Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (951)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin mielelläni kalenterin, jossa olisi mustavalkoisia grafiikoita tai mustavalkoisia mietelauseita ja kunnon kalenteriosa nimipäivineen ja kuun kiertoineen. Koko A4 vaakasuuntaan. Tuollaista ei löydy yhtään mistään.
Nyt kun aloin noita etsiä edes kaupoista niin löytyi kaksi vaihtoehtoa: toinen on uskonnollinen ja toisen sanoitukset ovat kiroilua. Valitsepa siitä. Mielelläni tukisin jotain taiteilijaa, jos löytyisi grafiikkakuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin mielelläni kalenterin, jossa olisi mustavalkoisia grafiikoita tai mustavalkoisia mietelauseita ja kunnon kalenteriosa nimipäivineen ja kuun kiertoineen. Koko A4 vaakasuuntaan. Tuollaista ei löydy yhtään mistään.
Nyt kun aloin noita etsiä edes kaupoista niin löytyi kaksi vaihtoehtoa: toinen on uskonnollinen ja toisen sanoitukset ovat kiroilua. Valitsepa siitä. Mielelläni tukisin jotain taiteilijaa, jos löytyisi grafiikkakuvilla.
Mitä jos teettäisit omista valokuvista mustavalkoisen kalenterin, vaikka Ifolorilta?
Vierailija kirjoitti:
Taateli kuiva kakkua.
Kuivia taateleita.
Olen ostanut sinappia, havukransseja, villasukkia, mini piparkakkutaloja nyt ainakin. Ja kaikkia em. voisin ostaa jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia kangaskasseja ostaisit? Tilkkutyönä tehtyjä, retrokankaisia, joulukankaisia, huopaisia, jotain muuta, mitä? Virkattuja ehkä? Paljonko olisit valmis maksamaan? Minkä kokoisia?
Retrokankaista ommeltuja tai kangaspainettuja. Hinta tietysti sen mukaan onko ohut kevyt kassi vai vahvempi jossa on pohja jne.
Kauppakasseja voisin ostas myös joululahjoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia kangaskasseja ostaisit? Tilkkutyönä tehtyjä, retrokankaisia, joulukankaisia, huopaisia, jotain muuta, mitä? Virkattuja ehkä? Paljonko olisit valmis maksamaan? Minkä kokoisia?
Retrokankaista ommeltuja tai kangaspainettuja. Hinta tietysti sen mukaan onko ohut kevyt kassi vai vahvempi jossa on pohja jne.
Mikä se hintaluokka voisi suunnilleen olla? Ja onko hinnoittelussa tai kiinnostavuudessa merkitystä onko uniikkikappale vai sarjatyönä tehtyjä?
Haluan tehdä sellaisia töitä mistä ihmiset on kiinnostuneita, ja tässä ketjussa on tullut paljon hyviä huomioita.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se hintaluokka voisi suunnilleen olla? Ja onko hinnoittelussa tai kiinnostavuudessa merkitystä onko uniikkikappale vai sarjatyönä tehtyjä?
Haluan tehdä sellaisia töitä mistä ihmiset on kiinnostuneita, ja tässä ketjussa on tullut paljon hyviä huomioita.
eri
Minä ostin 10 eurolla yksinkertaisella mallilla tehdyn (ilman pohjaa) nätin kassin. Oli mielestäni halpa käsityöstä.
eri
Jaa joko se joulu on taas ovella, juhannus kestää pari päivää, joulunaikaa vietetään puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa joko se joulu on taas ovella, juhannus kestää pari päivää, joulunaikaa vietetään puoli vuotta.
Miten monta kertaa tähän ketjuun pitää selittää, että myyjien pitää oikeasti miettiä joulumyyjäisiä paljon etukäteen koska tuotteiden tekemiseen menee aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten monta kertaa tähän ketjuun pitää selittää, että myyjien pitää oikeasti miettiä joulumyyjäisiä paljon etukäteen koska tuotteiden tekemiseen menee aikaa?
Ja nyt on jo oikeastaan myöhäistä jos tiedossa on useammat kuin yhdet myyjäiset. Itse olen kerännyt tässä ideoita ensi vuodeksi, tälle vuodelle en enää suunnittele mitään uusia malleja, korkeintaan päivitän vanhoja.
Siis oikeesti, onko sulla mitään tajua siitä, mitä leivontatarvikkeet maksavat, esim. voi?! Täysin epärealistisia kommentteja täällä. Tai jos haluaa leivonnaiseen vaikka suklaata tai pähkinöitä, niin ainekset voivat maksaa yhteen kakkuun helposti 10+ euroa - siis jos laadukasta halutaan.
Itselläkin tiukka budjetti, mutta senkin vuoksi tiedän mitä elintarvikkeet maksavat. Tehdään paljon alkutuotteista ruokaa & leivotaan paljon. Huom. sähkökin maksaa, ellei satu ihanaa puu-uunia olemaan.
