Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (951)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa haluaisi ostaa villasukkia mutta kertokaa vähän tarkemmin minkälaisia (väri, pituus, moniväri, yksiväriset). Villasukat on hyvin laaja käsite. Hintahaarukkaa on jo kerrottu mutta minkälaisia ostaisitte?
Monenlaiset on omaan makuuni, kunhan ne on kunnon langasta, eikä mitään akryylivirityksiä. Eikä liian kireä varsi.
Kirjoneuleet, yksiväriset, raitalangasta kudotut, kaikki käy. Toki ostan ne kauneimmat ja sitä ei pystykään selittämään, joku väriyhdistelmä vaan nappaa ja toinen ei niinkään. Tee sellaisia, jotka miellyttää omaa silmääsi, niin kai ne jotakuta muutakin miellyttää.
Pihlajamarjahyytelöä, Saskatoon mehua
Mehiläis- tai soijavahakynttilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Havupallo tai -kranssi olisi kiva.
Kiva kuulla! 😊 Itse teen näitä. Nyt mietin, uskallanko mennä enää myymään, koska viime vuonna pyysin havupallosta 50 e. Siinä oli valot, koristeet, itse tehty suuri rusetti, kaunis ripustusnauha... ja tekeleeni olivat todella tuuheita ja oikeasti pyöreitä. Valoihin kuului myös paristot mukaan. Ne pallot menivät hyvin kaupaksi, mutta tuli myös törkykommentteja: "Hyi kun kallista, en osta!" Ja "kenen metsästä olet varastanut havut?!" Muunmuassa. Havut ovat omasta metsästä... palloon kuluu itselläni rahaa 21 e... pelkästään jo se oasispallo maksaa 7 e.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat
Tumput
Leivän
Tiesit(te)kö, että tumput ovat semmoiset joissa ei ole peukaloa. Vauvoilla on tumput, isommilla lapsilla ja aikuisilla lapaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ostaisi mitään syötävää kun ei tiedä minkälainen nenänkaivaja leipoja on tai mitä tuholaisia kaapeissa mönkii.
Sama. Tai lapset osallistuneet leipomiseen, niin pöpöt on taattu, kun yskivät kieli ulkona ja sormet käy välillä nenässä. Pahimmassa tapauksessa lapsilla ollut juuri joku mahatauti. Ei kiitos.
Sen sijaan lapaset, villasukat tai kranssi olisi mieluisia ja turvallisia ostaa.
Entä jos niitä sukkia on sovitettu känsä/syylä tms jalkoihin? Likaiset jalat. Tulee myyntiin niin välittääkö kaikki?
Miksi uusia sukkia olisi sovitettu?
Jokainen sukkia neulova tietää että täytyy sovittaa ettei tule liian pitkä jalkaosa. Peppi Pitkätossu tosin ei ole mitannut.
Olen paljon sukkia tekevä enkä todellakaan sovita sukkia. Katsos kun sitä varten on olemassa mitat, että saa oikean koon. Ja paljo sukkia tekemällä oppii paljon asioita.
Miten kuvittelet, että eri kokoja tekevä ihminen sovittaisi sukkia omaan jalkaansa, kun ei se oman jalan koko muutu? Miten olet noin pihalla?
Juu ja ei todellakaan millään känsäkintuilla - tai muillakaan - ruveta markkinoilla mitään sovittelemaan - yök. Pakkaisin sukat ja lapaset niin, että ei pysty sovittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat
Tumput
Leivän
Tiesit(te)kö, että tumput ovat semmoiset joissa ei ole peukaloa. Vauvoilla on tumput, isommilla lapsilla ja aikuisilla lapaset.
Tumput on tumput, peukalolla! Aunakin Tampereella.
https://delamur.com/en-eu/collections/bolsas-grandes-cremallera
Joku kyseli millaisia kangaskasseja ostaisit. Mä näin kesällä Billnäsin ruukilla tuollaisia espanjalaisia kangaskasseja, joita oli monilla erilaisilla kuoseilla. Harkitsin ostamista, koska eivät olleet pahan hintaisia. Jäi nyt kuitenkin väliin, koska olisin mieluummin tukenut kotimaista pienyrittäjää.
