Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon proteiinia ihmisen pitää syödä päivässä?

Vierailija
21.09.2026 |

1g per kilo painoa kohden?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ? 

Vierailija
2/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä ? 

40-45v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin monesta asiasta. 0,8 g/kg voi riittää, mutta bodarit taitaa vetää jotain 2-4 g/kg.

Vierailija
4/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä enemmänki, toi 1 on ihan minimi

Vierailija
5/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu niin monesta asiasta. 0,8 g/kg voi riittää, mutta bodarit taitaa vetää jotain 2-4 g/kg.

Paljon pitää syödä. Onkohan itsellään koskaan noin paljon? Tuntuu suurelta määrältä

Vierailija
6/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei proteiinia tarvitse miettiä, jos et käy salilla tai muuten urheile, kyllä sitä saa ihan tarpeeksi kun syö monipuolisesti.

Vierailija
7/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko urheilija vai toimistotyöntekijä, sekä onko nuori vai vanha. 1 g per painokilo on hyvä arvio, vanhukset ja urheilijat  1,5 - 2 g.

Vierailija
8/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei proteiinia tarvitse miettiä, jos et käy salilla tai muuten urheile, kyllä sitä saa ihan tarpeeksi kun syö monipuolisesti.

Tuntuu kuitenkin isolta määrältä, jos noin 100g päivässä pitäisi syödä normaalistikin

Vierailija
9/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan 83kg ja syön melkee joka päivä varmaan 200g proteiinia, toki mulla on pien lihasmassakin mitä mun pitää ylläpitää. Kyllä mä silti ilman treeniäkin suosittelisin kaikille pitämään sen reilusti yli yhden/per painokilo, ei ainakaan yhtään alle sen.

Vierailija
10/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tekoälyä laskemaan sun henkilökohtainen tarve.

Vierailija
11/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä painan 83kg ja syön melkee joka päivä varmaan 200g proteiinia, toki mulla on pien lihasmassakin mitä mun pitää ylläpitää. Kyllä mä silti ilman treeniäkin suosittelisin kaikille pitämään sen reilusti yli yhden/per painokilo, ei ainakaan yhtään alle sen.

Ei oo rahhoo. 

Vierailija
12/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon pitää syödä. Onkohan itsellään koskaan noin paljon? Tuntuu suurelta määrältä

Tuostakin on joidenkin mielestä versio: "rasvatonta painokiloa kohden", jolloin tarvittavan proteiinin määrä tietysti on pienempi ... sitten voisi laskea pois luiden painon jne :)

Tosiaan tuntuu hurjalta vaaditut proteiinimäärät, että mistä ihmeestä ne saadaan, ravinto-asiantuntijat väittävät että Suomalainen saa tavallisesta ruuasta riittävästi, mutta jos laskee kaloreita ja proteiinimääriä yhteen, niin vaikea mitenkään saada grammaa / painokilo ... täytyy muuttaa elintapoja ja karsia turhia kaloreita ja valita aina proteiinipitoista syömistä.

Vierailija
13/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on noin 1 gramma painokiloa kohden.

Jos sä olet vegaani niin silloin sun pitää lisäksi huolehtia että sä saat tarpeeksi kaikkia eri aminohappoja (eri proteiinit koostuu eri aminohapoista). Normaalisti lihaa ja/tai kalaa syövän ei tarvitse välittää tästä koska lihassa ja kalassa on niitä kaikkia.

Vierailija
14/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin on joidenkin mielestä versio: "rasvatonta painokiloa kohden", jolloin tarvittavan proteiinin määrä tietysti on pienempi ... sitten voisi laskea pois luiden painon jne :)

Tosiaan tuntuu hurjalta vaaditut proteiinimäärät, että mistä ihmeestä ne saadaan, ravinto-asiantuntijat väittävät että Suomalainen saa tavallisesta ruuasta riittävästi, mutta jos laskee kaloreita ja proteiinimääriä yhteen, niin vaikea mitenkään saada grammaa / painokilo ... täytyy muuttaa elintapoja ja karsia turhia kaloreita ja valita aina proteiinipitoista syömistä.

Juu, ei noita proteiinimääriä saa normaalilla ruokailulla. 50-70g pääsee.

Vierailija
15/15 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä tekoälyä laskemaan sun henkilökohtainen tarve.

Tekoäly antaa 100-150g päivässä riippuen liikunnan määrästä. Rahkaa siis naamaan (tai muuta proteiinipitoista ruokaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän