi kasvissyöjiä, niin voisin tehdä heille pelkkää kasvisruokaa. Silloin varmaan kaikki olisivat tyytyväisiä.