Mutta siis voisin ostaa vähän tukevamman ison kangaskassin, jolla korvaisin rumat kestokassit. Kuljetan kauppaostokseni pyörän korissa tai käsissä roikottamalla, joten noissa on minun tarpeisiini liian pitkät kantokahvat. Tuollaiset olisivat monikäyttöisempiä kuin ihan perus lötkö kangaskassi, mutta kauniimpia kuin kauppaketjujen kestokassit.
Nuo olivat vähän paksumpaa materiaalia kuin perus puuvillakangas, ehkä enemmän huonekalukankaan tyyppistä. Suomen hinnoilla ei ehkä kannata lähteä ostamaan uusia materiaaleja tuollaisiin kasseihin. Mutta jos jollain ompeluharrastajalla on jemmassa jämäkankaita tai tiedossa, mistä saa edullisesti paloja, niin suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli millaisia kangaskasseja ostaisit. Mä näin kesällä Billnäsin ruukilla tuollaisia espanjalaisia kangaskasseja, joita oli monilla erilaisilla kuoseilla. Harkitsin ostamista, koska eivät olleet pahan hintaisia. Jäi nyt kuitenkin väliin, koska olisin mieluummin tukenut kotimaista pienyrittäjää.
Mutta siis voisin ostaa vähän tukevamman ison kangaskassin, jolla korvaisin rumat kestokassit. Kuljetan kauppaostokseni pyörän korissa tai käsissä roikottamalla, joten noissa on minun tarpeisiini liian pitkät kantokahvat. Tuollaiset olisivat monikäyttöisempiä kuin ihan perus lötkö kangaskassi, mutta kauniimpia kuin kauppaketjujen kestokassit.
Nuo olivat vähän paksumpaa materiaalia kuin perus puuvillakangas, ehkä enemmän huonekalukankaan tyyppistä. Suomen hinnoilla ei ehkä kannata lähteä ostamaan uusia materiaaleja tuollaisiin kasseihin. Mutta jos jollain ompeluharrastajalla on jemmassa jämäkankaita tai tiedossa, mistä saa edullisesti paloja, niin suosittelen kokeilemaan.
Noissa malleissa on näköjään vetoketju. Niissä mitä katselin, ei ollut, ja hintaakin oli vain 25 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havupallo tai -kranssi olisi kiva.
Kiva kuulla! 😊 Itse teen näitä. Nyt mietin, uskallanko mennä enää myymään, koska viime vuonna pyysin havupallosta 50 e. Siinä oli valot, koristeet, itse tehty suuri rusetti, kaunis ripustusnauha... ja tekeleeni olivat todella tuuheita ja oikeasti pyöreitä. Valoihin kuului myös paristot mukaan. Ne pallot menivät hyvin kaupaksi, mutta tuli myös törkykommentteja: "Hyi kun kallista, en osta!" Ja "kenen metsästä olet varastanut havut?!" Muunmuassa. Havut ovat omasta metsästä... palloon kuluu itselläni rahaa 21 e... pelkästään jo se oasispallo maksaa 7 e.
Anteeksi kaupunkilaisuuteni mutta tehdäänkö havupallot kuivakukkasieneen vai märkäsieneen joka päällystetään verkolla tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa malleissa on näköjään vetoketju. Niissä mitä katselin, ei ollut, ja hintaakin oli vain 25 euroa.
Oisko vetoketjullinen parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25e = viikon ruoat
Käytän aina muovikasseja. Kestäviä ja käytän niitä kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat
Tumput
Leivän
Tumput on tumput, peukalolla! Aunakin Tampereella.
En ole koskaan käyttänyt ilmaisua lapaset.
Tumput ja sukat.
Nainen 66v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kokoiseen tulee vetoketjusta jo useampi euro lisähintaa materiaaleihin. Mutta vetoketjuttomia ja vuorittomia voisi kyllä tehdä ihan kohtuulliseen hintaan.
Joka vuosi etsimme myyjäisistä jotain opettajille ja tarhantädeille sopivaa!
Jostain syystä tänä vuonna mieleni tekee "wanhanajan suomalaisia joulukoristeita". (?)
Ei mitään massaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Ja muistakaa ettei katajaa saa mennä repimään mistään. Se on rauhoitettu.
Mitään puuta tai muitakaan materiaaleja ei saa mennä repimään tai keräämään toisen maalta ilman lupaa.
Itse asun Etelä-Pohjanmaalla ja täällä tekee jussisukat kauppansa. Ihan perinteisen väriset, mutta myös muun väriset.