Kyllä on osa porukka täysin pihalla. Ja sitten se ruljanssi, kun leivotaan tuntikausia, pakataan tuoreet tuotteet kauniisti, roudataan myyntipaikalle (josta nykyään joutuu maksamaan usein kymmeniä euroja), laitetaan myyntipaikka kauniiksi, kuunnellaan päivä joidenkin "oMpa kallista" -kommentteja ym. Päivän jälkeen on ihan töitä tehneen fiilikset. Loppusaldo sitten jotain roposia.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, onko sulla mitään tajua siitä, mitä leivontatarvikkeet maksavat, esim. voi?! Täysin epärealistisia kommentteja täällä. Tai jos haluaa leivonnaiseen vaikka suklaata tai pähkinöitä, niin ainekset voivat maksaa yhteen kakkuun helposti 10+ euroa - siis jos laadukasta halutaan.
Itselläkin tiukka budjetti, mutta senkin vuoksi tiedän mitä elintarvikkeet maksavat. Tehdään paljon alkutuotteista ruokaa & leivotaan paljon. Huom. sähkökin maksaa, ellei satu ihanaa puu-uunia olemaan.
Kyllä on osa porukka täysin pihalla. Ja sitten se ruljanssi, kun leivotaan tuntikausia, pakataan tuoreet tuotteet kauniisti, roudataan myyntipaikalle (josta nykyään joutuu maksamaan usein kymmeniä euroja), laitetaan myyntipaikka kauniiksi, kuunnellaan päivä joidenkin "oMpa kallista" -kommentteja ym. Päivän jälkeen on ihan töitä tehneen fiilikset. Loppusaldo sitten jotain roposia.
Pakataan kauniisti, kun on ensin ostettu elintarvikekelpoiset pakkaustarvikkeet. Elintarvikkeille kun ei käy ihan mikä tahansa halpa sellofaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakataan kauniisti, kun on ensin ostettu elintarvikekelpoiset pakkaustarvikkeet. Elintarvikkeille kun ei käy ihan mikä tahansa halpa sellofaani.
Juuri näin!
Myyjäisiäkin on erilaisia. On myyjäisiä, joissa kaikki myyjät myyvät tuotteitaan ja siten keräävät rahaa jonkun yhteisen asian hyväksi, esim. koulun, seurakunnan, jonkun järjestön, tms. Tällaisiin myyjä lahjoittaa työpanostaan ja myös materiaaleja.
Sitten on myyjäisiä (vai pitäisikö näitä kutsua ennemmin markkinoiksi?), joiden tarkoituksena on, että myyjä itse tienaa jotain, maksaa ehkä pöytävuokran.
Jälkimmäisessä täytyy ajatella tarkemmin kuluja ja tuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Myyjäisiäkin on erilaisia. On myyjäisiä, joissa kaikki myyjät myyvät tuotteitaan ja siten keräävät rahaa jonkun yhteisen asian hyväksi, esim. koulun, seurakunnan, jonkun järjestön, tms. Tällaisiin myyjä lahjoittaa työpanostaan ja myös materiaaleja.
Sitten on myyjäisiä (vai pitäisikö näitä kutsua ennemmin markkinoiksi?), joiden tarkoituksena on, että myyjä itse tienaa jotain, maksaa ehkä pöytävuokran.
Kirppiskokemuksella väittäisin että pöytävuokrat saa maksettua pienillä edullisilla tuotteilla ja varsinainen tuotto tulee niistä muutamasta isommasta ja kalliimmasta tuotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ensin mainituissa poljetaan hintoja, niin jälkimmäisessä valitetaan myyjille liian kalliista tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei joulukankaisia. Näitä olisi kiva saada myös isompina, tukevina "kirjastokassin" kokoisina, olisi käyttöä. Hinta tällöin 15-25 euroa.
Olkalaukku vai lyhyet sangat?
Minä olen etsinyt lyhytsankaisia kangaskasseja. Noita olkalaukku-mallisia on myynnissä kaikkialla, ja niitä saa myös mainoskasseina ilmaiseksi, mutta lyhytsankaisia ei tunnu löytyvän. Kannan kangaskassia aina kädessä, ja lyhyenä ihmisenä joudun tekemään sankoihin aina jotakin solmuvirityksiä, jotta kassi ei laahaa maata. Voihan ne toki itse ommella lyhyemmiksi, mutta joskus olisi kiva löytää valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulottuja. Ei kudottuja. Kangaspuilla kudotaan, puikoilla neulotaan!
Miksi ei vieläkään ihmiset tajua, että kyse on murre-eroista?
Itse olen Etelä-Pohjanmaalta ja olen lapsesta saakka käyttänyt sanaa kutoa, kun kyse on neuletöistä. Kudon myös kangaspuilla. En ala muuttamaan käyttämääni kieltä jonkun palstalla kiukuttelevan vuoksi.
Oikeassa elämässä näihin termeihin tarttuminen ei kiinnosta muita kuin tuoreita neulojia.
Asian sivusta: eikö muutenkin olisi loogista, että neuloilla neulotaan 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin neulomaan pitsikuvioista kolmiohuivia. Joidenkin mielestä varmaan tylsä väri, kun on harmaa, mutta joku toinen taas voi tykätä. Tuota harmaata nyt sattui olemaan useampi kerä. On 100% islantilaista villaa.
Teetkö hapsut reunaan? Itse mietin tuota onko se este myynnille.
Minusta se on ilman hapsuja todella pliisu.
Makuasia.
Lyhyet sangat. Koska noita tietyn kokoisia olkalaukkuja on niin paljon, erilaisia mainostyyppisiä, mitä saa ja kertyy. Mutta kunnon ostos- tai kirjastokassi lyhyillä sangoilla!